BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 11 maja 2010, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 77
Lokalizacja: woj.opolskie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
witam!mam taki problem w e46.nigdy nie uzywalem tego przycisku,ale jakis czas temu wciskam ogrzewanie tylnej szyby,a tu zapala mi sie czerwona kontrolka z akumulatora jak wylacze to gasnie.pozatym wszystko chodzi wporzadku.czy to bedzie wina alternatora,czy moze jakies zwarcie.mial ktos podobny problem?tymczasowo jestem za miedza,dlatego nie mam jak pojechac do jakiegos elektromontera.z gory dzieki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: czy to alternator i regulator napiecia
PostNapisane: 11 maja 2010, 19:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kup sobie zwykły miernik uniwersalny (koszt do 50 pln nawet zagranicą) i sprawdź co się dzieje z napięciem na akumulatorze w momencie wciśnięcia przycisku.

Podejrzewam że napięcie ładowania spada za nisko i dlatego zapala się kontrolka.

Może to być uszkodzenie regulatora napięcia, ale możliwe też że sam alternator zdycha (napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13.8V, a tak naprawdę wynosić około 14.2V)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: czy to alternator i regulator napiecia
PostNapisane: 11 maja 2010, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Po pierwsze zrob maly test, jak sie sciemni oczywiscie.
Stan pod sciana zeby lepiej widziec, odpal silnik, wlacz swiatla( mijania, przeciwmgielne itd) i obserwuj kontrolke ladowania( czy widac ze miga). Oprocz tego sprawdz stan paska mikro(czy nie spekany), napinacza czy nie ma luzow(beda wyczuwalne przy poruszaniu reka), najlepiej sprawdzic tez wartosc adowania( jak dobrze pamietam 12 do 14 volt). jezeli wszystko jest ok to jakies zwarcie w instalacji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: czy to alternator i regulator napiecia
PostNapisane: 11 maja 2010, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 77
Lokalizacja: woj.opolskie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
wlasnie z kolega sprawdzalismy,ma taki miernik.wcisnolem to ogrzewanie i sprawdzalismy na akumie i jest dobrze pokazuje 14.a do tej szyby wogole prad nie dochodzi,bo nie grzeje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: czy to alternator i regulator napiecia
PostNapisane: 11 maja 2010, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 299
Lokalizacja: Opolskie
to pewnie gdzies jakieś zwarcie sie robi. sprawdz kable które ida do klapy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: czy to alternator i regulator napiecia
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 77
Lokalizacja: woj.opolskie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
wracam do tematu.dzisiaj zostawilem auto u mechanika w opolu.bedzie wymienial regulator napiecia,w tym szczotki.jutro napisze czy to bylo przyczyna.pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 77
Lokalizacja: woj.opolskie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
zawiozlem auto w czwartek odebralem w poniedzialek.za regeneracje alternatora 950zl.co do przyczyny to pomoglo.ale ta cena nie wiem czy nie jest za duza.co wy o tym myslicie.pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 15:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
Kolego przepłaciles i to sporo, wystarczy zauwazyć że NOWY alternator wacha sie w cenach około 500PLN a używany na gwarancji od 150do 200.

ja osobiscie posiadam e36 ale te ceny dotycza e46 sprawdz nawet na allegro.

nie wiem czy to cie zmotywuje do pogadania z tym mechanikiem ale ja w mojej e36 za regeneracje alternatora jakis miesiąc temu zapłaciłem 140zł (w tym czesci)

nie wiem moze w twojej okolicy takie ceny maja mechanicy u mnie na podkarpaciu jest tak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 77
Lokalizacja: woj.opolskie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
rozmawialem z nim ,mowilem mu ze w warszawie na pradze regeneracja kosztuje do 500zl,a on do mnie mowi ze bez regulatora napiecia.do tego chcial wymienic wszystkie paski i rolki za cene 1100zl plus 250zl robocizna.a paski nie sa ani popekane ani nic nie skrzypi wszystko dobrze chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 16:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
ja za regulator dałem 75zł ale to jakas chinszczyzna byla chyba bo podobno bez jakiegos opornika, ale to mechanig go za mnie kupował i mówił ze sia nada no i faktycznie juz miesiac trzyma i nie ma niepokojacych sygnalów ze strony alternatora.
tak ze troche nie wporzadku zachował sie mechanik moim zdaniem liczac za regeneracje wiecej niz wart jest nowy alternator

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54
Jeśli faktycznie gość wziął więcej za regenerację niż kosztuje nowy alternator, to chyba wypadało by go "polecić" wszystkim, żeby nikt z jego usług już nie korzystał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] czy to alternator i regulator napiecia?
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Sprawdż jaki masz regulator napięcia. W niektórych modelach BMW wstawiło drogie regulatory,ori kosztują po 500-600zł,a najtańszy zamiennik ponad 300zł... jeśli masz "zwykły" regulator to gość wziął b.dużo. Możesz sprawdzić ceny oryginału i zamienników to będziesz mieć rozeznanie.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL