BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 00:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Katalizator w miejsce pierwszego tłumika
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 01:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jakiś czas temu usunąłem ori kolektor wydechowy i w miejsce niego włożyłem sportowy supersprint,
W związku z tym pozbyłem się katalizatorów, gdyż te, co były to były przy katalizatorach.
Auto e46 m54b30
Po takiej modyfikacji w dolnym zakresie obrotów jak by było czuć osłabienie, ale w górnym wyraźną poprawę. 2 pary sond lambda wmontowane są w nowym kolektorze tylne na takich rurkach, aby komp nie łapał błędów (braku katalizatora). Auto chodzi nieco głośniej, ale nie do przesady. Denerwujące jest głośne chodzenie pierwszego tłumika do momentu rozgrzania się silnika, dodatkowo przy hamowaniu biegiem słychać szczelnie w pierwszym tłumiku. Nie wiem może innym to się podoba, ale nie mi.

W związku z tym powracając do tematu chciałbym usunąć pierwszy tłumik i w jego miejsce wstawić katalizator. Z tego, co wstępnie się dowiadywałem w różnych firmach montując katalizator w miejscu wyżej opisanym pozbędę się pozbędę się nieprzyjemnych dźwięków, a zarazem auto zacznie ciszej chodzić, gdyż katalizator dosyć sporo wycisza.

Co o tym sądzicie czy rzeczywiście katalizator lepiej wyciszy niż tłumik, czy nie będzie już tego strzelania? Jak przełoży się to na moc czy przypadkiem nie spadnie, oraz czy druga para sond, która powinna znajdować się za katalizatorem a w danym momencie znajduje się przed nie będzie pokazywać błędów (katalizator będzie hamował spaliny, powstanie większe ciśnienie prze, co spaliny będą bardziej dochodziły do tych sond)?
Wiem, że dobrze by było umieścić je za katem, dobrze powiedzieć, ale nie jest to takie proste, sporo pracy, dlatego wolałbym nie.

Przeglądając katalizatory myślę o wstawieniu owalnego dwururowego o podobnych wymiarach do tłumika z wkładem ceramicznym. Myślałem nad założeniem sportowego z wkładem metalowym, ale produkują tylko okrągłe w związku z tym z montażem mógłby być duży problem.
Podobno z emki by pasowały, ale nowe drogie a używki nie chciałbym wkładać.

Swoja drogą M3 to, jakie mają Katy, metalowe czy ceramiczne?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Katalizator w miejsce pierwszego tłumika
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 09:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
no nie wiem czy bedzie ciszej jak wygonisz 1szy tlumik po to on jest by wyciszac

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Katalizator w miejsce pierwszego tłumika
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 23:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
tak słyszałem od kilku osób, ale nie chodzi tutaj o wyciszenie a raczej o szczelanie i o osiągi, no i sondy labbda

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL