BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 sierpnia 2025, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem z przepływką
PostNapisane: 26 lipca 2009, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WLKP
Witam mam pewniej problem w moim BMW E46 2.O nie działa przepływka na wolnych obrotach silnik strasznie nie rowno pracuje ,pojazd traci moc i przy ruszaniu podrywa.
Dzisiaj wymieniłem przepływke na nową i nie dało to zadnego efektu.
Po krotkim zastanowieniu przepływka została całkiem odłączona i zauwazyłem znaczne polepszenie sytuacji.Auto odzyskało moc i zaczeło płynnie chodzic.Moze mi ktos doradzci co dalej z tym problemem? Czy moze to byc jakis błąd do zlikwidowania komputerowo??


Ostatnio edytowano 27 lipca 2009, 13:46 przez MB_1990, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 13:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 455
Lokalizacja: Ino
Moje BMW: Brak
mam podobny problem, w moim przypadku wymiana przeplywki tez nic nie dala, auto nie ciągnie od ok 3000 obr, a przy odwróconej (nie działającej, bądź oszukującej) przeplywce, auto chodzi "normalnie". Normalnie pod tym względem ze nic szczególnie złego się nie dzieje, oprócz delikatnie falujących obrotów poniżej 1000 ale nie wiem czy od tego, chociaż słyszałem ze przy odłączonej/odwróconej przeplywce może więcej palić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WLKP
No tez doszły mnie słuchy ,ze auto wiecej spala.No i mam pytanko ile mniej wiecej E46 2.0 benzyna powinna miec obrotów na wolnych??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46- problem z przepływką
PostNapisane: 26 lipca 2009, 16:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
MB_1990 napisał(a):
Witam mam pewniej problem w moim BMW E46 2.O nie działa przepływka na wolnych obrotach silnik strasznie nie rowno pracuje ,pojazd traci moc i przy ruszaniu podrywa.
Dzisiaj wymieniłem przepływke na nową i nie dało to zadnego efektu.
Po krotkim zastanowieniu przepływka została całkiem odłączona i zauwazyłem znaczne polepszenie sytuacji.Auto odzyskało moc i zaczeło płynnie chodzic.Moze mi ktos doradzci co dalej z tym problemem? Czy moze to byc jakis błąd do zlikwidowania komputerowo??

Kolego te objawy bardziej pasują mi do awarii czujnika wałka rozrządu
po założeniu nowego elementu trzeba wykasować błędy i zrobić ewentualnie adaptację
trochę się dziwię że kupujesz nową przepływkę tylko na podstawie przeczucia które jak widzisz może być zawodne
najpierw powinna być diagnostyka na kompie
obroty na jałowym 700 +- 50


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Rysiu...w 100% sie z toba zgadzam...pierw zaadoptuj kompem przepływke nową a oznaka na czujnik wałka rozraądu tylko że to na kompie nie zawsze wyjdzie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 09:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŻywiec
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum,posiadam Compacta e46 316ti silnik 18l.
Od pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka silnika.Auto było sprawdzane na kompie u trzech elektromechaników łącznie z ASO i niestety nic wykazuje wszystko ok.
Zauważyłem że nieznacznie zmieniają się obroty na rozgrzanym silniku do 900 ale czy to ma znaczenie? spalanie w normie 7l.
Proszę o pomoc dzięki!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46- problem z przepływką
PostNapisane: 27 lipca 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WLKP
ryszard55 napisał(a):
MB_1990 napisał(a):
Witam mam pewniej problem w moim BMW E46 2.O nie działa przepływka na wolnych obrotach silnik strasznie nie rowno pracuje ,pojazd traci moc i przy ruszaniu podrywa.
Dzisiaj wymieniłem przepływke na nową i nie dało to zadnego efektu.
Po krotkim zastanowieniu przepływka została całkiem odłączona i zauwazyłem znaczne polepszenie sytuacji.Auto odzyskało moc i zaczeło płynnie chodzic.Moze mi ktos doradzci co dalej z tym problemem? Czy moze to byc jakis błąd do zlikwidowania komputerowo??

Kolego te objawy bardziej pasują mi do awarii czujnika wałka rozrządu
po założeniu nowego elementu trzeba wykasować błędy i zrobić ewentualnie adaptację
trochę się dziwię że kupujesz nową przepływkę tylko na podstawie przeczucia które jak widzisz może być zawodne
najpierw powinna być diagnostyka na kompie
obroty na jałowym 700 +- 50

dzisiaj bede u kolegi na komputerze sprawdzi mi co jest nie tak i napisze na forum .
dzieki za rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
ja mam podobny problem tylko ze u mnie ekonomizer nie zamyka sie na 20l na 4 biegu.
Wiec jestem raczej przekonnay ze to przeplywka zwlasza ze mialem zamontowana inna ktora jak sie okzalo byla jeszcze gorsza 15l na 3 biegu :/ Samochód strasznie slaby byl.

Jesli któryś z kolegów byl by zainteresowany odsprzedażą sprawnej przeplywki to proszę o kontakt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Witam. Mam podobny problem z przeplywka... Objawy wskazuja wlasnie na nia, na 4tym biegu ekonometr nie zamyka sie do konca. Chociaz zdaza sie czasami, ze auto normalnie chodzi, ale rzadko. Sprawdzalem pare dni temu auto DISem i nie ma zadnego bledu przeplywki. Chcialbym kupic nowa przeplywke i wreszcie miec problem z glowy, ale z tego co czytam to bez adaptacji nic nie zdzialam. Mam DISa, ale nie umiem zrobic adaptacji, a sama kasacja bledow pewnie nie wystarczy. Moze znacie kogos z okolic Siedlec albo Wawy kto ma pojecie o diagnostyce i moglby pmoc (w ASO pewnie krzykna mi niezla cene). Nie chcialbym na darmo kupowac przeplywki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 22:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŻywiec
tomekbp napisał(a):
Witam. Mam podobny problem z przeplywka... Objawy wskazuja wlasnie na nia, na 4tym biegu ekonometr nie zamyka sie do konca. Chociaz zdaza sie czasami, ze auto normalnie chodzi, ale rzadko. Sprawdzalem pare dni temu auto DISem i nie ma zadnego bledu przeplywki. Chcialbym kupic nowa przeplywke i wreszcie miec problem z glowy, ale z tego co czytam to bez adaptacji nic nie zdzialam. Mam DISa, ale nie umiem zrobic adaptacji, a sama kasacja bledow pewnie nie wystarczy. Moze znacie kogos z okolic Siedlec albo Wawy kto ma pojecie o diagnostyce i moglby pmoc (w ASO pewnie krzykna mi niezla cene). Nie chcialbym na darmo kupowac przeplywki...


U mnie okazało się że był uszkodzony wąż podciśnieniowy z kolektora ssącego mechanik wymienił auto chodzi ,kontrolka silnika zgasła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
staszek3 napisał(a):
tomekbp napisał(a):
Witam. Mam podobny problem z przeplywka... Objawy wskazuja wlasnie na nia, na 4tym biegu ekonometr nie zamyka sie do konca. Chociaz zdaza sie czasami, ze auto normalnie chodzi, ale rzadko. Sprawdzalem pare dni temu auto DISem i nie ma zadnego bledu przeplywki. Chcialbym kupic nowa przeplywke i wreszcie miec problem z glowy, ale z tego co czytam to bez adaptacji nic nie zdzialam. Mam DISa, ale nie umiem zrobic adaptacji, a sama kasacja bledow pewnie nie wystarczy. Moze znacie kogos z okolic Siedlec albo Wawy kto ma pojecie o diagnostyce i moglby pmoc (w ASO pewnie krzykna mi niezla cene). Nie chcialbym na darmo kupowac przeplywki...


U mnie okazało się że był uszkodzony wąż podciśnieniowy z kolektora ssącego mechanik wymienił auto chodzi ,kontrolka silnika zgasła.


Ja raczej stawiam na przeplywke poniewaz kontrolka od silnika mi sie nie pali, a poza tym jak podlaczam komputer to nie wykrywa mi zadnego bledu... Slyszalem opinie, ze jesli jest uszkodzona przeplywka to nie bedzie pokazywalo bledow z nia zwiazanych..
Ponawiam prosbe o jakis kontakt z dobrym diagnosta z lubelskiego, ew. Wawa.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
staszek3 napisał(a):
tomekbp napisał(a):
Witam. Mam podobny problem z przeplywka... Objawy wskazuja wlasnie na nia, na 4tym biegu ekonometr nie zamyka sie do konca. Chociaz zdaza sie czasami, ze auto normalnie chodzi, ale rzadko. Sprawdzalem pare dni temu auto DISem i nie ma zadnego bledu przeplywki. Chcialbym kupic nowa przeplywke i wreszcie miec problem z glowy, ale z tego co czytam to bez adaptacji nic nie zdzialam. Mam DISa, ale nie umiem zrobic adaptacji, a sama kasacja bledow pewnie nie wystarczy. Moze znacie kogos z okolic Siedlec albo Wawy kto ma pojecie o diagnostyce i moglby pmoc (w ASO pewnie krzykna mi niezla cene). Nie chcialbym na darmo kupowac przeplywki...


U mnie okazało się że był uszkodzony wąż podciśnieniowy z kolektora ssącego mechanik wymienił auto chodzi ,kontrolka silnika zgasła.


Ja raczej stawiam na przeplywke poniewaz kontrolka od silnika mi sie nie pali, a poza tym jak podlaczam komputer to nie wykrywa mi zadnego bledu... Slyszalem opinie, ze jesli jest uszkodzona przeplywka to nie bedzie pokazywalo bledow z nia zwiazanych..
Ponawiam prosbe o jakis kontakt z dobrym diagnosta z lubelskiego, ew. Wawa.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 19:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
panowie maiłem identyczn a sytuację pojechałem z tym do Aso sparwdzili na kompie elektornokie itp chodziło im głownie o cewki ale okazły sie dobre. W związku z tym przeprogramowali komputer od nowa (wgrali najnowsza aktualizację koszt 300 zł, ale koło wawy robi podobne rzeczy gość za 200 zł. Po powrocie do domu przeczyściłem przepływomierz płynem CRC specjalnym do tego typu spraw.
Po tych zabiehacg musze przyznać ze samochód odrzył, ciągnie z wolych obrotów chodz zauważyłem że na 3 biegu to najlepiej mieć przynajmniej 2 tyś.
Mówię tutaj o samochodzie BMW e46 318i 2-litrowa benzyna 143 konie.

Zauwazyłem również że jadąc na 5 biegu z prędkością 60 km/h po wciśnięci gazu samochód zbiera się, co prawda wolno ale zbiera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: P-Ăą
kedzior001 napisał(a):
panowie maiłem identyczn a sytuację pojechałem z tym do Aso sparwdzili na kompie elektornokie itp chodziło im głownie o cewki ale okazły sie dobre. W związku z tym przeprogramowali komputer od nowa (wgrali najnowsza aktualizację koszt 300 zł, ale koło wawy robi podobne rzeczy gość za 200 zł. Po powrocie do domu przeczyściłem przepływomierz płynem CRC specjalnym do tego typu spraw.
Po tych zabiehacg musze przyznać ze samochód odrzył, ciągnie z wolych obrotów chodz zauważyłem że na 3 biegu to najlepiej mieć przynajmniej 2 tyś.
Mówię tutaj o samochodzie BMW e46 318i 2-litrowa benzyna 143 konie.

Zauwazyłem również że jadąc na 5 biegu z prędkością 60 km/h po wciśnięci gazu samochód zbiera się, co prawda wolno ale zbiera


Tomasz, jaki to był ten płyn CRC (dokładnie) ???????????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
kedzior001 Tez mam problem z moca w 318i 143KM sczegolnie na 1,2,3 biegu i mam pytanie do Ciebie czy jak przekrecales stacyjke to zapalaly ci sie dwie żółte kontrolki (Check Engine i EML) i gasly dopiero po uruchomieniu silnika po 3 dekundach ? bo u mnie tak wlsnie jest i nie wiem czy to prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 21:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
ciężko mi powiedzieć ponieważ jest to auto rodziców, a teraz nie ma jak sprawdzić, ale na 95 % ze tak jest. Przeprogramuj kompa i przeczyść przepływomierz powinny znacznie polepszyć się osiągi, koszt przeprogramowania w AO 300 zł pod warszawą robi gość to za 200 zł (tel do tego gostka Marek 508 139 572 marekgam@gmail.com) Przeprogramowałem wgrywając najnowszą aktualizację do swojej 330ci ale nic nie dalo, w sumie to przed programowaniem to rowniez nie mailem zadych problemów, auto chodziło bardzo dobrze, ale chciałem sprawdzic czy cos to da. Za to u rodziców widać duża róznicę.

Płyn do czyszczenia przepływomierzy - CRC AIR SENSOR CLEAN dostępny jest w InterCars oraz na allego.

powiedz mi ile ciagnie Ci to 318i ja wycisąłem z niej 230 km/h na autostradzie, na myjni na podośniku równiez uzyskał taką samą predkość.
Musze dodać że po przeprogramowaniu kompa spadło mi spalanie, jadą w trasie do 100 km/h w tej chwili spala 5,6 listra na 225 gumach wcześniej maiła 205 i spalal 6 litrów przy takiej samej prędkości


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: P-Ăą
Kedzior001 ja mam e46 318 Ci silnik N46 150 koniów :D . Szczerze to jeszcze jej nie testowałem na maxa. Ostatnio grzałem nią 200 no i miała jeszcze sporo zapasu :hyhy: Teraz mam trochę trasy do zrobienia no to zobaczę ile nią cyknę. Aha z tyłu mam laczki 255/18 więc się okaże w praniu ile da radę. Co do spalania to nie mam pojęcia ile. Raczej nie przywiązuje do tego uwagi :zakrecony: Nie duży litraż ale mam skrzynię Steptronic. Co do nowego softu też ktoś mi to zasugerował ale nie sądzę, żeby to wiele zmieniło. Koleś twierdzi, że większy efekt będzie w ostatniej generacji trójeczki więc zrezygnowałem :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Mam podobny problem j.w. opisane,ale chciałem się poradzić forumowiczów, co o tym myślicie.. Mianowicie w e46 2.0D mam wrażanie osłabienia mocy do momentu właczenia turbo. Obroty nie falują, chodzi równo. Wskazówka ekonomizera natomiast na 3 dochodzi do 15l, nie mowiąc już o wyższych biegach..

Po przeczytaniu kilku podobnych tematów stwierdziłem,że problem może leżeć w przepływce + zaśmieconych elektrozaworach i egr??.. jak myślicie?

Na kompie byl tylko błąd EGRu,ale dał się usunąć i po odpaleniu silnika nie powrócił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Jezeli wywalilo błąd na kompie to napewno z jakiegos powodu i polecam przyjrzeć sie temu. Gdy skasujesz błąd to nie zawsze on sie pojawi ponownie po uruchomieniu silnika tylko np. po przejechaniu jakiejs traski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 06:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
A czy egr może być powodem nie dochodzenia wskazówki ekonomizera do 20l i osłabieniem silnika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL