BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 05:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 23 lipca 2007, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam!

Jako ze niedawno nabyłem swoją bunię postanowilem sprawdzic ile tam koni wyzdychało podczas jazdy po niemieckich autostradach. Wyniki mnie troche zaskoczyly. Hamowali ją 4 razy. 2 razy wyszlo dobrze (niebieskie linie) , 2 razy zle (te czerwone). W sumie nie odczuwałem wyraźnie takiego spadku mocy przy jezdzie na 3000+ obrotów (aczkolwiek w miescie zazwyczaj przy 3000 juz zazwyczaj zmieniam na wyzszy). Spec z hamowni mówił że to moze byc jakis elektrozawór sterujacy turbina. Co wy o tym sądzicie? :wstyd:

Wykresiki:
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 lipca 2007, 18:10 przez balrog2000, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
w momencie spadku mocy powyzej 3000tys nie wyskoczyla zadna kontrolka na desce?
Ja bym pojechal na kompa, sprawdzic czy nie ma jakis bledow

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: KrakĂłw
Co do kontrolek to niestety nie wiem. Na VTechu to nie ty wciskasz gaz, tylko spece z firmy (co mi sie niezbyt podobalo) :( Na kompie byłem z tydzien temu (byly bledy - ale spowodowane slabym akumulatorem), po skasowaniu i ponownym sprawdzeniu, nie bylo juz zadnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 17:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Robertbmw ospisywał spadek mocy w dieslach,napisz do niego lub poszukaj na forum.Objawy sa takie ze auto powyzej 120 czy 140 nie chce jechac!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 19:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zwróć szczególną uwagę na cięgno siłownika podciśnieniowego przy turbinie, jak sięzachowuje podczas przegazówki silnikiem.
Wykres podaje po dwie prawidłowe i po dwie negatywne wskazania, ale nie pokazuje przyrostu prędkości obrotowej w stosunku do obciążenia w CZASIE.
Negatywne wykresy mogą pojawić się np przy gwałtownym przyroście prędkości obrotowej silnika, a pozytywne przy delikatnym przyroście. Co by odpowiadało za taki stan rzeczy?
Cięgno siłownika podciśnieniowego przy turbinie po uruchomieniu silnika ma zostać szybko wciągnięte i pozostaje w takiej pozycji do czasu aż sterownik silnika nie zasteruje elektrozaworem podcisnieniowym celem włączenia turbo w danym momencie (tak to okreslę). W momencie przegazowania cięgno to ma gwałtownymi skokami się ruszać(cofać) w tę i z powrotem, w zalezności jak operujesz pedałem gazu. Gdyby jednak okazało się że jego ruchy są swawolne w momencie przegazówki ( cofa się powoli, ale powraca szybko po ujęciu nogi z gazu) to wyczyść filterek na elektrozaworze podciśnieniowym.
Przy zapchanym filterku ciśnienie powietrza z turbiny pojawia się z opóźnieniem i potrzeba większej ilości czasu, aby cięgno cofnęło się do prawidłowej pozycji w której moc silnika jest prawidłowa.
Wykres ewidentnie wskazuje na problemy z turbiną (ciśnieniem powietrza) gdyż spadek mocy pojawia się po 3000 obr/min a nadrobienie tej mocy w tym momencie leży w gestii turbiny.
Przypomnij sobie jak wprowadzali silnik na obroty pod względem czasu i będziesz miał potwierdzenie tego co pisałem z tym co widoczne na wykresie. A wskazuje on że wszystko jest dobrze, tylko że podczas szybkiego osiągnięcia pełnej mocy silnika turbina się wlecze. ;)

Więcej na ten temat....

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 23:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzięki Robercie!
Jak tylko znajde czas zabieram sie za diagnozowanie :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Mozesz jeszcze sprawdzić sam wężyk od podciśnienia turbiny, bo czasami potrafi się przetrzeć na jakimś zgięciu (przechodzi on m.in. koło przepływki gdzie jest dosyc mocno zgięty) :)

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: KrakĂłw
Z tego co mi powiedziano na hamowni, hamowanie zawsze robią jedyną sprawdzoną metodą o nazwie: GAZ W PODŁOGĘ :P

Wyciągnąłem elektrozawór przy turbo, ten przy AGR jest tak schowany że chyba bez rozebrania kolektora sie tego nie wyjmie :(

Czy da sie gdzies kupić ten filterek? W ogole jak mozna go zdemontować (ten filterek), nie udalo mi się rozebrać tego barziej niz widoczne na zdjeciach :( Jak sprawdzić czy taki elektrozawór jest sprawny?

Zamieszczam parę zdjęc tego ustrojstwa, jutro moze przyfoce gdzie to dokladnie jest w M57 3.0d bo dlugo nie moglismy znalezc :) :

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 21:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czy przed fotkami, czyściłeś ten kawałek płótna widoczny na fotce. Cały ten kwadratowy plastik z fragmentem płótna jest demontowalny z elektrozaworu na wcisk - wystarczy go podważyć i zeskoczy.
Jeżeli przecierałeś palcem po tym płótnie, to ile było na nim brudu - czasem cienka warstwa nalotu, zapychająca całą powierzchnię i utrudniająca przepływ powietrza.
Samego filterka kupić się nie da - występuje w komplecie z elektrozaworem.
Sprawdzenie elektrozaworu nie jest łatwe i jeżeli dobierzesz się do tego drugiego od AGR to postaraj się je podmienić miejscami.
Koszt jednego elektrozaworu to około 350 zł.

Czy przed rozbiórką obserwowałeś jak pracuje cięgno siłownika przy turbinie podczas przegazowywania ?

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
robertbmw, Cześć mam mały problem z moim autkiem chciałem podnieść moc a na wykresie z hamowni niestety wyszlo ze mam spadek mocy powyzej 3000 obr i mam zaledwie 167 KM zamiast 184 auto mi oddali i powiedzieli ze to moze przepływka masz jakies pomysły dodam ze mam przetartą rure dolot od intercoolera ta dluga od turbiny. jest tam opaska gumowa ale moze to jest ten sprawca :{ od czego zacząć z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie wiem czy kolega robertbmw coś Ci tu pomorze bo jego ostatnia wizyta na forum była 6 kwietnia ubiegłego roku :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 23:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Rure wymień na dobrą, przydatne są też informacje z kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 00:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
sprawdź kolego inpą ciśnienie pompy progowej.
Potem bierz się za zaworki i podciśnienia.

mam dwóch kumpli i im padły pompy progowe, auta wyraźnie straciły na mocy.
po wymianie pompy wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
Dzieki od rury zacznę, pompę mam 2 letnia bosch z wkladem pierburga comon rail tez robilem 4 lata temy dodam ze mam ciezka noge i tak w zasadzie to nawet nie spodziewalem sie ze mam mniej koni do 3000 wkreca sie super elektrozawór od turbiny tez wymienialem 2 lata temu moze jeszcze go przeczyszcze . Jesli chodzi o spalanie to w zasadzie caly czas 10- 12 ale to wychodzi ze stylu jazdy :) na trasie do 120 zejde do 7


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 12:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
Rura zamówiona zobaczymy co sie zmieni sprawdze jeszcze przeplywke no i na kompa podjade mam nadzieje ze to bedzie ta rura strasznie sie wkurzyłem :mad: a mialo byc tak pieknie :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
Dzisiaj jade na kompa zobaczymy co wyjdzie ktoś ma moze jakis link do INPY ?? a kabel OBD ma znaczenie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
widze ze prowadze tu monolog :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 10:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Rura może być jedną z przyczyn dlatego napisałem żeby ją wykluczyć wymianą aby mieć pewność że tam jest szczelnie.Bardzo ważne są parametry ciśnienia na pompie,turbinie i ilość mierzonego powietrza.Najlepiej napisz,wklej wyniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E 46 330 D
Kod silnika: M57
Rura dopiero dotrze dziś wyczyściłem elektrozawór od turbiny i zaślepiłem EGR ale niestety INPA u brata coś nie trybiła podrzuci ktoś jakiś konkretny link najlepiej z spolszczeniem wtedy sprawdzę wartości jedno już wiem numer przepływki 0928400468 czyli bez mieszania w EQ :ok: Powiem ze po tych czynnościach lepiej sie zbiera ale i tak czekam na rure


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Spadek mocy powyżej 3000obr na hamowni
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 01:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
nie monolog tylko zakładaj tego petonga i daj znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL