Zwróć szczególną uwagę na cięgno siłownika podciśnieniowego przy turbinie, jak sięzachowuje podczas przegazówki silnikiem.
Wykres podaje po dwie prawidłowe i po dwie negatywne wskazania, ale nie pokazuje przyrostu prędkości obrotowej w stosunku do obciążenia w CZASIE.
Negatywne wykresy mogą pojawić się np przy gwałtownym przyroście prędkości obrotowej silnika, a pozytywne przy delikatnym przyroście. Co by odpowiadało za taki stan rzeczy?
Cięgno siłownika podciśnieniowego przy turbinie po uruchomieniu silnika ma zostać szybko wciągnięte i pozostaje w takiej pozycji do czasu aż sterownik silnika nie zasteruje elektrozaworem podcisnieniowym celem włączenia turbo w danym momencie (tak to okreslę). W momencie przegazowania cięgno to ma gwałtownymi skokami się ruszać(cofać) w tę i z powrotem, w zalezności jak operujesz pedałem gazu. Gdyby jednak okazało się że jego ruchy są swawolne w momencie przegazówki ( cofa się powoli, ale powraca szybko po ujęciu nogi z gazu) to wyczyść filterek na elektrozaworze podciśnieniowym.
Przy zapchanym filterku ciśnienie powietrza z turbiny pojawia się z opóźnieniem i potrzeba większej ilości czasu, aby cięgno cofnęło się do prawidłowej pozycji w której moc silnika jest prawidłowa.
Wykres ewidentnie wskazuje na problemy z turbiną (ciśnieniem powietrza) gdyż spadek mocy pojawia się po 3000 obr/min a nadrobienie tej mocy w tym momencie leży w gestii turbiny.
Przypomnij sobie jak wprowadzali silnik na obroty pod względem czasu i będziesz miał potwierdzenie tego co pisałem z tym co widoczne na wykresie. A wskazuje on że wszystko jest dobrze, tylko że podczas szybkiego osiągnięcia pełnej mocy silnika turbina się wlecze.
Więcej na ten temat....