BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 lipca 2025, 06:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530D Brak Mocy
PostNapisane: 16 marca 2009, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam.
Ostatnio odczułem jakby spadek mocy i wybrałem się na hamownię podwoziową. Wynik jaki uzyskało moje autko powalił mnie na ziemię, TYLKO 151KM przy 3250obr. Jutro jadę do mechanika na komputer żeby zdiagnozowac problem.
Macie może jakieś pomysły co mogło nawalić?
Moja bunia jest z 10/99 i podobno ma 142KW mocy( przynajmniej tak jest w dowodzie wbite)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
z 10/99 to ma 184 KM, ale wraz mało pokazało

może turbina się skończyła

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Wiem o tym że z 99 mają 184KM, ale też na forum gdzieś czytałem że komuś po rozkodowaniu numeru VIN wyszło ze ma zamontowany motor 142KW w autku z 99.
Czy i jak można zmierzyć ciśnienie doładowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
A dzwięk sie zmienił?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: spadek mocy w e60 530d
PostNapisane: 17 marca 2009, 02:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: slaskie
Witam
Mam taki problem moja e60 530d m57tu z 2004 roku przy prędkości od 120km\h i 4000obr\min traci moc, ponizej wszystko ok turbo dmucha fura jedzie, myslalem ze to te cholerne filterki na zaworkach podcisnieniowych o których sie tyle pisze( EGR i sterowanie turbo) ale d..a zbita chciałem je wyczyścić i okazuje sie ze moja turbina ma elektroniczne sterowanie (brak przewodów podciśnienia przy turbinie) i co teraz? Moze ma ktos jakiś pomysł bo czytam te posty i czytam i nie mogę znaleźć nic jeśli chodzi o sytuacje gdy niema przy turbinie podciśnieniowego zaworka?
był bym po stokroć wdzięczny gdyby ktos mi jakoś pomógł.
Wyglada to na zaworki a zaworka brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 530D Brak Mocy
PostNapisane: 17 marca 2009, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
tom9001 napisał(a):
Witam.
Ostatnio odczułem jakby spadek mocy i wybrałem się na hamownię podwoziową. Wynik jaki uzyskało moje autko powalił mnie na ziemię, TYLKO 151KM przy 3250obr. Jutro jadę do mechanika na komputer żeby zdiagnozowac problem.
Macie może jakieś pomysły co mogło nawalić?
Moja bunia jest z 10/99 i podobno ma 142KW mocy( przynajmniej tak jest w dowodzie wbite)


Ja mialem podobnie jak mi padla przeplywka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Byłem dzisiaj u mechanika i diagnoza nie wykazała żadnych błędów, ale zauważył że wąż gumowy który przekazuje powietrze z turbiny do intercoolera jest pęknięty. Taki wąż będę mógł wymienić dopiero w czwartek.
Zakład tuningowy gdzie robiłem pomiar mocy ma na swojej stronie przykładowe wykresy mocy i akurat jest tam wykres mojego silnika http://www.zastec.pl/bmw-530d.html
Porównując wykresy stwierdziłem że do 2200obr z moim silnikiem jest wszystko ok, Później zaczynają się problemy. Największa różnica w mocy jest przy 4000obr gdzie powinienem mieć 194KM i 345Nm a mam 120KM i 220Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Brak Mocy
PostNapisane: 29 maja 2010, 11:27 
hej mam taki problem w mojim 530d kompletny brak mocy czyje sie jak bym jechał 1.9d zwykłem dieslem zmieniłem przepływke skasowalem błedy nic czysciłem egr nic komputer nic nie pokazuje cisnienie na turbie jest jak wyciągne przewud z czujnika z przepływki poc sie pojawia chodz nie taka jak powina i okropnie kopci na czarno poprostu nic nie widac za mna macie moze jakies pomysły co to moze być??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Brak Mocy
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57 3.0d
u ciebie brakuje po prostu powietrza albo masz nieszczelny zawór egr albo turbo nie pompuje ( zmienna geometria zacięta albo elektrozawór )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Brak Mocy
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 11:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 540i 530d
Witam. U mnie dzisiaj tez pojawił się problem z brakiem mocy, auto do 3000 muł straszny po przekroczeniu 3000 za mną czarny dym, filtry nowe przepływka OK, wężyki podciśnienia wymianiane miesiąc temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Brak Mocy
PostNapisane: 31 lipca 2010, 12:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Witam serdecznie

Panowie mam następujący problem. Około pół roku temu kupiłem BMW e39 530 D rok 99. Autko prowadziło sie jak bajka. Kopa miał nie z tej ziemi. Jednak od samego początku był mały problem mianowicie związany był z obrotami. Samochód rozpędzał się do 200km/h przy czym osiągał 3500 obrotów i dalej nawet nie śnił żeby iść. Odcinało jakby paliwo bo kiedy dawałem w gaz samochód zaczynał się dławić. Spece wymyślali miliony powodów od elektronicznego ograniczenia Very Happy aż po wtryski. Z czasem prędkość spadła do 190 km/h i 3400 obrotów. Do tego wszystkiego doszedł totalny brak mocy dostaje troche kopa od 3000 obrotów ale co z tego jak przy 3400 mnie odcina. Porażka. Mam teraz muła. Okazało sie że po ściągnięciu osłony silnika z jednego wtrysku leci ropa. Wtrysk był pęknięty więc został zastąpiony nowym a reszta przejrzana. filtry, olej, przepływka wymienione. poza tym że ropa już nie leci to efekt mizerny dalej d..pa. Wczoraj trafiłem na to forum i wyczytałem żeby odłączyć czujnik paliwa i spróbować. Stała się dziwna rzecz. Samochód w dalszym ciągu zachowuje się jak czołg ale za to nie ma ograniczenia obrotów i ciągnie do ponad 4500 obrotów bez żadnego dławienia. Co pozwala mi osiągnąć prędkość do tej pory nie osiągalną dla mojego samochodu. Kolejna sprawa po odłączeniu czujnika zapaliła mi się kontrolka od świec i tak sie paliła do momentu ponownego podłączenia czujnika. Jeszcze jedno ostatnio zapaliła mi sie kontrolka od klocków. dziwne bo tamte były jeszcze dobre. po wymianie kontrolka zapala się przy mocniejszym hamowaniu. czujnik jest dobrze założony. Czekam na Porady i pomysły
Z góry wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL