BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 sierpnia 2025, 09:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] (EDIT) Muli w czasie upałów
PostNapisane: 23 lipca 2010, 08:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Witam,

Już kiedyś pytałem ale nikt nie odpisał, poczytałem trochę i mam dla siebie parę sugestii ale zostało mi jeszcze parę pytań...

Otóż autko chodzi dobrze na zimnym silniku, po nagrzaniu do temp "roboczej" autko traci na mocy ( nie jest to jakieś drastyczne ale dosyć zauważalne, zwłaszcza przy ruszaniu i na drugim biegu. Potrafi często robić zająca na podczas ruszania ( tak jakby się dusił paliwem gdy ostro się rusza )i nie raz delikatnie skoczy podczas zmiany na 2 bieg. Na kolejnych biegach czuć tylko że już nie ciągnie tak jak powinien. Efektu zająca można uniknąć ruszając na pół-sprzęgle i powoli dociskając gaz. auto nie ma żadnych błędów na kompie żadne kontrolki dziwne się nie świecą ( wszystkie sprawne ). Ekonomizer domyka się na każdym biegu.
Autko ma 190tys i 6 latek.

Po przeczytaniu kilku tematów tutaj, moje typu to:
Katalizator
Przepływomierz
Filtr powietrza ( jestem laik, więc nie śmiejcie się jeśli tutaj przegiąłem :P )

Jeszcze kilka pytań jakbym chciał sam sobie posprawdzać:
- popularne odepnięcie przepływki to wypięcie z niej wtyczki która do niej dochodzi?
- czy jak ją odepnę nic się nie stanie? Oprócz najprawdopodobniej większego spalania?
- czy wyskoczą mi jakieś błędy po jej ponownym podłączeniu/odłączeniu
- czy jest coś o czym powinienem zrobić zanim zacznę się w to bawić?
W poniedziałek jadę na hamownie sprawdzić jej faktyczną moc ( głównie z powodu tych problemów).

Tak gwoli informacji to co było u niej ostatnio wymieniane ( nie z powodu tych problemów)
- Serwomotor Valvotronica
- Czujnik położenia wału korbowego
- jakieś tam uszczelki - mało istotne

We wtorek jadę do ASO na komplety serwis/konserwacje klimy ( po zakupie auta nie robiłem tego jeszcze ), będę się ich pytał o mój problem, ale wolę od was najpierw kilka sugestii zanim zaczną w ASO laikowi kit wciskać.

Pozdro

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2010, 09:54 przez Jasonos, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Muli na gorącym silniku
PostNapisane: 23 lipca 2010, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e36 e46
Kod silnika: m43
Witam. Ja miałem podobny problem.Radził bym ci sprawdzić sondę lambda . :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Muli na gorącym silniku
PostNapisane: 23 lipca 2010, 09:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
A jakaś konkretną czy wszystkie? bo o ile dobrze naliczyłem w RealOem to jest ich pięć chyba w moim aucie... I czy przy wymianę sondy trzeba robić jakąś adaptacje albo ją programować cy cóś?

Dodam jeszcze że to rozgrzanie auta nie musi wynikać z jazdy, jak stoi długo na słońcu też mu się nie chce jechać tak jak powinien ( w sumie to co się mu dziwić ... mi tez by się nie chciało... ;) )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Muli na gorącym silniku
PostNapisane: 23 lipca 2010, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Jasonos podaj w opisie cos wiecej o silniku...model moc kod silnika.
Domyslam sie iz jestes w posiadaniu 318i ;]
po odlaczeniu przeplywki silnik przejdzie w tryb awaryjny...duza dawka paliwa aby nie wpalic zaworow... mozliwie odczujesz spadek lub przyrost mocy. blad zostanie zapisany w komputerze ale nie ma to wplywu jezeli podlaczysz na nowo przeplywke. Przeplywke mozesz sprawdzic na diagnostyce komputerowej.
W twoim jednak przypadku zaczalbym od sprawdzenia cisnienia na cylindrach. nie zdarzylo ci sie przegrzac motor?
pozniej odczepilbym czujnik temperatury. nie wykluczylbym jakiegos czujnika (walu, walkow)

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] (EDIT) Muli w czasie upałów
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
PO okresie obserwacji i kilku wizyt w ASO oraz niezależnego speca od BMW , wracam do was z pytaniem bo nadal nie potrafię rozwiązać problemu...

O ile te mini zajączki wytłumaczyli mi w ASO i u drugiego mechanika, że cudów nie mogę wymagać od tego silnika ( mam N46 143KM ) i pogodziłem się z tym, bo w sumie logicznie to wygląda.
Jednakże w upalnie dni gdy auto stoi przez dłuższy czas na słońcu, Bunia nie bardzo chce jeździć, zdarza się czasem ( rzadko ) że z jedynki rusza jak z 3 lub z 2 biegu, albo wolniej wchodzi na obroty i jak osiągnie 2tyś dostaje nagle kopa. Jeśli jazda trwa na tyle długo że zastanie mnie wieczór i na dworze temperatura spada autko zachowuje się normalnie i zajączki też w zasadzie znikają...

Ani w ASO ani u tego mechanika nie udało mi się wykazać tej usterki wolnego wchodzenia na obroty niestety...:(

Poza tym nie ma innych objawów... sprawdzali mi ja dzisiaj na kompie oprócz ew. błędów ( których nie było ) sprawdzali widziałem parametry podczas pracy silnika na jałowym biegu i stwierdzili że wszystko OK. Nie ma się do czego przyczepić...

mam wrażenie jakby autko nie potrafiło spalić tego co mu zapodaje gazem... albo dostaje za mało paliwa podczas dodawania gazu...tak ja to widzę...
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale słychać takie jakby syczenie ( jakby powietrze schodziło z opony ) w okolicach tylnego prawego koła tam jest gdzieś chyba pompa paliwa nie wiem bynajmniej czy ma tak syczeć :D

Filtr powietrza ( MANN )wymieniany był jakieś 5000 tys km temu, filtr paliwa chyba ori bo kosztował mnie coś ok 265zł ...

Może jest ktoś z was z okolic Katowic i chciałby się temu przyjrzeć od strony miłośnika tej marki a nie mechanika....

Pozdro...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL