BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 sierpnia 2025, 11:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] co jest powodem zamulenia samochodu ??
PostNapisane: 27 lipca 2007, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
A moze u wszytkich tak jest... powyzej 2000obr jest dopiero odczuwalna moc a ponizej strasznie "zamula"
silnik m47 320d


Ostatnio edytowano 27 lipca 2007, 20:06 przez dymian1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 19:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Podaj jeszcze rocznik auta, lub napisz czy jest na systemie wtrysku CommonRaily

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 89
Lokalizacja: KLB
Moje BMW: E30-CABRIO
rocznik to listopad 1999
i nie jest to common raily


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 21:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
powyzej 2000obr jest dopiero odczuwalna moc a ponizej strasznie "zamula


Jeżeli nie byłeś jeszcze z tym problemem na diagnostyce komputerowej to podjedź i sprawdź, czy nie wystepuje błąd czujnika początku wtrysku na trzecim cylindrze.

Przepływkę też wartałoby poddać pod oględziny.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: PoznaĂą
Wprawdzie mam chipa po którym z dołu lepiej sie zbiera ale po czyszczeniu dolotu jest o wiele wiele lepiej- taki chip2 :)

Nie ma turbodziury i czuć ze idzie tak od 1600!

Tyle syfu znalazłem w AGR:
Obrazek

tyle samo było na wejściu do kolektora dolotowego!

A tyle wygrzebałem z samego kolektora- pudełko po Ramie 250g.
Obrazek

Wejscie do kolektora wyglądało tak ze ze średnicy około 8 centymetrów były może 4!!!!!! - Foty w poście wczesniejszym przy pytaniu jak wyczyścic kolektor- eksperymentowałem dzisiaj z powodzeniem ;)

Odkręć AGR i zobacz czy silnik ma czym oddychać!!
Nie musze chyba pisac ze przyspieszenie odczuwalnie lepsze :)


Ostatnio edytowano 27 lipca 2007, 22:42 przez Filon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
oooo a jak to wyczyscic... i gdzie tego wogole szukac???? :wstyd:

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: PoznaĂą
Generalnie banał- nie znam sie na samochodach a mi sie udało.

Zdejmujesz plastiki jak do wymiany filtra powietrza- czyli klipsy na wlocie powietrza, demontujesz filtr kabinowy i te rynnę na 4 torxy! Zdejmujesz dużą osłonę tę nad filtrem powietrza i tę nad korkiem od oleju. Zdejmujesz montowaną na 2 torx-y sciankę na której była mocowana rynienka od filtra kabinowego- zobaczysz wtedy ten wałek co powietrze wtłacza do środka. Zdejmujesz ten upierdliwy plastik nad filtrem olejowym.
Odpinasz 2 szele (opaski) na zaworze AGR i węzyk podciśnienia. Odkręcasz 4 śruby na AGR na klucz 10 i masz zawór zdemontowany.
Odkręcasz torxa od kolektora- w okolicach filtru olejowego- dojście od strony kabiny.
Odłączasz jakiś czujnik na "zapleczu" :) kolektora. Odkręcasz 8 śrub na kolektorze na klucz 10 oraz 5 śrub na klucz 11- koniecznie nasadowe "głębokie". Do tych 5 śrub dojdziesz idelanie od góry wyjmując z kolektora gumki zaślepki (ja przez 5 minut nie mogłem skapnąc ze to gumy i sie je wyciąga i sie głowiem jak dojśc do nakrętek :D ).

Obrazek
Czyścisz kolektor plastikowy. Montujesz do kupy pilnując śrubek. Męczysz sie z odpaleniem oglądasz przez chwilę czarno-siwy dym i z banenem na twarzy ciśniesz gaz

Nie nalezy chyba czyścić tych elementów w bloku silnika bi nie byłoby dobrze gdyby jakiś duzy kawałek bezpowrotnie Ci tam wpadł. Poza tym u mnie nagar w tym miejscu nie przekraczał pół milimetra!

Gdyby ktos miał pytania to na PW - chętnie pomogę dodatkowe foty mogę przesłac z opisem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: NEL
Moje BMW: e46 320d 150PS
Kod silnika: M47N
Filon napisał(a):
Generalnie banał- nie znam sie na samochodach a mi sie udało.

Zdejmujesz plastiki jak do wymiany filtra powietrza- czyli klipsy na wlocie powietrza, demontujesz filtr kabinowy i te rynnę na 4 torxy! Zdejmujesz dużą osłonę tę nad filtrem powietrza i tę nad korkiem od oleju. Zdejmujesz montowaną na 2 torx-y sciankę na której była mocowana rynienka od filtra kabinowego- zobaczysz wtedy ten wałek co powietrze wtłacza do środka. Zdejmujesz ten upierdliwy plastik nad filtrem olejowym.
Odpinasz 2 szele (opaski) na zaworze AGR i węzyk podciśnienia. Odkręcasz 4 śruby na AGR na klucz 10 i masz zawór zdemontowany.
Odkręcasz torxa od kolektora- w okolicach filtru olejowego- dojście od strony kabiny.
Odłączasz jakiś czujnik na "zapleczu" :) kolektora. Odkręcasz 8 śrub na kolektorze na klucz 10 oraz 5 śrub na klucz 11- koniecznie nasadowe "głębokie". Do tych 5 śrub dojdziesz idelanie od góry wyjmując z kolektora gumki zaślepki (ja przez 5 minut nie mogłem skapnąc ze to gumy i sie je wyciąga i sie głowiem jak dojśc do nakrętek :D ).

Obrazek
Czyścisz kolektor plastikowy. Montujesz do kupy pilnując śrubek. Męczysz sie z odpaleniem oglądasz przez chwilę czarno-siwy dym i z banenem na twarzy ciśniesz gaz

Nie nalezy chyba czyścić tych elementów w bloku silnika bi nie byłoby dobrze gdyby jakiś duzy kawałek bezpowrotnie Ci tam wpadł. Poza tym u mnie nagar w tym miejscu nie przekraczał pół milimetra!

Gdyby ktos miał pytania to na PW - chętnie pomogę dodatkowe foty mogę przesłac z opisem.


Witam kolego.
Odświeżam trochę temat ale z tego co czytam już w kolejnym poście odwaliłeś kawał dobrej roboty!
Chodzi mi w szczególności o rozmontowanie i wyczyszczenie tego plastikowego kolektora przy EGR (co i jak żeby czegoś nie spieprzyć, a fotki wygasły) dzisiaj poczyściłem EGR ale za kolektor boję się chwycić, a tam syfu czuję pod palcem co nie miara :/ .
Z góry dzięki za szybką odpowiedź i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co jest powodem zamulenia samochodu ??
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 09:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43
Moim zdaniem przepływomierz do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL