BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 września 2025, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Pęknięty kolektor ssący!!!
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: wielkopolska
Witam wszystkich jestem tu nowy i proszę o pomoc. Dzisiaj gdy jechałem coś mi strzeliło i spadła moc auto zaczęło wyć jak by miało dziurawy układ wydechowy. Otwieram maskę a tam zarzygana miarka od oleju i cała ta strona. Jadę do mechanika i okazało się że pękną kolektor ssący. W dodatku jak by tego było mało każdy mechanik powiedział mi że pierwszy raz się z czymś takim spotkał w dieslu. Mam pytanie czy ktoś wie od czego mógł pęknąć??? Nie wiem co teraz robić nowy kosztuje 1900zł zostaje więc kupić używkę albo spróbować skleić i do tego bym się w sumie skłaniał koszt ok.100zł Doradźcie.Słyszałem od jednego kolesia że jak jest zapchana odma to wtedy tak się dzieje i te kolektory ssące pękają a ona na pewno dawno nie była wymieniana, poza tym jakiś czas temu obroty mi falowały bez względu na temp. silnika i np. gdy zmieniałem biegi w momencie wysprzęglania obroty spadały za mocno na postoju auto potrafiło samo zgasnąć. Serwis nic nie pomógł tylko po kieszeni dał wymienione zostały świece żarowe wtryskiwacz(podobno uszkodzony)regulator ciśnienia(albo zawór już nie pamiętam) w pompie i nadal to samo(nikt nie umiał mi pomóc) aż któregoś dnia wszystko samo znikło jak ręką odjął pisze to bo może ma to wszystko coś wspólnego. Pomóżcie proszę bo mam już dość wydatków. bmw e46 330d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Turbo mocniej dmuchnęło i rozwaliło kolektor . . .


Może masz chip . . . Wtedy częściej się tak zdarza. . . Napompował ci większe ciśnienie i strzeliło na łączniu . . .


Oddaj tam gdzie spawają plastiki ... zrobią to porządnie

Znam ludzi którzy tak robili bo takiej przykodzie (w E46 330d) i po spawaniu się to nie powtórzyło . . .

używkę tez możesz kupić . . . może być problem ze znalezieniem (chyba) - nie patrzyłem na allegro . . .




P.S na przyszłość używaj przecinków i Enteru - łatwiej się bedzie czytało ;)

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: wielkopolska
chipa nie mam

ale chyba prędzej by poszedł jakiś wąż (bo jest słabszy) od tego turbo bo też już tak myślałem.


a co myślisz o tej odmie? czy to może być przyczyna tych wszystkich zjawisk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
michal191 napisał(a):
chipa nie mam

ale chyba prędzej by poszedł jakiś wąż (bo jest słabszy) od tego turbo bo też już tak myślałem.


a co myślisz o tej odmie? czy to może być przyczyna tych wszystkich zjawisk?


powiem tak, nawet jeśli nie jest przyczyną

to trzeba ją wymienić obowiązkowo !

poczytaj na forum pod hasłem odma olejowa

jest dużo informacji - warto ją wymienić

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 00:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
witam.tu masz dwa linki do tematow z problemem takim jak ty masz moze cos ci sie rozjasni:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 6+kolektor

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 6+kolektor

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 01:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Witam,

na 200% bedzie to wina zapchanej/starej odmy. Temat przerabiany w zeszlym miesiacu przez znajomego. Wymien odme, kolektor daj do specow od spawania plastykow i bedzie smigac.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Szamil napisał(a):
na 200% bedzie to wina zapchanej/starej odmy.


Szamil, Obawiam się że nie masz racji .Nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej nie ma wpływu na ciśnienie w kolektorze dolotowym.
ANDREW E36 wyczerpał temat całkowicie!! Nie ma innej możliwości rozszczelnienia kolektora.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: wielkopolska
Dodam jeszcze że jakieś dwa miesiące temu pękną mi wąż wychodzący z turbo :(


więc może faktycznie za mocno dmucha...


to by trzeba było turbo wyregulować??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 13:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Miesiac temu znajomemu w e49 330d '00 na wskutek zapchanej odmy pekl kolektor. Pospawall kolektor( odmy nie ruszal) i znowu pekl. Dopiero za drugim razem jak wymienil odme i pospawal kolektor wszystko wrocilo do normy. Zrobil juz prawie 4tys km i "hula jak ta lala"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 21:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Szamil napisał(a):
Miesiac temu znajomemu w e49 330d '00 na wskutek zapchanej odmy pekl kolektor.


Szamil......wybacz ale to co napisałeś jest totalną bzdurą .
Super że twój znajomy wymienił filtr odmy......... ale nadal twierdzę że nie ma ona nic wspólnego z pękającymi kolektorami w tych silnikach.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: wielkopolska
wymieniłem odmę wyczyściłem egr i filterki na turbinie turbina działa poprawnie ii nie daje za dużego ciśnienia...

kolektor dałem do sklejenia i po jednym dniu pękną znowu :(

dziś znów dałem do klejenia ale teraz mają mi poskręcać co 3cm blachowkrętami

obawiam się że to jednak nie wytrzyma i znowu pęknie...

dodam że kolektor był strasznie zapchany syfem i nagarem którego do końca i tak nie udało mi się usunąć.

myślę że pierwsze pęknięcie kolektora było spowodowane zmniejszeniem jego przepustowości a drugim razem klej nie wytrzymał zobaczymy tym razem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
sklej samemu wstawiasz kawałki z nie za grubej blachy aluminiowej i nitujesz dodatkowo pod blache zastosuj albo siwy poxipol albo jakiś silikon przystosowany do wysokich temperatur. malujesz na czarno i śladu nie ma :D
(blacha i poxipol testowana na rozsadzonej chłodnicy opla :D )

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
no bo jest problem żeby skleić PP i PA czyli materiały z których zrobione są kolektory dolotowe

wszystkie kleje dwuskładnikowe które patrzyłem nie kleją PP i PA

wiem że Pattex Stabilit klei ale nie widziałem go w Polsce jeszcze . . .


Też potrzebuje jakiegoś specyfika do klejenia kolektora i nie bardzo wiem czym to ugryźć . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pęknięty kolektor ssący!!!
PostNapisane: 18 lipca 2010, 17:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: koscierzyna
czy wiadomo co bylo przyczyna ze kolektor pekl??dzisiaj mialem podobny przypadek w moim X5, 2001r, silnik ten sam 3.0d ale po lekkim chipie, teraz zamiast 184KM ma okolo 210KM. W trakcie jazdy (silnik rozgrzany) przy dodaniu gazy cos walnelo, sytuacja ta sama co autor postu, zarzygana jakims starym olejem cala strona (olej wymienialem okolo 3 tys km temu), widac golym okiem rozszczelnenie dookola i pekniecie na srodku, rzecz jasna ze jest do wymiany, tylko co moglo to spowodowac i co od razu przy jednej robocie wymienic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pęknięty kolektor ssący!!!
PostNapisane: 18 lipca 2010, 21:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
michucz napisał(a):
tylko co moglo to spowodowac i co od razu przy jednej robocie wymienic

myśle że to kolejny bubel BMW podobnie jak słynne klapki w kolektorach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pęknięty kolektor ssący!!!
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: e 46 320 Touring
Kod silnika: m47
kolego miałem taki sam problem jak Ty.... najpierw pękł mi przewód od turbo a potem coś strzeliło i moje auto zaczęło strasznie kopcić.... w moim przypadku okazało się że mechaniorzy zajumali mi odmę którą dałem im w celu montażu....następstwem tego było to że przepalił mi się kolektor....po pospawaniu niby było ok ale i tak pozostała jakaś nieszczelność....kupiłem "nowy"- używany i śmiga teraz jak talalala....kup jakiś używany kolektor i nie zawracaj sobie głowy ze spawaniem bo tylko kasy szkoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL