BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] M50 MOZNA WYMIENIC OLEJ Z MINERALNEGO NA SYNTETYK ?
PostNapisane: 17 maja 2007, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 40
Lokalizacja: Dębica
Koledzy mam takie nietypowe pytanko gdyz mam zalany olej mineralny do mojego silnika a i chcialbym zalac mu pelny syntetyk. koles od ktorego kupilem zalal taki bo tak mu powiedzieli bo auto ma przebieg 270 tys km i wlali mineral. ja ten olej tez wymienialem ale wlalem rowniez mineral bo balem sie zeby nie rozszczelnilo silnika :( wiec moge zmienic czy nie z mineralnego na pelen syntetyk :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany:


Ostatnio edytowano 17 maja 2007, 21:28 przez rogol007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 11:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Do takiego silnika tylko syntetyk, skoro masz zalany mineralny ja bym proponował przejść najpierw na pół-syntetyk, a następnie na syntetyk.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 40
Lokalizacja: Dębica
dziki ale wiesz nie rozczelni to silnika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 11:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
rogol007 napisał(a):
dziki ale wiesz nie rozczelni to silnika??


Tego nie wiem, ale myśle że jak zalejesz pół-syntetyk to nie stanie się nic złego, jeśli nawet to uszczelki można wymienić ja bym tak wolał niż jeździć na mineralnym przy takim przebiegu. Jak wypłucze to przynajmniej będziesz miał czysty silnik z całego tego syfu który się tam nagromadził, najgorzej przejść odrazu z mineralnego na syntetyk, wypłukany syf mógł by Ci pozatykać kanaliki olejowe i filtr.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 40
Lokalizacja: Dębica
Cobi napisał(a):
Tego nie wiem, ale myśle że jak zalejesz pół-syntetyk to nie stanie się nic złego, jeśli nawet to uszczelki można wymienić ja bym tak wolał niż jeździć na mineralnym przy takim przebiegu. Jak wypłucze to przynajmniej będziesz miał czysty silnik z całego tego syfu który się tam nagromadził, najgorzej przejść odrazu z mineralnego na syntetyk, wypłukany syf mógł by Ci pozatykać kanaliki olejowe i filtr.
wiec juz nie wiem czy robic :znudzony: :znudzony: :znudzony: :/ kurcze masz racje ze na mineralnym to lipa ale wlasnie boje sie tego rozszczelnienia i zatkania kanalikow olejowych :mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 17:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Mozesz wymieniac. U mnie tez jakis pacan zalal mineralny.. Zlalem to i wlalem Valvoline MaxLife 10W40 - zadnych problemow. U znajomego przy przebiegu powzej 300tys tez wymienilem na 5W40, rowniez bez problemow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 40
Lokalizacja: Dębica
dziekuje serdecznie sprubuje tak wlasnie zrobic ale jaki olej jeszcze doradzacie i ile kosztuje litr :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 20:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cobi napisał(a):
Do takiego silnika tylko syntetyk,


wyjasnij mi , dlaczego BMW udziela olejom połsyntetycznym 10W-40 aprobaty BMW SPEZIALOEL , czyli tej poprzedzajacej LongLife 98, a chyba obaj sie zgodzimy,ze w czasach krolowania na szosach silników M50 , olejów spełniajacych norme LL 98 jeszcze nie było.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 40
Lokalizacja: Dębica
Frank napisał(a):
wyjasnij mi , dlaczego BMW udziela olejom połsyntetycznym 10W-40 aprobaty BMW SPEZIALOEL , czyli tej poprzedzajacej LongLife 98, a chyba obaj sie zgodzimy,ze w czasach krolowania na szosach silników M50 , olejów spełniajacych norme LL 98 jeszcze nie było.
to wkoncu mam lac ten syntetyk czy nie bo naprawde nie iem co juz robic :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 20:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
po mineralnym zadnego syntetyka !!!!!

zalej TYLKO i wyłącznie połsyntetyk z aprobatą BMW. Po przejsciu na połsyntetyk z minerała zalecane jest takze zrobienie kolejnej zmiany po 3000-4000 km ,zeby pozbyc sie oleju , ktory niesie ze sobą wypłukane po mineralce nieczystosci.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 40
Lokalizacja: Dębica
no i super :hurra: :hurra: :hurra: a jeszcze doradz mi jaki to ma byc ten olej i jaka moze byc ewentualnie jego cena


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Ja zalewalem Valvoline ( ma aprobate BMW ). 1L 10W40 to od 22 do 28PLN.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
z bardziej znanych 10W-40 aprobate mają-
shell helix
BP 3000
Texaco Havoline
Statoil LAzerway



Z tego co wiem, Valvoline Maxlife 10W-40 nie ma aprobaty.

Chociaz moze sie ostatnio postarali i dostali ? Reserved, masz zdjecie tego baniaczka z olejem, na ktorym widnieje owo dictum na temat aprobaty BMW ?

Chyba,ze nie pisałes o Maxlife tylko innym olejku spod szyldu Valvoline.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Musialbym jebnac fote, ale mozna sprawdzic na sajcie.. jest aprobata.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
na naszej rodzimej stronce WAŁWOBLINA jest ino takie cuś-
Niezależny Instytut TUV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40

a na ichniej - http://www.valvoline.com/products/Maxlife.pdf

tez nic nie moge znalezc. Moze cos oszukują. Wiem,ze SYNPOWER 5W-40 ma aprobate.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
U nas w PL tak na prawde nikt oficjalnie nie sprzedaje Valvoline ( i moze na szczescie ).. ma go w swojej ofercie Intercars ale tez malo wiedza na jego temat.....

U mnie ten olej sprawdza sie wysmienicie. Jutro zerkne na naklejke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
reserved napisał(a):
U mnie ten olej sprawdza sie wysmienicie.


zgadzam sie w 100% . To ,ze dany olej nie ma aprobaty BMW nie oznacza automatycznie,ze jest do bani.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Frank napisał(a):
reserved napisał(a):
U mnie ten olej sprawdza sie wysmienicie.


zgadzam sie w 100% . To ,ze dany olej nie ma aprobaty BMW nie oznacza automatycznie,ze jest do bani.


Jutro zrobie foto puszki po tym Valvoline.. ale na prawde olej sie super sprawdza. Auto z przebiegiem 290tys nie bierze go ani grama, hydraulika ani nie zadzwoni przy rozruchu.. na mineralu byla orkiestra.. na mobilu tez :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 00:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
reserved napisał(a):
na mobilu tez :/


Mobil ostatnimi czasy znacznie obnizył loty...wiele osob to potwierdza

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 01:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL