BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 2.8 97/98 rok Nie trzyma wolnych obrotów
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 12:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 2.8
Witam Was wszystkich serdecznie! :)
Kupiłem sobie niedawno wymarzone BMW E39 2.8 do lekkiej blacharki.
Poprzedni właściciel wjechał nim do rowu i trochę poturbował. Zniszczona jest maska, lewy błotnik i drzwi. Niestety oprócz blacharki okazało się że z silniczkiem jest coś nie tak. Jedyny mechaniczny mankament widoczny to pęknięty zbiorniczek od wspomagania.
Mimo tego nie da się samochodu odpalić bez gazu a ściągając nogę z pedała błyskawicznie gaśnie silnik. :(
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł od czego zacząć, co mogło się zepsuć to bardzo będę wdzięczny za pomoc!
pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.8 97/98 rok Nie trzyma wolnych obrotów
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 19:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
za wolne obroty odpowiedzialny jest tzw. silniczek krokowy
ale na początek radziłbym podłączyć auto pod kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.8 97/98 rok Nie trzyma wolnych obrotów
PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 10:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 2.8
ryszard55 napisał(a):
za wolne obroty odpowiedzialny jest tzw. silniczek krokowy
ale na początek radziłbym podłączyć auto pod kompa

Sprawdziłem silnik na kompie (INPA)- nie ma żadnych błędów

Gdyby silniczek krokowy był zniszczony to wyskoczy błąd?
Może wymienić go? Szczerze powiem że nie mam pojęcia gdzie on się znajduje :zawstydzony:
Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.8 97/98 rok Nie trzyma wolnych obrotów
PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
przyczyn może być wiele, silniczzek krokowy, nieszczelność w dolocie, po sam moduł silnika

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.8 97/98 rok Nie trzyma wolnych obrotów
PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 19:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Psiknij samostartem, albo innym specyfikiem w spray'u (nawet może być Plak do deski) w okolice dolotu, pod kolektor. Jak się obroty podniosą, to albo nieszczelny dolot, albo separator oleju/odma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.8 97/98 rok Nie trzyma wolnych obrotów
PostNapisane: 7 września 2010, 11:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 2.8
Witam ponownie!

Niestety dalej niczego nie wymyśliłem a niedługo będę miał już wszystko pomalowane i dobrze by było gdyby działało :rotfl:
Przyłożyłem się troszkę lepiej do pracy tak że wygląda to następująco:):

a) zdjęcie silnika

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/gx6708_528bmw.jpg

Na tym zdjęciu mam zaznaczone 3 punkty

pierwszy punkt 1) To cięgiełko odpowiada za sterowanie na przepustnicy wolnymi obrotami. Niestety podczas pracy w ogóle nie działa- I tutaj pytanie do właścicieli 2.8: Czy to sterowanie działa Wam od razu po odpaleniu silnika? Czy gdy schodzi z wysokich na wolne obroty? Czy może działa odświętnie a coś innego jest u mnie przyczyną gaśnięcia silnika?

drugi 2)Ta przepustnica jest dla mnie również zagadką: jedyną aktywność jaką przy niej zauważyłem to pojedynczy ruch(do "pełna") przy załączeniu kluczyka na 2gą pozycję(zdarzyło się tak pare razy) . Potem milknie i nie daje o sobie znaku życia w trakcie pracy silnika.

trzy 3) To już tak z ciekawości :] W okolicy przepustnicy w zakreślonym kółku w punkcie trzecim po załączeniu zapłonu(kluczyk na 2gą pozycję) słychać dziwny dźwięk- jakby coś tam wirowało, może jakiś silniczek? Jest to normalne? heh

Okazało się jeszcze że BartE36 miał rację co do nieszczelnego dolotu- Filtr miał pęknięcie z dołu. Po wymianie i sprawdzeniu/ dokręceniu wszystkiego samochodzikowi może troszkę się poprawiło(chyba) , mianowicie:
Jak go odpalisz bez gazu to zapala i wskakuje na szałowe 400-500obr. Strasznie skacze. Po dodaniu gazu pięknie wchodzi na obroty ale jak spuszczasz pedał, to silnik nawet nie myśli o tym, że jest coś takiego jak wolne obroty, gwałtownie gasnąc

Sprawdziłem też na Inpie znowu błędy i wreszcie coś mi się pokazało - już byłem przekonany że z program coś nie tak :)
podaję linka:
http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/si8224_ffff.jpeg

Panowie pomóżcie! :zawstydzony:

Z góry dzięki za każdy pomysły, nawet te najbardziej szalone :D
pozdrawiam serdecznie!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL