Witajcie,
Od jakiegoś czasu przeglądam nasze forum intensywnie, choć moją beatę mam już 3 lata, to dopiero teraz zacząłem sam się interesować problematyką mechaniki. do tej pory dawałem auto do warsztatów, ale jeden po drugim miałem coraz większe wrażenie, że robią mnie w wała, jak np. ostatnia wymiana oleju, po której olej był czarniuteńki nadal, a bagnet pokazywał stan min mimo, że dałem gościowi 8L 0w30 LL04.... Już mi słów brakuje jacy złodzieje, koło mnie żyją, ale cóż to. Postanowiłem się sam trochę zająć sprawą.... Wszystkie te pytania, gdzieś tam się pojawiają w forum, ale nie razem i potem niezły młyn z tego mi wychodzi....
Mam wersję e46 330xd z roku 2004 z silnikiem M57N (automatyczna skrzynia). Autko ma przebieg 150 tyś km. Chce zrobić kilka czynności za jednym zamachem, jeśli możesz napisz jakiś krótki komentarz, jakie części, co można jeszcze przy okazji zrobić itp:
1. Odma - chyba nie wymieniana w ogóle - kupiłem już w ASO nową, z plastikowym filtrem, będę wymieniał. Czy węże od Odmy też warto wymienić? Ewentualnie jakieś specjalnie trzeba kupić, czy zwykły przewód z motoryzacyjnego? Jaka średnica jeśli się orientujecie?
2. Olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr paliwa - jak już wspomniałem, myślę, że mechanik oszukał mnie przy ostatniej wymiany (od której przejechałem 5 tys km). Mój błąd, że tyle się działo, że nie spr poziomu oleju od razu tylko po jakiś 500km. Mimo tych 500km nowy olej nie powinien być czarny, a bagnet jak smoła. Do tego stan minimum, a nie sądzę, żebym aż tyle gdzieś uciekło. Kupiłem już olej 0w30 LL04 taki jak zawsze i teraz pytanie o filtry. Mann, Knecht czy Filtron? Wiem, że mann idzie jako oryginał do BMW. Macie jakieś obserwację w co warto inwestować a w co nie?
3. Kolektor ssący - naczytałem się o klapkach, więc jak najszybciej chce się i pozbyć, bo na pewno nikt tam nie zaglądał od 150 tyś km

. Czy patent z wkrętami w zaślepkach się dalej dobrze sprawdza? Jakiego kleju użyć do wkrętów? Wkręty jakieś specjalnie, czy zwykłe z Castoramy 6x10mm? Czy w mojej wersji sinika różnica będzie tylko w ilości dolotów, zamiast 4 to 6? Czy w mojej wersji jest to też bezpieczny dla silnika zabieg? Czy czyściliście kolektor i EGR? Jakaś pianka, płyn i woda pod ciśnieniem? Ile to musi schnąć po ostatnim płukaniu? Można jakoś podsuszać

? Co z przewodami jak ściągnę kolektor (gumowymi) wymieniać, znacie średnice, żebym sobie mógł kupić wcześniej trochę węża? Czy komplet uszczelek pod kolektor to 12 szt (6 prostokątów (15zł w ASO) i 6 okrągłych (10zł w ASO) )?
4. Jak już mam to na górze wszystko, czy warto coś jeszcze spr/wyczyścić?
W późniejszym terminie planuje też wymianę oleju w skrzyni. Mam manula narazie i analizuje, ale w automacie to nie takie łatwe. Spróbuje w każdym bądź razie.
Ostanie pytanie - macie może jakiś ciekawy opis do INPY jak używać itp. Znam angielski dobrze, ale jak ostatnio wlazłem przez OBDII do navigation setting (a mam taki w aucie 14:6) to na drugi dzień ściągałem na szybko CD do flashowania MK4 bo wszystko znikła, a w INPIE wybrałem tylko show settings

Suma sumarów dobrze wyszedłem na tym, bo teraz mam wszystko po polskiemu i fotoradary w bonusie, ale boje się zaś INPY dotykac. Chciałbym przede wszystkim potwierdzić przebieg auta. ? Nie wiecie jak mogę to w tym spr. Może znacie jakiś inny, ciekawy soft?
DZIEKI z góry za odpowiedzi!!