BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 września 2019, 17:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 772 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 lutego 2019, 11:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1680
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Garaż: E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
Ja bym nie kombinował i kupił NGK BKR6EQUP ,miałem takie u siebie w m54 i wszystko było miodzio ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 lutego 2019, 12:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b22
Zapomniałem dodać że auto jeździ głównie na gazie, czy te świece dalej będą idealnie pasować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 lutego 2019, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 19529
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Moje autko jeździ w gazie na Bosch :) Powinno być na jednych jak i na drugicj wporzo :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 18 lutego 2019, 00:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 23
Moje BMW: e46 330xi
Kod silnika: m54b30
FR6LI332S mogą być do m54b30 na lpg? Jaką przerwę mają fabrycznie? Czym się różnią od droższych FR6KI332S i ile te pierwsze pociągną na lpg?

Kupiłem FR6KI332S. Mają elektrodę wielkości 0,6mm i przerwę 0,7. Czy da się w takich świecach zwiększyć przerwę do tych 0,8 czy 0,9?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 17 marca 2019, 01:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 23
Moje BMW: e46 330xi
Kod silnika: m54b30
To są odczucia, nie mam żadnych danych, ale mam wrażenie, że to co pisał pawelos666 to prawda. Na tych świecach z przerwą 0,7 auto działa lepiej na gazie niż na benzynie. Na bogatej mieszance po odpaleniu, jest takie lekko przymulone, w sumie to nawet poszarpuje. Mam wrażenie, że po odpaleniu jest gorzej niż na poprzednich. Jak zwiększyć przerwę na świecy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 03:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Sorry dwa razy wysłałem.. :szok:


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2019, 03:47 przez H568t4f, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 03:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
pawelos666, Cześć, przymierzam się do wymiany świec zapłonowych, a widzę wiedzę w temacie masz obszerna.. ;). Co wladodowac do e46 2.8 LPG póki co latam na k20tt denso.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 09:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Dodam tylko od siebie że przejechałem ostatnio około 50kkm na jednoelektrodowych Bosch Platinum Plus FR5DP Made in Germany od kolego pawelos666. Auto dość intensywnie eksploatowane na niemieckich autostradach zasilane LPG. Świece dosłownie się skończyły....pojawił się CHECK, auto ewidentnie nie paliło na jeden z cylindrów - INPA wykazała że na drugim cylindrze są problemy z cewką. Po wykręceniu świec ukazał się opłakany widok co mnie trochę zdziwiło ponieważ wcześniej pokonałem podobny dystans na NGK BKR6EQUP i przy profilaktycznej wymianie nie wykazywały żadnych oznak zużycia - również wizualnie wyglądały świetnie. Jako że nie miałem nic innego w garażu a była niedziela to wkręciłem stare, wspomniane powyżej NGK i auto śmiga jak nowe....nawet CHECK sam zgasł po kilku kilometrach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
50 tys km na gazie to bardzo ladny wynik na swiecy 1 elektrodowej :) producent mowi o 60 tys na benzynie, potem elektroda sie wypala... na gazie najlepiej robic 2/3 przebiegu maksymalnego dla PB. ja wyrzucam świece z gazu po 30-40 tys km. nawet jezeli sa to ik20 z elektrodą masową niklową. to też tak samo max 40 tys km. ona się z czasem wypali. nawet jeśli zwiekszymy wartość cieplną dla świecy i zamontujemy świece zimniejsze. nie montuje nigdy swiec 4 elektrodowych do gazu, dlatego ze zwieksza to napiecie dla przeskoku iskry. im wieksza szczelina tym wieksze napiecie. cewka jest obciążana tak jak na zużytej świecy (wypalonej z większą przerwą dla iskry i z gładkimi elektrodami). jezeli chcemy zeby swieca pochodzila dluzej niz 50 tys km, czego do gazu nie polecam, trzeba zamontować świece z elektrodami masowymi z powłoką platyny lub stopu irydu, platyny. wtedy producent mowi o 100 lub nawet 120 tys km... czyli teoretycznie można wtedy przejechać na świecy 60 tys km... przy delikatnych cewkach jakie są np. w renault 1.6 16V lub bmw w silnikach M50 M52 M54 N52 trzeba dbać o częstrzą wymianę świec... są przypadki że świece mogą wypalić się dużo wczesniej. najlepiej wykrecic jedną po przebiegu 30-40 tys km i ocenic. kazdy silnik pracuje inaczej kazda instalacja LPG moze byc ustawiona inaczej, świeca wypala sie wtedy szybciej lub wolniej. co do świec wieloelektrodowych np bosch super 4 lub ngk w bmw to świece wieloelektrodowe są tylko po to by kierowca nie wymieniając dlugo swiec na benzynie nie zniszczyl katalizatora, sond lambda i cewek zaplonowych... przy zużytych świecach 1 elektrodowych paliwo może dopalać się w wydechu... świece przy gazie powinny byc wymieniane czesciej. to co odklada sie na izolatorach świec i tak prowadzi do przegrzewania się świec, nie odbiera ciepła tak jak nowa. bardzo czesto w silnikach ktore pobieraja już też troche oleju. wtedy izolator pokrywa się nagarem z popiołu, po spaleniu oleju, więc sama wymiana świec po 40 tys km jest wskazana a przy przebiegu 40 tys km warto ocenić stan.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
czyli przesadziłem z przebiegiem na tych świecach ? Do tej pory miałem tylko doświadczenie ze wspomnianymi, czteroelektrodowymi NGK które spisywały się bez zastrzeżeń w trzech moich silnikach M54 zasilanych LPG. Cewek nigdy nie uwaliłem....może to zwykły przypadek albo szczęście. Sugerujesz żeby lepiej jednak wrócić do jednoelektrodowych BOSCH przy zasilaniu LPG ?

ps.masz jakąś opinię na temat dedykowanych przez Bosch FR 6 KI 332 S ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
swiece wieloelektrodowe 3 lub 4 pracuja fajnie od wyzszych obrotów... na nizszych predkosciach obr tzn do 3000 potrzebuja duzo wyzszego napiecia i powoduja wypadanie zaplonu czy to bedzie 3 elektrodowa w VW czy 4 elektrodowa w oplu bądź BMW... swiecac wieloelektrodowa czesto dobrze pracuje do pewnego przebiegu np 20-25 tys km potem elektrody masowe przytępiają się robią się gładsze tracą ostre krawędzie i cewka zaplonowa ma bardziej obciążoną izolacje. oczywiscie znaczenie ma też stan cewek i sama fajka. w okresie jesien zima wiosna 4 elektrodowe swiece maja problemy na gazie i czesto zaplony wypadaja w zakresie dolnych predkosci obrotowych tak do wspomnianych 3 tys obr. jesli chodzi o przebiegi swiec zaplonowych to zwykle 1 elektrodowe niklowe są na 30 tys km max. niklowe z powloką itru na elektrodzie masowej do okolo 40 tys km. platynowe i platynowe z powloka itru na elektrodzie do 60 tys km. cały czas mowa o benzynie. kiedy powloka itru wypali sie na powierzchni elektrody masowej świeca zaczyna zużywać sięszybciej. nastepuje to wlasnie po okolo 30-40 tys km. wspomniane przez Ciebie swiece fr6ki332s to swiece w cieplocie 6 czyli wolniej odprowadzajace temp do glowicy z elektrody fabrycznie ustawione na 0,7mm w praktyce troszke wiecej... katalog mowi o 30000km dla lpg. zamontowanie swiecy ustawionej typowo pod gaz i nie stosowanie przerw zalecen dla specyfikacji technicznych producenta obcina w kazdym silniku elastycznosc w zakresie dolnych obrotów...czy to bedzie skuter czy pila spalinowa jezeli zmniejszymi przerwe ponizej wymaganej auto z dolu oslabnie. jesli mocno przesadzimy ze zmniejszeniem przerwy to silnik bedzie wkrecal sie duzo slabiej. dlatego tez stosuje sie do lpg elektrody o cienszej srednicy elektrod a nie zmniejsza przerwe ponizej wymaganej przez producenta silnika. swiece wieloelektrodowe maja wieksza przerwe niz zalecenia specyfikacji technicznych producenta auta. w tym przypadku szczelina moze byc zwiekszona, dlatego ze swieca ma wiecej elektrod masowych. za to "rozkreca sie" od wyzszych obrotów... wtedy iskra skacze, pelza stabilnie. wieloelektrodowe sa dobre dla silnikow ktore pracuja na wyzszych i najlepiej na stalych predkosciach obrotowych. wtedy taka swieca ma przewage nad zwykla tradycyjna swieca jednoelektrodową z grubymi elektrodami. nie ma przewagi nad swiecami irydowymi oraz platynowo irydowymi z cienszą elektrodą centralną. pytaleś wyżej ile zrobią świece fr6ki332s. producent mówi max 30000tys km. czesto slysze 40 tys km ale to jest juz max czyli 2/3 przebiegu platynowej swiecy ktora zazwyczaj w benzynie robi do 60000km. fr6ki332s ma elektrody o srednicy 0,6mm. w tej chwili w produkcji są elektrody o średnicy 0,6mm 0,4mm 0,3mm... im cieńsza elektroda centralna tym lepiej...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 322
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
irakleo napisał(a):
Dodam tylko od siebie że przejechałem ostatnio około 50kkm na jednoelektrodowych Bosch Platinum Plus FR5DP .

Mówisz, że na ciepłocie 5 od Boscha tyle przejeździłeś? Czy może jednak chodziło o FR6DP?
Ja w M54 z lpg miałem kiedyś FR6DP i zeżarło elektrodę masową po 20 kkm, teraz mam Denso IK20TT iryda/platyna i obecnie przejechane 45 kkm, ale mam wrażenie, że już powoli kończą się świece, chociaż oglądałem je po przebiegu 38 kkm i były idealne, przerwa taka, jak ustawiona w nowych. Zarówno Denso 20, jak i Bosch 6 mają u mnie dość biały izolator, co wskazuje, że świece są mocno dogrzane i teraz zastanawiam się, czy włożyć Bosch 5, ale bałem się, że mogą być za zimne. Mam akurat na półce komplet FR5KI332S 6szt zupełnie za darmo, bo kiedyś kupiłem i były wkręcone u mnie na dosłownie dwa tygodnie, potem wpadły Denso, a Bosche odłożyłem w pudełka na półkę. Zakładać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 23:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Bo przerwa nie moze byc ani za duza ani za mala... jak jest za duza jest zle. Jak jest za mala tez jest zle...

swiece ktore maja izolator wokol elektrody centralnej ktory okrywa cala elektrode nie powoduje efektu wychladzania elektrody. sama swieca nagrzewa sie tak samo szybko nastepnie odprowadza szybciej cieplo do glowicy wynika to z budowy izolatora. maja one rozne ksztalty dla roznej cieploty. po uzyskaniu odpowiedniej temp izolator zaciska sie wokol elektrody. w ten sposob zaczyna odprowadzac nieco szybciej cieplo. natomiast samo okrycie izolatora wokol elektrody daje to ze nie jest ona wychladzana tylko trzyma temperaturę rowno. nie ma skoków temperatury. przy swiecach gdzie elektroda wystaje czesciowo z izolatora i jest duzo wieksza objetosciowo moze byc problem z oczyszczaniem sie swiecy i samym dogrzaniem świecy w czasie pracy silnika... bialy osad na swiecy taka skorupka to spalony olej. jezeli cieplota 6 jest zbyt bardzo biala na izolatorze (barwa jak kartka świezego papieru) przy marce bosch lub beru tzn, że jest zbyt wysoka temp i mieszanka moze byc nieco ubozsza... to moze spowodować szybsze wypalanie elektrod. wspomniana ik20tt jest na 120 tys km w benzynie. nie jest fabrycznie ustawiona do lpg. swiece do gazu sa ustawione inaczej i maja odrazu homologacje do lpg. nie znaczy to jednak ze ustawione przez producenta na mniejsza przerwe niz wymaga tego dany silnik pracuja zawsze ok w kazdym aucie. jezeli w najprostrzym silniku 2 suwowym przesadzimy z przerwą to silnik nie bedzie mial mocy tu w wolnossacym silniku 4 suwowym jest podobnie... przekraczajac pewna wartosc szczeliny auto slabnie. przesadzajac ze zmniejszeniem przerwy takze... :chytry:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 6 kwietnia 2019, 00:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 322
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Skorupki na izolatorze nie mam, bo nie pali oleju. Izolator jest czysty i biały. Denso były fabrycznie ustawione na 1 mm i tak pozostało, mieszanka lpg ustawiona raczej na bogato, korekty cały czas w okolicy od -2 do -4, po dłuższej jeździe na benzynie wracają w okolicę 0. Silnik ma się gdzie wygrzać, codziennie jeżdżony ekspresówką. Nie zaszkodzi dać mu te FR5KI?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 11:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Można. Trzeba tylko wymienić po 30 tys km. Wypalą się... Z dołu auto może być trochę słabsze...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 15:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: m54b30
pawelos666, kurde tyle czasu czytałem i ciężko coś wywnioskować konkretnego, e60 m54b30 lpg, jutro jestem umówiony na wymianę świec, zapłon wypada na 5 cylindrze na wysokich obrotach .czy Bosch FR6KI332S to odpowiedni wybór? dodam że nie wiem kredy były wymieniane świece, jakie siedzą aktualnie bo niedawno auto kupione zostało . Pozdrawiam Jakub :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Można je zastosować, ale pisałem wyżej, że to nie są świece ze szczeliną wymaganą pod silniki BMW. Są to świece twardo ustawione do wszystkich aut, na jedno kopyto, kosztem słabszego dołu. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu, to zapłon wypada na niższych obrotach pod obciążeniem tak do 3000 obr najczęściej. Wtedy potrzebne jest najwyższe napięcie z cewki, by mogła przeskoczyć sobie iskra. Jeżeli wypada na wyższych obrotach, to na niższych też musiałaby wypadać. Wykręć świece zapłonową i zobacz co się dzieje. Jako ciekawostkę dodam, że na zbyt małej przerwie silnik wkręca się dużo wolniej na obroty. Przy zbyt małej przerwie może nie wchodzić na obroty maksymalne tak jak przy zapchanym całkiem wydechu.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 19:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: m54b30
pawelos666, rozumiem, a więc które Ty byś proponował wsadzić? które najlepiej by współgrały z tym set upem? W zasadzie myślę że jest jak mówisz bo ciągnę na 2 wyższe obroty, wrzucam 3 i check . dwa razy mi to zrobiło się więc zaczynamy od wymiany świec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2019, 07:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Irydy lub platynowe, ale z jak najcieńszą średnicą. Im mniejsza średnica elektrody centralnej i im mniejsza powierzchnia dla przeskoku iskry tym lepiej.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2019, 09:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: m54b30
taki stan świec był. nie wiem która z którego cylindra bo nie byłem przy wymianie. https://zapodaj.net/85d04ea5f9cbd.jpg.html ,włożone zostały ngk bkr6equp 3199 zapłon póki co nie wypada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 772 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], mulder i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL