BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 lipca 2025, 00:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328Ci Koło dwu masowe?
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 17:40 
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że użyłem opcji "szukaj" i przeczytałem wiele postów w tym temacie, jednak nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Otóż planuje wymianę sprzęgła za jakiś czas i trochę obawiam się o stan mojego koła dwu masowego. Chciałbym więc wiedzieć jakie są najczęstsze objawy zużycia tego elementu? Ostatnio wsłuchiwałem sie w prace sprzęgła, podczas ruszania na podwórku i raczej nic podejrzanego nie rzuciło mi sie w uszy, nawet przez otwarta szybę (niewidem, może nie było dość cicho). Dopiero w garażu przy otwartej szybie i ścianach wokoło, słychać było odgłosy związane z pracą sprzęgła. Jakieś drobne, krótkie, metaliczne dźwięki (trochę przypominające odgłosy pracy skrzyni biegów, podczas wrzucania przełożeń) chyba w momencie stykania sie tarczy sprzęgłowej, na 1 biegu. Oraz przy popuszczeniu sprzęgła na 1 biegu, przejechaniu paru cm i gwałtownym "wkopnięciu" go w podłogę, dało się usłyszeć niezbyt głośne "stuk-puk" i to raz na kilka takich powtórzeń. Jeśli chodzi o drgania, wibracje, to żadnych nie zauważyłem podczas jazdy. Czy takie odgłosy przy pracy sprzęgła są normalne? Wiem, że w poprzednim moim aucie, podczas manewrowania na parkingu z otwartą szybą, było słychać grzechotanie przy używaniu sprzęgła i jakoś nigdy sie tym nie przejmowałem... Kolejna sprawa to to, w jaki sposób można takie koło dwu masowe uszkodzić? Przez przypalenie sprzęgła? (ostatnio miałem jeden niemiły incydent z tym związany :kwasny: ) A może przez szarpanie podczas sportowej jazdy? Proszę o opinie na ten temat. Z góry dzięki! :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 19:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - kolo dwumasowe jego stan mozna zdiagnozowac dopiero po zdjeciu sprzegla - jesli auto ma duzy przebieg to na kole beda za duze luzy -jest jakas tolerancja wychylenia sie kola w prawo i w lewo ale nie bede cie wprowadzal w blad podajac wartosci bowiem ich nie pamietam-ekstremalna jazda zuzywa szybciej nie tylko sprzeglo ale tez wszystko zwiazane z napedem rowniez i kolo dwumasowe - stuki o ktorych wspominasz moga pochodzic od czegos innego - wszystkiego sie dowiesz przy wymianie sprzegla -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 22:46 
A czy zdarza sie zużycie tej płaszczyzny koła dwu masowego z która styka sie tarcza sprzęgłowa? Miałem ostatnio trochę przypalone sprzęgło i zastanawiam sie jaki mogło mieć to negatywny wpływ na koło dwu masowe (tarcie, duża temperatura itp.), po prostu czy da się je zjarać równo ze sprzęgłem? Bo z utratą sporej części tarczy sprzęgłowej już się pogodziłem, ale koła dwu masowego, wolał bym niemieć na liście wydatków :/ I tak w ogóle, to czy dwu masowe koło zamachowe powinno się standardowo wymieniać razem ze sprzęgłem, czy tylko wtedy jak wykazuje ono spore zużycie/uszkodzenie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Zakov, da się je zjarać razem z sprzęgłem. Ja właśnie miesiąc temu miałem taki przypadek tylko że mi akurat spaliło się sprzęgło. Na kole wtedy widać takie czarne plamki i gdzie nie gdzie wgłębienia - wtedy "podobno" trzeba wymienić też koło dwumasowe ponieważ nowe sprzęgło będzie miało nierówną powierzchnię na kole dwumasowym...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 20:57 
Tak jak wspomniałem, miałem ostatnio trochę nadpalone sprzęgło, po niefortunnym
starcie z pod świateł kolegi (faktycznie posługiwanie sie sprzęgłem - bardzo duża filozofia, jak widać nie każdy łapie :kwasny: :wstyd:) Nie wiem, może od razu szlag nie trafił sprzęgła, ani co gorsza koła :/ (przynajmniej mam taką nadzieje). Tak czy inaczej, zastanawiam się aby w przyszłości wymienić sprzęgło (gdy będzie już tego wymagało) od razu z kołem dwu masowym, po prostu aby mieć "z głowy" i zrobić to na zasadzie - raz a dobrze. Ponieważ jestem realistą i wątpię, aby koło dwu masowe po przebiegu 180 tyś km, było w bardzo dobrym stanie. A nawet jeżeli jest w niezłym, to pytanie ile jeszcze wytrzyma i kiedy będę musiał ponownie wydzierać skrzynie ze sprzęgłem, żeby je wymienić? Tego chyba nie wie nikt... A ja się tylko zastanawiam, co będzie lepsze w takiej sytuacji. Bo z drugiej strony wydawać na nowe koło zamachowe 1300 PLN, to faktycznie trochę szkoda. W zasadzie pozostaje jeszcze regeneracja, ale nie jestem przekonany czy to odpowiednie rozwiązanie... :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 22:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
-siem - piszesz ze tak i tak - ja ci cos powiem - jesli auto jezdzi - jesli sprzeglo spelnia swe zadanie - jesli nie tlucze ci nic -poza jakies tam lekkie szmery -jezdzij -zwariowac czasem kazdy moze -ja po kazdej jezdzie po autobanie w niemczech lub w drodze nad morze w polsce na kierunku poznan -koszalin czy kolobrzeg -mowie nigdy wiecej - katuje wrecz auto - a mam przejechane 260000 - ale nie zrywam na swiatlach ani nigdzie indziej -auto jest moje i ja ponosze koszty - tak jak mi na swiatlach odjedzie golfem czy innym padalcem i tak go lykne - szanuj swoje pieniadze - a czasami zaszalej ale z glowa -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Koło dwu masowe?
PostNapisane: 13 października 2010, 06:39 
Witaj objawem bardzo charakterystycznym dla zużywającego się koła dwu masowego jest moment stuku przy ruszaniu i kiedy zmieniasz biegi i za szybko puścisz sprzęgło to też jest odgłos stuku jak by na wale był luz, albo w momencie kiedy z wyższego biegu zmieniasz na niższy i w tedy tez to słychać.

pozdro


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328Ci Koło dwu masowe?
PostNapisane: 13 października 2010, 15:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Heh teraz się spostrzegłem że to niezły kotlet :przestraszony:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL