BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 11:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:13 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
szaman napisał(a):
a macie jakieś uwagi jeżeli się będzie wymieniało samemu taki czujnik?
a może ktoś ma instrukcje jak to zrobić? albo wymieniał czujnik sam i zda relację;)
:hyhy:


Szaman, to jest opisane w TIS krok po kroku ze zdjeciami. Sciagnij sobie BMW TIS ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Koszalin
ten TIS to fajna sprawa;) - dzięki condor. Ale wymieniac samemu czujnik to jednak za dużo grzebania - dam mechaniorowi autko. Mam zaprzyjaźnionego dobrego fachowca i już się z nim ugadałem na wymanę - tylko nie mam kiedy podjechać;)

_________________
Jedyna sÂłuszna marka;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#457601

czujnik położenia wału w M52 B20 wymienisz sam bez większego kłopotu ;)

czujnik położenia wałka rozrządu jest na górze silnika więc jeszcze łatwiej go wymienić

największy problem z wpięciem wtyczki do gniazda przydatna będzie pomocna dłoń najlepiej damska (drobna z długimi paluszkami ;) )

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Koszalin
noo - dokładnie - robota niespecjalnie skomplikowana, ale ja ze swoimi łapskami za cholerę nie wyciagnę tej wtyczki ;) myślałęm że w TIS-ie będa jakieś myki przez które łatwo to pójdzie ale na nic nie natrafiłem ułatwiającego :( - dlatego chyba jednak oddam mechaniorowi - niech się chłop pomęczy :hyhy:
Ale dzieki Strahu;)

_________________
Jedyna sÂłuszna marka;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 14:22 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Ja tam bym sie jednak dla dobra BMW zapoznal z jakas pianistka :D

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
:ok: Mi szczerze pomagał szwagier lat 18 i 190 cm wzrostu ;) łapy ma dwa razy większe ode mnie i dlatego się udało. Swoją drogą tak się zastanawiam czy nie prościej tam siegnąć z kanału :?: hmmm no oczywiście jak się nie chce kolektora odkręcać :looka:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Koszalin
nooo- moja pianistka nie bardzo ma ochote pomagać mi przy autku :hyhy: hehe
a z tym sięganiem z kanału, to ciekawe, ale chyba jednak cięzko by było tam sie dostać ;)

no ale jedziecie mi tak, że chyba sam się zabiorę do tej wymiany...jeszcze sie zastanawiam :hyhy:

_________________
Jedyna sÂłuszna marka;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
to nie jest bardzo trudne, a satysfakcja bezcenna :)
rób sam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 6 lipca 2012, 00:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28
Sam też mam problem. Sprawa wygląda następująco.

Pewnego dnia po zalaniu dziadowskiego paliwa, zbieg okoliczności, auto zaczęło długo przeciągać podczas odpalania.
Podpiąłem go pod komputer i wyskoczyło crankshaft impulse sensor, czyli wszystko jasne...
Auto szarpało na zimnym silniku itd...
Wymieniłem ten czujnik na MAXGEAR, wiem że to zamiennik dałem za niego 130pln, podczas gdy SIEMENS był w granicach 260pln. Nie jestem zwolennikiem chińskich ale niestety te czujniki są wszędzie a oryginalne serwis 350pln... albo "na sprowadzenie". ja potrzebowałem go wymienić, żeby odpalić auto i jechać... więc zrobiłem tak.
Ponadto wymieniłem filtr paliwa.

PRZED WYMIANIĄ czujnika:

Samochód mulił przy około 2000 do 3500 obrotów.
Szarpało na zimnym silniku
Palił w miarę.
Pewnego dnia na zimnym oczywiście silniku już zaniemógł.

PO WYMIANIE czujnika położenia wału korbowego i filtra paliwa:

Silnik przestał szarpać
Pali na dotyk NA ZIMNYM
Jak się rozgrzeje i wyłącze silnik to długo piłuję zanim odpali.
Czasami jest tak że odpali odrazu ale jak dostanie temperatury to znów problem się powtarza.

NIE CHCĘ KOLEDZY WAM SUGEROWAĆ NIC, bo sam zgupiałem już, szukam pomocy, żeby ktoś coś mądrego powiedział.

Nie chcę wymienić tego czujnika jeśli się okaże że nie było potrzeby, tak samo już słyszałem o neiwydolności pompy, tylko że na zimnym nie ma z tym problemu...

A może jest coś w tym czego nie wiem, to tym bardziej Wasza pomoc będzie bezcenna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 13 lipca 2012, 01:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 523i
Kod silnika: m52b25tu
Witam.

Ja tez mialem niektore wymienione przez Ciebie problemy. Z odpalaniem nigdy nie mialem problemow tylko z rzucaniem autem,szarpaniem na luzie ,1 i 2 oraz z brakiem mocy. 3 dni temu wymienilem czujnik walka wydechowy(oryginalny bmw) i szarpanie wogole zaniklo, spalanie spadlo min 2-3 litry(wez sciemy) na 100kmh:) !!! Jutro bede mial kolejny ssacy i dam znac czy moc wrocila bo tylko juz z tym sie borykam. Zauwazylem ze auto tez lepiej startuje i wtryski ciszej pracuja. W twoim przypadku zalecilbym zakup nowego oryginala. Po wymianie czujnika auto stalo sie zwawsze i zaczelo mniej palic - na mechanice sie nie znam ale ten kawalek glupiego plastku jest widocznie waznym ogniwem i czytalem ze nie poleca sie tez febi a on juz chyba taki tani nie jest jak "no name" Pozdro

ps. dam znac w sobote co wyczaruje nowy czujnik:P)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 13 lipca 2012, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Maxgear to najgorszy shit, problem z odpalaniem na ciepłym może być spowodowany zmianą rezystancji czujnika po jego nagrzaniu, wtedy sygnał do kompa wraca błędny - inna oporność, inne napięcie. na zimnym Rezystancja czujnika jest OK, więc odpala dobrze, bo dostaje odpowiednie napięcie na kompa. żeby to sprawdzić musiałbyś na wtyczce pomierzyć oporności na zimnym i na ciepłym silniku, jak są problemy z odpalaniem. Czujnik położenia wału korbowego powinien mieć około 1280 omów na pinach 1 i 2, pin 3 to ekran.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 27 lipca 2012, 10:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28
Górny wymieniłem na Febi, wygląda że jest ok "camshaft", ale po rozgrzaniu zaczynają skakać obroty, więc ten dolny "crankshaft" z maxgear shit będę wyrzucał. Wszystko jest tak jak piszecie, w przyszłym tygodniu zamówię SIEMENSA originał. jak założe to dam znać jak się sprawuję.

do DanyU

Jeżeli chodzi o ten dolny czujnik wału korbowego to sprawdzałem i wygląda to tak:
-na zimnym silniku jest ok tak jak mówisz
-rozgrzany silnik, jakieś +- 5 minut po osiągnięciu optymalnej temperatury zaczyna szarpać, obroty wariują i gaśnie silnik, w tym momencie wyskakuje mi błąd "crankshaft pulse sensor"
Na starym czujniku poporostu zaczął odpalać z trudnościami, a po wymianie dopiero zaczęły się z tym jaja..



Wyeliminowałem całkowicie:
1) dolot powietrza - wszystko działa 100%
2) paliwo, pompa ok, filtr nowy, przewody szczelne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 25 października 2012, 22:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28
po dłuższej przerwie ostatecznie wracam do tematu.

Problem powodował tylko i wyłącznie ten zamiennik czujnika wału korbowego. Tak jak DanyU wspomniał wmontowałem shit.. W tej chwili pracuje tam wcześniej wspomniany SIEMENS i problem został wyeliminowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 9 czerwca 2019, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39 528
Kod silnika: m52
Może ktoś pomoże w moim przypadku...
W sierpniu zeszłego roku pojawił się problem, słaba moc szarpanie itp typowe dla czujnika co potwierdziła inpa. Wymieniłem na VDO (zamazany znaczek BMW), miesiąc temu znowu się zaczeły problemy, sprawdziłem na inpie i wykazało czujnik znowu, były objawy podobmne chociaż tym razem najgorsze było że na zimnym odpalenie to za 10 razem.
Włożyłem do momentu zamówienia poprzedni i przez nawet 2 tyg jazda prawie bez problemowa, a nawet jak moc znikneła to zgaszenie i odpalenie i na trochę moc wracała. czujnik kupiony pojechał na reklamacje (uznana).
Zamówiłem orginał z allegro i to już w ogóle tragedia była zero mocy a na inpie litania błędów jak by wszystkie czujniki padły łącznie z lambdą.
Kupiłem znowu VDO wymieniłem moc wróciła, ale nacieszyłem się może z 5 dni i znowu problemy, rano po odpaleniu ok jak się rozgrzeje gdzieś go zostawie i wrócę to już najczęściej nie ma mocy...
Nie mam pojęcia co już z tym się dzieje, może ktoś pomóc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 9 czerwca 2019, 18:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Może DME jest uwalone i sprawia problemy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 10 czerwca 2019, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39 528
Kod silnika: m52
Aktualnie wali poniższe błędy:
65 Nockenwellen - Geber
212 vanos mechanisches klemmen
83 kurbelwllen - gebersignal
203 lambdareglergrenze Bank 2

nie chce mi się wierzyć że tak wszystko nagle padło... ale co może je wywoływać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik polozenia walu
PostNapisane: 6 lipca 2019, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39 528
Kod silnika: m52
Dla potomnych. W moim wypadku był problemem czujnik wałka rozrządu. Okazało się po zsunięciu osłony wtyczki że jest skruszona izolacja. Zwarcie najprawdopodobniej wywoływało kolejne błędy. Nie udało mi się odratować bo na całej długości się kruszyła.
Koszt orginału mnie mocno odstraszyły, najtańszy bez przesyłki 400zł, z vdo nigdzie nie ma. Postanowiłem ryzykować z zamiennikami, czytałem że często z firmy Era działa, u mnie nie działa na reklamacje.
Spróbowałem jeszcze Valeo bo ma podział rocznikowi do 98 i od 98, Era tego podziału nie miała. I czujnik działa, nie ma żadnych błędów, na razie 500km w tym trasa 300. Koszt z valeo na Motostacja z przesyłką 75zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL