BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 26 stycznia 2010, 21:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 45
Posty: 4
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: -----
Garaż: było e39 '99r 530d, e39 01r 540i AcSchnitzer, teraz ...na razie MB A180cdi 2009r
Witam Was na poczatku. Jestem nowym uzytkownikiem forum i juz mam problem :( . Mam problem z plynem chlodzoncym, gdyz przy wiekrzych obrotach wywala mi plyn wezykiem odpowietrzajacym przy zbiorniczku i robia sie twarde przewody ukladu. Nie mam zadnych innych obiawow. Nie ma spadku mocy, w temp -25 odpala jak nowy, nie ma oleju w plynie (podejzenia walnietej uszczelki pod glowica), korek wymieniony i odpowietrzony uklad. Czy moze mi ktos podpowiedziec za co najpierw mam sie zabrac.POMOCY!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia e39 530d
PostNapisane: 26 stycznia 2010, 21:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
sebastianb2 napisał(a):
za co najpierw mam sie zabrac


Po 1 to musisz solidnie odpowietrzyć cały układ.nie wiem ile jest w 3,0d odpowietrzników ale np w 2,0d jest ich bodajże 5 .A ty u siebie jak odpowietrzales uklad?

Po 2 jesli naprawde układ jest dobrze odpowietrzony to sprawdził bym pompe wody.

Po 3 to napisz od jakiego momentu zaczelo wywalac ci płyn?Grzebane coś było w aucie , czy może je przegrzałes czy wymieniałeś płyn?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia e39 530d
PostNapisane: 26 stycznia 2010, 21:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 45
Posty: 4
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: -----
Garaż: było e39 '99r 530d, e39 01r 540i AcSchnitzer, teraz ...na razie MB A180cdi 2009r
Odpowietrzany byl w ASO bmw, wiec mam nadzieje ze dobrze to zrobili, a co do pompy to myslalem o tym, ale nie wiem jak sprawdzis wydajnosc jej. A grzebane... jezeli chodzi o program to ma jakies 240km i przegrzana nie byla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 26 stycznia 2010, 22:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - objawy wskazuja na uszczelke - ale najpierw odpowietrz specjalnym przyrzadem do odpowietrzania bmw - potem jest drugi przyrzad wkladany do wlewu chlodnicy ktorym zmierzysz spadek cisnienia w ukladzie - jesli cisnienie bedzie spadalo za szybko i nigdzie ubytkow plynu na zewnatrz to raczej uszczelka - poza tym pompe mozesz sprawdzic -zdejmij korek przegazuj auto i patrz we wlew chlodnicy -jesli plyn sie w owym wlewie przelewa to pompa oki - ciut zagmatwanie napisalem ale mysle ze jarzysz -pzdr- poza tym -dlaczego auto bylo w aso i dlaczego nie dali ci wlasciwej diagnozy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 26 stycznia 2010, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: Bmw 320ci e46 coupe
Kod silnika: M54B22
Moim zdaniem na 99% uszczelka pod glowica, moj brat mial podobne objawy w e36, silnik mial moc, temeratura rosla ale nie dochodzila do czerwonego pola, zatrzymywala sie wskazowka troche za srodkiem, a przewody byly twarde jak kamien i cholernie gorace, po zdjeciu glowicy okazalo sie ze jednak uszczeczelka pod glowicą. mysle ze odpowietrzenie ukladu nic nie da dlatego ze komprsja z cylindrow dostaje sie do ukladu chlodzenia i go momentalnie zapowietrza. koszt wymiany uszczelki i planowanie glowicy plus robocizna 800zl ;) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 01:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Na samym początku sprawdź pompę wody jeśli wirnik pękł na frezie to właśnie takie będą objawy,pod obrotami płyn stawia większy opór,wirnik się zatrzymuje i kręci się tylko oś pompy czego skutkiem jest zanik obiegu płyny na wyższych obrotach.Przerabiałem już ten temat w e34.
Jeśli silnik pracuje równo nie ma problemów z odpalaniem, olej i płyn czysty to uszczelkę narazie zostawiłbym w spokoju.
sprawdź jeszcze drożność tego przewodu
Obrazek
Znam przypadek że dostał się tam kawałek gumowego oringu (nie wiem skąd) i działy się cuda.
Najpierw pompa do sprawdzenia.
Pozdro.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
sebastianb2 napisał(a):
robia sie twarde przewody ukladu


Bo muszą. To jest układ ciśnieniowy. Przy nagrzanym silniku jest tam ok 1,2 - 1,5 Atm.

sebastianb2 napisał(a):
gdyz przy wiekrzych obrotach wywala mi plyn wezykiem odpowietrzajacym przy zbiorniczku


Co znaczy "wywala"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 21:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 45
Posty: 4
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: -----
Garaż: było e39 '99r 530d, e39 01r 540i AcSchnitzer, teraz ...na razie MB A180cdi 2009r
Dziekuje wszyskim za pomoc. Jutro sprawdze wezyk jak doradzil mi ROMSI i pompe. A wywala znaczy ze puszcza wezykiem odpowietrzajacym. Pozdro dla wszyskich ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
zrob test na obecnosc tlenku wegla w ukladzie chlodniczym, koszt to 20- 25zł a bedziesz mial pewnosc ze glowica/uszczelka jest ok.

logiczne jest ze cisnienie w ukladzie jest powodowanie powietrzem, test wykaze czy to sa spaliny i co za tym idzie pekniecie na glowicy... taki test wszedzie robia i jest najprostrza metoda na wyeliminowanie tego problemu.

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 23:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - jesli uszczelka pojdzie w miejscu gdzie kompresja do wody a nie olej do wody lu odwrotnie to mozna sporo przejechac -zrob jak radzi kolega -test na tlenek -poza tym jesli kompresja idzie w uklad chlodzenia weze sa nienaturalnie twarde i oczywiste ze wyrzuca plyn gdzie sie da -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 00:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 523
Kod silnika: m52b25tu
jak nie bedzie CO2 to stawiam ze serwis odpowietrzyl "domowym sposobem" czyli na pracującym silniku.
Oj, fachmany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem z duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia 530d
PostNapisane: 22 października 2010, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 330d
1. To jak odpowietrzyć na nie pracującym silniku? Włączyłem zapłon, ogrzewanie na 32 i dmuchawę na maxa na wszystkie wyloty. Po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego nie było tego strumienia, który jest normalnie podczas gdy silnik chodzi, więc coś jest nie tak, bo powinien lecieć?? Na odpalonym leci ciurkiem i co ok 10sec zanika na sek i znów leci.

2. Ile jest i gdzie odpowietrzników w 530d (znalazłem 2- na termostacie egr i kawałek za nim koło zbiornika od wspomy)

3. Zapala mi się kuhlwasser prufen jak silnik się nagrzeje do normalnej temp (na zimnym się nie wyświetla), nie grzeje się, nie wywala płynu. Górny wąż jest trochę twardy- jak na 1,5 bara i spuchnięty.
Gdy odkręcam korek na zimnym to schodzi ciśnienie z układu.
Wody w oleju nie ma, oleju nie przybywa, majonezu pod korkami brak, płyn też normalny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL