BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 20:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wymiana polosi napedowej
PostNapisane: 10 lipca 2009, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jak w temacie, mocno skomplikowana jest wymiana polosi??Napewno trzeba miec kanal, wiadomo...czy na jakies inne trudnosci mozna natrafic...Dziekuje za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 11:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Jak sie zepniesz to i bez kanału wymienisz :hyhy: Ja miałem kiedyś taką fantazję :p

największy problem to możesz mieć z wybiciem półosi jak bedzie zaje**na

No i jak masz nakrętki półosi jakieś Febi czy coś to są tyka miękkie że nawet profi klucz ci nie pomoże





Najllepiej zdejmij dekiel z felgi . . .

odkręć nakrętkę i spróbuj wybić półoś, powinna się ruszyć na przebubie nieco i wycofać z piasty, jak się ruszy to potem masz z górki

Jak nie to jedź do mechaniora . . .

Najprościej sprawdzić w ten sposób, nawet kołą nie musisz ściągać . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 11:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Aha, czyli generalnie na poczatek test przeprowadzic...ok, dobrze wiedziec. Czyli do roboty zabrac sie najlepiej od strony kola...tam jest tylko ta nakretka regulacyjna w piascie tak??A pozniej sruby sa juz tylko do odkrecenia polosi od dyfra tak?I cala filozofia? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 11:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Kisiel24 napisał(a):
Aha, czyli generalnie na poczatek test przeprowadzic...ok, dobrze wiedziec. Czyli do roboty zabrac sie najlepiej od strony kola...tam jest tylko ta nakretka regulacyjna w piascie tak??A pozniej sruby sa juz tylko do odkrecenia polosi od dyfra tak?I cala filozofia? :zdziwko:


na półosiach są nakrętki - zwykłe, one dociągają półoś do piasty

warto kupić 24-ro kątny klucz - właściwie bez niego bym się nie zabierał do roboty . . .


potem masz chyba z 10 śrub na klucz E żeby odkręcić półoś od dyfra . . .

jeśli bedziez robił bez podnośnika to weź pod uwagę ż ebedziez musiał conajmniej raz obrócić półośżeby się dostać do tych śrubek od drugiej strony . . .

Generalnie jak odkręcisz nakrętkę z półosi i uda sie ją ruszyć z wielowypustu to dalej bedzie bez problemu . . .


Jak robiłem bez kanału i podnośnika kiedyć to jeszcze chyba musiałem stabilizator na dwóch śrubach odkręcić i opuścić trochę (dotyczy E36)


tutaj znajdziesz zdjęcie opornej nakrętki od półosi :wstyd: , czasem idzie bez problemu a czasem jak masz niefart to sie bedziesz pałował z tematem długo . . .
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... &start=600

Uważaj przy wybijaniu półosi jeśli nie bedzie chciała wychodzić to lepiej daj jakiegoś anty-rosta i zostaw na noc bo kumpel kiedyś tak namietnie wybijał półoś z piasty że potem nie dało się jej włożyć spowrotem . . .

rozklepał ją tak że musiałem gwintować ją na nowo żeby nakrętkę nakręcić :wstyd:


i kup ori nakrętki półosi jak wymienisz a nie zamienniki,

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Andrzeju...dziekuje bardzo...sluchaj ten klucz E...jak on dokladnie wyglada??To jest jakis imbus?Czy gwiazdka?Bo nie slyszalem takiego nazewnictwa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 12:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Klucz E jest to nasadowy TORX:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
dokładnie taki

no i kup też porządną nasadke 24-kątną - polecam nasadki Stanleya, rozmiaru nie pamiętam, 32 36 34 zabij mnie ale zapomniałem :wstyd:

Musisz mocno nabić nasadkę na nakrętkę półosi konkretnym młotkiem i odkręcać z długą przedłużką - jakaś rura 1metr jest optymalna . . .

Bo jak obkęcisz nasadkę parę razy na nakrętce to potem już bedzie przekichane z odkręceniem

zaostaje nabijać 6-cio kątny albo przeciąc nakrętkę . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ANDREW E36 napisał(a):
dokładnie taki

no i kup też porządną nasadke 24-kątną - polecam nasadki Stanleya, rozmiaru nie pamiętam, 32 36 34 zabij mnie ale zapomniałem :wstyd:

Musisz mocno nabić nasadkę na nakrętkę półosi konkretnym młotkiem i odkręcać z długą przedłużką - jakaś rura 1metr jest optymalna . . .

Bo jak obkęcisz nasadkę parę razy na nakrętce to potem już bedzie przekichane z odkręceniem

zaostaje nabijać 6-cio kątny albo przeciąc nakrętkę . . .

Ok, dziekuje za rady...czy w Castoramie taka nakrete mozna dostac?Po alegro szukalem, ale cos nieudolnie i nie znalazlem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Kisiel24 napisał(a):
ANDREW E36 napisał(a):
dokładnie taki

no i kup też porządną nasadke 24-kątną - polecam nasadki Stanleya, rozmiaru nie pamiętam, 32 36 34 zabij mnie ale zapomniałem :wstyd:

Musisz mocno nabić nasadkę na nakrętkę półosi konkretnym młotkiem i odkręcać z długą przedłużką - jakaś rura 1metr jest optymalna . . .

Bo jak obkęcisz nasadkę parę razy na nakrętce to potem już bedzie przekichane z odkręceniem

zaostaje nabijać 6-cio kątny albo przeciąc nakrętkę . . .

Ok, dziekuje za rady...czy w Castoramie taka nakrete mozna dostac?Po alegro szukalem, ale cos nieudolnie i nie znalazlem :/



Hehe, ja zawsze w castoramie kupuje :P

jak bywam to raz na jakiś cas kupie sobie porządną nasadke, trochę kosztują, a nie boli tak po kieszenie jak kupić cały komplet stanleya na raz :)

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 16:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Nie ma 24-kątnej potrzebujesz 12-kątnej nie pamiętam jaki rozmiar 36 albo 32:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 16:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
:wstyd: racja racja, źle napisałem 12-to nie 24-ro

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wymiana polosi napedowej
PostNapisane: 28 listopada 2010, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1525
Lokalizacja: Poznań
Garaż: Byłe E36 318iS Motorsport International
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112799
Siemka, od razu przepraszam za odświeżanego kotleta ale nie znalazłem świeższego :)

Otóż w moim e36 od pewnego czasu z tyłu słychać stukot po lewej stronie, pojechałem z tym do swojego mechanika i stwierdził ze półoś do wymiany. Na tym temat ucichł bo nie było siana na szybką wymianę. No i tak jeżdze z tym od 4 miesięcy - nie raz stuka a nie raz jest ok, w zależnośći jak w zakręt wejde i z jaką prędkoscią jade. W między czasie robiłem przegląd auta i nie stwierdzili nic z tyłu by latało i stukało.
Pare dni temu rozmawialem z osobą która ma już swoją "entą" bemke i opowiedział mi jak on wymieniał półosie u siebie, to że trzeba mieć taką samą półoś jaką miało się dotychczas - tzn z tego samego modelu i silnika i że np jak ja mam 1.8 to np od 2.5 czy 2.8 nie będzie pasować.
I dlatego chciałbym sie Was poradzić czy to jest prawda z tym modelem auta że muszę szukać od 1.8 czy jak podejdzie mi półoś z innego modelu.
Oraz chciałbym wiedzieć ile mniej wiecej taka impreza by kosztowała u mechanika, bo tego swojego nie pytałem o to jeszcze.

proszę Was o pomoc.

_________________
|•|Była czerwonka >> E36 318i |•|
|••|Obecna czerwonka >> E36 318iS Motorsport International |••|
|•••| SPOTY W POZNANIU|•••|

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wymiana polosi napedowej
PostNapisane: 29 listopada 2010, 10:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Ja kupilem uzywke zaplacilem 150zla co do samej polosi to napewno pare modeli ma ta sam przypuszczam ze silniki 1.8 i 2.0 maja ta sama wieksze motory beda miec juz inne.Najlepiej zapytaj sprzedawce.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wymiana polosi napedowej
PostNapisane: 29 listopada 2010, 10:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
są dwie grubości półosi do benzynowych e36, a tym samym dwa rodzaje

do 1,6 1,8 2,0 - cieńsze

i do 2,5 2,8- grubsze

aha no i M3 ma inne

także do siebie szukaj tych pierwszych

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wymiana polosi napedowej
PostNapisane: 29 listopada 2010, 12:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Też mam problem ze stukiem przy wbijaniu 1 biegu, i to półoś ma luzy przy łączeniu z dyfrem, i stąd takie Moje pytanie:
Czy jak odkręce i wyjmę półoś z dyferencjału to nie wyleje Mi sie olej z niego?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL