BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 02:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 08:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Witam koledzy,
mam e46 320d z połowy 2004 roku, auto posiada system DSC. Mam dwa pytania odnośnie jego działania, dodam że nigdzie wcześniej nikt się o to nie pytał.
Podczas gwałtownego ruszenia na śliskiej nawierzchni np na śniegu, lodzie kontrolka mruga najprawdopodobniej próbuje ograniczać moc przekazywaną na koła, czy system działa na potencjometrze czy jeszcze wspomagany jest przez hamulce. Jak tak to jakie? tarczowe czy bębnowe, tylne czy przednie. Bo u mnie samochód prawie normalnie przyśpiesza, a obroty idą do góry zamiast być ograniczane. Może to głupie, ale jak kiedyś posiadałem e39 to tam ASC działał trochę inaczej.
Drugie pytanie to czy podczas sytuacji że np prawe tylne koło będzie na lodzie a lewe na asfalcie to samochód przekaże napęd na koło lewe, te które ma lepszą przyczepność?
Tutaj jest taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=iu4xYoS1Bhk
fakt że to system ASC+T ale widać jakby napęd był przekazany na koło które ma lepszą przyczepność.
Dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 582
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1661879
tu masz po łebkach to wyjaśnione.. na innych filmikach resztę znajdziesz

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 13:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Ogólnie to wiem na jakiej zasadzie działa system DSC w jednym zdaniu ratuje tyłek jak przegniemy pałę. Ale w tym filmiku nie ma odpowiedzi na moje pytania. Czy naprawdę nikt nie wiem czym hamowane są tylne koła? I czy napęd może być przeniesiony na drugie koło gdy przeciwne jest na lodzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
W DSC przyhamowują wszystkie koła zależnie od sytuacji.
Zanim silnik zdąży obniżyć moc hamulce z tyłu przyhamowują auto.
Wątpię żeby układ był na tyle inteligentny żeby dawać większe obciążenie na koło o większym uciągu wyhamowując te ślizgające się.
Z doświadczenia po dwóch zimach z DSC to jeżeli by tak było to by lepiej się wyjeżdżało z zasp z DSP a tak nie jest bo ingeruje i jest gorzej wyjechać. Testowałem to setki razy bo już trzecią zimę mam zasypaną na maksa drogę przy garażu i miejsce gdzie parkuję w pracy.
Tak wiec jak ruszasz w zaspach wyłączasz DSP i jak już ruszysz i się rozpędzisz włączasz system.
Po to jest jego wyłącznik.

I jeszcze jedna sprawa z DSC.
Pierwszą zimę jeździłem cały czas z DSP i bawiłem się w zakrętach tak żeby zadziałało.
Efektem były do wymiany tarcze z tyłu na wiosnę.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
muda44 napisał(a):
W DSC przyhamowują wszystkie koła zależnie od sytuacji.
Zanim silnik zdąży obniżyć moc hamulce z tyłu przyhamowują auto.
Wątpię żeby układ był na tyle inteligentny żeby dawać większe obciążenie na koło o większym uciągu wyhamowując te ślizgające się.
...


A właśnie na tym ta zabawa polega - system, przyhamowując jedno koło na tylnej osi (powiedzmy, że to na lodzie)
samoistnie przekazuje moc na to drugie, które ma przyczepność, no i dlatego jedziesz.
To załatwia mechanizm różnicowy - zresztą dlatego tak się nazywa.
Tak to działa w sytuacji kiedy masz większą przyczepność na jedno koło osi napędowej.
Kiedyś załatwiała to mechaniczna blokada mech. różnicowego, teraz musisz tylko częściej zmieniać klocki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 17:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Praktyka mówi co innego.
Bez problemu wyjeżdżam bez DSC a z DSC miga kontrolka i auto odcina , hamuje a nie ciągnie.
Do tego jak hamuje to nie zatrzymują całkiem koła tylko działa impulsowo jak ABS tak wiec nie bardzo przyhamuje koło o większym uślizgu i pomoże wyjechać.
Trochę lepiej z DSC jest powiedzmy z gazem do dechy na III biegu. Wtedy ciągnie lepiej z załączonym DSC niż bez.
Ale jak ktoś umiejętnie korzysta z pedału gazu to mimo wszystko na tym III biegu szybciej przyspieszy bez DSC
Tyle z praktyki.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
muda44 napisał(a):
Praktyka mówi co innego.
Bez problemu wyjeżdżam bez DSC a z DSC miga kontrolka i auto odcina , hamuje a nie ciągnie.
Do tego jak hamuje to nie zatrzymują całkiem koła tylko działa impulsowo jak ABS tak wiec nie bardzo przyhamuje koło o większym uślizgu i pomoże wyjechać.
Trochę lepiej z DSC jest powiedzmy z gazem do dechy na III biegu. Wtedy ciągnie lepiej z załączonym DSC niż bez.
Ale jak ktoś umiejętnie korzysta z pedału gazu to mimo wszystko na tym III biegu szybciej przyspieszy bez DSC
Tyle z praktyki.


Zgadzam się. Śmigam 3 zimę i jak kopany śnieg lub błoto to wyjazd z tego możliwy praktycznie tylko z wyłączonym DSC, bez gazu, tak aby automat sam ciągnął. Jak DSC włączony to sobie można gaz do woli wciskać, a i tak przy bardzo śliskim koła prawie nie drgną.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 18:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Może łatwiej automatem ruszyć bez DSC. U mnie to wygląda odwrotnie - jak wyłączę, to dużo trudniej mi się wyjeżdża ze śniegu. Pewnie to kwestia wyczucia, ale jak dla mnie, to DSC przy ruszaniu na lodzie jest doskonałe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 22:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
muda44 napisał(a):
Praktyka mówi co innego.
Bez problemu wyjeżdżam bez DSC a z DSC miga kontrolka i auto odcina , hamuje a nie ciągnie.
Do tego jak hamuje to nie zatrzymują całkiem koła tylko działa impulsowo jak ABS tak wiec nie bardzo przyhamuje koło o większym uślizgu i pomoże wyjechać.
Trochę lepiej z DSC jest powiedzmy z gazem do dechy na III biegu. Wtedy ciągnie lepiej z załączonym DSC niż bez.
Ale jak ktoś umiejętnie korzysta z pedału gazu to mimo wszystko na tym III biegu szybciej przyspieszy bez DSC
Tyle z praktyki.


Może dokładniej - wyłączasz całkowicie (powyżej 2,5 sek., czy tylko częściowo - krótkie przyciśnięcie)?
Osobiście nie miałem jeszcze okazji wyjeżdżać ze śniegu (nawet go nie widziałem), więc nie wiem jak to działa w praktyce.
DSC to ogólna nazwa/hasło dla wielu systemów w tym i ADB, którego nie wyłączasz krótkim przyciśnięciem <DSC>,
zmienisz tylko jego parametry.
Cytat z opisu " E46 TRACTION AND STABILITY CONTROL SYSTEMS"
"Modified ADB function (2-wheel drive vehicles equipped with MK60)
The ADB is an automatic differential lock that improves traction. The slipping wheel is
braked by pressure built up in the hydraulic unit. The drive torque can be transferred to the
wheel with the greater traction, which can transmit drive power to the road. This function
takes the place of a limited slip differential.
The MK60 DSC III system incorporates two methods of ADB based on the DSC switch
input to the control unit. With the system “on” the ADB works with engine intervention at
a threshold of below 40kph(24 mph).
Tapping the DSC switch (<2.5 s) increases the slip threshold of the ADB up to
approximately 70 kph (42 mph) for the purpose of increasing traction.
This feature is also helpful for example when rocking a vehicle out of mud or snow."

I ogólny spis systemów (nie każda E46 ma wszystko):
"The Teves MK60 system is designed to maintain the vehicles stability during:
• ABS braking regulation
• ASC+T traction control
• DSC for oversteer and understeer control
Additional features are also programmed into the control module to enhance driver safety
and comfort. These features are:
• CBC Corner Brake Control
• EBV Electronic Brake Proportioning
• MSR Engine Drag Torque Regulation
• ADB Automatic Differential Brake
• DBS Dynamic Brake System"

Czyli, teoretycznie, krótkie przyciśnięcie pomoże...
Wspomniany opis jest dość ciekawy i warto go sobie dokładniej przejrzeć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dwa pytania o DSC. Gwarantuje że się nie powtarzam
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 22:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Poprzez krótkie naciśnięcie DSC nie reaguje na różnice uślizgu kół w pewnym zakresie ale jak zauważyłem przy poślizgu bocznym jednak reaguje.
Do Kolegi wyżej.
Jeżeli ktoś rusza z gazem to nie dziwię się że DSC pomaga.
Ale umiejętne ruszanie bez DSC jest ZNACZNIE skuteczniejsze.
Ja z zasp wyjeżdżam w zasadzie operując tylko sprzęgłem , ewentualnie obroty do 1200 - tak na oko.
Ale z obrotami to na półsprzęgle tak żeby auto rozbujać - przód - tył
Podstawa wyjazdu , czy ruszenia to tak aby koła nie straciły przyczepności.


Polecam dla właścicieli zwłaszcza diesli popróbować ruszanie bez gazu .

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL