BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problemy z odpalaniem
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam wszystkich ,właśnie debiutuję jako zarejestrowany użytkownik (chociaż tak naprawdę czytam to forum od kwietnia)
odrazu zakładam temat, dlatego nowy, że nie znalazlem problemu identycznego jak mój na tym forum.

więc opowiadam :
kupiłem w kwietniu e46 2002 rok 2.0 d M47N (150 km) i wszystko pięknie ...............
ale tak naprawdę od zakupu mam problem z odpalaniem auta, a dzieje się to tak, że na zimnym silniku pali jak marzenie, na ciepłym mam już z nim problem, który tak naprawdę narsta od kwietnia. Czasem zanika, a czasem wraca. Kiedyś było tak, że musiałem go na ciepłym przytrzymać z 4 sekundy na kręceniu aż w koncu załapal i ok, ten czas się wydłużał aż od jakiegoś miesiąca (myślę, że chodzi też o niższe temp.) Problem jest na tyle uciążliwy, że długie kręcenie nie zawsze pomaga, czasem mogę go kręcić nawet minutę i nic, no może nie nic, bo efektem tego jest rozładowanie akumulatora, dodam że według mnie na jałowym biegu ma mniejsze obroty niż miał - teraz ma jakieś 600 - 650 a miał chyba coś koło 750 - 800.
na zimnym trochę nim trzęsie, ale jeśli chodzi o to, to już sie różnych opini nasłuchałem, że poduszki, a jak je kupiłem to że ten typ tak ma, więc poduszki tak leżą w szafie ............

auto pali raczej dobrze w trasie 4,5 - 5,0, w miescie 7,0 - 7,5 no oczywiście teraz w zimie troche więcej ......... teraz dodam to, co najdziwniejsze - auto ma problemy z odpalaniem jak jest ciepłe jak jest zimne lub chłodne jest ok problemy zaczynają sie raczej blisko 50 stopni silnika ALE jak pokręce rozrusznikiem na tym ciepłym silniku i w wyniku mojej nerwicy nie odpuszcze :) to pada rzecz jasna akumulator. I teraz zagadka: jak zadzwonię sobie po kogoś i podepnę auto pod kable, to auto mimo, że nie zdąży ostygnąć (bo zwykle to trwa około 20 minut :) jak mi ktoś dojedzie z kablami ) to podpięte pod inne auto odpala.



nie będę tu przytaczał wsystkich już uzyskanych przeze mnie opini różnych mechaników zeby nie naprowadzać na żadną drogę ....


dodam, że auto ma 170 000 przebiegu (rzecz jasna nie potwierdzone bo niby jak ) idzie dobrze nie ma tzw. turbo dziury, trochę jakby mniej miał mocy, ale to chyba moje złudzenie (przyzwyczaiłem sie do niej )


Ostatnio edytowano 31 grudnia 2008, 10:33 przez Elerro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pompa do remontu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
Pompa czego ? :) paliwa ? wtrysków ?............ ? :) dzięi za szybką odpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Cytuj:
pompa do remontu
Elerro napisał(a):
M47N
w wersji 150 km jest na common railu wiec roznie to moze byc ? podjedz na kompa najpierw moze cos wykryje

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
No jest jest :) pod kompem byłem ,jak padł akumulator po długim kręceniu , odpaliłem na kable i do mechanika na kompa pokazał jakiś błąd na szynie pompy paliwa i błędy na świecach , ale myślę że to przez moje długie kręcenie bo po resecie kompa i ponownym odpaleniu błąd znikł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
no co jest ?
nikt nie pomoże ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 13:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Elerro, może ci szwakuje sterownik od pompy paliwowej abo przekażnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
witam.
Dziś to samo , dopisze wam jeszcze jedno, myślalem ze to akumulator ale hmm skoro akumulator to dlaczego pali na zimnym po nocy idealnie ? no tak ale jeśli nie akumulator to dlaczego jak nie moge odpalić i pada mi mój akumulator od kręcenia to podjeżdżam 2 autem podpinam kable i auto pali ??? szału dostane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 10:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A próbowałeś chociaż przekładać te akumulatory czy od razu zakładasz że skoro pali z kabli to nie ma sensu się tym bawić. Ja tam bym spróbował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 10:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
no dobra czyli co :) hmm pojade kupie nowy akumulator i zobacze co to zmieni :) dam znac popoludniu .................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 10:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Nie. Na początek podłącz ten z którego odpalasz za pomocą kabli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 10:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Ja to kiedyś miałem podobnie ale w benzynie i nie w bmw, zimny palił odrazu nagrzanym trzeba było już pokręcić - nie wiem czy to nie przypadek ale zmiana akumulatora pomogła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 13:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
hmm ja sam nie wiem z tym akumulatorem ... komp pokazuje ze alternator ładuje ok.. .. a przedewszystkim auto odpala na zimnym to jak to m oze byc akumulator ? jakies logiczne wytlumaczenie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 13:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Lepiej niech elektrycy się jacyś wypowiedzą, ale zawsze możesz od kogos pożyczyć baterie i przetestowac ;) nie ma sensu odrazu kupowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 17:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
no tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
witam. dosc ciezka sprawa. w ciezkich przypadkach zwykle moze pomoc jedynie prawdziwy fachowiec. czytajac tego posta skojarzyla mi sie przypadlosc sprzed kilku lat z moim r19, jak byl zimny zawsze palil na dotyk. ale jak byl cieply, np na trasie to nawet nie zakrecil rozrusznik. i np gdy bylem zmuszony tankowac w trasie, to spod dystrybutora musialem go zepchnac.... obciach jak smok... poczekalem z 10 min i samochod palil... ale obciach pozostal.
a z tego co piszesz..... wg mnie najdziwniejsze jest to ze z twojego akumulatora zapalic nie chce a z cudzego jak najbardziej. moze twoj akumulator nie ma wystarczajacego pradu rozruchowego.. diesla co prawda nidgy nie mialem ale wiem ze one potrzebuja bardzo mocne akumulatory. wg mnie nalezaloby sprobowac z jakims innym w miare nowym akumulatrem.. a jesli nie.... to tylko specjalista od ciezkich przypadkow... a tych niestety jak na lekarstwo..
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
Prawda niestety tych specjalistów jest jak na lekarstwo , jesli chodzi o akumulator to tak.. jak podepne inne auto kablami to na cieplym pali , ale jesli moj akumulator jest za slaby na cieplym to dlaczego jest wystarczająco mocny na zimnym ?? ?? to spędza mi senz powiek.... masakra ............

jeśli chodzi o kręcenie to u mnie nie ma problemu rozrusznik kreci jak diabeł ale nie pali :)

bylem w sylwestra na dobrym kompie u dobrego speca bylo kilka bledów na świecach na pompie i na czymś tam jeszcze jakies zwarcie cos tam ale wszystko rzecz jasna powstalo na skutek padającego akumulatora , po skasowaniu błędów komp juz nic nie pokazał sprawdziliśmy ładowanie rozrusznika .. cisnienia w tłokach itp. wszystko bajka wszystko w normie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 14:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WARSZAWA
Mam e46 touring 320d 150KM. Do dziś miałem ten sam problem czyli: rano przy -17 stopniach odpalał bez problemu, ale jak się już rozgrzał to trzeba było kręcić znacznie dłużej. Mój znajomy mechanik podłączył furkę do kompa i stwierdził że "leje wtrysk". Po zdjęciu pokrywy silnika i filtra kabinowego odłączył przewody :hurra: i do wtrysków podpiął takie sprytne urządzenie, które wyglądało jak cztery strzykawki i z każdej wychodził przewód gumowy (taki jak do kroplówki). Do każdego przewodu podpiął wtryskiwacz. Po uruchomieniu silnika dwie środkowe "strzykawki" zaczęły napełniać się paliwem. Mam do wymiany 2 wtryski koszt regenerowanych profesjonalnie w Boschu to 532 pln za sztukę i trzeba oddać stare.
Proponuję wykonać u jakiegoś mechanika taki test.
Pozdrawiam

_________________
MARFIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 15:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam :) oddalem auto do mechanika i niedlugo odbieram :) problem rozwiązany do wymiany czwarty wtrysk i wszystkie świece :) , jak odbiore auto to dam znać czy naprawa wyeliminowała problem :)

Kolego MARFIN - czy po naprawie tych wtrysków auto ma lepszego kopa i mniej pali ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 14:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WARSZAWA
Drogi Marcinie nie widzę specjalnej różnicy w osiągach czy też w spalaniu. Chciałbym dodać, że moja e 46 ma 160 000 km oryginalnie - bo mam ją od nowości i przez ostatnie pół roku wymieniłem w niej prawie wszystko. Czyli po 150 000 km padło: turbina, sprzęgło, koło dwumasowe, wtyskiwacze, zawieszenie po raz drugi, napinacz i mata zajęcia fotela pasażera. Mój kolega który ma identyczne e 46 z podobnym przebiegiem śmieje, się że została mi jeszcze maglownica (którą on również wymieniał) i pompa wtyskowa. Ten model jeździ super ale po 150 000 km trzeba się liczyć z wydatkami.
Pozdrawiam

_________________
MARFIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL