BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 730i
Kod silnika: m30b30
Witam chciałbym się dowiedzieć jakie są jako takie koszty kompresora bo turbo to wiem że na turbo potrzebuje 6tyś.+
a jak sprawa wygląda z kompresorem od jakiego auta można wstawiać i u kogo uregulować.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 15:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
Mario robi, na gotowo chyba ok 18tpln Kompressor. Na turbo 6tpln? chyba na sama suszarke :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 730i
Kod silnika: m30b30
mhm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-7-SERIES-E32-1987-1994-1988-1989-SINGLE-TURBO-KIT-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b10bc100QQitemZ170474062080QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
+ przesyłka pewnie cos kolo 50-100$ + podatek jakis by dopisali

zapomniałem powiedzieć że nie chodzi mi o 0.7 Bar tylko 0.3 Bar max 0.5 głownie chodzi mi o dźwięk Blow-off i delikatnie większy moment obrotowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
I ile to niby daje?
Cena suszarki to połowa - chyba, że sam to sobie założysz i ustawisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 730i
Kod silnika: m30b30
mhm jeśli miałbym plug&play to bym założył aczkolwiek za dużo do zepsucia w podłączaniu obiegu oleju do turbo. a jeśli chodzi o to ile ten zestaw daje to się dowiem jak napiszę do nich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
to co wkleiles to syf, ta sprezarka nie jest nic warta! Koszty to tak w przyblizeniu:
- orurowanie +IC- jakies 2tpln
- wtryski 1tpln
- turbo- 3-4tpln
- wydech 2-4tpln
- strojenie - 2-5tpln
- jakis BOV albo DV 100-500pln
- kolektor z 2-4tpln
- wskazniki- 500-1000pln
- rurki, weze, opaski, srubki, plyny- z 1500pln
- robocizna- xxxpln


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 730i
Kod silnika: m30b30
ale poco mi nowe wydajniejsze wtryski jeśli doładowanie będzie wynosić tylko 0.3 Bar to wystarczy dodać 1-2 wtryski które bedą mnie kosztowac 200zł a nie 1kpln

PS.
Poza tym jeśli cała reszta jest porządku to tak czy siak się opłaca to coś sprowadzać bo nawet gdzieś tam były tańsze 350$ to za 1200zł masz już część załatwioną a suszarkę można na Alledrogo sprzedać jakiemuś wieś tuningowi żeby ładnie pod maską wyglądało


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2010, 16:36 przez NegroEG, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
NegroEG napisał(a):
mhm jeśli miałbym plug&play to bym założył aczkolwiek za dużo do zepsucia w podłączaniu obiegu oleju do turbo. a jeśli chodzi o to ile ten zestaw daje to się dowiem jak napiszę do nich


Nic w tym kicie, ktory wkleiles nie jest plug&play, zakup tego to pieniadze wywalone w bloto. To jakies cos zlozone z przypadkowych, najtanszych, chinskich elementow, udajace turbokit, aby mozna bylo cos takiego wcisnac komus kto nie ma na ten temat wiedzy.

Zreszta popatrz na to http://motors.shop.ebay.com/Turbo-Charg ... 513&_pgn=7 te kity sa chyba "dedykowane" do kazdego mozliwego modelu samochodu :rotfl: a sklad elementow jest zawsze ten sam.

A ta chinska turbina rozsypie sie najdalej po tygodniu. Poszukaj na sieci informacji, amerykanie juz przetestowali te wynalazki za Ciebie, abys mogl oszczedzic pieniadze.

NegroEG napisał(a):
ale poco mi nowe wydajniejsze wtryski jeśli doładowanie będzie wynosić tylko 0.3 Bar to wystarczy dodać 1-2 wtryski które bedą mnie kosztowac 200zł a nie 1kpln


Tak, 1-2 wtryski i naklejka drut-turbocharged :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
NegroEG napisał(a):
wystarczy dodać 1-2 wtryski które bedą mnie kosztowac 200zł a nie 1kpln



rozwiń myśl ? :zdziwko:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 730i
Kod silnika: m30b30
az tak potrzebuje 2xwydajnieszych wtrysków przy ładowaniu 0.3 bar?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 730i
Kod silnika: m30b30
ANDREW E36 napisał(a):
NegroEG napisał(a):
wystarczy dodać 1-2 wtryski które bedą mnie kosztowac 200zł a nie 1kpln



rozwiń myśl ? :zdziwko:

mhm gdzieś na jakimś forum widziałem ktoś dodał 3 wtryski na dolocie bodajże mówił że źle to nie działa i jest zadowolony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ANDREW E36 napisał(a):
NegroEG napisał(a):
wystarczy dodać 1-2 wtryski które bedą mnie kosztowac 200zł a nie 1kpln



rozwiń myśl ? :zdziwko:


Taka polska metoda na tanie uturbienie, jak masz 6 wtryskow powiedzmy 330cc, ktore sie nie wyrabiaja pod obciazeniem, to zamiast je wymienic na 6 mocniejszych np. 450cc, dorzucasz do tych 6 slabych 330cc jeszcze 1-2 330cc i drutujesz jak to wysterowac :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
jakich 2 wtryskow? nie rozumiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Myślę, że z tą wyceną kolegę poniosło, bo autor nie chce mieć turbo dla kosmicznych osiągów.
Natomiast zastanowiłbym się raczej nad sprawdzoną turbinką od jakiegoś Diesla, niż jakiś zestaw z aukcji. Poczytaj w Sieci, bo na pewno jest kilka opisów o tym, jak do benzyny wrzucali turbo - chyba nawet na forum ktoś pisał/linkował.

Jednak nie jest łatwo:
viewtopic.php?f=2&t=69663&start=0
viewtopic.php?f=2&t=47075&start=0


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2010, 16:49 przez ULLISSES, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
NegroEG napisał(a):
az tak potrzebuje 2xwydajnieszych wtrysków przy ładowaniu 0.3 bar?



no ewentualnie dodac nie 1-2 tylko 6 wtrysków

masz teraz 6 wtrysków, po 1 na każdy cylinder, dołożysz drugie 6, będzie po 2 na każdy cylinder
tym samym wydajność zwiększy się 2x

to daje 12 wtryskiwaczy, do tego 6 wtryskiwaczy od gazu daje razem 18 wtrysków

a że na gazie też musi równie dobrze chodzić jak na benzynie to trzeba dodać znowu 6 wtryskiwaczy gazowych - czerwonych valteków

to daje razem
24 wtryski czyli 4 na jeden cylinder

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
ULLISSES napisał(a):
Myślę, że z tą wyceną kolegę poniosło, bo autor nie chce mieć turbo dla kosmicznych osiągów.
no to podaj ceny a nie rzucasz slowa na wiatr :) w tej wycenie i tak na bank brakuje duzo tematow o ktorych nie chce mi sie juz myslec :)


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2010, 16:50 przez kosiniak, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ANDREW E36 napisał(a):
no ewentualnie dodac nie 1-2 tylko 6 wtrysków

masz teraz 6 wtrysków, po 1 na każdy cylinder, dołożysz drugie 6, będzie po 2 na każdy cylinder
tym samym wydajność zwiększy się 2x

to daje 12 wtryskiwaczy, do tego 6 wtryskiwaczy od gazu daje razem 18 wtrysków

a że na gazie też musi równie dobrze chodzić jak na benzynie to trzeba dodać znowu 6 wtryskiwaczy gazowych - czerwonych valteków

to daje razem
24 wtryski czyli 4 na jeden cylinder


Dokladnie tak, ja bym jeszcze wzial pod uwage, ze tego typu rozwiazanie bedzie wiazala sie z potrzeba dolozenia po jednym zaworze dolotowym na cylinder. A moze nawet z dolozeniem jednego cylindra, nie wiem jednak czy wtedy skrzynia poradzi sobie z przeniesiem tej ogromnej mocy bez dolozenia jeszcze jednego biegu :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 16:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
kosiniak napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
Myślę, że z tą wyceną kolegę poniosło, bo autor nie chce mieć turbo dla kosmicznych osiągów.
no to podaj ceny a nie rzucasz slowa na wiatr :) w tej wycenie i tak na bank brakuje duzo tematow o ktorych nie chce mi sie juz myslec :)

Twoja wycena jest nastawiona na tradycyjne turbo. Jak kolega chce lekką dmuchawkę, to może zastosować mocniejsze wtryski, zamiast dodatkowych, może kupić używany IC, może kupić używane turbo, nie musi robić całego wydechu od podstaw.

Inna sprawa, że najlepszym wyjściem w tym wypadku jest podjechanie do firmy zajmującej się tym, niż kupowanie zestawów z aukcji.

Że o propozycji M60/M62 zamiast tych kombinacji alpejskich nie wspomnę. ;]

I nie widziałem nigdzie, aby kolega pisał coś o gazie, więc 4 wtryski na cylinder to lekka utopia :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 17:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
ULLISSES napisał(a):
I nie widziałem nigdzie, aby kolega pisał coś o gazie, więc 4 wtryski na cylinder to lekka utopia :P


Ja to poprostu czuję i stawiam flaszke że jest LPG

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] M30B30 Kompresor vs. turbo
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 17:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
ANDREW E36 napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
I nie widziałem nigdzie, aby kolega pisał coś o gazie, więc 4 wtryski na cylinder to lekka utopia :P


Ja to poprostu czuję i stawiam flaszke że jest LPG

Idąc tym tropem, to proponuję inaczej:
Wzmocniony dolot, gaz w dolot, parownik 300KM+, BLOS, zapakować po drodze doładowanie (aby pchało razem z gazem) i mamy 250KM na gazie i w miarę normalną moc na benzynie ;]

Wracając do tematu, to bardziej zależy na momencie czy dźwięku?
Bo moment można mieć taniej i mniej problemowo przekładając silnik.
Natomiast dźwięk można zrobić - widziałem gdzieś na allegro takie zabawki, które chyba nawet to Tico można założyć ;]

Kompresor ktoś tu na forum ma - w M52B20 bodajże. Do niego uderzaj z pytaniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL