BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Nie działa ABS/ASC, palą się okładziny
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Witam.
Bardzo prosiłbym o pomoc. W mojej buni przestał działać ABS oraz ASC. Stało się na jakiejś dziurze. Nagle zapaliły się kontrolki. Po zgaszeniu i zapaleniu silnika zniknęły, ale jednak nie na długo bo kilku dniach zapaliły się na stałe. Zczytałem błedy Carsoftem i wyszło mi coś takiego:
7 Front left speed sensor faulty OR ABS-inlet valve
6 Front right speed sensor faulty OR ABS-inlet valve
67 CAN ERROR
Skasowałem błędy ale niestety za chwilę wyskoczyły ponownie.
Następnie sprawdziłem czujniki- opornoś po około 3k om
Następnie wyjście do czujników ( mam po dwa kable ) - napięcie 8V
Wydajmie mi się zatem że powinno być wszystko ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogę zrobić jeszcze? Może padły mi te inlet valvy?? a może sterownik? Ma kotoś pomysł jak to sprawdzić i gdzie?

Mam też drugi problem...pali mi się ciągle kontrolka zużytych okładzin. Okładziny mam dobre. Mam dwa czujniki...jeden z przodu i jeden z tyłu. Może ktoś mi doradzić jak je sprawdzić? Czy jeśli okładziny są dobre to obwód powinien być zamknięty? Czy w obwodzie jest + czy -??

Z góry dziękuję za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Nie działa ABS/ASC, palą się okładziny
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Jak wracalem z polski, we francji zatrzymala mnie policja(za prdkosc) i jak juz sobie pogadalismy, poplacilsmy,. Przy wyjezdzie z komendy niezbyt rowna droga, zazgrzytal abs i nagle zapalily sie kontrolki, po przejechaniu kilku kilometrow zjechalem na zjazd "aire" sciagnelem kolo wyczyscilem czujniki z blota itp. i dalej to samo. W czasie jazdy czasem zgaslo i tak przez kilka dni, az juz mam spokoj ponad 2 miesiace. I czujniki od klockow tez lubia sie zapalic, a mam nowe tarcze i klocki. Przy czujniku od klockow przeciera sie blaszka i taki efekt. Wymien sobie czujnik od klockow jakos 30-40 pln febi bilstein, trw, lemforder. A z tym abs i asc, dsc poczekaj, bo nawet kila dni temu czytalem w gazecie ze to czesta przypadlosc bmw e39, ktora sie sama naprawia i psuje(ja sie o tym przekonalem). ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 20:06 przez Benedykt, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Nie działa ABS/ASC, palą się okładziny
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Nie chcę być niemiły, ale temat kontrolek abs, asc na tym forum był poruszany i opisywany z milion razy. Wystarczy poszukać...
W skrócie napisze, że jeśli masz auto przed liftem(szare czujniki abs) to najprawdopodobniej padł czujnik (wymienić na siemens, żadnych zamiienników!)
Jeśli auto jest po lifcie (niebieskie czujniki abs), to duże prawdopodobieństwo, że padł sterownik. Sprawdz odczyt prędkości podczas jazdy (Live data)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Nie działa ABS/ASC, palą się okładziny
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
zamykam

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Nie działa ABS/ASC, palą się okładziny
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 12:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
up na prośbę:
w skrócie mogą to być:
- czujniki ABS (czujnik prędkości obrotowej kola) lub ewentualne połączenia (przetarta wiązka);
- bezpieczniki/przekaźniki ABS/ASC;
- pompa ABS;
- sterownik ABS/ASC;

Pierwsza sprawa - dosyć banalna - sprawdź stan opon (czy któraś nie jest uszkodzona) i ciśnienie w oponach - brzmi śmiesznie, ale może mieć znaczenie :!:

Sprawdź bezpieczniki - jeden padł i nie działa ABS i ASC.

Czujniki kup porządne - żadne tanie zamienniki z alledrogo. Wszelkie druciarstwo się tutaj mści i nie będziesz miał pewności co jest zepsute. To, że pomiary dają ci jakieś wartości jeszcze nic nie znaczy.

Wtedy:
Jedź na lepszy komputer diagnostyczny.

Valvy - mogą dotyczyć zaworów pompy ABS;

Jeśli pojawiają się różne błędy, w systemie ABS/ASC to może być sterownik ABS/ASC.
Świeci się kontrolka ręcznego??



wawer napisał(a):
pali mi się ciągle kontrolka zużytych okładzin


padł któryś z czujników - te czujniki należy wymieniać przy każdej zmianie klocków hamulcowych. - Nie wpływa to na działanie żadnego systemu.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nie działa ABS/ASC, palą się okładziny
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Problem był banalny aczkolwiek dojście do niego już nie takie proste. W problemach z elektryką z doświadczenia wiem, że najtrudniejsza jest diagnoza. Wymienianie wszystkiego po kolei może być czasami szybsze i skuteczniejsze ale na pewno nie tańsze. Jak pisałem wcześniej po zczytaniu carsoftem wyszły mi błędy z dwóch czujników lub zaworów pompy abs. Mało prawdopodobne aby dwa czujniki padły w tym samym czasie, podobnie zresztą jest z zaworami pompy abs. Idąc dalej ...sprawdziłem oporność czujników dlatego napisałem, że są dobre. Zasilanie ich też było wporządku. Moim zdaniem jeśli na tym etapie wszystko jest ok to powinno się iść dalej i zaczać sprawdzać wiązki do sterownika ABS oraz pompy. Do sterownika nie dotarłem i prawdę mówiąc ciągle nie wiem gdzie on jest. Zauważyłem natomiast, że łatwy dostęp jest do pompy ABS. Zdjąłem kostkę łączącą i tu niestety też utknąłem bo nie znałem oznaczeń pinów. Było już poźno wiec założyłem ją spowrotem i skasowałem błędy. Jak się okazało to był strzał w dziesiątkę. Zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i wszystko działa poprawnie. Także sądzę, że nie łączyły piny na kostce pompy ABSu.
Co do lamki ręcznego...nie świeciła się.
Jeśli chodzi o czujniki okładzin...jeźdżę już z zapalonymi ponad rok. Wymieniałem kiedyś czujniki na nowe i nie pomogło także problem też zapewne jest gdzieś w wiązce " po drodze " tylko nie wiem właśnie gdzie trafia sygnał z czujników...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL