BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 15:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e-39
Kod silnika: M52
Witam zalałem nowy płyn odpowietrzyłem układ problem jest taki jak mam włączone ogrzewanie 32 stopne jest ok ale jak wyłącze jadąc na wyższych obrotach po chwili temp. rośnie włanczam ogrzewanie i skazówka stoi w pionie moje pytanie jest takie czy to wisco tylko będzie, dodam że dwa razy weszło na czerwone pole i obawiam się uszczelki pod głowicą nie dymi a na bagnecie nie widać wody ale jaki to może być koszt wymiany tej uszczelki tak w razie czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 15:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
może być pompa . a wisco można sprawdzić jak się rozgrzeje to powinno mieć opór .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 16:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e-39
Kod silnika: M52
dzięki a pompa ile maże kosztować jako użądzenie i tobocizna no izastanawiam się czy mogę jechać autkiem do pracy na włączonym ogrzewaniu bo temp.wtedy nie rośnie czekam na kase


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
jak poczekasz aż pompa się sypnie to kasy Ci braknie ile byś jej nie dostał.
Lepiej sprawdź czy to visko czy pompa i nigdy nie dopuszczaj do sytuacji gdy wskazówka dochodzi do czerwonego pola :!:
Pęknie głowica i będzie masakra :orany:

grzeje się silnik przy wyłączonym ogrzewaniu a przy włączonym wskazówka stoi w pionie to nam tu raczej nic nie daje poza tym że nie domaga układ chłodzenia.
Sprawdź czy grzeje się przy włączonym ogrzewaniu na postoju jeśli tak to na 100% visko
Jeśli grzeje się również podczas jazdy to może byc termostat lub pompa
Termostat kupisz w okolicach 50 zł a pompę od 100 do 200 plus robocizna z 50 zł.
Visko od 100 do 300 zależy od firmy ale za to wymienisz sam.

A najważniejsze jest to że jak to zaniedbasz i przegrzejesz silnik to do tych kosztów powyżej będziesz musiał doliczyć od 2000 do 3000 zł za używaną (lub spawanie starej) głowicę, uszczelki, olei i robociznę a do tego auta nie będziesz miał kilka ładnych dni co też jest jak dla mnie przerażającą perspektywą :orany:

Jak się nie znasz jedź na warsztat może skończy się na termostacie
jak sie lubisz pobawić w mechanika poszukaj przyczyny przegrzewania i powtórzę nie dopuszczaj do czerwonego pola NIGDY :!:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
Witam

podłączę sie do tematu

e39, 520i 150KM,


grzał mi sie silnik latem w korku, łopatki pompy poszły, doświadczony mechanik wymienił pompę na nową z aluminiowymi łopatkami, zalał nowym płynem i odpowietrzył.
Jak ręką odjał. wszystko idealnie.


po 6 miesiącach zaczął mi się grzać ale nie aż do czerwoności. Ale tylko w korku po dłuższym staniu. Automatycznie jak temp silnika rośnie to ogrzewania brak. zimne powietrze leci. Jak sobie jeżdze - byle był w ruchu to wskazówka idealnie w pionie i grzeje w kabinie jak głupek!!!!


pytanie czy to będzie visko?
mechanik mój tak wstępnie zdiagnozował (przez telefon) lecz chce już części kupić i czy bankowo visko czy może być coś innego?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Witam. Do horaca: jeżeli jesteś pewien że odpowietrzyłeś układ to odkręć korek chłodnicy, dodaj gazu i zobacz czy widać strumień z kanału przelewowego jeśli nie tzn. że pompa leży. Wydaje mi się że przy dzisiejszych temperaturach visco rzadko się i tak załącza. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Na wyłączonym silniku jeżeli zakręcisz wiatrakiem i będzie stawiał lekki opór to visco sprawne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 17:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
hexcode, może być visco, ale może też być niski stan płynu.
Poczytaj KONIECZNIE temat: viewtopic.php?t=3905


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
krysbmw napisał(a):
Na wyłączonym silniku jeżeli zakręcisz wiatrakiem i będzie stawiał lekki opór to visco sprawne.


powiedziałbym raczej tak: po zagrzaniu silnika zgaś go i spróbuj zakręcić wiatrakiem. Jeśli będzie się chwilkę choć bezwolnie kręcił to visko nawala jeśli stanie od razu to pompa lub zapowietrzony układ.

powodzenia

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
pokręciłem wiatrakiem, może nie od razu po zagrzaniu ale wiatrak pokręcił się powiedziałbym bardziej luźno niż z oporami.

stan płynów na bank idealnie, płyn świeży od 6 miesięcy i pompa nówka, odpowietrzone, robione przez speca od beemki.

visko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 08:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Powiem to skoro sam sobie odpowiedziales a dalej masz watpliwosci

Tak, visco. A jesli nie jestes pewny to jedz do wspomianego speca od bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
no dobra znawcy, to dlaczego z nagrzewnicy zimnym dmucha ? ;) zreszta ku&%a co ty gluchy jestes przeciez visko z daleka slychac jak sie wlacza a w dieslu to nawet spadek mocy mozna odczuc nie wiem dlaczego ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 17:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
hexcode napisał(a):
Ale tylko w korku po dłuższym staniu. Automatycznie jak temp silnika rośnie to ogrzewania brak. zimne powietrze leci. Jak sobie jeżdze - byle był w ruchu to wskazówka idealnie w pionie i grzeje w kabinie jak głupek!!!!
pytanie czy to będzie visko?

na 99% nie wisko, tylko właśnie pompa wody. Jak silnik chodzi na 800rpm to przepływ wody jest tak mały, że lokalnie się przegrzewa, a w chłodnica oraz nagrzewnica się nie nagrzewa. Dopiero dodanie gazu powoduje przepchnięcie i zarazem wymieszanie wody ciepłej z zimną.
horaca napisał(a):
Witam zalałem nowy płyn odpowietrzyłem układ problem jest taki jak mam włączone ogrzewanie 32 stopne jest ok ale jak wyłącze jadąc na wyższych obrotach po chwili temp. rośnie włanczam ogrzewanie i skazówka stoi w pionie moje pytanie jest takie czy to wisco tylko będzie, dodam że dwa razy weszło na czerwone pole i obawiam się uszczelki pod głowicą nie dymi a na bagnecie nie widać wody ale jaki to może być koszt wymiany tej uszczelki tak w razie czego?

Przykład zakamienionej/zasyfionej chłodnicy. Nagrzewnica przejmuje rolę wymiennika ciepła z silnika. Po pierwsze sprawdź czy cała chłodnica się nagrzewa równomiernie w każdym miejscu. Może to też być zamknięty termostat - objaw ten sam, bo nagrzewnica jest na małym obiegu.

Dodam jeszcze że uwalone wisko to problemy z temperaturą przy niskich prędkościach obrotowych silnika i przy niskich prędkościach samochodu. W trasie wisko tak naprawdę jest zbyteczne.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2011, 17:39 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 17:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Viskoza chodzi caly czas w bmw, mozna ja latwo sprawdzic, gdy silnik osiagnie temperature do pionu i uda sie zatrzymac wiatrak to viskoza do wymiany, ale uwarzac z tym bo mi raz prawie paluchy polamalo- wiskoza byla dobra, najlepiej jakas szmata, no i jeszcze jedna sprawa, w takich temperaturach jak mamy obecnie nawet na zepsutej viskozie nie bedzie sie nic grzalo wiec nie w tym problem....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
Cytuj:
Dodam jeszcze że uwalone wisko to problemy z temperaturą przy niskich prędkościach obrotowych silnika i przy niskich prędkościach samochodu. W trasie wisko tak naprawdę jest zbyteczne.



no to właśnie identycznie mam. zimne powietrze dmucha w korku. I zaczyna powoli sie grzać silnik. ale 200m po ruszeniu ze świateł temp silnika maleje i ciepełko leci do kabiny.

właśnie przejechałem 200km autostradą i ciepełko w aucie i temp silnika IDEALNA. tylko wjechałem do miasta i objawy jak wyżej.

Cytuj:
zreszta ku&%a co ty gluchy jestes przeciez visko z daleka slychac jak sie wlacza a w dieslu to nawet spadek mocy mozna odczuc nie wiem dlaczego ;p


no mam wrażenie że nic się nie włącza. tzn wentyl ten wewnątrz przy silniku się kręci ale ten od strony grilla raczej nie. Nie znam się ale ten od strony grilla właśnie w korku powinien się włączać tak?

Bo w zasadzie jeśli mogę zadać trywialne zapewne dla Was pytanie?
1) Który wiatrak dokładnie załącza sprzęgło wiskotyczne?
2) Który wiatrak za co jest odpowiedzialny?


pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ten przy grillu jest od klimy, za tym przy silniku jest visko ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
tzn że jak mi sie kręci tzn że visko jest 100% sprawne czy np sprzęgło powinno mu włączyć jakieś wyższe obroty???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 21:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
hexcode napisał(a):
tzn że jak mi sie kręci tzn że visko jest 100% sprawne czy np sprzęgło powinno mu włączyć jakieś wyższe obroty???

Chlopie przeczytaj mojego posta w tym temacie, visko kreci sie bez wzgledu na to czy jest sprawne czy nie, na sprawnym jak dasz w rure to robi sie maly tajfun pod maska nie da sie tego nie uslyszec... w viskozie nie ma sprzegla tylko zel...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 21:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Zakrec wentylatorem na zimnym silniku, potem zakrec na rozgrzanym- swierzo zgaszonym. Powinien byc wyczuwalny znaczy opor przy kreceniu. Jesli obraca sie jakby bylo na lozysku to sprzegielko do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czy to wisco do wymiany e39?
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
JEST PROBLEM PANOWIE !!!!!!

Wisko wymienione na nówke. Właśnie odebrałem. Rozgrzałem silnik do normalnej temperatury i stanąłem na poboczu.

GRZEJE SIĘ WCIĄŻ NA POSTOJU.
ZACZYNA WIAĆ ZIMNYM POWIETRZEM.


Ale odkryłem pewien niuans, otóż jak zaczyna się grzać to nie musze się rozpędzić aby go ochłodzić. Jak dodam gazu stojąc w miejscu na 3000rpm przez 15sekund to temperatura silnika spada do normy i zaczyna wiąć ciepełko.


Co to jest Panowie? Bo jestem załamany....to ewidentnie jest coś uzależnione od obrotów silnika.
A pompa wody nówka......

PLEASE HELP ME DOCTORS!!!!!

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL