BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 07:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e39
Kod silnika: m51
Witam wszystkich odwiedzajacych.
Mój problem dotyczy dużego spalania jak na ten model: ponad 10l w trasie i 15l w miescie.
A mianowicie... Po wymianie pompy wtryskowej komputer zaniżał wartość spalania o jakis litr ponieważ pokazywał okolo 5.5l. Samochód rzeczywiście palił wtedy okolo 7l w cyklu mieszanym ponieważ mam lekka noge.
Jechałem sobie kiedys po dość wyboistej drodze i przestał dziłać mi licznik, ekonomizer i nie nabijało mi km. Pomyslalem sobie ze licznik mam uczkodzony i jeżdziłem tak 3 miesiące zanim mechanik przy innej usterce dopatrzył sie ze przerwane są przewody od czujnika predkosci w tylnym kole. polepił te przewody i od tego czsu zaczął sie problem ze spalaniem ponieważ na ekonomizerze spalanie w trasie nie schodziło poniżej 10l a po miescie to już wogóle... przeczytałem już wiele postów dotyczacych tego problemu i nie wiem co mam robic. powymienialem filtry powietrza, paliwa i to samo. Doczytałem sie na forum ze moze być to przepływomierz powietrza i dzis go własnie wymienilem i nie widze poprawy.Dodam jeszcze ze toważyszy temu odczówalny spadek mocy. Prosze o pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 11:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Czy autko kopci? Ja bym zaslepil egr na wszelki wypadek, warto wtryski sprawdzic czy nie leja. Zobacz czy w wezyku pod kolektorem (sterownie trubo) jest olej. W jakiej kondycji jest turbo? Czy filtr powietrza jest uwalony olejem? Sprawdz szczelnosc dolotu, zwracajac szczegolna uwage na intercooler czy nie jest pekniety (w zime o to nie trudno). Podlacz sie pod kompa, sprawdz kat wtrysku, niech to zrobi dobry specjalista. Po wiecej szczegulow wal na bmw-diesel.pl ale dokladnie opisz problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e39
Kod silnika: m51
A czy po wymianie przeplywomierza trzeba resetowac komputer badz kasowac jakis błąd na kompie? zawór EGR jast zaślepiony. auto nie kopci, w filtrze powietrza nie na oleju, intercooler tez jest sprawny, turbo jest moze troche zuzyte bo w przewodach jest troche oleju ale znajomy mechanik mowil ze to normalka a z tym katem wtrysku to moze byc calkiem mozliwe bo lancuch juz mam znacznie wyciagniety i mam wlasnie go zmieniac i ten moj znajomy mechanik co ma mi to robic to mowil ze kat wtrysku jest maksymalnie wyprzedzony a powinien troche jeszcze byc przesuniety do przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 20:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wymieniaj lancuch, ustawiaj dobrze kat wtrysku. Czy pompa wtryskowa jest w pelni sprawna? Nie ma problemow z odpalaniem na cieplym albo chipa wspomagajacego uruchamianie z allegro?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e39
Kod silnika: m51
Pompa chyba domaga bo nie ma problemu z odpalaniem i nie ma tez chipa. Ale jest taka mozliwosc ze to spalanie jest spowodowane luznym lancuchem i zle ustawiona pompa i nastawnikiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 23:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Rozciagniety lancuch zwykle powoduje rozjezdzanie sie kata wtrysku przez co auto faluje (np po nagrzaniu). Zle ustawienie tez moze byc problemem. Moze tak byc ze ktos ustawil pompe aby auto dobrze odpalalo kosztem wlasnie spadku mocy. Czytalem raz o takiej sytuacji, choc osobiscie do swojej pompy sie nie dotykalem :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 23:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
ded. A co oznacza olej w wężyku od turbo??? U mnie jest tam olej. turbo działa OK. Druga rzecz to pisaliście że jak łańcuch wyciągnięty to faluje. U mnie obroty stojąjak wryte a budą czasem lekko trzącha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 07:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e39
Kod silnika: m51
ded napisał(a):
Rozciagniety lancuch zwykle powoduje rozjezdzanie sie kata wtrysku przez co auto faluje (np po nagrzaniu). Zle ustawienie tez moze byc problemem. Moze tak byc ze ktos ustawil pompe aby auto dobrze odpalalo kosztem wlasnie spadku mocy. Czytalem raz o takiej sytuacji, choc osobiscie do swojej pompy sie nie dotykalem :padam:



No własnie... u mnie był identyczny przypadek. Kupilem pompe urzywana ma allegro. jak ja wmontowalem i zaprowadzilem do warsztatu na ustawienie kata to przy odbiorze koles ktory mi ustawial ten kat powiedzial ze slabo odpalala i zwiekszyl szybkosc rozrusznika. odpalala dobrze i na obrotach tez chodzila rowno ale wlasnie nie bylo mocy takiej jak prze wymiana tej starej. zastanawiało mnie dlaczego na ekonomizerze wskazywalo zle... poniewaz jak jechalem przed wymiana wskazywalo na polowie trzeciej kreski czyli okolo7l a po wymianie wskazywalo na droga kreske czyli 4l... zastanawialo mnie to choc spalanie wcale nie zmalalo tylko trzymalo sie w tych granicach co przed wymiana czyli 7l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 09:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
witam,kolego co to znaczy ze mechanik zwiekszył szybkosc rozrusznika?????bo nie bardzo widze taka mozliwosc.....no chyba ze podłaczył chyba ze 2 akusy........pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z dużym spalaniem 2.5 TDS.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 22:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
daniel20 napisał(a):
ded. A co oznacza olej w wężyku od turbo??? U mnie jest tam olej. turbo działa OK. Druga rzecz to pisaliście że jak łańcuch wyciągnięty to faluje. U mnie obroty stojąjak wryte a budą czasem lekko trzącha.

Turbo puszcza troche (a moze calkiem sporo) oleju, on dostaje sie przez IC, do kolektora a stamtad do wezyka. W dolocie rosnie cisnienie, co "wlacza" turbine. Bardzo uogólniam ale jak w wezyku masz olej to turbo pracuje na pol gwizdka i moze Ci kopcic oraz mieć mniejsza moc. Powinienes wyczyscic caly IC, EGR i kolektor dolotowy- duuuzo roboty. Jesli olej dalej bedzie sie pojawial to jest to oznaka konczacej sie turbiny.

Cytuj:
Kupilem pompe urzywana ma allegro. jak ja wmontowalem i zaprowadzilem do warsztatu na ustawienie kata to przy odbiorze koles ktory mi ustawial ten kat powiedzial ze slabo odpalala i zwiekszyl szybkosc rozrusznika. odpalala dobrze i na obrotach tez chodzila rowno ale wlasnie nie bylo mocy takiej jak prze wymiana tej starej.

Prawdopodobnie chodzio o zmiane kata wyprzedzenia zaplonu. "Nowa" pompa jest juz niezle podjechana- wlasnie dlatego pompy sie regeneruje w dobrym serwisie. Mechanior ustawil kat tak jak trzeba i autko slabo palilo. Skorygowal to i auto pali dobrze ale ma mniejsza moc. Generalnie winny jestes Ty, bo chciales zaoszczedzic a teraz i tak wydatek Cie nie minie. Regeneracja pompy, koniecznie z wymiana glowiczki to od 1-2 tys zl. Robi sie to w sprawdzonym warsztacie bo duzo jest przypadkow, ze pompe wyczyszcza, pokombinuja z ustawieniem, zmienia uszczelki i zgarna 2/3 ceny jak za solidna regeneracja a za pol roku to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL