BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E-39] Przegrzanie silnika
PostNapisane: 27 września 2009, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam serdecznie. Kochani mam problem i bardzo chciałbym prosić Was o pomoc.Moje auto to bmw e-39 523iA 1998 rok.Przydarzyła mi sie na nieszczescie i to na własne zyczenie taka historia.Może zaczne od tego ze od jakiegos czasu szczególnie w lecie jak uzywam klimy na postoju po dłuzszym czasie grzeje mi sie silnik ,jak jestem podczas jazdy temperatura jest normalna,znajomi podpowiedzielimi ze mam chyba zepsuty termostat,nie znam sie kompletnie na tym w lato mało uzywam klimy a w porze zimowej wiadomo ze wogóle, wiec jezdziłem tak przez około rok czasu.Przejdzmy do zeczy,pewnego wieczoru,organizowałem imprezke u siebie pod garazem,pogoda zaczeła nie dopisywac i spadł deszcz,wsiadłem z kolegami do auta oczywiscie wcięty,było lato i było bardzo gorąco,wiec uruchomiłem auto oczywiscie klimatyzacje równiez,swiatła miałem wyłączone a do tego mój stan wskazywał na znaczne spozycie,tak wiec rozumiecie,trwało to ok 15minut,nagle wśrodku auta pojawiły sie kłęby dymu i na zewnątrz równiez,zagrzałem silnik i to nie zle:( wyszedłem szybko i wyłączyłem auto,nie wiem ile płynu mi ubyło ale troszke jego było.Wiem ze to żałosna historia ale i czasem tak bywa jak człowiek nie panuje nad tym co robi.Nie uzupełniałem płynu jeszcze i nie naprawiałem auta ale przymierzam sie do tego.Na drugi dzien oczywiscie chciałem sprawdzić auto,bez problemu odpaliło,przejechałem nim ok 500-700metrów i zauwazyłem ze silnik zaczyna sie przegrzewac,widziałem lekki dymek unoszacy sie z pod maski,oczywiscie auto wyłączyłem.Nie dolewałem płynu jeszcze.Mam nadzieje ze Was nie zanudziłem i tak wstępnie chciałbym uzyskac informacje od Was co mogło sie stać w najgorszym przypadku.Z góry dziękuje,przepraszam za błedy i składnie.Będe wdzięczny za udzielenie przez Was opinii na ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 00:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jak dla mnie to visco padnięte masz
ale dym?? może para


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
No znaczy para,przepraszam za pomyłke,visco zmieniałem 2 lata temu jak kupiłem tylko autko na nową wiec nie wiem.Nie moge przezyć tego ze przez własną głupotę zagrzałem silnik,nie jestem pewnien ale musze dolac płyn i sprawdzić co sie bedzie działo,miałem wrazenie ze po ostatnim uruchomieniu silnika po ok 5minutach wycieka płyn chłodzący,czy mozliwe ze pod czas tego mógł pęknąc jakis przwód?.Duzo pracuje i nie miałem czasu tego sprawdzić.Prosze o ewentualne opinie i opis tego co mogło sie stac w najgorszym przypadku po przegrzaniu silnika.najgorsze jest to ze nie wiem ile czasu silnik pracował juz na przegrzaniu,poniewaz swiatła miałem wyłaczone i podswietlenie na desce rozdzielczej,od razu po pojawieniu sie pary w aucie wyłaczyłem silnik i wyszedłem.Zanim wywietrzyłem auto troche czasu mineło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 00:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
dolej płynu i dobrze odpowietrz to podstawa
[glow=red]ludzie nie tak katowali swoje silniki i nic im nie było[/glow]


Ostatnio edytowano 27 września 2009, 00:32 przez andrzej520, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 00:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
jak miałem walnięty wentylator klimy to we wnętrzu pojawiała mi się para coś podobnego do dymu,po wymianie wentylatora klimy było ok
lub wydmuchało uszczelke pod głowicą

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Własnie tego sie boje ze mogło cos z uszczelka sie stac, jak na razie mysle ze nie ma co spekulowac tylko trzeba udac sie z autem do mechanika.Chciałbym zapytac sie Was odnośnie tej uszczelki ,nie znam sie kompletnie na mechanice wiec zapytam prosto,jak długo musiał byc zagrzany silnik na max temeraturze zeby tę uszczelke wydmuchało,najgorsze jest to ze nie jestem w stanie powiedziec ile czasu pracował na zagrzaniu,wiem jedynie to co pisałem wyzej ze po pojawieniu sie kłebów pary na zewnątrz auta jak i w środku autą wyłączyłem. :zalamany:
P.S.
Serdecznię dziękuje Andrzeju za wypowiedz
Bardzo prosze o ewentualne opinie na ten temat jeszcze raz z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Bardzo prosze o ewentualne opinie na ten temat jeszcze raz z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 08:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jak to będzie tylko uszczelka to sie powinieneś cieszyć ;) Nigdy nic nie wiadomo jak to głowica zniosła... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
COUPE napisał(a):
Jak to będzie tylko uszczelka to sie powinieneś cieszyć ;) Nigdy nic nie wiadomo jak to głowica zniosła... ;)

No to mnie pocieszyłes hehe, a jaki jest max koszt wymiany uszczelki i innych obowiązujących przy jej wymianie czynnosci?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 12:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
karol2522 napisał(a):
a jaki jest max koszt wymiany uszczelki i innych obowiązujących przy jej wymianie czynnosci?


jeżeli skończy sie tylko na uszczelce... to do wymiany:

Uszczelniacze (przy okazji)
Uszczelka głowicy
Uszczelki kolektora ssącego oraz wydechowego (oraz inne uszczelki przy kolektorze ssącym)
Planowanie głowicy
Zestaw śrub do skręcania głowicy...

Mozę coś jeszcze dojść ale co to dowiesz sie w trakcie naprawy... ;)

O ceny poszczególnych części zapytaj użytkownika stones1 ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Dzięki COUPE ,dzwoniłem dzisiaj tak wstepnie do mechanika ,nie wiem czy dobrze ale poradził mi wstępnie zebym sprawdził jak wygląda płyn w zbiorniczku uzupełniającym i jesli jest ,,czysty,, i zachował swój kolor czyli nie ma w nim oleju to mówił ze nie powinna byc to uszczelka.Kazał sprawdzić równiez poziom oleju i kolor,jesli poziom sie nie podniosł i olej ma swój kolor to równiez nie powinna byc to uszczelka.Sprawdziłem płyn i poziom oleju i olej na bagnecie wydaje sie byc wporządku,ale chyba to jeszcze o niczym nie swiadczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Skoro tak, to w dla pewności odpowietrz(mechanik lub sam) układ chłodzenia(ew dolej płynu) odpal, sprawdzaj na biezaco jak znosi temperaturę silnik, i przy otwartej masce szukaj ewentualnych wycieków itp... (bo w końcu ta para z nikad sie nie bierze)

Po na pewno dobrze odpowietrzonym układzie itp, jeżeli silnik nadal sie będzie grzał, trzeba będzie upewnić sie czy masz oby na pewno sprawne VISCO,
Sprobuj sprawdź jak sie zachowa temperatura silnika, na otwartej niezatłoczonej drodze, na jak najniższych obrotach obrotach silnika przy jak najwyższym biegu...


Dodam ze kolor płynu czy też ewentualne zmiany w oleju, nie muszą od razu sie pojawić (tym bardziej ze :P NO :P w porę wyłączyłeś maszynerie) Takie rzeczy mogą wyjść dopiero po przejechaniu jakiegoś tam odcinka :kwasny: ... No ale miejmy nadzieje ze tak nie będzie ;)
Trzeba ponaprawiać niedociągnięcia ;) .... i wy testować maszynę :hyhy: :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Kochani jestem w trakcie naprawy ,auto stoi u mechanika,ale jestem z małego miasteczka wiec i mechanik taki sobie,dzisiaj po dolaniu płynu i odpowietrzeniu stwierdził ze albo uszczelka albo głowica,po godzinie czasu zmienił jednak zdanie i stwierdził ze jutro wymontuje termostat i sprawdzi bo chyba wina termostatu.Bardzo bym prosił Was o pomoc jakie objawy są jesli termostat jest do wymiany.Dzisiaj wstepnie po zagrzaniu silnika moge powiedziec z tego co mniej wiecej widziałem ze pierwszy gruby przewód z prawej strony od strony zbiorniczka uzupełniającego był gorący,a z lewej strony chłodnicy był zimny tzn taki letni no nie wiem mechanik stwierdził ze jest zimny hehe ,przepraszam pisze swoimi słowami poniewaz nie znam sie zbytnio na mechanice,wiec prosze wybaczcie.No i jeszcze miałem ustawiony nawiem max 32st ciepła i wewnątrz wiało zimnym takim minimalnie letnim powietrzem.Prosze o ewentualne opinie.Dodam jeszcze ze mechanik przy odpowietrzaniu ,,urwał,,, ,,ukręcił,, te dwa plastikowe nakrętki od odpowietrzania, na chwile obecną zamienił na metalowe :P Będe wdzięczny za Waszą pomoc.
P.S.
Zapomniałem dodac jeszcze ze przy tym odpowietrzaniu z odpowietrzników leciała para cały czas nie wiem i włąsnie dlatego mechanik stwierdził ze to uszczelka albo głowica ale jak wymienił te odpowietrzniki któe ukrecił :P to zmienił zdanie.Mam dzisiaj straszny dzien mówie Wam juz mam dosyc tego auta.Dobrze ze mam zastepczy brata e-34 93r 525tds ale z nim jakos nie ma problemu, brat kupił 3 lata temu i nic w nim nie robił praktycznie z niemec sprowadził ,az mu zazdroszcze tego autaka tak fajnie sie nim jezdzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 23:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
karol2522 napisał(a):
Kochani jestem w trakcie naprawy ,auto stoi u mechanika,ale jestem z małego miasteczka wiec i mechanik taki sobie,dzisiaj po dolaniu płynu i odpowietrzeniu stwierdził ze albo uszczelka albo głowica,po godzinie czasu zmienił jednak zdanie i stwierdził ze jutro wymontuje termostat i sprawdzi bo chyba wina termostatu.Bardzo bym prosił Was o pomoc jakie objawy są jesli termostat jest do wymiany.Dzisiaj wstepnie po zagrzaniu silnika moge powiedziec z tego co mniej wiecej widziałem ze pierwszy gruby przewód z prawej strony od strony zbiorniczka uzupełniającego był gorący,a z lewej strony chłodnicy był zimny tzn taki letni no nie wiem mechanik stwierdził ze jest zimny hehe ,przepraszam pisze swoimi słowami poniewaz nie znam sie zbytnio na mechanice,wiec prosze wybaczcie.No i jeszcze miałem ustawiony nawiem max 32st ciepła i wewnątrz wiało zimnym takim minimalnie letnim powietrzem.Prosze o ewentualne opinie.Dodam jeszcze ze mechanik przy odpowietrzaniu ,,urwał,,, ,,ukręcił,, te dwa plastikowe nakrętki od odpowietrzania, na chwile obecną zamienił na metalowe :P Będe wdzięczny za Waszą pomoc.
P.S.
Zapomniałem dodac jeszcze ze przy tym odpowietrzaniu z odpowietrzników leciała para cały czas nie wiem i włąsnie dlatego mechanik stwierdził ze to uszczelka albo głowica ale jak wymienił te odpowietrzniki któe ukrecił :P to zmienił zdanie.Mam dzisiaj straszny dzien mówie Wam juz mam dosyc tego auta.Dobrze ze mam zastepczy brata e-34 93r 525tds ale z nim jakos nie ma problemu, brat kupił 3 lata temu i nic w nim nie robił praktycznie z niemec sprowadził ,az mu zazdroszcze tego autaka tak fajnie sie nim jezdzi :)

P.S
Chyba o najwazniejszym zapomniałem napisac,płyn wyciekł przez jakis trójnik w górnej czesci pod maską ,taki plastikowy, byłem dzisiaj w zakłądzie u gozowników i mechanik kazał mi kupić aluminiowy tak tez zrobiłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 00:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
karol2522 napisał(a):
Dodam jeszcze ze mechanik przy odpowietrzaniu ,,urwał,,, ,,ukręcił,, te dwa plastikowe nakrętki od odpowietrzania, na chwile obecną zamienił na metalowe


Mechanik? Kowal chyba skoro zastosował metal, a może hutnik :rotfl:

Porządnie odpowietrzyć układ! To jest podstawa, skoro przy odpowietrzaniu leci para, tzn że powietrze z układu ucieka poprzez odpowietrznik. Para ucieknie i poleci płyn. A poza tym co tu pisać "Poszukaj zanim zapytasz" a szukaj hasła "odpowietrzanie układu chłodzenia m52", a możesz do tego celu użyć maszyny zwanej google.pl , 1 link w wynikach wyszukiwania.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Ostatnio edytowano 3 października 2009, 00:04 przez Juras, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 00:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Przepraszam za ten podwójny post ,ale to przypadkowo mi sie tak zrobiło, rzadko korzystam z forum, wiec nie chciałem.Nie wiem no takiego mam mechanika, odpowietrzał ten układ temperatura swkoczyła na max przy odpowietrzaniu i dalej para leciała ,on powienien sie znac a nie ja,potem powiedział ze szkoda silnika i kazał wyłączyć.Co ja moge poradzic na to :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 08:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
zaprowadź do kogoś innego i jedź na szrot kupić odpowietrzniki. Te plastikowe "śrubki" to nie sa take zwykłe srubki tylko mają nacięcia po bokach do odpowietrzania. Po drugie nie wolno przy odpowietrzaniu ani w żadnej innej sytuacji doprowadzić do wejścia temperatury na czerwone pole grozi to właśnie wypaleniem uszczelki pod głowicą badź nawet pęknięciem głowicy. po trzecie dalej masz zapowietrzony układ a termostat jeśli działa prawidłowo to i dolny wąż i górny są tak samo gorące po zagrzaniu do ok 95*C. Jeśli ten dolny jest zimny może to oznaczać padniety termostat ale może też oznaczać że pompa wody się skończyła i nie daje rady przepchnąć płynu.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 18:12 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
wentylator klimy, pompa wody, visco i odpowietrzenie układu... zacząłbym od wymiany pompy i odpowietrzenia układu

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
ja miale raz taki przypadek w e36 z M52, silnik starsznie si egrzal, oczywiscie zaraz wylaczylem autko no i do mechanika, objawy mialem takie, ze gorny waz od chlodnicy byl goracy troche napuchniety, a dolny zimny. Sam jako mgr inz. i do tego technik mech. poj. sam. stawialem na termostat no ale pan mechanik odrazu chcial sciagac glowice i juz rzucal kosmiczne kwoty tzn. od tysiaca w gore co na taka wioske jak pila to wygorowana cena, chcoiaz mechanik niby "z renoma". Mialem wowczas maly dolek finansowy, wiec na moje szczescie nie oddalem "fachowcowi" autka. Zaciagnelem auto do siebie do garazu, wymontowalem termostat, zabralem sie za sprawdzenie go. Przy podgrzewaniu opalarka sie otwieral, juz bylem zalamany :mad: ale znajomy rzucil haslo, ze nie wiadomo jednak przy jakiej temp. sie otwoieral. No to zamowilem ten termostat w sklepie, jakis zamiennik. Na nastepny dzien ze znajomym, podeszlismy do garazu z termostatem i 0.7 łychy :rotfl: no i do roboty. Spuszczenie plynu, wymiana termostatu, uzupelnienie plynu i odpowietrzenie ukladu zajelo nam dobre kilka godz., prawie caly dzionek :przestraszony: Przydal sie do tej pracy laptop i forum WWW.BMW-SPORT.PL :) inaczej z odpowietrzeniem chyba bysmy sobie nie poradzili. Autko chodzi ladnei do dziaij czyli bedzie z roczek, nowy wlascicel do tej pory nie mial klopotow z ukl. chlodzenia. A morał taki dla Ciebie karol2522, ze glowice zrzucaj w ostatecznosci, najpierw sprobuj doprowadzic ukl. chlodzenia do porzadku, czyli pompa, termostat, odpowietzrenie. Koszta niewielkie w porowanniu do sciagania glowicy. Jezeli to nie pomoze no to wtedy :kwasny: sciagasz glowice i wymeiniasz uszczelke. A pieniazki wydane na doprowadzenia ukl. chlodzenia do porzadku zwroca sie w przyszlosci, bo w BMW sprawny ukl. chl. to podstawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
Dzięki wielkie za info we wtorek jade do innego mechanika powiem mu mniej więcej co i jak.Sprzęgło wiskozowe wymieniałem 3 lata temu na nowe przy kupnie auta.Mozecie mi podac ceny zamienników nawet ile kosztuje pompa wody i wentylator klimy?
Wiesz Tomek ja tez raczej stawiam na ten wentylator klimy bo własnie przez klime na postoju zagrzałem go ale dlaczego wczesniej było dobrze,zobaczymy we wtorek,jeszcze raz dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL