BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 00:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
witam,mam problem podczas jazdy obroty wzrastają o jakieś 250obr/min.i wracają do np.2000 i po chwili wzrastają i znów opadają i to nie zależnie od prędkości,a na postoju stoją idealnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 1 stycznia 2011, 23:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie kumam :/

Jeżeli chodzi Ci o to że podczas jazdy trzymasz pedał przyspieszenia w jednym miejscu, a auto przyspiesza i zwalnia (obroty rosną o 250 RPM ), proponuje przeprowadzić diagnostykę komputerową.
Problemem może być np. czujnik położenia przepustnicy, pedału gazu, lub sama przepustnica. Dodatkowo należy podłączyć się z testerem do skrzyni biegów ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
siemka właśnie tak jak napisałeś się dzieje,właśnie się podłączyłem i wyszło nieszczelny 3 cylinder sprawdziliśmy wszystko i wyszło prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem ssącym no i coś szwankuje czujnik temperatury silnika,skrzyni nie sprawdzałem zakładam że jest ok :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 09:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
lockup nie może się zdecydować, czy zaspzęglić, czy nie. Awaria ASB (lub jej sterowania), klasyczny przykład. Ta nieszczelność 3cyl jak dla mnie dziwnie wygląda ten log, ECU nie potrafi diagnozować szczelności cylnidra... Nie mniejjednak nie będzie to mieć związku ze sprawą.
Na tempomacie też tak masz? A wtrybach Sport, lub Manual też?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
z tym 3 cylindrem coś jest z dolotem powietrza jakby lewe dostawał,kompresja ok.
A na tempomacie też ale tak jakby mniej falują obroty o 150 RPM
manual i sport nie wiem nie sprawdzałem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 14:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Najprawdopodobniej w "S"port będzie tak samo, a w "M"anualnym będzie OK.
Jedyne co możesz zrobić sam lub przy pomoc nie wyspecjalizowanego serwisu, to sprawdzić poziom oliwy w ASB. Jeżeli ta będzie OK, to już niestety serwis specjalistyczny.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 15:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tyle że zmiana/uzupełnianie oleju w tych skrzyniach nie ogranicza się do odkręcenia korka i wlania oleju. W ten sposób wejdzie tam tylko 2.5 l oleju, a powinno od 5 w górę w zależności od rodzaju skrzyni ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 15:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Toudi napisał(a):
Tyle że zmiana/uzupełnianie oleju w tych skrzyniach nie ogranicza się do odkręcenia korka i wlania oleju. W ten sposób wejdzie tam tylko 2.5 l oleju, a powinno od 5 w górę w zależności od rodzaju skrzyni ;)

Zmiana - masz rację. Z dolanie jest o tyle problem, że ciężko go zmierzyć, jak się nie ma wprawy, ale dolać zawsze jakoś się tam da... Chodzi o to, że w sprzęgle hydrokinetycznym zawsze coś tago oleju będzie i nie da się go całego spuścić. Ja się nie da całego spuścić, to nie da się całego wymienić, ale narazie bym się tym nie przejmował, bo tu albo brakuje oleju, albo hydrokonwerter się kończy.
Naprawa wyniesie albo kilka dyszek, albo kilka tysiączków (opcji kilka setek raczej nie ma)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
no to kurcze nie wiadomo ile dolać,ile jest,i czy brakuje,dopiero w tedy jak się spuści cały tak, a i jeszcze jedno trzeba zdemontować skrzynie aby wymienić olej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 09:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Wiadomo ile dolać. Jest korek na odpowiedniej wysokości. Do pomiaru olej musi mieć odpowiednią temperaturę i skrzynia być na D. Jeżeli to kwestia oleju (a ty jesteś szczęściarzem), to za chwilę jak tego nie ogarniesz, możesz mieć do zakupienia całą ASB

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
pocieszony jestem jak ..... Czyli zakup mi się udał też jak ... Auto kupione miesiąc temu i już cyrki mam z nim.
No nic niedługo będę wszystko wiedział odstawiam na warsztat.Wielkie dzięki odezwę się co i jak :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 9 marca 2011, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
wszystko już wiadomo, pisze bo obiecałem kolega miał racje że albo kilka dyszek albo tysiące do wymiany ja miałem tysiące :kwasny: już pisze do regeneracji sprzęgło(hydrokonwerter) tarczki podpalone, wymiana olej czyli wszystko do roboty było,kosztowało mnie to 3,600pl Ale teraz przyjemność jeżdzenia jest automatem :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 9 marca 2011, 11:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
[pomyłka]

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 10 marca 2011, 07:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: 740iA E38
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2#p1404452
buli66 napisał(a):
pocieszony jestem jak ..... Czyli zakup mi się udał też jak ... Auto kupione miesiąc temu i już cyrki mam z nim.
No nic niedługo będę wszystko wiedział odstawiam na warsztat.Wielkie dzięki odezwę się co i jak :zdegustowany:

Nie martw się, ja kupiłem swoje 3 miesiące temu i też miałem taką niespodzianke :rotfl: że teraz muszę naprawiać...

_________________
Lublin ,BMW 740iA E38 V8 98'. Ex > E39 520i 96'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] silnik 2,2i automat falują obroty
PostNapisane: 12 marca 2011, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 33
Lokalizacja: nowa sól
Moje BMW: E39
Kod silnika: m54
tylko uważaj bo ceny są różne a robota ta sama :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL