Nikodem napisał(a):
dodatkowo twój opis sugeruje koniec sprzęgła skoro już wali przy wrzucaniu 1 z wciśniętym pedalem
pojedz do kogoś kto się zna
ps.Luz na wałku wyjściowy w skrzyni zawsze jest ale to nie on cię denerwuje
Siemka jesteś w stanie opisać tak na chłopski rozum czemu kończące sprzęgło powoduje stuki ?. Padnięta 2masa mogła by mieć luz i przy wbijaniu biegu mogła by się trzaskać ale wtedy raczej występowały by inne objawy.
A może luz na dyfrze się trzaska ponieważ puknięcie zazwyczaj wynika z faktu że wał wykonuje obrót następnie pólosie wykonują obrót i napotykają obór w postaci zablokowanych kół i jest puk.
Wymiana tulei lekko tłumi te puknięcia jednak ich nie eliminuje.
W wolnej chwili rozbiore skrzynie i rozwieje te wątpliwości ale ciekaw jestem co to może być. Bo sam zdjąłem cały tył powymieniałem co trzeba w zawieszeniu, rozkręciłem dyfer i też wygląda ok minimalny luz może i jest ale cięzko wyczuć czy jest ok czy też nie, na półosiach też takiego luzu nie czuć. Ale mimo wszystko stawiam na dyfer że poprzez luz na mechaniźmie różnicowym wystepuje puk albo nieszczęsna dwumasa (rozbierze się to bedzie widać) ale wiele osób już wymieniało sprzęgło nawet skrzynie i dalej pukało. W większości e46 jest pukanie tak więc ciężko to rozwiązać poprzez wymianę na używany element.
Jednak gdyby luz był na 2 masie to po wbiciu biegu dokonywał by się obrót 1 części 2 masy następował by opór poprzez udeżenie w 2 część i dopiero wtedy by dochodziło do obrotu wału a tu ewidentnie jest puknięcie w momencie zatrzymania wału na kołach (chyba że wtedy 2 masa siłą pędu leci dalej ) cięzko kurde powiedzieć trzeba zorganizować czas na dłubanko ;]