BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx]Wymiana swożni wachacza i tulei a zbieżność i geometria
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, 10:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Witam,

Jutro będę wymieniał swożnie wachacza i tuleje, tylko przód robię.
Autko to e36 318i
I pytanie jest następujące:
Co muszę po wymianie tych rzeczy jchać ustawić, i gdzie (Warszawa, i żeby było tanio) i żeby nie zrobić 'nadto'. Bo ponoć w e36 z przodu nie ustawia sie kątów, więc nie wiem co powiedzieć żeby mi ustawili, bo jak powiem 'wszystko' to mnie skroją po wszystkim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, 13:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
z tego co wiem przy takiej wymianie nalezy sprawdzic kat pochylenia kola. A czy w e36 sie tego nie ustawia? dziwne mi sie to wydaje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, 14:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
w e36 z przodu ustawia sie tylko zbieznosc kol,nie ma mozliwosci ustawienia kata pochylenia.tylna os posiada pelna regulacje i zbierznosci i kata pochylenia kola...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, 14:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
czyli przy demontażu / montażu wahacza nic sie nie zmienia i nic nie trzeba ustawiać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, 15:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
trzeba ustawic zbieznosc...sa nowe,sztywne tuleje autko troszke inaczej stoi...choc po calej zimie mozna sie pokusic o geometrie calosci bo zawsze jest cos do poprawy z racji naszych dziurek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2006, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Z przodu należy sprawdzić kąty pochylenia kół i ustawić zbieżność. Jeśli kąty się nie zgadzają, to spece w pewnym zakresie rozpiłowują otwory od górnych mocowań kolumn, ale bardziej fachowym sposobem pozostaje płyta. Ja w swoim coupe od jakiegoś czasu testuje swożnie zewnętrzne Meyle. Dla przypomnienia nie posiadają one gum i konstrukcyjnie są takie jak od E30. Mogę je śmiało polecić. Układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny. Do tego mam jeszcze tuleje przednich wahaczy od M3 3.2L . Są może trochę droższe, ale naprawdę warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2006, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
Ja we wtorek bede zmieniał sworznie zewnętrzne właśnie na te MEYLE`a.Faktycznie tak jak mówi Kowal mają inną budowe.Moim zdaniem wyglądają solidniej i łudze sie że wytrzymają dłużej :D Zresztą cenowo wypadają lepiej niż febi.

_________________
BMW E36 318i M40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2006, 16:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
To już nie chodzi o parę złoty. Gdy wymienia się swożnie, to przegub jako taki jest dobry i ciasno chodzi, ale zrywa się guma wokół. Jest to tzw. strefa komfortu. E30 tego nie miało i swożnie wytrzymywały znacznie dłużej. I Meyle właśnie jako jedyna firma robi swożnie do E36 o konstrukcji takiej jak do E30. Srodek jest ten sam, większa jest tylko średnica zewnętrzna elementu, gdyż zamiast gumy jest metal. Meyle robi też wiele innych części, łącznie ze swożniami długimi, ale myślę że z resztą nie ma co eksperymentować, bo Lemforder robi najlepsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL