BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] luzy na wirniku turbiny. maja byc czy nie?
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
odebrałem z regeneracji turbinę. mechanik, który ją montuje zauważył delikatne luzy wirnika. dzwonie do regeneratora z pytaniem o owe luzy. ten mówi, ze luzik musi byc, bo układ uszczelnia się przy wejściu na obroty, mówił coś jeszcze o panewkach i coś tam, cos tam, że olej ją uszczelnia, ale przestałem w pewnym momencie rozumiec... a przynajmniej nie potrafię precyzyjnie powtórzyc :wstyd:

moje pytanie.


czy po regeneracji wirnik musi miec mały luzik, czy regenerator wciskał lipę i turbina do poprawki?


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2007, 20:52 przez bierute, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 16:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Witaj
Mały luz powiniem być jak autko odpalisz wirnik sie kręci i wtedy między swożniem wirnika a obudową turbiny powstaje poduszka olejowa pod wpływem ciśnienia i dlatego wirnik musi być dobrze wyważony.

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
witaj cienki, to co mówisz brzmi sensownie, a co najważniejsze jest zbieżne z tym co mówił turbiniarz. no i mnie niemal uspokaja. prawda o jakości roboty i tak dopiero wyjdzie za parę tysi km...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2007, 06:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
z cala pewnoscia delikatne luzy wirnika musza byc wyczuwalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL