lesiunio napisał(a):
Wiem że zdejmuje się tylne koła i gdzieś w piastę wkłada się w otwór jakiś śrubokręt i się coś w tym otworze przesuwa ,tylko niewiem czy do dołu czy do góry ,czy zgodnie z ruchem wskazuwek zegara czy przeciwnie ,czy w obydwu kołach w tę samą stronę czy w każdym kole w inną.podpowiedzcie koledzy bo chcę to zrobić bo mam przegląd auta a ręczny troszkę słabo trzyma.
chodzi o przekręcenie przez otwór tarczy hamulcowej, zębatki rozpieraka nr6 i jeśli się nie ma wprawy to lepiej zrzucić tarczę hamulcową i przy okazji dokonać oględzin okładzin szczęk.
Ja już jeżdżę betami 5 lat i zasze zrzucam tarczę bo w ten sposób jest łatwiej ustawić .
Niestety wymaga to również zrzucenia zacisków hamulcowych , ale to trwa najwyżej 10 minut więcej.
Pozatym jeśli dawno nie był hamulec regulowany to zębatka regulacyjna rozpieraka może być zapieczona więc należy ją zdemontować i posmarować np smarem miedziowym.
Jeśl jednak nie chcesz tego rozbierać to zostaje ci metoda prób i błędów aby to ustawić .
Świeć latarką i znajdż przez otwór zębatkę , przestaw zębatkę o 3 zęby i sprawdż czy hamulec trzymie lepiej czy gorzej .Jeśli gorzej to musisz kręcić w drugą stronę.
Swoją drogą szkoda że nie ma samoregulacji

; w polonezach była
