BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E-39] JAK PODCIĄGNĄĆ HAMULEC RĘCZNY ???? PODPOWIEDZCIE
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: warszawa
Wiem że zdejmuje się tylne koła i gdzieś w piastę wkłada się w otwór jakiś śrubokręt i się coś w tym otworze przesuwa ,tylko niewiem czy do dołu czy do góry ,czy zgodnie z ruchem wskazuwek zegara czy przeciwnie ,czy w obydwu kołach w tę samą stronę czy w każdym kole w inną.podpowiedzcie koledzy bo chcę to zrobić bo mam przegląd auta a ręczny troszkę słabo trzyma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 06:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
lesiunio napisał(a):
Wiem że zdejmuje się tylne koła i gdzieś w piastę wkłada się w otwór jakiś śrubokręt i się coś w tym otworze przesuwa ,tylko niewiem czy do dołu czy do góry ,czy zgodnie z ruchem wskazuwek zegara czy przeciwnie ,czy w obydwu kołach w tę samą stronę czy w każdym kole w inną.podpowiedzcie koledzy bo chcę to zrobić bo mam przegląd auta a ręczny troszkę słabo trzyma.

Obrazek

chodzi o przekręcenie przez otwór tarczy hamulcowej, zębatki rozpieraka nr6 i jeśli się nie ma wprawy to lepiej zrzucić tarczę hamulcową i przy okazji dokonać oględzin okładzin szczęk.
Ja już jeżdżę betami 5 lat i zasze zrzucam tarczę bo w ten sposób jest łatwiej ustawić .
Niestety wymaga to również zrzucenia zacisków hamulcowych , ale to trwa najwyżej 10 minut więcej.
Pozatym jeśli dawno nie był hamulec regulowany to zębatka regulacyjna rozpieraka może być zapieczona więc należy ją zdemontować i posmarować np smarem miedziowym.
Jeśl jednak nie chcesz tego rozbierać to zostaje ci metoda prób i błędów aby to ustawić .
Świeć latarką i znajdż przez otwór zębatkę , przestaw zębatkę o 3 zęby i sprawdż czy hamulec trzymie lepiej czy gorzej .Jeśli gorzej to musisz kręcić w drugą stronę.
Swoją drogą szkoda że nie ma samoregulacji :zalamany: ; w polonezach była :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
nie spodziewaj sie ze bedzisz mial ten hamulec idealny. to chyba mankamet e39. niech mnie ktos poprawi, ale porzadny "reczny" ciezko jest ustawic

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Bartoszyce
[b]Podpinam sie pod temat[b] jak podciagnąć ręczny w E36?? prawie nie trzyma a wyciągnieta dzwignia do góry ostro. Co oprócz regulacji? Co mozę być tego przyczyną?? Mozę linka do wymiany??? :dontgetit:

_________________
DIDI.
E36
325I


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 06:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
ej panowie moja E39 wogole nie ma recznego -cos tam udaje ze robi ale jak by była gorka to leci na zbity pysk.Serio nie ma innej regulacji niz przy tarczach? nie ma pod autem ,pod spodem dzwigni recznego? tam patrzyłem to takie blachy -wał napedowy-zadnej regulacji.....a przy dzwigni recznego tez nic nie ma?

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 08:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ronal napisał(a):
a przy dzwigni recznego tez nic nie ma?
owszem jest , ale przeważnie ona nie wymaga regulacji mianowicie wygląda to tak; aby wyregulować przy lewarku , nalezy zciągnąć tarczę hamulca i spuścić dżwignię ręcznego .
Rozpierak nr5 (na rysunku wyżej) na końcu linki pod tarczą powinien być tak ustawiony aby wszelkie luzy na lince były skasowanei żeby linka była napięta już w pozycji opuszczonej dżwigni aby nie tracić zakresu działania dżwigni podczas zaciągania.Jednak rozpierak też ma ograniczony zakres działania i należy tak wyregulować aby napięcie linki było zaraz na początku zakresu ruchu rozpieraka nr5.Najlepiej jest to robić przy pomocy drugiej osoby aby jedna kręciła przy lewarku a druga obserwowała rozpierak nr5.
Jeśli to mamy załatwione to wtedy pozostaje regulacja rozpieraka z drugiej strony szczęk (ten z zębatką nr6 na rysunku wyżej).
Owocnej regulacji. :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 08:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Ja jak regulowalem reczny to urzylem tych regulacji co sa przy dzwigni, a sa dwie jedna do lewego druga do prawego kola, 5 min pracy i reczny podciagniety, moze nie jest to zbyt profi sposob jak ten z rozpieraczem ale duzo przyjemnijszy i szybszy a efekt ten sam
PS nie wiem jak innym ale mi sie nie wyswietla rysunek wyzej

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Santino napisał(a):
5 min pracy i reczny podciagniety, moze nie jest to zbyt profi sposob jak ten z rozpieraczem ale duzo przyjemnijszy i szybszy a efekt ten sam

tylko że regulując tylko przy lewarku zaniżasz zakres działania .
a tu masz link do rysunku
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/f/9.png

albo to
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=30

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
mcgiver napisał(a):
tylko że regulując tylko przy lewarku zaniżasz zakres działania

Ja lubie miec mniejszy zakres dzialania, nie lubie podciagac wajchy na 7 zabek zeby zadzialal w tym momencie mam ustawiony tak ze 4 zabki juz mocno trzyma a na 5 jest max. zgadzam sie z Toba ze jak komus wcale nie lapie to niech zacznie od regulacji rozpieracza. ale jak juz ten reczny dziala tylko trzeba go delikatnie poprawic to regulacja przy lewarku jest idalna

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Witam, czy w 46 '04 tez mozna rwegulowac przy lewarku ?. Jak sie do tego dostac. U mnie lapie dopiero przed samym opuszczonym podlokietnikiem. Troszeczke mnie to denerwuje. POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 22:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dzikus napisał(a):
..dokładnie tak, zdejmujesz mieszek skórzany i pod spodem masz dwie nakretki M6 i nimi naciagasz linki.
tylko ni enaciągaj na oka a podieś tł i sprawdzajczy Ci nie łapie na spuszczonym

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
w e39 ręczny to nieporozumienie
żeby trzymał trzeba naciągnąć bardzo wysoko, ale to wina BMW, a właściwie konstrukcji szczęk sa po prostu za małe :zalamany:

jak kupiłem auto i pojechałem na pierwszą wymianę oleju i poprosiłem o podciągnięcie ręcznego "bo chyba coś jest nie tak" to mi powiedzieli że to nie e36 i mam sobie wybić z głowy jazdę na ręcznym :szok: i wtedy mi pokazali okładziny z e36 i z e39 no i szok :zdziwko: w 36 były znacznie większe

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Witam, dzieki za odpowiedzi. Juz naciagnelem. Ale nie bylo tak latwo do tej od strony pasazera to jescze dalo sie dojsc ale do tej od kierowcy nie za bardzo. Nie meczylem sie sciagnelem tunel, nie dyzo roboty 4 srobki. POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-39] JAK PODCIĄGNĄĆ HAMULEC RĘCZNY ???? PODPOWIEDZCIE
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 16:09 
pomóżcie!!w mojej e39 wymieniłem wszystkie hamulce od przodu po kompletny tył.I sprawa wygląda następująco że nie było hamulca ręcznego.Szczęki nowe tarczo bębny nowe linki w idealnym stanie wszystko chodzi jak powinno i złożone dobrze a jak zaciągnę ręczny to go nie ma można normalnie bez najmniejszych oporów ruszyć na pół sprzęgle do przodu a gdy wrzucę wsteczny to jest taki rękaw że ani milimetra nie drgnie :mur: jakbym nie regulował i przy tarczo bębnach tą zębatką i przy dźwigni to ciągle jest ten sam objaw :mur: już nie mam pomysłu o co chodzi w tym samochodzie ?? w e34 zrobiłem raz i rękaw był aż pisk z kół szedł a tu taka paranoja :mur:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL