BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 11:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Luxembourg
Moje BMW: e61/535d,e46/320d
Witam
Pisze tu bo szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu.
Mam problem z E46 320d 136koni 2001r.
w aucie była wymieniona turbina i głowica,przez pierwsze kilometry było wszystko niby ok ale teraz zaczęły się problemy.
Od wymiany turbiny samochód zrobił jakieś 1tkm ale pierwsze oznaki zaczął dawać już po 300/400km
Auto zaczęło słabnąć,pozniej turbo jakby lekko popiskiwało następnie odezwały się zawory.
Teraz jest już masakra:
brak mocy
świeci kontrolka oleju (żółty kolor) - świeci tylko przez jakiś czas 1/2min tuż po odpaleniu silnika.
zawory walą marsza
turbina piszczy
układ wydechowy nieszczelny gdzieś przy kolektorze (jeszcze dokładnie nie sprawdziłem gdzie)

auto było na komputerze i niby wszystko jest ok,sprawdziłem węże od turbiny,wężyki podciśnienia,wymieniłem filtry i odme (kompletną)
wczoraj zdjąłem karter i wyczyściłem smok,po zalaniu świeżego oleju i opaleniu nadal to samo.

Czy może ktoś miał już taki problem?
Czy może ktoś ma pojęcie co może być problemem?

Dodam że w wydechu tuż po wymianie była masa oleju,zostawiłem silnik na wolnych obrotach przez 4/5h i wydech się przeczyścił ale teraz sie zastanawiam czy przypadkiem nie zatkało mi kata,tylko czy niedrożny katalizator ma wpływ na ciśnienie oleju...z drugiej strony wydech wyrzuca spaliny normalnie,myśle że gdyby katalizator był zatkany to widać by to było po braku ciśnienia przy zatkaniu końcówki wydechu.

_________________
Grand-DuchĂŠ de Luxembourg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
prott3 napisał(a):
świeci kontrolka oleju (żółty kolor)


kontorlka oleju ma kolor czerwony.
Zólty po lewej stronie taki jakby blok silnika z cieczą pofalowaną w środku to plyn chłodzacy.

Jakbys mial kata zapchanego to powyzej ilus obrotow auto powinło słabnąć

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2011, 13:38 przez mani210, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 13:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Może zamontowana turbina też przestała robić swoje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 13:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Jak podepniesz ja pod kompa to wartość doładowania powinnło pokazać mozesz sprawdzic tez czy weze robia sie twarde, bedziesz wtedy wiedział czy turbina działa.
Elektro-zaworki kiedy czyscicłeś sprawdzałeś?

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 14:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Żółta kontrolka oleju oznacza że poziom oleju jest za niski lub uszkodzony jest czujnik poziomu oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Luxembourg
Moje BMW: e61/535d,e46/320d
mani210 napisał(a):
prott3 napisał(a):
świeci kontrolka oleju (żółty kolor)


kontorlka oleju ma kolor czerwony.
Zólty po lewej stronie taki jakby blok silnika z cieczą pofalowaną w środku to plyn chłodzacy.

Jakbys mial kata zapchanego to powyzej ilus obrotow auto powinło słabnąć


świeci się żółta kontrolka oleju,wiem co pisze;)
turbina była podpięta po komputer,parametry ok a nawet pompowała ciut za dużo.
Elektrozawór nie czyszczony ale czy to by mogło mieć wpływ na ciśnienie oleju w silniku?

_________________
Grand-DuchĂŠ de Luxembourg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 15:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Na cisnienie oleju to nie :kwasny:
Ale wspominałeś ze auto słabnie dlatego zapytałem.
Hmm ja na90% jestem pewien,ze kontrolka od oleju swieci sie na czerwono. Jezeli sie po myliłem albo u Ciebie jest inaczej to przepraszam.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 15:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
mani210 napisał(a):
Hmm ja na90% jestem pewien,ze kontrolka od oleju swieci sie na czerwono. Jezeli sie po myliłem albo u Ciebie jest inaczej to przepraszam.


Kolego ta sama kontrolka świeci w dwóch kolorach, jeśli coś sie dzieje z ciśnieniem oleju to zaświeci się na czerwono a jeśli poziom oleju jest za niski lub częsta usterka wlnięty czujnik to wtedy świeci się na żółto. Tu masz filmik jak po kilkunastu sekundach od odpalenia silnika zaświeca się na żółto.http://www.youtube.com/watch?v=1EZxxpAFnsQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 16:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
guzior faktycznie :)
A "popatrz szwagier jaka franca" ;)
Kameleon jeden :) człowiek ciągle głupi jednak jest :)
Mój błąd zasugerowałem sie znajomym, który dzwonił do mnie z paniką ze cos ma nie tak z autem bo swieci mu sie kontrolka na pomarnczowo/zolto od oleju. I czy mi po wymianie coś zostało bo chyba ma za mało i to dlatego :)
Jako dobry człowiek zabrałem banke z oliva jade maska w gore sprawdzam oliva jest i tu chwila zastanowienia. Mowie pokarz ta kontrolke przekreca kluczyk i mowi o patrz tu po lewej taka zolta , wskazując na kontrolke od plynu chlodzacego :wstyd:

Ale zamieszania narobiłem koniec tej debaty skupmy sie na problemie.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 17:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
mani210 napisał(a):
Hmm ja na90% jestem pewien,ze kontrolka od oleju swieci sie na czerwono. Jezeli sie po myliłem albo u Ciebie jest inaczej to przepraszam.


U mnie również się świeci na żółto (po odpaleniu, ze 30 sekund), gdyż mam padnięty czujnik.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Luxembourg
Moje BMW: e61/535d,e46/320d
szwaglu napisał(a):
mani210 napisał(a):
Hmm ja na90% jestem pewien,ze kontrolka od oleju swieci sie na czerwono. Jezeli sie po myliłem albo u Ciebie jest inaczej to przepraszam.


U mnie również się świeci na żółto (po odpaleniu, ze 30 sekund), gdyż mam padnięty czujnik.


tak ale u mnie dochodzi jeszcze koncert na zaworach i piszczące turbo <---może brak smarowania?

_________________
Grand-DuchĂŠ de Luxembourg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 136ps 2001r. Problem z ciśnieniem i turbo
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 14:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
mani210 napisał(a):
kontorlka oleju ma kolor czerwony.
prott3 napisał(a):
układ wydechowy nieszczelny gdzieś przy kolektorze (jeszcze dokładnie nie sprawdziłem gdzie)

A szkoda. Turbina jest napędzana spalinami, nieszczelność przy kolektorze oznacza spadek ciśnienia spalin, co pociąga za sobą mniejszy wydatek turbiny.
Tyle że na tym etapie to już nie jest ważne. Turbina piszczy/gwiżdże ponieważ ma pogięte bądź połamane łopatki i tyle.
Prawdopodobnie coś urwało się z okładu wydechowego i przeleciało przez wirnik turbo.

Zacznij od rozebrania tego, obejrzyj stare turbo, zorganizuj sobie używane z gwarancją rozruchową (regenerowane nadają się tylko na licencji/sprzęcie Garretta), napraw wydech, nie stosuj pasty do wydechów, która w nadmiarze może uszkodzić turbinę.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL