BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] bierze olej pomocy
PostNapisane: 1 marca 2009, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: kedzierzyn kozle
witam wszystkich zwracam sie z prosba!

mam e46 318i to jest 2l 4 cilindry 143konie automat 2002r po miesiacu uzytkowania auta załozyłem gaz PRINS sekwencje.

jak jezdze bardzo spokojnie to mi ninimalnie olej bierze ale jak wciskam mocno pedał gazu to wiecej spali oleju na 7tys to wciagło mi litro oleju a zalałem do niego castrola 5w30(bo servis tez taki lał)

koledzy czy auto w gazie to normalne?
szybciej miałem inne marki aut w gazie ale nie brały mi az tak duzo oleju jak to BMW

prosze o pomoc!!!
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
przy naprawde mocnym wstawianiu w tyłek to nawet litr na 4-5 tys. byłby do przyjęcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 09:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Litr oleju na 7 tyś km to za autem musiałaby zostać chmura niebieskiego dymu, poszukaj czy nie masz gdzieś wycieku

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 19:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
Michał2906 napisał(a):
Litr oleju na 7 tyś km to za autem musiałaby zostać chmura niebieskiego dymu, poszukaj czy nie masz gdzieś wycieku

CO ZA PIERDOŁE tu napisales skoda 105 brala na 1000 km prawie litr a dymu z tyły ni grama , wiec na 7000 jeden litr , to nie ma tragedi !
zmien olej na inny !! wywal to gówno co tam masz , ale to moja opinia ! mi wolno miec taką - oczywiscie jak masz ten olej kupiony w Polsce w sklepie

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Michał2906 napisał(a):
Litr oleju na 7 tyś km to za autem musiałaby zostać chmura niebieskiego dymu, poszukaj czy nie masz gdzieś wycieku


:rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:34 
Michał2906 napisał(a):
Litr oleju na 7 tyś km to za autem musiałaby zostać chmura niebieskiego dymu


śmiechu warte :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
mi bral 0.5/1000km zalalem Motula i nie dolewam juz miedzy wymianami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 21:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
maattii13, Jeżeli jeżdzisz ostro to kup sobie olej który wytrzymuje większe temperatury. Jakiś 5w40 albo 50 to ci go nie będzie tyle brało. 5w30 jest do oszczędniejszej jazdy a nie katowania silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
El-Tomaso napisał(a):
maattii13, Jeżeli jeżdzisz ostro to kup sobie olej który wytrzymuje większe temperatury. Jakiś 5w40 albo 50 to ci go nie będzie tyle brało. 5w30 jest do oszczędniejszej jazdy a nie katowania silnika.


Dokładnie, przy ostrej jeździe silnik lubi sobie wypić oleju.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: kedzierzyn kozle
jesli chodzi o katowanie to nie jezdze az tak ostro tylko nie kiedy ostrzej ruszam ale na ogół jezdze spokojnie.
słyszałem ze moze byc winny separator oleju ale czy to? :/
ale silnik chodzi mi jak pszczułka nie dymi!
zalałem castrola wszystkie moje auta jezdziły na tej marce
czy moge cos innego wlac równie dobrego ale przypominam mam LPG i przebieg 185tys?
:!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: kedzierzyn kozle
jesli chodzi o katowanie to nie jezdze az tak ostro tylko nie kiedy ostrzej ruszam ale na ogół jezdze spokojnie.
słyszałem ze moze byc winny separator oleju ale czy to? :/
ale silnik chodzi mi jak pszczułka nie dymi!
zalałem castrola wszystkie moje auta jezdziły na tej marce
czy moge cos innego wlac równie dobrego ale przypominam mam LPG i przebieg 185tys?
:!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 08:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
5erfan napisał(a):
mi bral 0.5/1000km zalalem Motula i nie dolewam juz miedzy wymianami :)

Napisz coś więcej o tym Motulu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 13:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
litr na 7tys to nie jest duzo ba nawet malo.
Kazdy silnik bedzie troche oleju bral.
Ja bym sie tym nie przejmowal.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 16:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
fixxxer1 napisał(a):
5erfan napisał(a):
mi bral 0.5/1000km zalalem Motula i nie dolewam juz miedzy wymianami :)

Napisz coś więcej o tym Motulu :D


hmm co tu duzo pisac jak na moje oko dobry olej, wiecej Ci napisalem na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 16:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
5erfan napisał(a):
fixxxer1 napisał(a):
5erfan napisał(a):
mi bral 0.5/1000km zalalem Motula i nie dolewam juz miedzy wymianami :)

Napisz coś więcej o tym Motulu :D


hmm co tu duzo pisac jak na moje oko dobry olej, wiecej Ci napisalem na PW


A to jakaś tajemnica wielka ? Napisz co wlałeś.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
Bobby_Valentino napisał(a):

A to jakaś tajemnica wielka ? Napisz co wlałeś.


hehe nie no zadna tajemnica, po prostu wpierw odpisalem koledze na na PW, dopiero zobaczylem to pytanie w tym watku :), no ale zawsze moge uzyc ctrl+c i ctrl+v

Cytuj:
1) przeszedlem z chyba z Castrola albo Mobila z beczki, juz nie pamietam co tam mechanik mi lal na olej MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40, przejechalem na nim 10.000km i nie dolalem ani kropli, troszke ubylo go po tych 10.000km ale na bagnecie do minimum jeszcze duzo brakowalo.

2)po tych 10.000km wymienilem olej tez na Motul ale full syntetyk Motul 8100 X-CESS 5W-40 przejechalem na nim juz 6.000km i jak na razie wszystko ok, niby troche ryzykowalem bo moj silnik ma przejaechane 260.000km i wiele osob mi odradzalo synetyk ze wzgledu na mozliwe wycieki, ale obylo sie bez zbednych niespodzianek. Chociaz roznicy miedzy full a semi synteykiem nie zauwazylem, silnik parcuje tak samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 08:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Może ktoś jeszcze używał tego Motula 8100 X-CESS 5W-40? Teraz jeżdżę ma Valvoline MaxLife 5w40, a o zmianie można pomyśleć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 10:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 711
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
fixxxer1 napisał(a):
Może ktoś jeszcze używał tego Motula 8100 X-CESS 5W-40? Teraz jeżdżę ma Valvoline MaxLife 5w40, a o zmianie można pomyśleć...


Jezdzę na Motulu C3 X-clean norma LL-04, 5w40 jest moim zdaniem najlepszy ale zarazem drogi :) z tego co mi wiadomo, olej ten jest rozlewany w jednej fabryce, także nie ma mowy o jego "podróbkach". Jest to jeden z niewielu w pełni syntetycznych oleji.
Ja osobiście korzystam z niego od 2 lat i bede robił to nadal...
Chcesz poczytac profesjonalne informacje zakładaj -> gOOgle.pl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 11:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
vtec81 napisał(a):
olej ten jest rozlewany w jednej fabryce, także nie ma mowy o jego "podróbkach".


To akurat go w żaden sposób nie zabezpiecza przed podrabianiem...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Motul 8100 X-CESS 5W-40 ma normy LL-98 a Motul 8100 X-clean 5W-40 C3 normy LL-04... Do mojego M54 wg BMW-Treff jest M54: LL-04; LL-01 Cena nie ma takiego znaczenia, MaxLife też do najtańszych nie należał :P
X-Cess jest "Odpowiedni do paliwa z ołowiem lub bezołowiowego, paliwa dieslowskiego i LPG" (a ja jeżdżę na LPG). Chciałbym zmienić Valvoline na któregoś z tych Motuli, bo trochę oleju bunia wciąga :( Tylko mam teraz dylemat, czy patrzyć na normy LL czy na to że ten drugi jest polecany do LPG...
Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL