BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 03:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Komu wzrastał poziom oleju w dieslu?
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Koledzy, chciałbym dowiedzieć się, kto z Was obserwował wzrost poziomu oleju w silniku diesla i jak w końcu usterka została usunięta?.

Pytanie moje wynika z szerokiej dyskusji nad wpływem wypalania filtra dpf na poziom oleju silnikowego. Uważam, że głównym powodem dostawania się oleju napędowego do oleju silnikowego jest nieszczelność w układzie paliwowym (pompie paliwa wysokiego ciśnienia), a wypalanie dpf'a nie ma specjalnego znaczenia w tym kontekście.

Taka ankieta mogłaby rozwiać wątpliwości :)

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Komu wzrastał poziom oleju w dieslu?
PostNapisane: 13 czerwca 2011, 18:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
poziom oleju w silniku moze wzrastac wg mnie z dwoch powodow - cieknacy wtryskiwacz lub cos z cisnieniem na listwie czasami niektorzy stawiaja na pierscienie tlokowe ale uwazam to za blad


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Komu wzrastał poziom oleju w dieslu?
PostNapisane: 13 czerwca 2011, 18:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 392
Lokalizacja: Płońsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
popieram kolegę wtryskiwacz lub tak jak w częstych usterkach Opla zużyta uszczelka miedziana pod wtrysk w w/w marce z silnikami dieasla uszczelki odgniatają sie zużywają jak zwał tak zwał padają i obiaw jest ten sam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Komu wzrastał poziom oleju w dieslu?
PostNapisane: 14 czerwca 2011, 22:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Kurcze, jakoś do mnie nie przemawia twierdzenie, że przez uszczelkę pod wtryskiwaczem może wzrosnąć poziom oleju. To samo z ciśnieniem na listwie. Gdzie niby miałby się przeciskać ten ON do skrzyni korbowej? Rozumiem jakieś pęknięcia bloku, gdzie woda dostaje się do oleju. Ale ON? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to właśnie przez pierścienie zanim się spali.
Może przybywa przez "błędne pomiary"?????
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Komu wzrastał poziom oleju w dieslu?
PostNapisane: 15 czerwca 2011, 01:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
ano - otworkiem , ktory ma w glowicy na koncowke rozpylajaca wtryskiwacza - sam sobie zaprzeczasz - bowiem jesli wtryski popularnie mowiac leja to wlasnie przez pierscienie bo inej drogi nie ma - natomiast jesli wtryski oki a pierscienie do kitu to wzrasta zuzycie oleju silnikowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Komu wzrastał poziom oleju w dieslu?
PostNapisane: 15 czerwca 2011, 09:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Było!!!!

"Aby zrozumieć problematykę pojawiania się paliwa w oleju, trzeba by się zagłębić w mapę pracy silnika ,podczas przepalania cząstek stałych w filtrze.
Dokładnie jak to jest tego nie wiem ,myślę że dobry tuner mógłby powiedzieć coś więcej …. Dobrych tunerów jak na lekarstwo ,oni milczą a reszta nic nie wie albo wie niewiele.

Ja widzę to tak , bo raczej innej opcji nie ma...
Wszystko polega na podniesieniu temperatury sadzy w filtrze do poziomu w którym ulega ona „przepaleniu” Pytanie więc nasuwa się takie ….
W jaki sposób sterownik robi tak aby podnieść tą temperaturę?

Silniki CR mają dużą możliwość manewrowania programowego w czas otwarcia wtrysku jak również ciśnienia w szynie CR a ponadto można opóźniać i przyśpieszać wtrysk paliwa w odniesieniu do położenia tłoka.
W związku z tym ,jak sądzę wydłużając czas wtrysku i opóźniając go ,możemy uzyskać efekt spalania mieszanki gdy już zaczynają się otwierać zawory wydechowe. ... Wszystko by było OK gdyby nie fakt że jak wiemy podczas przepalania znacząco wzrasta zużycie paliwa. Więc jest tego paliwa wtryskiwanego dużo więcej .Kolektor wydechowy nie stwarza idealnych warunków do spalania mieszanki. Jedno jest pewne całe wtryśnięte paliwo nie zostaje spalone .
To nie spalone ,jak sądzę spływa po tłoku do skrzyni korbowej, inną teorią może być że to paliwo dostaje się do oleju na poziomie uszczelnienia zaworów wydechowych.

Jeśli w jednym aucie z DPF problem się pojawił a w takim samym innym nie to gdzie szukać problemu?
Ja szukał bym np. w czujniku ciśnienia spalin od którego zależy to kiedy i na jak długo procedura przepalania jest aktywowana. Bo jeśli DPF nie jest pełny a czujnik informuje ECU o tym że jest ful ,ten zaczyna przepalać i jeśli przepala bardzo często bez potrzeby to auto pali bardzo dużo ,część paliwa spala a część spływa.

Z tego co wiem ,problem rozrzedzania oleju przez paliwo dotyczy jeszcze innych marek które w podobny sposób realizują przepalanie sadzy w DPF.

Toyota aby pozbyć się tego problemu (problemu z nie dopalonym paliwem a co za tym idzie rozrzedzaniem oleju) stosuje w swoim rozwiązaniu dodatkowy wtrysk zainstalowany w kolektorze wydechowym. Więc nie tak jak w BMW ...wydłużą się proces spalania i przenosi z cylindra do kolektora wydechowego. Toyota inicjuje nowe wtryśnięcie w kolektorze ...z tamtą nie spalone paliwo nie ma jak się dostać do skrzyni korbowej.

Gdybym miał BMW z DPF pierwsze co bym zrobił to wyciął bym ten filtr i programowo wywalił całą procedurę przepalania."

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL