kostek_ja napisał(a):
Uważam że tak samo jak skład chemiczny kleju jest częścią technologii klejenia, tak typ skrzyni zastosowany w danym samochodzie jest jakąś częścią technologii samochodu.
haters gonna hate
Dobra, olać to.
--==Mały==-- napisał(a):
Vermilion zgoda ja to wszystko wiem. Tak miało być ze względu na trakcję i charakterystykę auta ale E92 jest cięższe od E46 o około 100kg a co za tym idzie przy tak małym wzroście mocy i momentu osiągi również poprawiły się nieznacznie.
Trochę szkoda zwłaszcza,że stary S62 miał 500NM może nie kręcił się tak jak S65 ale był dużo "mocniejszy".
Bmw ma taką politykę od 3 generacji E46 M3 nie wiele szybsze od E36 M3 a E92 nie wiele od E46 tyle ,że to głupia polityka bo czas leci i o ile E36 M3 w sowich czasach było mega zawodnikiem, który nawet 5-10 lat od swojej premiery nawiązywał walkę z nowymi autami o tyle E92 w swoich czasach jest już kundelkiem, którego wiele aut jest w stanie pobić pod względem osiągów za mały progres.
Taka polityka, że niewiele lepsze są kolejne generacje, to też standard, a nie wymysł BMW, ale tam.
Czy na pewno S65 jest takie nieznacznie lepsze? Mianowicie, peak nie poszedł mocno w górę, ale zastanawiam się tak, że raczej S65 miałby go znacznie więcej, gdyby scałkować cały zakres użyteczny, od powiedzmy 1500 do końca. Tutaj pewnie byłaby zauważalna różnica na korzyść.
Owszem, masa itd. i ledwie gdzieś 2s lepiej tylko do 200, ale sam silnik w sobie, mimo nieznacznych większych peaków, a przy redukcji masy o jakieś 15kg jak dobrze pamiętam, to moim zdaniem o duży krok i osiągnięcie. Masy i długości pamiętajmy!
BTW. trzeba pamiętać, że obydwa silniki projektowano w innym czasie, a tu na przestrzeni tych kilku lat wymagania się mocno zmieniają

S65 FTW

Mam nadzieję* jednak, że to nie koniec i kolejne będą zaskakiwać jeszcze bardziej!!
* - nadzieja umiera ostatnia
