BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zakup kontrolowany
PostNapisane: 19 lipca 2008, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Sosnowiec
witam

mam zamiar kupic e36 coupe, bedzie to moje pierwsze autko i ze tak powiem nie znam sie ogolnie na samochodach(dlatego ten post)

Na co przy zakupie zwracac uwage, co jest najwazniejsze, jaki silnik najlepiej pod LPG by bylo szybko a w miare ekonomicznie

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, 18:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Co do silnika, myślę, że 1.8 IS spełni Twoje kryteria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, 21:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Na szybko przyjdzie czas, więc się nie zagalopuj :)

A reszta jak kolega wyżej napisał. 1.8 is będzie ok. Ewentualnie 2.0 R6

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, 22:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
to kup 316
w 318is juz sobie krzywde w zimie zrobisz to jest dosc mocne auto(140km) i tylnonapedowe
proponuje 316 ja latwiej wyprowadzi i wprowadzic w poslizg
wiem bo mialem i 316 i 318is
dla twojego dobra 316 coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 00:01 
Cytuj:
to kup 316
w 318is juz sobie krzywde w zimie zrobisz to jest dosc mocne auto(140km) i tylnonapedowe
proponuje 316 ja latwiej wyprowadzi i wprowadzic w poslizg
wiem bo mialem i 316 i 318is
dla twojego dobra 316 coupe


tomasz86staszic, trochę tutaj popłynąłeś, jaka różnica, czy 316 czy 328, w zimę jednym i drugim można wylecieć na prostym odcinku z trasy i walnąć w drzewo.

Jeśli twierdzisz, że w zimę is to mocne auto, to ja twierdzę, że 316 i jego 100PS na tylniej osi w zimę to też dużo, na tyle dużo, żeby się zabić.

A żeby 316 łatwiej wyprowadzić... różnica w masie tych auto to ile, ze 20kg (z resztą i tak ta waga wpływa na korzyść is-a)? Więcej wahania jest jak paliwo zalane/rezerwa, a w momencie uślizgu niedoświadczony kierowca powinien wciskać sprzęgło, a nie gaz- koła największą przyczepność mają, jak nie są ani hamowane, ani napędzane, więc jak już guzer zacznie gazem operować, to raczej już go wyczuje i sobie poradzi, zwłaszcza, że is to jednak 4 gary i nie ciągnie tak od dołu, jak V8 i trzeba trochę pokręcić, żeby jakaś wyszła niespodzianka.

Reasumując, aż takiego drastycznego znaczenia dla bezpieczeństwa nie ma, czy to będzie 1,6, czy 1.8, czy 1.8is, wszystkie są równie niebezpieczne w zimę.

guzer napisał(a):
Na co przy zakupie zwracac uwage,


Nie mniej jednak tomasz86staszic słusznie zauważył, że w zimę tylnionapędowe auto może być niebezpieczne w rękach niedoświadczonego kierowcy, dlatego zwróć uwagę, czy samochód ma ABS, bo nie wszystkie E36 to miały, a wg. mnie znacznie bardziej bezpieczne będzie 318is z ABS, jak 316i bez tego systemu.

guzer napisał(a):
jaki silnik najlepiej pod LPG by bylo szybko a w miare ekonomicznie


jeśli to ma być ekonomicznie, to jednak silniki 4-cylindrowe są bardziej ekonomiczne, więc na Twoim miejscu odpuściłbym 2.0 R6. Sam mam 4 gary, no i przydałoby się ich 2. razy więcej, ale jak patrze na znajomych, którzy mają 2.0, to jednak z punktu widzenia studenta nie ma tego złego i parę ziko więcej w kieszeni zostaje na rozwodnione juwenaliowe piwo z nalewaka :) no a jeśli przy tym ma być szybko, no to tylko iS zostaje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 00:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
ale Czarny patrze ze autem ktore ma mniej koni latwiej jest kontrolowac poslizg :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 00:20 
to już zależy od kierowcy, nawierzchni i rodzaju zakrętów :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 00:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
mowie o sliskiej nawierzchni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 00:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
guzer napisał(a):
witam

mam zamiar kupic e36 coupe, bedzie to moje pierwsze autko i ze tak powiem nie znam sie ogolnie na samochodach(dlatego ten post)

Na co przy zakupie zwracac uwage, co jest najwazniejsze, jaki silnik najlepiej pod LPG by bylo szybko a w miare ekonomicznie


Nie zastanawiaj sie bierz jak masz okazje IS'ke :)
Tak jak mówił Czarny nie ważne czy 1.6, 1.8 i tak można sobie krzywdę wyrządzić jeśli autko ma napęd na tył

Ja mam moja Is'ke od 2 lat i naprawdę jest to autko do pełnej kontroli...
Nie mówię tak bo mam ją już dłuższy czas tylko że naprawdę jeśli jest sucho nie tak łatwo jest ja oderwać od asfaltu...
Jeśli chodzi o śliską nawierzchnie to gwarantuje ci ze nawet 1.6 może już tyłkiem rzucać troszkę bo autko nie ma takiej przyczepności...
Dlatego kompromisem jest Is'ka nie pali za dużo i ma troszkę kucyków już i nie jest trudnym autkiem do opanowania...

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 01:03 
Alchemikk napisał(a):
Jeśli chodzi o śliską nawierzchnie to gwarantuje ci ze nawet 1.6 może już tyłkiem rzucać troszkę bo autko nie ma takiej przyczepności...


troszkę? w zimę nie trudno o odcinek, na którym jest szklanka, mimo, że wszędzie indziej nie, np. mosty- tam często jest mega ślisko. wówczas i w 316 nieco za dużo gazu i 360tki, piruety i różnego rodzaju ewolucje na sąsiednim pasie :)
-dla niewprawnego kierowcy.

Dla dobrego kierownika, nie ma znaczenia, czy auto ma tylni, czy przedni napęd, jeśli stosuje odpowiednią technikę jazdy, są tak samo niebezpieczne, jedynie na napęd na wszystkie koła można śmiało powiedzieć, że jest bezpieczniejszy od pozostałych.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 02:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Poland/Monaco
Mnie osobiście łatwiej (i przyjemniej) jest wyjść z poślizgu w RWD niż w FWD :hyhy:

_________________
Moja Zetka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Sosnowiec
dzieki za wszystkie odpowiedzi, zastanawiam sie nad kupnem wlasnie IS 140 koni na benzynie, puzniej ewentualnie przerobilbym na gaz

pytanie mam takie ile kosztuje przerobienie ? i jakie jest spalanie z i bez gazu

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Myślę, że bez szaleństw w 10 litrach pb się zamkniesz, a co do gazu to wszystko trzeba przeliczyć itd. nie zawsze się opłaca.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 14:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Chopy nie przesadzajcie z tym tylnim napędem. Nasi rodzice jezdzili na cało sezonowych oponach i zaczynali przeważnie doświadczenia za kółkiem od tylnionapędowych aut, 126p :), 125p, polonez, łada itp i jakoś żyją. Trzeba spokojnie i rozważnie jezdzić. Mosty mostami raczej każdy jest na most przygotowany i go widzi, dla mnie najgorsze są cienie na drodze w zimie.

guzer, bierz is's, nie warto płacić za gang R6 jak sie nie ma za wiele w kieszeni.

Mój is pali. miasto 9-10 latem 10-11 zimą, na trasie 7-8. Bez gazu

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa/ Ke3n
Ja mam is'a zagazowanego sekwencja, spalanie miasto ~12l trasa ~9l.

Zima jeszcze nie wiem ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 17:17 
GP-T1000 napisał(a):
Mosty mostami raczej każdy jest na most przygotowany i go widzi, dla mnie najgorsze są cienie na drodze w zimie.


ale rzadko z kim rozmawiam wie, że w zimę mosty potrafią być niebezpieczne :znudzony:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Sosnowiec
no ok a ile gdzies ten gaz bedzie kosztowal mysle ze gdzies 2500, mysle ze bedzie mi sie to oplacac przy jezdzie 1000 na miesiac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
1000km na miesiąc? Ja bym się poważnie zastanowił nad gazem, chyba, że chcesz parę lat trzymać ten samochód. Ewentualnie kup już zagazowany. Zależy też, czy te 1000km to na krótkich dystansach, czy długich.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
jiGsaw, przy obecnej różnicy cen gazu do pb instalacja przy 1000 km zwraca się po roku.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
+ koszty obowiązkowych przeglądów, wymian itp. no rok to minimum, zwłaszcza jak sekwencyjny. Dlatego napisałem, że musiałby kilka lat pojeździć w takiej sytuacji aby było warto.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL