BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wypadek BMW----MASAKRA
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 00:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 028098,324


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 01:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
tragedia jak by na to nie patrzec, ale kometarze jak zwykle na poziomie srednio rozgarnietego jaskiniowca :mad:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 01:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Komentarze faktycznie... sama inteligencja sie prawie wypowiada. Takiego to tylko walnąc w.. głowe. :zly:

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 08:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
a co to za model e39 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
michal/////// napisał(a):
a co to za model e39 ??


Tak E39

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 09:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Tutaj na TVN 24 ... musieli chyba ze dwie paki grzać, przecież to auto się rozleciało..

http://www.tvn24.pl/12690,1532433,wiadomosc.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
chyba kazdy wie ze zima, nad ranem jest na drogach bardzo slisko, wiec normą powinno byc ze sluzby drogowe o 3-4 rano wyjezdzaja na drogi i cos z tym robią.

jesli chodzi o kometnarze do artykulu to po raz kolejny przekonuja mnie ze wiekszosc ludzi jest na dnie.


To zdjęcie http://motoryzacja.interia.pl/galerie/w ... e,649129,5 warto miec w pamieci wyruszajac na nasze "drogi"....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 10:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 802
Lokalizacja: w-m
Moje BMW: 535d
lipa jak nic :kwasny: musieli dobrze cisnac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 11:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
A mi sie wydaje że kierowca usnąl za kólkiem.

Zastanawialem się czasem, co by bylo jakbym wjechal na tą przegrodę betonową drogi.
Zerknijcie, ta przegroda zaczyna się takim wyplaszczeniem na które spokojnie auto się wśliznie, i potem już sobie sunie po tej przegrodzie jak kolejka.

Dla mnie to te przegrody, sposóh ich pomyślenia to troche niewypal.
Bo to takie naprowadzenie auta na te slupy, o które się rozwalili.

Pewnie bylo tak,
Jechali jakieś 160 na godzine, ciemno, zero aut, koleś przysnąl, otarl sie o lewą barierkę metalową tracąc troche sterowność nad autem,
Sunąc przy barierce wsunąl się elegancko na tą betonową przegrodę, która z koleigo skierowala na slupy.
Dla mnie pomysl technicznie niebezpieczny, i tutaj się to okazalo w wymiarze maksymalnym...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 11:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Boogie, myslisz ze ktos sie nad tym zastanowi? U nas od zawsze robi sie TAK i koniec... Tak samo jak umiejscowienie np. przejsc dla pieszych.. i to robia ludzie po specjalnych szkołach.. Zauwazcie wiekszosc przejsc jest np. tuz za skrzyzowaniem, tuz za/przed rondem, chyba kierowca wtedy patrzy gdzie indziej prawda? Albo te przejscia tuz za skretami w lewo, po to by piesi wychodzili zza stojacych samochodow prosto pod koła samochodu ktorego kierowca nie ma mozliwosci nic widziec...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 12:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Wtyłumazcie mi jakie 6 os ?? :niepewny: z tego co sie domyslam jechalo w srodku 6 osob Ojj to jest e39 :zalamany: :zalamany: myslalem ze 7 ojoojooojj odechialo mi sie 5 po tych zdieciach :zalamany: :znudzony: hmm stracił panowanie nad autem ale przeciesz sa rozne systemy ktore czuwaja zeby auto nie wpadło w poslizg...

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 12:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Chmielu napisał(a):
Wtyłumazcie mi jakie 6 os ?? :niepewny: z tego co sie domyslam jechalo w srodku 6 osob Ojj to jest e39 :zalamany: :zalamany: myslalem ze 7 ojoojooojj odechialo mi sie 5 po tych zdieciach :zalamany: :znudzony: hmm stracił panowanie nad autem ale przeciesz sa rozne systemy ktore czuwaja zeby auto nie wpadło w poslizg...



co i jakie systemy dadza jesli kierowca skieruje samochod na drzewo ? :zdziwko:

Pamietam sytuacje sprzed roku.. wracalem w nocy z Niemiec. W Niemczech bylo +2 stopnie, wjechalem do Polski i zobaczylem ze wczesniej padało, drogi byly mokre i zaczynał chwytać mróz. Przyhamowalem kontrolnie - jeszcze nie bylo slisko. Jechałem 70 km/h, w Kostrzyniu nad Odrą jest odcinek bruku, przed brukiem zwolniłem do 50 km/h. Wjechałem na bruk, prosto i bez zadnego ruchu kierownicą, ani pedałem gazu natychmiast zaczałem sunac bokiem... zrobilem najdeliktaniejsza kontre jaka potrafie i jakims cudem samochod sie wyprostował.

Samochod - BMW 750i E38 z DSC
Opony - Continental WinterContact (na pewno nie łyse ;) )

Kontrolka od DSC nawet nie mrugneła...

jak sie po chwili okazalo na bruku było lodowisko...

Cudów nie ma.

Jesli chodzi o "stan" e39 z artykułu.. jeśli jechali grubo powyzej 100 km/h i uderzyli centralnie w beton czy slupy... czego sie spodziewac?? Mój brat kiedys dachował przy 170 km/h BMW e32 i wyszedl z tego bez szwanku, ale widzisz naprawde jest roznica miedzy uderzeniem w cos z calym impetem...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
straszna tragedia tych ludzi i ich rodzin i to przed świętami! Uważam osobiście, że teraz to już nie jest ważne ile jechali i czy było tam ślisko czy też nie. Ludzie nie żyją!
Uważam, że należy to uczcić chociaż symbolicznie minutą ciszy.
Ja teraz to robię....

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 12:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
stones1 napisał(a):
Boogie, myslisz ze ktos sie nad tym zastanowi? U nas od zawsze robi sie TAK i koniec... Tak samo jak umiejscowienie np. przejsc dla pieszych.. i to robia ludzie po specjalnych szkołach.. Zauwazcie wiekszosc przejsc jest np. tuz za skrzyzowaniem, tuz za/przed rondem, chyba kierowca wtedy patrzy gdzie indziej prawda? Albo te przejscia tuz za skretami w lewo, po to by piesi wychodzili zza stojacych samochodow prosto pod koła samochodu ktorego kierowca nie ma mozliwosci nic widziec...


Zgadzam się z tym w 100%, te rozwiązania z przejściami są po prostu beznadziejne. :zalamany:

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 12:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
a ja mysle że za szybko jechał. Odnośnie warunków atmosferycznych to e39 ma termometr na pokładzie i doskonale wiadomo jaka jest temperatura i czy jest wilgoć. a to jak sie projektuje zapory betonowe to sa wymogi unijne a nie jak ktos to napisał że "w polsce ma tak być i już"
cos na ten temat wiem bo sie zajmuje projektowaniem dróg.

Jestem przekonany że gościu walił ostro ponad 200 km/h i jeśli wracali w 6 osób to mozna sie domyślec że z jakiejs imprezy po drinku ! :kwasny:

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 13:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
stones1 napisał(a):
Boogie, myslisz ze ktos sie nad tym zastanowi? U nas od zawsze robi sie TAK i koniec... Tak samo jak umiejscowienie np. przejsc dla pieszych.. i to robia ludzie po specjalnych szkołach.. Zauwazcie wiekszosc przejsc jest np. tuz za skrzyzowaniem, tuz za/przed rondem, chyba kierowca wtedy patrzy gdzie indziej prawda? Albo te przejscia tuz za skretami w lewo, po to by piesi wychodzili zza stojacych samochodow prosto pod koła samochodu ktorego kierowca nie ma mozliwosci nic widziec...


Zgadzam się z tym w 100%, te rozwiązania z przejściami są po prostu beznadziejne. :zalamany:

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 13:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Ehh Naprawde tragedia.... I to przed świetami. Prosze wszystkich o ostrozna jazde i rozwage!!!!!! :zalamany: :zalamany: zeby nie doszlo do kolejnej takiej tragedji :niepewny: Moze gdyby samochod sie nie zapalił .... Ktos by przeżył ehhh ..

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 13:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
robert napisał(a):

Jestem przekonany że gościu walił ostro ponad 200 km/h i jeśli wracali w 6 osób to mozna sie domyślec że z jakiejs imprezy po drinku ! :kwasny:

czyli wszystko juz wiesz? Brawo.

Co da termometr? Wszedzie jest sucho a w jakims miejscu, zbiera sie wilgoc i przymarza.. czy drogowcy nie znaja tych miejsc???? Widac po zdjeciach ze kierowca wolno nie jechal, to dla mnie jasne. Ale tez wiem dlaczego mialem wypadek. E32 tez ma termometr i co z tego?? Bylo +1 / + 2 stopnie... hamowalem kontrolnie - nie bylo slisko, a w miejscu gdzie mialem wypadek, pare minut po kontrolnym hamowaniu byl lód.. na zakrecie. I co powiedzieli panowie policjanci?? TU ZAWSZE PRZYMARZA. Drogowcy tej tajemnej wiedzy nie znaja??? :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 13:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
robert napisał(a):
a ja mysle że za szybko jechał.


Nie no pewnie...
Bo jakaś prędkość jest odpowiednia w momencie wypadku ?
Żadna.

To trzeba zmienić projektowanie, proste.
Buda nawet nie jest przekoszona w tym e39, po prostu przylożyl czolowo w slup, lewą stroną. Auto uderzylo nie bokiem, nie naroznikiem, a centralnie przodem.
To nie byl poslizg, a wjechanie po linii prostej na ta barierkę.
Pare metrów auto sunelo z metr nad ziemią jak kolejka naziemna.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
robert napisał(a):
cos na ten temat wiem bo sie zajmuje projektowaniem dróg.


Mam pytanie za 100 pkt. Nie odnośnie tego wypadku, lecz podobnego.

Czy to u nas tak mądrze robią czy w całej EU tak jest, otóż:

Są 4 pasy ruchu na trasie siekierkowskiej.
Obrazek


1.Pas, który przechodzi w wiadukt i SKRECA W LEWO
2.Pas do ronda na dół
3.Pas, który jedzie na wprost
4.Czteropasmówka

I problem:

Chcę skręcić w lewo to muszę się trzymać lewego pasa, prawda? Logiczne.. Na 2 lewych pasach nie ma strzałek... na dwóch prawych są strzałki w prawo. W ostatniej chwili okazuje się że strzałki w prawo pokazują wiadukt idący w lewo. Dodatkowo znaki nad są równie mylące.. Wypadków było tam multum, ludzie w ostatnij chwili uciekają w prawo... Bo dostrzegają strzałki w lewo na pasie obok, ale jest już często za późno... Jedna dziewczyna spłonęło żywcem w samochodzie właśnie w tym miejscu ... :(


I pytanie:
Czy to oznakowanie jest prawidłowe, czy ktoś tu dał ciała? Jak to jest wg. przepisów? :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL