BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 04:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: FERRARI ENZO
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 00:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
FERRARI ENZO

opis zaczerpnięty ze strony http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/ne ... 7/enzo.htm

<embed src="http://img180.imageshack.us/slideshow/smilplayer.swf" width="426" height="320" name="smilplayer" id="smilplayer" bgcolor="000000" menu="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="id=img180/9085/11563762968ke.smil"/>



W Ferrari Enzo Ferrari prędkość stała się przygodą. Jeszcze nigdy w seryjnym samochodzie sportowym nie można było w takim zakresie i bez ograniczeń zażywać przyjemności płynącej z techniki wyścigowej. Następca F50 kosztuje 645.000 euro. Ponieważ będzie wytwarzany w limitowanej serii, stanie się od razu obiektem kolekcjonerskim - przeznaczonym do upajania się prędkością na pustych szosach.



[i]Ferrari Enzo Ferrari jest jak samolot z dwoma fotelami i silnikiem. Samolot, który potrafi latać bardzo nisko, tak że nie wznosi się nawet przy maksymalnej prędkości. Jednocześnie, na pierwszy rzut oka nie zdradza swoim wyglądem wszystkich drzemiących w nim możliwości. Bo mistrz Pininfarina skonstruował ten obecnie najszybszy samochód świata tak, że Enzo może wyglądać różnie - w zależności od fazy cyklu życiowego.

Z tym coraz dłuższym i coraz ostrzejszym nosem, do którego przyczepiono ogromne wloty powietrza, niczym skrzydła dwupłatowca - prezentuje się na zdjęciach jak nowoczesne dzieło sztuki. W naturze, Enzo nabiera kształtów, kantów, okrągłości i mięśni, niczym gepard drzemiący w słońcu. A gdy jedzie, to najnowszy prom kosmiczny wygląda przy nim jak gruchot z początku ubiegłego stulecia.

Gdy otwiera się skrzydlate drzwi, można odnieść wrażenie, że całe wnętrze unosi się bezszelestnie na gazowych amortyzatorach. A luk wejściowy jest akurat na tyle duży, by zmieścił się w nim typowy klient Ferrari - wysportowany mężczyzna pod pięćdziesiątkę, którego konto jest dużo bardziej okazałe niż biodra i brzuch.




Teraz pora na owo warte wszelkich pieniędzy odczucie, gdy prawą nogą wstępuje się w czarną szkatułę wnętrza - przypominającego kokpit aut wyścigowych bardziej niż w jakimkolwiek supersportowym samochodzie do tej pory. Gdy zwinnie uda się nad szerokim progiem przerzucić także lewą nogę, Enzo otacza niczym pułapka - z której nikt nie chciałby wydostać się dobrowolnie.

Swojego kierowcę Enzo obejmie czulej niż namiętna kochanka. Pedały gazu i hamulca mają 16 możliwości dopasowania ustawienia, podobnie jak sportowe kubełkowe siedzenia, tak jak koszulki polo są dostępne w podstawowych wielkościach S, M, L i XL.

Nie wiadomo jak wielu klientów będzie chciało dopasować się do swego auta jeszcze zanim zejdzie ono z linii produkcyjnej. Ale nawet bez korzystania z tej specyficznej usługi, w Enzo można się czuć jak we własnej skórze - tyle że wykonanej z włókien węglowych.

Gdy drzwi się zamkną - niczym właz samolotu lub łodzi podwodnej - kierowca ma wrażenie jakby był w dwuosobowym namiocie, wyłożonym od wewnątrz włóknem węglowym i oszczędnymi skórzanymi wstawkami. Dach jest wyciągnięty daleko w przód, a linia środkowa przebiega na wysokości uszu.

Przycisku startera nie sposób nie zauważyć - błyszczy niczym czerwona kropka nad "i" na wąskiej konsoli środkowej, dość oszczędnie okraszonej innymi przyciskami. Cały "interfejs użytkownika" jest tak pomyślany, by kierowca Enzo mógł się rozpędzić od zera do 350 km/h, a potem powrócić do zera i zatrzymać się bez odrywania nawet jednego palca od kierownicy.





Na kole kierownicy przyciski klaksonu znajdują się tuż nad wgłębieniami dla kciuków. Włączniki kierunkowskazów umieszczono na bocznych ramionach kierownicy, natomiast po obu stronach airbagu rozlokowano sześć pozostałych guzików. Dwa po lewej służą do obsługi wyświetlaczy na tablicy rozdzielczej, najniższy zaś do regulacji wysokości zawieszenia przedniej osi - można je przestawiać w zakresie 30 milimetrów. Z przycisków po prawej stronie - górny służy do włączania wyścigowego trybu pracy skrzyni biegów F1 i zawieszenia, następne zaś obsługują ASR i bieg wsteczny." W ogóle nie musisz patrzeć na tablicę przyrządów" - wyjaśnia szef projektu Giuseppe Petrotta - "siedem diod LED u góry kierownicy daje ci podstawowe informacje". Środkowe pięć z nich sygnalizuje obroty pomiędzy 6000 a 8000 obr/min (co 500 obr/min), natomiast czerwone światełko z prawej i żółte z lewej to lampki ostrzegające, że należy zapoznać się z problemem pokazywanym przez wyświetlacz.

Wsteczny bieg włącza się prawym kciukiem, a "jedynkę" palcem wskazującym - pociągając dźwigienkę. I już Enzo toczy się po Fiorano, czyli terenie testowym Ferrari. Za boksem wjazd na tor, procedura jak w Formule 1. Czerwone światło gaśnie, kilkanaście kciuków sygnalizuje, że tor jest wolny. "Daj gazu" - poleca Petrotta z fotela pasażera. Spełniam to polecenie z wielką przyjemnością.

Dwanaście cylindrów, sześć litrów pojemności skokowej, 660 koni mechanicznych. Nowy V12 o kącie rozwarcia cylindrów 65 stopni "łyka gaz" niczym alkoholik klina. Komora silnika wypełnia się serią eksplozji i ich echem - raz, dwa, trzy, bieg, klik.

Przezornie Petrotta wybrał "race", czyli wyścigowy tryb pracy w sterowanej elektroniczno-hydraulicznie przekładni F1, to samo dotyczy ASR-u i dostrojenia amortyzatorów. Biegi są więc zmieniane naprawdę w mgnieniu oka - a dokładnie w ciągu 150 milisekund.



Pierwsza próba hamowania podjęta przy szyldzie 100 m kończy się tempem spacerowym przy 50 m. Niczym sfora wygłodniałych psów, szczęki hamulcowe zajadle chwytają pizzę z węglowo-ceramicznych kompozytów. Każda z tarcz ma średnicę 380 mm i grubość 34 mm.

"Ważniejsza niż przyśpieszenie od zera do 100 km/h jest całkiem inna wartość" - poucza Petrotta w świetle migających kontrolek obrotów - "mianowicie 14,2 sekundy potrzebne na rozpędzenie się do 200 km/h i wyhamowanie aż do zatrzymania".

Ferrari Enzo prowadzi się jak żadne inne auto. Lekko, precyzyjnie, z wielką łatwością w zakrętach, a zarazem tak piekielnie szybko na prostych, że kierowca niemal wyprzedza własne myśli. W warunkach ekstremalnych pozostaje tak spokojny, jak gdyby nieziemska siła dociskała nadwozie do do nawierzchni. A jest to tylko powietrze...

Dwa kanały wzdłuż środka całkowicie osłoniętego podwozia, dwuczęściowy dyfuzor tylny oraz wloty powietrza za przednimi kołami zapewniają wyśmienity balans aerodynamiczny. Do tego regulowane na wysokość zawieszenie i ruchome spoilery - tylny podnoszący się w zakresie od 100 do 220 km/h i dwa w podłodze - wysuwające się po przekroczeniu 300 km/h. Nie darmo w nazwie aż dwa razy występuje Ferrari.



DANE TECHNICZNE

NADWOZIE
Dwumiejscowe coupe;
długość×szerokość×wysokość 4702×2035×1147 mm; rozstaw osi 2650 mm;
ciężar własny 1365 kg
SILNIK
Dwunastocylindrowy w układzie V, poj. skokowa 5998 cm3, moc 485 kW (660 KM) przy 7800 obr/min; maks. moment obr. 657 Nm przy 5500 obr/min.
OSIĄGI
Przyśpieszenie
0-100 km/h - 3,7 s
0-200 km/h - 9,5 s
Prędkość maks. - ponad 350 km/h





Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 07:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
MASACRA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 08:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
No i jeszcze najwazniejsze - serducho:
Obrazek

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 09:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Kupa bzdur !!!

Jakoś k...a zapomniał matołek że najszybszy jest Koenigsegg CCR lub McLaren F1 ,
oba auta jeżdżą pod 390 km/h tyle że nie wiem która próba została uznana która nie,
przynajmniej rok temu wciąż F1 był górą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 09:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 67
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
A bugatti veyron obiło mi sie po uszy ze to jest najszybsze auto :-k a swoja droga to nie pogardziłbym takim ferrari 8) :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 09:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
PORN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Ona ma ponad 350kmh, a jaki jest oficjalny max to nie wiem...
A kornelio z wrazenia sie chyba zawiesil... :mrgreen:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:27 
Labrador, musisz tylko Makarony pokazywać ](*,)
Trzeba było zapodac jakiegos McLarena :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
mike_r6 napisał(a):
A kornelio z wrazenia sie chyba zawiesil...



zgadza sie jeszcze nigdy tak mało nie pisał :mrgreen:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:33 
mike_r6 napisał(a):
A kornelio z wrazenia sie chyba zawiesil...

To pewne :mrgreen:
Nie mówie ze mi sie nie podoba, ale za duzo mowy na forum jest o makaronach, jak ktos kiedys powiedział makarony do zupy :lol: :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:33 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ale to jest brzydkie ](*,) , tylko silnik ładne wygląda a reszta jest okropna :shock:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:40 
biały-bmw napisał(a):
Ale to jest brzydkie , tylko silnik ładne wygląda a reszta jest okropna


Bodajze to samo napisałeś o lamorghini :mrgreen:
Silnik faktycznie ładny, ale auto to w koncu Makaron, Niemcy lepsi 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Jeszcze Kornelio, gotów nam tu zaniemówić na zawsze :wink: :mrgreen:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 13:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
O Bugatti nie wspomniałem bo jeszcze cały czas nie jest produkowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 18:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
DAREX napisał(a):
Bodajze to samo napisałeś o lamorghini


bo są brzydkie ](*,)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 18:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Ferrari to dla mnie numero uno marka

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, 20:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Cytuj:
Ferrari to dla mnie numero uno marka

Dobrze miec takie superauto w zanadrzu, w razie gdyby duza banka euro wpadła do kieszeni :mrgreen:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 12:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
Jak duża bańka euro to może coś jeszcze szybszego Barabus TKR - 434,44 kmh! Niezły lol, link poniżej

http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=642

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2006, 10:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
vero napisał(a):
może coś jeszcze szybszego Barabus TKR - 434,44 kmh! Niezły lol


1005 KM, 6L V8 i 0-60mph w 1,67 sekundy :?: RESPEKT :!:
Czyli jak w miescie kichniesz na zakrecie, to lecisz w chodnik... :D

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL