BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 222
Lokalizacja: Gd
Hubson napisał(a):
Mając jeszcze 2.0 (R4) pod maską i jadąc z inną 320d tą samą trasę tak samo nie spaliłbym więcej jak 1L/100 w porównaniu do 320d ;)


Przy maksymalnie emeryckiej jeździe różnica wyniosłaby może tylko 1l. Jadąc trochę szybciej różnica rośnie już w stronę diesla. Gdyby chodziło o agresywną i szybką jazdę nie byloby w ogóle o czym mówić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Mariano napisał(a):
Hubson napisał(a):
Mając jeszcze 2.0 (R4) pod maską i jadąc z inną 320d tą samą trasę tak samo nie spaliłbym więcej jak 1L/100 w porównaniu do 320d ;)


Przy maksymalnie emeryckiej jeździe różnica wyniosłaby może tylko 1l. Jadąc trochę szybciej różnica rośnie już w stronę diesla. Gdyby chodziło o agresywną i szybką jazdę nie byloby w ogóle o czym mówić...
Racja... 10L nie przekroczyłem w Łodzi agresywnie i szybko jadąc ;) W dieslu pewnie 8,5-9 by było :przestraszony:

Nie mogę teraz znaleźć, bo to chyba na innym forum było... ale Tupac 318Ci Cabrio jadąc z Niemiec zrobił ponad 1000km na baku :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Nie wiem jak wy jeździcie,ale mi w trasie nie spali wiecej jak 10-11 i to przy v-max,200 najmniej,trasa 130-180 jakieś 9 a do 100-130 6.5-7.5 :) Hubson, ile spala Twoja mityka .? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Nightfox napisał(a):
Hubson, ile spala Twoja mityka .? :D
Już pisałem dziś... pierwsze 3 tankowania po swapie 14 do 18stu (non stop boki)... Ale jadąc dłuższy kawałek na tempomacie jakieś 8 więc myślę, że z czasem się ustatkuje, jednak najpierw FUN (wiadomo ile to człowiek pożyje :P ) :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
To i może ja dołożę swoje 5 groszy :cwaniak:
Ktoś w temacie napisał, że "po czasie diesla sprzeda za więcej" - wystarczy spojrzeć na ogłoszenia E46 330; jeżeli zapomnimy zaznaczyć tylko PB, to wyskoczy nam 70 ogłoszeń, a jeżeli potem zaznaczymy zapomniane PB to zostanie nam 10 ogłoszeń. Do tego cena 330d będzie zdecydowanie tańsze niż 330i - i takie są fakty, którym nie można zaprzeczyć :cisza:
Patrząc dalej; kolega z NL kupił e46 320d (moc 150km bez żadnych czipsów), jechaliśmy razem nad morze- on swoją 320d, ja swoją wtedy jeszcze 323i. Umówiłem się z nim tak, że on będzie jechał za mną w jedną stronę, ale tak by mnie nie zgubić, a w drodze powrotnej ja za nim, tak samo by jego nie zgubić. Auta były zatankowane do pełna, a potem znowu- wyszło 320d 10,6/100km, 323i 9,8/100km- morał taki, że zaoszczędził sporo :cwaniak: Oczywiście w mieście podejrzewam, że jest oszczędność na korzyść 320d, ale na trasie jak lekko nadepnąłem by mieć licznikowe ponad 200, to on by mnie dogonić musiał wyciskać ostatnie poty.
Ale patrząc już na typową jazdę miejską na co dzień- ktoś napisał o chłodzeniu turba w dieslach, ale nikt nie napisał o tym, że o takie auto by dbać/chłodzić tak jak należy trzeba przed gaszeniem silnika odczekać, podobnie podczas uruchamiania, na co składają się straty paliwa ale również czasu. Niemniej zawsze będą jakieś oszczędności w spalaniu na korzyść diesla, ale znowu w całej eksploatacji te oszczędności są już na korzyść benzyny (chyba, że ktoś np. ma możliwość odciągnięcia Vat'u, ale nie o tym mowa) :cisza:
Żeby była jasność, w rodzinie było kilka diesli, znajomi mają/mieli, jeździłem tymi autami itd. więc wiem co piszę, a nie są to teorie wyssane z palca mojego lub kogoś- rocznie robię zdecydowanie ponad 30k km i nie dla mnie diesel.
Każdy jeździ czym chce, jednak przejrzyjmy na oczy i bądźmy trochę obiektywni, a nie ja mam diesla więc PB jest bee, albo mam benzyne to ON bee :kwasny: Ostatnio myślę o zmianie swojej E46 na E90 i też myślałem o E90 320d, dlaczego, a no dlatego, że diesla taniej się kupi i zdecydowanie łatwiej znaleźć niż benzynę- i tu zdecydowanie upada teoria "diesla potem sprzedam za więcej", dodam że po wszystkich za i przeciw i po przeliczeniu kosztów eksploatacyjnych rezygnuję, by choćby myśleć o zakupie Diesla!
Jenak tutaj ja jak i cała reszta robimy trochę OT, bo temat dotyczy jednak czegoś zupełnie innego. Trzeba poczekać, aż BARNABA tutaj zajrzy i opisze co miał na myśli, a skoro sam ma mocnego diesla to musi być obiektywny. Ja z takimi dislami nie miałem do czynienia i puki co nie myśle mieć.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2012, 14:35 przez rafix, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 15:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
AD/HD bez urazy Ty chyba nie umiesz czytać nie jeżdże non stop na banie 200 i więcej mimo, że mógłbym ( przy 200 mam 3600RPM na 6500RPM możliwych ile ma wtedy domniemane 320d na ile mozliwych ???? ) tylko jeździłem tak kiedyś i po paru sytuacjach stwierdzam, że polskie autostrady zbyt często mają syndrom lewego pasa gdzie jedzie bus i wyprzedza tira bus ma 89 tir 82 i tak sobie jadą potem ty jedziesz 200 i hamujesz jak porabany, żeby się nie zabic po co to komu dla paru minut szanujmy życie swoje i innych ile da ci taka jazda 200 jak co 2-5 kilometrów musisz zwolnić do 100 za zawalidroga a ja sobie jade równo 160??????? także skończ oceniac moje możliwości finansowe bo mam wrażenie że robisz tu za księgowego temat dotyczy opłacalności diesla powyżej 2 litrów to się go trzymaj na mój argument, że w firmie mozna odliczać 23% od pb nic nie umiałeś odpisac bo taka jest prawda a co do mojego potwora w spalaniu to spoko założe lpg sekwencyjne i przy tych 200 będe palił 20 litrów lpg czyli niecałe 10 litrów pb i gdzie ekonomia twojego diesla jadącego ostatnimi potami na obrotomierzu????? ja w przeciwieństwie do Ciebie mam dystans do tego co oceniam uwielbiam pb nienawidze lpg i on ale mimo to umiem przyznać, że to znieawidzoned przeze mnie lpg wygrywa kosztami i taka prawda a moda na diesle niedługo przeminie bo ostatnio w naszym kraju po prostu modnie jeździć tdi lub 320d najlepiej z ++++++++ i śmiać się z v8 czy v12 a moda jest taka, że jesteśmy biedni bo powiedz na światłach facetowi w lambo, że twoje auto jest lepsze bo na banie przy 200 pali 10 litrów on to będziesz miał gościa na sumieniu bo umrze ze śmeichu, to, że jesteś biedny to jeszcze żaden powód do dmy dla nikogo ( co by nie było ja tez jestem bo nie mam jeszcze 5-6 dodatkowych aut jakie mi się marzą de facto z silnikami około 7 litrów ).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 15:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
GRL napisał(a):
Turbo się psuję głównie przez niewłaściwe użytkowanie ale faktem jest też to że przy ok 200 tyś i tak trzeba turbo wyjąć i regenerować ze względu na zużycie.


Moim zdaniem to nieprawda. Ze wszystkich diesli z którymi miałem do czynienia to najwcześniej turbo padło w t5 przy przebiegu 1.5 razy większym niż te 200tys.< mówię oczywiście o dobrych autach a nie ulepach z kręconym licznikiem etc >
Choć czasem trzeba je wymienić po 50tys km. :)

Fakt faktem jeden woli jeździć benzyną i kręcić ją do tam 6 czy 7 tysięcy obrotów, z kolei inny jeździć dieslem i mieć zawsze po nogą dostępny spory moment obrotowy.

Diesel ma fajna elastyczność, niższe spalanie, z kolei benzyna głos pracy silnika i to,ze można ją podkręcić wyżej od diesla -każdy lubi/woli co innego.

Istotne bynajmniej dla mnie jest czy mówimy o turbodieslu czy bi-turbodieslu.


Ale patrząc na dział : Paliwa/spalanie więcej zapytań czy tam problemów jest odnośnie benzyny/bądź benzyny z lpg niż diesla. Jednak wiąze się to napewno z tym, że masa instalacji LPG jest zamontowana żle, a w dodaku coraz ięzej o dobry/niezajechany samochód.


I niech nikt nie pisze, że wymiana Turba w dieslu to taka droga sprawa, bo stare można zregenerować i sprzedać.


Jedni wolą benzynę inni diesla, a ja lubię to i to. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Zdzira 850I napisał(a):
AD/HD bez urazy Ty chyba nie umiesz czytać nie jeżdże non stop na banie 200 i więcej mimo, że mógłbym ( przy 200 mam 3600RPM na 6500RPM możliwych ile ma wtedy domniemane 320d na ile mozliwych ???? ) tylko jeździłem tak kiedyś i po paru sytuacjach stwierdzam, że polskie autostrady zbyt często mają syndrom lewego pasa gdzie jedzie bus i wyprzedza tira bus ma 89 tir 82 i tak sobie jadą potem ty jedziesz 200 i hamujesz jak porabany, żeby się nie zabic po co to komu dla paru minut szanujmy życie swoje i innych ile da ci taka jazda 200 jak co 2-5 kilometrów musisz zwolnić do 100 za zawalidroga a ja sobie jade równo 160??????? także skończ oceniac moje możliwości finansowe bo mam wrażenie że robisz tu za księgowego temat dotyczy opłacalności diesla powyżej 2 litrów to się go trzymaj na mój argument, że w firmie mozna odliczać 23% od pb nic nie umiałeś odpisac bo taka jest prawda a co do mojego potwora w spalaniu to spoko założe lpg sekwencyjne i przy tych 200 będe palił 20 litrów lpg czyli niecałe 10 litrów pb i gdzie ekonomia twojego diesla jadącego ostatnimi potami na obrotomierzu????? ja w przeciwieństwie do Ciebie mam dystans do tego co oceniam uwielbiam pb nienawidze lpg i on ale mimo to umiem przyznać, że to znieawidzoned przeze mnie lpg wygrywa kosztami i taka prawda a moda na diesle niedługo przeminie bo ostatnio w naszym kraju po prostu modnie jeździć tdi lub 320d najlepiej z ++++++++ i śmiać się z v8 czy v12 a moda jest taka, że jesteśmy biedni bo powiedz na światłach facetowi w lambo, że twoje auto jest lepsze bo na banie przy 200 pali 10 litrów on to będziesz miał gościa na sumieniu bo umrze ze śmeichu, to, że jesteś biedny to jeszcze żaden powód do dmy dla nikogo ( co by nie było ja tez jestem bo nie mam jeszcze 5-6 dodatkowych aut jakie mi się marzą de facto z silnikami około 7 litrów ).


dostalem oczopląsu nie dałem rady doczytac- znaki interpunkcyjne znacznie by to ulatwily.
z pierwszych slow zrozumialem, ze nie zrozumiales
nie bylo mowy o autostradzie, a o autobanie

to nie jest temat o predkosci na autobanie, predkosc nie ma tu nic do rzeczy,
przytoczylem slowa kolegi dla PRZYKLADU
krecenie dizla wysoko nie laczy sie z duzym spalaniem, benzyny juz tak.
a zreszta nie wazne, nie chce mi sie tlumaczyc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 15:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
jako uzytkownik e46 z m47n z bardzo malym przebiegiem (autko ma 123tys km) powiem tak : spalanie po miescie z automatem to okolo 9l - przy 150km to zadna rewelacja , na trasie okolo 6,5 - tez zaden hiper super wynik. Przy tak znikomym przebiegu autko juz wymaga naprawy turbiny i egr , niedawno wymienialem kolo pasowe dwumasowe. autko robi glownie krotkie miejskie odcinki i uwazam ze wcale sie do tego nie nadaje. W zakresie 0-2000 obrotow zadnej dynamiki nie ma, "telepie", jest glosny. Dla mnie jesli diesel to tylko i wylacznie na dlugie trasy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 16:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
///david napisał(a):
Dla mnie jesli diesel to tylko i wylacznie na dlugie trasy.


Z tym że wtedy nie ma już zalety niższego spalania i kółko się zamyka.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 16:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
No to napewno masz 123tys km. Albo ktoś nieumiejętnie nim jeździł...

Miałem 320d M47 przebieg ponad 200tys. i wszystko w orginale było, ani grama oleju nie wcinało turbo, jedyny problem był przy przepływce (fabryczna wada tej przepływki)
Miałem 330d M57 okazało się w rzeczywistośći, że przebieg koło 300 tys. i z tego co widziałem to zawór EGR wygladał na nowy... Turbo napewno nie było ruszane

Zmieniłem na benzyniaka i już nie musze uważać na turbine, nie obchodzi mnie EGR, ani kiedy zaczną lać wtryski ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 16:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Tomek-E46 napisał(a):
No to napewno masz 123tys km. Albo ktoś nieumiejętnie nim jeździł...

Miałem 320d M47 przebieg ponad 200tys. i wszystko w orginale było, ani grama oleju nie wcinało turbo, jedyny problem był przy przepływce (fabryczna wada tej przepływki)

autko przywiozlem osobiscie 7 lat temu ,rocznik 2004 wiec jak kupowalem to mialo nieco ponad rok od tego czasu jezdzi nim moja mama 90% po miescie, uzytkuje i serwisuje wlasciwie - tak wiec wiem co mowie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
GRL napisał(a):
Cytuj:
porownuje podobna moc

EDIT:
Porównałem więc 318i do 318d i oto co znalazłem:
318i :
Maksymalna moc: 118 KM ( 87 kW ) przy 5500 obr. / min.
Maksymalny moment: 180 Nm przy 3900 obr. / min.
Spalanie: tryb pozamiejski: 6.10 l / 100 km
tryb miejski: 11.00 l / 100 km
zużycie paliwa tryb mieszany: 7.90 l / 100 km
318d:
Maksymalna moc: 115 KM ( 85 kW ) przy 4000 obr. / min.
Maksymalny moment: 265 Nm przy 1750 obr. / min. (spora przewaga)
Spalanie: tryb pozamiejski: 4.70 l / 100 km
tryb miejski: 7.40 l / 100 km
tryb mieszany: 5.60 l / 100 km

Jak dla mnie diesel wciąż wygrywa, pomimo tego że ma nawet większą pojemność (chociaż to bardzo nieznaczna różnica bo zaledwie 56 ccm więc podaję tylko jako nieznaczące nic info).


Trochę dziwi mnie racjowanie się dużym momentem od dołu. Raz przejechałem się R4 m47 akurat to było, to do 2000rpm turbodziura była przerażająca, bałbym się włączać do ruchu tym autem, a jeździłem wtedy jeszcze e30 320i... Faktycznie jak już turbo zaczyna pompować "to wiedz, że coś się dzieje", ale ledwie się nacieszymy wciśnięciem i już nic więcej się nie generuje, a potem słabnie. Także z dużej chmury i ciemnej opad intensywny, ale szybko słabnący i krótki. ;) Jak już porównujemy diesel vs benzyna to proponowałbym trzymać się osiągów i lat produkcji bardziej niż mocy, czy pojemności. Bo tym tokiem to mogę porównać szybko Twoje 115km dieslowskie z moim m52b28 i wypadnie FATALNIE w kategorii stosunek osiągów do spalania. Z resztą w ogóle nie rozumiem jak ktoś może się w ogóle głośno pochwalić średnim spalaniem w TDS czy 2.5 TDI na poziomie >=10l on, przecież moja prawie trzy litrowa benzyna mniej pali!

Teraz takie bardziej realne porównanie, przy podobnej dynamice jazdy:

328i - spalanie - oszczędna trasa 7, normalna trasa 8, miasto 11.

330d (najmocniejsza wersja, która ma niewiele gorsze osiągi od 328i) 204km - trasa 6 -7, miasto 9?

Średnio około 1.5l mniej. Gdzie sens, gdzie logika? No być może zszedłbym niżej 330d, bo mało ponoć moje 2.8 pali, ale nadal chyba nie na tyle, żeby można było kombinować z tym całym turbodiesel'em?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 18:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
jiGsaw napisał(a):
328i - spalanie - oszczędna trasa 7, normalna trasa 8, miasto 11.


masz na myśli miasto Rumię? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jeżdżę po trójmieście. Rzadko stoję w korkach, to prawda. Czekam na sensowne argumenty, argument diesel do miasta też wydaje się średnio przekonywujący.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
jiGsaw, oj wspomniales ze 330d(204km)ma troche gorsze osiagi od 328-bedzie sie dzialo ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Jak dla mnie diesel w ogóle nie ma racji bytu w mieście. Ja kręcąc się po mieście (zakupy itp.) co chwilę gaszę i odpalam samochód, wiecznie zimny silnik itp.


Przy takiej jeździe Mondeo pali ok 9-10 l na 100 km - 90 konny diesel?!!! Po prostu porażka. Fakt, że silnik pamięta czasy Ursusa C360 ale to i tak nie zmienia faktu, że muszę naprawdę oszczędnie jeździć, żeby za 50 zł zrobić 100 km...

Śmiech na sali... Zupełnie inaczej jest na trasie ale to już inna bajka.

Zraziłem się do diesla bardzo i następne auto to na pewno benzynka.


P.S W trasie za 100 zł Mondeo robię 250-260 km przy prędkościach 100-140 km/h

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2012, 19:13 przez KaroleK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
BAWARA napisał(a):
jiGsaw, oj wspomniales ze 330d(204km)ma troche gorsze osiagi od 328-bedzie sie dzialo ;)


No bo ma, delikatnie, ale jednak. Acz w E46 to już taki święcie pewny nie jestem. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
KaroleK, po tych slowach mondeło zostanie u Ciebie na wiecznosc, bo nikt go nie kupi z takim spalaniem :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
styks napisał(a):
KaroleK, po tych slowach mondeło zostanie u Ciebie na wiecznosc, bo nikt go nie kupi z takim spalaniem :rotfl:



No patrząc na proporcje moc - spalanie to auto idealne :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL