BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kucharz napisał(a):
Razem części + robocizna to ok. 14.500 zł


To tyle ile ja w E36 w niecałe 2 lata (co prawda z uwzględnieniem instalacji lpg). A zrobiłem nim z 50 tyś. Na to wygląda że E39 to autko wcale nie takie drogie w utrzymaniu jak może się wydawać.
CiOOsek ma teraz wyremontowane autko :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
jak sobie wczoraj policzyłem jeszcze instalację LPG, zderzaki, koła, lampy, wnętrze i audio a potem popatrzyłem na ceny rynkowe e39 z 96 roku to się tylko uśmiechnąłem :)

co do napraw oczywiście mogłoby być mniej, ale np. łożyska kwalifikowały się 2 do wymiany, a profilaktycznie wymieniłem 4, staram się dbać o auto jak mogę, nie ma kwoty, której nie byłbym w stanie wysupłać na moję Niunię

pocieszam się, że Biały jest tak samo pokręcony jak ja, raźniej mi

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 09:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
E39 - cóż komentować - jeździć za wiele nie jeżdziłem, ale trochę egzemplarzy tego modelu przewinęło się przez ręce.
Plusy tego modelu pozostawiam Waszej ocenie, jako użytkowników.
Co do kosztów utrzymania zaś wypiszę "kilka" :hyhy: częstych przytrafień w tym modelu.

Zawieszenie.
Komfortowe i dobrze tłumiące wszelkie nierówności, ale nierówności, a nie nagminne dziury :hyhy: Często lecą sworznie wachaczy - bez reguły: wszystkie cztery na przemian, gałki kierownicze są bardziej wytrzymalsze, ale drążki już nie :dobani: Jednakże częsty problem (jak to ogólnie w BMW) bywa z rozkręceniem drążka kierowniczego od gałki pochłania niesamowite ilości energi i spokoju psychicznego :mad: (mechanicy będą wiedzieli o co chodzi jak i również Ci co zajmują się regulacją zbieżności :rotfl: )
W starszych modelach w autach o takiej masie z powodzeniem trwała była przekładnia kierownicza - tu oczywiście wcisnęli maglownicę (nie do zgody :zdziwko: )
Amortyzatory przednie także pozostawiają wiele do życzenia - nie wytrzymują czasem nawet okresu gwarancji. Zużywają się dość często i pociągają ze sobą do wymiany siedliska. Łączniki stabilizatora :oczami: bez reguły - w każdym modelu BMW nie dają zapomnieć o sobie :P
Ale to był przód ;)
.....teraz tył :kwasny:
Nie ma to jak pojawiające się skrzypienia podczas jazdy z tyłu - cóż to oznacza - oczywiście tuleje wachliwe :orany: Gdy skrzypią, luzu na nich jeszcze nie ma (okres ścierania się), ale gdy już przestanie skrzypieć, pojawia się na nich luz. Górne wachacze też święte nie są: tak jak z przodu, potrafią stworzyć niesmak w portfelu :zdziwko: Łączniki stabilizatora - już o nich pisałem :rotfl:
Oczywiście to są tylko "niektóre" wymienione części i podzespoły. Nikt nie pisze o smutnej minie mechanika, który musi do tego autka podchodzić z cierpliwością i ze stoickim spokojem :zly: Zastosowanie aluminium jest gorsze od skorodowanych śrub :dobani:
Gdy już uporamy się z zawiechem, padnie nam ABS lub ASC ewentualnie DSC - dlaczego? Bo walenie młotkiem po elementach zawieszenia, głównie zwrotnic, odczuwają czujniki. Są tak delikatne, że nawet wpadnięcie koła w wielką dziurę potrafi odwieść ich od właściwej pracy. Wystarczy co prawda tylko wymienić, ale w serwisie cenią się po 360 zł i mechanik także powinien się cenić przy ich wymianie. Z czujnikami bosch-a, nigdy nie było wiekszych problemów z trwałością i ich wymianą. Siemens-owski produkt wymaga dużo cierpliwości :wsciekly:
Jeździmy sobie teraz sprawnym autkiem i nagle w zimę nam zamek przymarznie :zakrecony: bo woda ściekająca po szybie kapie na mechanizm zamka i zamarza. Faktem jest, że wystarczy ogrzać autko w środku i odmarznie, ale klameczka do otwierania od wewnątrz na tym cierpi (jakieś 100 zł).
Będąc przy klameczkach i otwieraniu auta nie mogę także zapomnieć o tylniej klapie - jakież te siłowniki są wytrzymałe, a wpadająca gumka przy przycisku otwierania jest godna zaliczenia do zwykłych gumek :rotfl: (siłownik 350 zł - klameczka ??? też nie mało).
Teraz kolej na AIRBAG. Pasażerów z przodu to chyba lepiej nie wozić. A fotel przykręcić raz a dobrze, żeby i oba się nie przesuwały. Brak kontaktu jaki z czasem się tworzy na przewodach i wtyczkach, oraz mata w fotelach (w niektórych modelach) przytrafia o zawrót głowy :kwasny:
Oryginalne radio także ma bolączkę. Nie ma to jak włączyć zapłon trzymając drugą rękę na pokrętle głośności, aby zdążyć ściszyć nagły wrzask (do usunięcia problem w serwisie, ale usługa wymaga sięgnięcia do kieszeni - nie ma nic za darmo) :zawstydzony:

Jeszcze jakbym śmiał zapomnieć o przednich fragmentach nadkoli z przodu auta. :zdegustowany: Nie są drogie, bo zbyt często trzeba je wymieniać. Powinni dostosować krawęzniki w polsce do tego "bajeru". Nagminne wpadanie w drogowe "nierówności" odbijają się także na ekranach podsilnikowych. Ciekawe w ilu modelach są one całe ...........o ile są :rotfl:

Silnik - oczywiście bez większych zastrzeżeń :ok: ale proponuję przestrzegać temperatury silnika :P O "aluminiowych" blokach już gdzieś kiedyś pisałem :niepewny: i w wyniku przegrzania silnika, do czego są zdolne :wstyd:

Dobra :D
Kończę, bo wykorzystałem już wszystkie emotki :rotfl:

.....nie linczujcie mnie zbyt mocno :padam: , bo jak od każdego mi się oberwie to już nie wstanę :przestraszony:

Ogólnie autko "GUT" - tylko trzeba mieć zasobny portfel, bo gdzie tam jeszcze własne "wymyslne doposażenie" :hyhy:




Zastanawiam się, czy model ten jest dostosowany do polskich realii drogowych, czy też może polskie realia drogowe nie są dostosowane do tego modelu, bo tu w Irlandii przypadki opisane powyżej się mniej trafiają (ale się trafiają :rotfl: )


To byłem ja i moje doświadczenia :)


Ps. Nie pomyliłem działów :niepewny: :wstyd:
Ps.2 Dopiero teraz przeczytałem w co Kucharz zainwestował :kwasny:

........jednakże dużo się nie pomyliłem :P

Przepraszam, jeżeli kogoś boleśnie dotknałem swoją wypowiedzią, ale w sprawach mechaniki, zawsze byłem szczery :D Do modelu E39 niestety zawsze byłem nastawiony sceptycznie, ze względu na ilość i częstotliwość pojawiania się w/wymienionych mankamentów i wielu innych drobiazgów :zalamany:

Mam także nadzieję, że użytkownicy tego modelu wezmą pod uwagę niektóre wady i dostosują się do ich eleminowania - zwłąszcza jeżeli chodzi o zawieszenie i układy hamulcowe (najwazniejsze jak dla mnie kategorie w samochodzie) ze względu na ich własne bezpieczeństwo jak i również pozostałych użytkowników dróg i chodników :)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 11:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
uwaga bo robię OT poraz kolejny zrobiłem tak :szok: po przeczytaniu słów roberta. to robert napisz jakie Twoim zdaniem jest najmniej awaryjne bmw. nie pisz o tych nowych modelach tylko o tych takich do 50koła z rynku wtórnego.

_________________
///MPower - bezkompromisowe połączenie pozornych sprzeczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 12:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie ma nieawaryjnego modelu, ale awaryjność w jednych jest rzadka a w innych częsta.
W starszych modelach nie zdarzały się tego typu skłonności do usterek, jakie posiada E39 i nowsze modele także, gdyż E39 jest pierwszym egzemplarzem z zastosowanymi zmianami w układzie zawieszenia przedniego/tylniego i z drobnymi dodatkami/nowostkami utrudniającymi życie użytkownika (no może E38, ale projekt E39 także był w tej samej fazie obróbki, a pierwszeństwo przed pojawieniem się musiała ustąpić E38).
Oczywiście tendencyjność do awaryjności zawieszenia jest w każdym modelu z racji stanu Naszych ukochanych dróg, ale czym innym jest wymiana raz na trzy/cztery lata, a czym innym nawet dwa razy do roku.
Nie mozna więc tu winić tego modelu, że wprowadzane zmiany były nie na miejscu. Zawieszenie ogólnie jest wytrzymałe, ale nie na Naszych drogach. I to powoduje w nich tego typu skłonności do usterek.
Poprzez dodatkowe drobiazgi, których także nie ma w starszych modelach również można powiedzieć, że są to dodatkowe kłopoty. W E32 zaczęli stosować domykanie klap i nie twierdzę że było to nieawaryjne, ale w przypadku awarii do bagażnika można było się dostać. W E39 gdy rąbnie siłownik, a tendencja zapieczenia się zamka na kluczyk do otwierania bagażnika z racji nieużywalności, wykaże się kłopotliwa, to bagażnika otworzyć nie można. Czy to ma być usprawnienie??
Już widzę zdziwienie klientów którzy chwytają za klamkę od wewnątrz pozostającą w ich ręku.
Owszem, wszystko to może się zdarzyć w każdym aucie, ale nie w nowszych rocznikach w stosunku do starszych.
Starsze roczniki przetrwały tyle lat i wciąż spisują się dobrą kondycją, a nowsze szybciej wylądują na szrocie, bo nie warte świeczki będzie usuwanie nagminnych przypadłości.
Starsze modele były i są toporne, jak na Nasze drogi, nowe cacka zaś są delikatne.

Nie żebym był przeciwnikiem marki BMW - z tego wyleczyć się już nie mogę, ale biorę pod uwagę realia i to co jest oczywiste. Volswagen-y także święte nie są i powiedziałbym nawet, że zawiecho pada częściej jak w BMW, ale stosunek awaryjności i wartości napraw jaki wynika z nowszych zastosowań do starszych pozostawia wiele do myślenia. Realiami zaś są także polskie drogi, nieprzygotowane na takie zmiany a to uderza Nas najbardziej po portfelu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: lubuskie
I dlatego (w aktualnej sytuacji dla siebie ) o wiele bardziej wolę dobre e36. :)
Wybierając autko brałem wszystkie ww. czynniki pod uwagę a zwłaszcza polskie drogi.
Oczywiście jakbym wygrał w totka zmieniłbym podejście :rotfl:

_________________
Nie warto wdawaÌ siê w dyskusjê z 'debilem' bo najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu a póŸniej pokona doœwiadczeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 11:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
wiele rzeczy o których napisał robertbmw widać w moim podsumowaniu, ale wielu jeszcze nie zauważyłem i mam nadzieję, że nie zauważę :)

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 11:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Ja wolę nie liczyć. Jeden samochód posiadam od listopada 2006, zrobiłem nim już 45000 km, drugi (diesel na szczęście) od miesiąca, przebieg 7000. Osiwiałbym gdybym zaczął liczyć. Na szczęście bez większych napraw, choć najmłodsze już nie są. (1994 i 2000).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 11:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kucharz napisał(a):
paliwa nie próbuję podliczać :)

czy dużo nie wiem, ale same łożyska to koszt wtedy był 470 zł/szt


na przod? Z piasta? SKF u mnie 380 zł, Meyle 225 zł.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
z piastą, SKF, które nie wiem, wymienione były 4

wiem, że teraz ponoć są tańsze

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 12:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 580
Lokalizacja: OSTMAZ
Kucharz napisał(a):
pocieszam się, że Biały jest tak samo pokręcony jak ja, raźniej mi

Tylko jego żona jest mniej uległa :hyhy:

_________________
Pozdrawiam Dorcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 11:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Ja wtrace swoje 3 grosze dotyczace kosztow:

Od marca wymienilem:

Amorki tyl (niepotrzenie - zla diagnoza),
Olej,
Filtry,
Swiece,
paski,
Felgi + nowe opony (15 na 16),
Tarcze przod/tyl,
Klocki przod + wymiana,
klocki tyl,
fltr KN,
wymiana oleju w ASB,
laczniki w tylym zawieszeniu,
poduchy zawieszenia NIVO,
Plyn w ukladzie chlodzenia,
czujnik ABSu przod
i jeszcze walcze z pixelami w liczniku i przewodem w ukladzie wspomagania.
Czesc rzeczy wymienilem, dla swietego spokoju, reszte (laczniki i poduchy nivo) bo wymiay wymagaly.

Zalozylem rowniez instalacje gazowa i mimo, ze auto kupielm w miare tanio (27000) to aktualnie wlozylem w nie w sumie z zakupem 39 000 PLN. Ale mam tylko nadzieje, ze jak juz wszysto zrobie to pojezdze spokojnie 2-3 lata ;)

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 11:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1120
na przeglądzie kazali to wszystko powymieniać ,czy tak sam z siebie zeby spać spokojnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Bury napisał(a):
na przeglądzie kazali to wszystko powymieniać ,czy tak sam z siebie zeby spać spokojnie?

olej, filtry, swiece, paski, plyny - to chyba normalka
klocki z tylu okazala sie jakies do d***y wiec wymienilem z przodu i z tylu, zamiast szlifowac tarcze - kupilem nowe, zeby wiedziec co ma, w koncu hamulce - wazna rzecz.
laczniki tyl - wyszly przy wymianie amorkow, wiec wymienilem.
padla jedna poducha od Nivo, wiec wymienilem na nowe (obie).
Zmienilem felgi na 16ki, wiec zalozylem nowe opony, nie uznaje uzywanych opon, wiec rowniez nowe ;) (czeka mnie jeszcze zakup 15 na zime).

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 13:29 
Mógł bym zrobić coś bardzo podobnego z E36 2.5.
Od chwili zakupu do obecnego czasu wydałem na nie około 6000tyś zł nie licząc sekwencyjnej instalacji gazowej. Przebieg to 40tyś km w 8miesięcy.
Niestety panowie ale jak ktoś dużo jeździ i podchodzi do auta z szacunkiem to koszty są duże. Ja na chwile obecną już widzę kolejne wydatki wysokości około 2tyś.
W zawieszeniu jest tak dużo elementów,że jak nie jeden to drugi się zużyje widać to u Kucharza i ja mam to samo i tak w kółko drogi mamy jakie mamy niestety.
Co dojdę do ładu coś innego się odezwie i trzeba wymienić.
Jest jeszcze kwestia jak kto do tego podchodzi.
Ja np lubię czasem podjechać na stację diagnostyczną na szarpaki sprawdzić co należy wymienić a nie czekać aż zacznie stukać.
Jak kogoś to interesuje to mogę zrobić podobny bilans do E-36 jak znajdę trochę czasu bo notuje wszystko co wymieniam i zbieram paragony na części.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 14:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Myszków
w moim e34 przez ostanie 5 miesicy wymienilem-
wahacze dolne i gorne (calosc 540zl)
laczniki stabilizatorow (okolo 80 zl)
plyny (30zl)
olej,filtry-(150zl)
tlumik srodkowy (okolo 100 zl)
caly zaplon (390zl)
klocki hamulcowe-przod (okolo 100 zl )
-razem 1390 zl (jest to przyblizona cena)- do tego tzreba doliczyc koszty robocizny oraz-
-opony letnie +wymiana (opony nie nowe)
-oraz ustawianie zbieznosci po wyminach niektorych elemantow
wiec realny wynik koncowy powinien sie zmiescic
w okolo 2100-2200 zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 14:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
--==maly==-- napisał(a):
Przebieg to 40tyś km w 8miesięcy.

Niestety ja na razie zrobilem ~10 tys.

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 14:58 
fomicz napisał(a):
--==maly==-- napisał(a):
Przebieg to 40tyś km w 8miesięcy.

Niestety ja na razie zrobilem ~10 tys.


Nie niestety tylko powinieneś się cieszyć.
Ja bardzo bym chciał mniej jeździć wtedy utrzymanie samochodu w stanie tip top było by dużo dużo łatwiejsze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 06:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
--==maly==-- napisał(a):
Nie niestety tylko powinieneś się cieszyć.

Nie ma z czego, przy tak malym przebiegu tyle elementow wymienionych ;) ale pocieszam sie, ze to tzw. probemy wieku dzieciecego ;)

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
fomicz napisał(a):
to aktualnie wlozylem w nie w sumie z zakupem 39 000 PLN.


pocieszę Cię, że ja jak dodam do pierwszego posta dwie wymiany kół, instalkę KME, zderzaki, lampy, radyjko, środek i parę innych dupereli to bez zakupu auta i paliwa wychodzi mi 32.000, także głowa do góry :D

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL