BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 14:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Vermilion napisał(a):
mroova81 napisał(a):

Jogi, a cheroki 2.5TD to ma osobne głowice na każdy gar??


Tak, to taki glupi wymysl wlochow z VM.

Ja jeszcze mały OT w kierunku tego wynalazku: to jest górnozaworowe? Co z wałkiem? (OHC tak?) Jest 1 czy 4? Jak 4, to co z rozrządem? :zakrecony: No chyba, że wałek na dole... (OHV). No i te głowice chłodzone cieczą rozumiem? Nie potrafię sobie tego wyobrazić, podobnie, jak magistrali olejowej.

...Pierwsze słyszę o czymś takim..

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 14:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
E tam, LS1 też jest OHV.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Ja jeszcze mały OT w kierunku tego wynalazku: to jest górnozaworowe? Co z wałkiem? (OHC tak?) Jest 1 czy 4? Jak 4, to co z rozrządem? :zakrecony: No chyba, że wałek na dole... (OHV). No i te głowice chłodzone cieczą rozumiem? Nie potrafię sobie tego wyobrazić, podobnie, jak magistrali olejowej.

...Pierwsze słyszę o czymś takim..


Gornozaworowy, OHV, tutaj masz zdjecie

Obrazek

Tak wyglada pojedyncza glowica http://allegro.pl/jeep-cherokee-glowica ... 88133.html

i caly potezny temat dotyczacy tego wynalazku http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 16:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
isuzu trooper 3.1td - bardzo fajne auto w teren


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
qqiz napisał(a):
Ktoś wyżej zrecenzował szeroko kilka aut. Nie zgodziłbym się z powtarzaną w kółko awaryjnością głowic w patrolu. Jest ona zależna jedynie od dbałości właściciela. Mój spec od patroli (a przerabia ich dziesiątki rocznie od lat) nie spotkał nigdy pękniętej głowicy w 2,8rdt z zadbaną chłodnicą, dobrą wiskozą i termostatem. Trzeba po prostu po zakupie zadbać o kupno nowych elementów układu chłodzenia:)

Korozja to problem wszystkich tych japończyków, nie ma się co oszukiwać:/

A co do tezy, że snorkel da więcej w terenie niż blokada .... spuśćmy może zasłonę milczenia :znudzony:


Nie tylko sam snorkel ale opony, lift itp. co Ci po blokadzie jak w byle brodzie z twardym podłożem łykniesz wody, co po blokadzie na glinie bez dobrej opony, co po blokadzie jak wieszasz się bebechami (no choć wtedy trochę może jest pomocna), a wykrzyże bez blokady też da się rozkminić. Generalnie trochę startuję w rajdach i zlotach i nasz Parch jest bez blokady bo LSD to się do D nadaje, do tego ma motor RD28 bez T i jakoś nie raz dowiózł pudło.
Co do głowicy, to nie jest wyssane z palaca, nie mówię o Patrolach które jeżdżą po asfalcie itp. tylko są ciorane w terenie. U kumpla sam zmieniałem wiskozę oraz chłodnicę, krótki Y60 RD28T na 33" z lawetą z drugim Parchem nawet wskazówka w lecie się nie ruszyła a niestety zimą kontaktu z lodowatą wodą nie wytrzymała. W naszym stowarzyszeniu jest obecnie 9 motorów RD28T i w 7 była głowica ściągana, RD28T to nie SD33T jest to delikatniejszy silnik choć nie mówię że łatwy do zabicia.

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
A ja chyba niedługo swojego Mitsubishi Pajero II 2.8TD 5drzwiowy z 7 miejscami i orurowaniem będę chciał okazyjnie sprzedac za 11k,wiec jak coś to priv ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 23:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 222
Lokalizacja: Gd
Jogi napisał(a):
Generalnie trochę startuję w rajdach i zlotach

Co jak widać nie oznacza, że jesteś wielkim autorytetem w temacie. :hyhy:
Blokada daje bardzo wiele w terenie i tego nie da się zakwestionować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 414
Lokalizacja: Świecie
Moje BMW: E36 316
Kod silnika: M43B16
Ja mogę polecić fronterę, miałem taką dłuższy czas i do tego co autor chciał będzie pasować bardzo dobrze.
Miałem wersje 5 drzwi, czyli pełno miejsca dla każdego pasażera, bagażnik gdzie zapakujesz browary, grile, wędki i inny towar potrzebny w plener. Zdarzyło się też że wywoziłem ponad 500kg do tony w bagażniku.
W terenie będzie ok, oczywiście jeśli ie chcesz topić się w bagnie po klamki. Nie raz zdarzyło mi się wjechać w taki teren że połowie miałem ciepło, że jak stanę to będzie o koniec a dawałem radę. Gdy będzie mnie kiedyś stać na drugie auto to na pewno wrócę do tego samochodu.
Silnik był to 2.4l w benzynie. Diesle to są 2.3, 2.5 i 2.8. Blokade ma ale centralnego dyferencjału czyli po 50% na oś i z takim napędem mając załączony 4x4 nie możesz jeździć po asfalcie.
Auto z blokadami mostów będzie ciężko ci wyrwać do 10k, bo sam taki most to koszt 2tyś około.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 23:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Mariano napisał(a):
Jogi napisał(a):
Generalnie trochę startuję w rajdach i zlotach

Co jak widać nie oznacza, że jesteś wielkim autorytetem w temacie. :hyhy:
Blokada daje bardzo wiele w terenie i tego nie da się zakwestionować.

W jakim terenie? Zgodzę się że blokada daje sporo ale tylko w połączeniu z innym szpejem, niektórzy szukają auta właśnie dla blokady, myśląc że dzięki temu seryjne auto będzie o wiele dzielniejsze. Tak nie jest co z tego że nawet auto z zapiętym reduktorem i blokadą przekazuje moc i moment na koła skoro z braku opon auto stoi w miejscu a nie drapie i odpycha się dalej? Sama blokada nie zdziała cudów i do auta z przeznaczeniem turystycznym nie jest koniecznie wymagana, auto nawet z lekkim liftem powiedzmy +2", na MTkach bez diff-locka będzie sobie dawać nieźle radę.

I nie chcę być żadnym autorytetem, codziennie mam styczność z autami 4x4, różne modele miałem i chcę się podzielić swoimi doświadczeniami. Zbudowałem Samuraia z motorem M40B18 i z tylnym mostem na blokadzie i masą ok 1200KG i generalnie był to dzielny samochód ale o wiele przyjemniej jeździ mi się Patrolem K260 bez blokady i z wolnossącym ciężkim Dieslem a to z tego powodu że w Samuraiu jak coś nie szło to włączałem blokadę lub wciskałem mocniej gaz, albo przejdzie albo się okopie, Patrol natomiast bardziej mi się podoba bo skłania do większego liczenia się z masą pojazdu, słabszym silnikiem, i myślenia jak zrobić tą przeszkodę aby np. nie skrzyżować auta itp. Blokady napewno przydają się w zmotach do ciężkich przeprawówek ale w autach do turystyki nie są aż tak bardzo wymagane i patrzyłbym raczej na ogólny stan pojazdu a nie na to czy ten ma wolny most, LSD czy pełną blokadę.

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 23:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
A zastanawiałeś się nad Land Roverem? Sam myślę czy nie popełnić tego i zanabyć Discovery w celach bardziej turystyczno-wyprawowych , przejechałem się ostatnio takim w wersji po liftingowej i nawet mi się spodobał i powstał dylemat czy iść dalej w następnego Patrola czy może w Discovery ale nie miałem nigdy z nimi do czynienia i nie wiem jak zachowują się Diesle 200/300Tdi i ogólna trwałość przeniesienia napędu?

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 23:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Dyskoteki podobno mają jakieś czary mary w napędach, nie jest to trwałe czytałem. Na wiskozach czy jakoś tak.. Ale Range rower z M62B46... ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 08:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Ze starszych Land Roverów to tylko Freelander I ma protezę napędu Discovery, Range Rover I i Def napewno mają czysto mechaniczny układ napędowy ze stałym napędem 4x4 z centalnym dyfrem ze 100% blokadą tego dyfra międzyosiowego, czytałem natomiast że układ napędowy (mosty) nie jest zbyt podatny na dużo większe ogumienie i ponoć występują dość duże luzy. Ciekawi mnie bardziej jak spisują się brytyjskie jednostki 200/300Tdi oraz 3.5V8 lub 3.9V8 . Skoro tyle tego jeździ to chyba nie jest to takie tragiczne, przejechałem się raz Discovery i szczerze powiedziawszy Polonez polskiego terenu jakim jest Patrol zaczyna schodzić na drugi plan, K260 do zabawy zostanie ale do turystyki Discovery może być ciekawą opcją, tylko boję się wykonania tego i ogólnej trwałości :(

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Ojciec ma Gallopera wersje 3 drzwiowa.2.5 tdi.Opony to fulda tramp zimowe,ale w duzym błocie szału nie robia.
Auto raczej do lasu,na ryby.V-max 120.Normalna jazda to 80km/h wtedy pali najmniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 20:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Skrzynia jest tak zestopniowana że powyżej 90 km/h silnik ma dość wysokie obroty i robi się głośno w środku. Do turystyki przyjemny samochód na bazie Pajero, dużo elementów wymiennych, niektóre podchodzą też z osobowych/dostawczych modeli Hyundaia. Wady podobnie jak Pajero, gnijąca rama szczególnie z tylu, automatyczne sprzęgiełka również nie są za trwałe. Auto seryjnie na zdrowym zawiasie przyjmuje spokojnie oponę 32x11.5. Silnik również 3.0V6 jak i 2.5TDi również na bazie Mitsu. Niestety Galloper nie był wyposażany w pełną blokadę, natomiast często w tylnym moście występowało LSD.

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A teraz wytłumaczcie mi dlaczego mosty siadają, od za dużych opon, bo tego nie rozumiem.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
No po części dlatego że jeżdżąc agresywnie może nie strzelasz ale o wiele szybciej puszczasz sprzęgło, również dlatego że przy większych kołach półosie i dyferencjał są poddawane działaniu większych sił. Powiedzmy na przykładzie Samuraia że masz oponę 31x10.5R15 a seryjny rozmiar to ok. 195/75(80) R15 jedziesz sobie w terenie i powiedzmy na śliskim przechylonym podjeździe lewe tylne koło z braku blokady ma większą prędkość obrotową jak prawe tylne nagle to lewe koło dokopuje się do twardego podłoża i zostaje momentalnie wyhamowane praktycznie do zera więc siłę tego rozpędzonego koła przejmuje półoś i dyferencjał, coś mniej więcej takiego nie wiem jak to dobrze technicznie wytłumaczyć. Do tego dochodzi też moc. W naszym drugim Samuraiu wymieniłem most 2 razy w ciągu roku, seryjnie jest on obliczony na motor 1.3 i opony 195R15 choć z pewnym zapasem, jak wsadziłem motor M40B18 i koła 31" to moc przekazywana na koła się zwiększyła i masa samych kół również więc siły działąjące na ukłąd napędowy były większe i przez to z czasem most łapie luz lub ukręci się półoś. Kumpel tak właśnie swoją ukręcił, skrzyżował Samuraia podczas podjazdu tak żę prawe przednie koło oderwało się od ziemi,nie miało oporów (miało lżej) więc mechanizm różnicowy przekazał jemu 100% momentu i mocy przypadającej na przedni most auto przeszło rozpędem i koło które dzięki temu że było w powietrzu i miało przekazywaną moc na siebie dotknęło ziemi i dotykając zostało wyhamowane do zera więc siła która powstałą z tych obrotów była na tyle duża że półoś nie byłą w stanie jej przekazać i się ukręciła. Mniej wiecej coś takiego :P

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
A teraz wytłumaczcie mi dlaczego mosty siadają, od za dużych opon, bo tego nie rozumiem.


Rozgryzles juz VM 2.5? :D

Jogi, Ci mniej wiecej wytlumaczyl w jakich sytuacjach pada naped - to efekt dwoch rzeczy, wiekszej wagi kol i ich mniejszej predkosci obrotowej przy takich samych obrotach silnika (to powoduje, ze na wszystkie elementy ukladu napedowego dzialaja duzo wieksze obciazenia).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
Takie bardzo mniej więcej, aczkolwiek w Patrolu jedyne co padło jak na razie to automatyczne sprzęgiełka a często któreś koło nie ma styczności z podłożem a ma duże i ciężkie nalewy. Więc jeśli nie chcesz się martwić o mosty to jak najbardziej Patrol Y60/K260 lub K160

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Vermilion napisał(a):
Rozgryzles juz VM 2.5? :D

Brakuje mi odpowiedzi na jedno proste pytanie: "Po co?", poza tym super knyfy, np szpilki, a raczej ich brak...
A do opon, to poprzez ich większy moment bezwładności, oraz większą masę padają dyfry tylko tak? Myślałem, że to ma związek jeszcze z tym, że pół osie wyginają się pod innymi kątami itd.., Powiedzmy, że wiem OCB.

BTW supet topic, wiele do tej pory przydatnych rzeczy z niego wyniosłem.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Rozgryzles juz VM 2.5? :D

Brakuje mi odpowiedzi na jedno proste pytanie: "Po co?", poza tym super knyfy, np szpilki, a raczej ich brak...


Nie wiem, sadze, ze chcieli uzyc tych samych glowic w 5-cylindrowym 3.1, inne uzasadnienie nie przychodzi mi do glowy.

mroova81 napisał(a):
A do opon, to poprzez ich większy moment bezwładności, oraz większą masę padają dyfry tylko tak? Myślałem, że to ma związek jeszcze z tym, że pół osie wyginają się pod innymi kątami itd.., Powiedzmy, że wiem OCB.


Sadze, ze w przypadku polosi, raczej wysokosc zawieszenia ma znaczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: .Jacek., Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL