BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 17:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
wandii napisał(a):
Przecież to żadna nowość.
e36 323i, e46 316i, e46 318i, e46 318d, e39 520i etc.


No i kto to kupuje... Chyba tylko kobiety i głupcy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 17:55 
Kyokushin napisał(a):
W końcu prawda wyszła na wierzch.


Jednak nie wyszła....

Kyokushin napisał(a):
No właśnie obalili mit poprawy charakterystyki w tym artykule.



Kyokushin napisał(a):
Cytując klasyka:
"There's really no replacement for cubic inches"


"Dajcie człowieka, a ja znajdę na niego paragraf" - czy jakoś tak. Inny klasyk, który doskonale tu pasuje.


Artykuł ma merytorycznie strasznie niską wartość. Nie ma się czym podniecać, bo wszystko po kolei można tu podważyć. Z technicznego punktu widzenia, to jeden wielki bełkot, dlatego szkoda w to się wczuwać i w ogóle komentować.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 19:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
Artykuł ma merytorycznie strasznie niską wartość. Nie ma się czym podniecać, bo wszystko po kolei można tu podważyć. Z technicznego punktu widzenia, to jeden wielki bełkot, dlatego szkoda w to się wczuwać i w ogóle komentować.


Bo artykuł pisał ktoś z łapanki.
Testy z których to wynika robili już techniczni, z tekstu wynika z grubsza sens, jak ktoś chce coś bardziej merytorycznego ma linka do źródła.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 19:36 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Kyokushin napisał(a):
renoraines napisał(a):
Tylko, że koszty utrzymania auta to nie tylko paliwo...


I jak życie pokazało, wg artykułu wolnossący zużywał w dodatku mniej paliwa.


Inny przykład, AutoMoto 7/2012 test benz: Fokus 1.6 150KM/turbo, Civic 1.8 142KM/wolnossący, Astra 1.4 140KM/turbo, Golf 1.4 TSI 122KM/turbo
i najniższe zużycie paliwa miał wolnossący Civic.

A propos Astry, Automaniak, porównanie Astry 1.4 140KM/turbo z Astrą 1.8 140KM/wolnossący, mniej spalił wolnossak.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Bobby Vintage napisał(a):
wandii napisał(a):
Przecież to żadna nowość.
e36 323i, e46 316i, e46 318i, e46 318d, e39 520i etc.


No i kto to kupuje... Chyba tylko kobiety i głupcy.

e36 323 chyba takie najgorsze nie jest, można wymieniać dalej... e90 335i 335d ale to już nowsze konstrukcje.
Albo w drugą stronę... e39 540i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 21:43 
Kyokushin napisał(a):
Testy z których to wynika robili już techniczni, z tekstu wynika z grubsza sens, jak ktoś chce coś bardziej merytorycznego ma linka do źródła.


"Techniczni" to też tylko ludzie. Mówię o źródłowym artykule - dalej jest pełny bełkotu technicznego, który nie wyjaśnia pewnych kwestii...

...a piszę to ja, też techniczny, więc jeśli nawet bełkoczę, to tylko dowodzi o tym, że techniczni też mogą bełkocić hehe

Nie można być trochę w ciąży, a trochę nie, ale w tym przypadku sprawa nie jest taka prosta.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Kyokushin, to zmowa polityków UE w celu ograniczenia prędkości aut !

Takie dwa łosiem to na pewno nie wiesz, bo jeździsz przepisowo ale zamyka zegar! A takie 1.2 turbo ( wielkości pięści niemowlaka) to max 160 i to po 30min jazdy z butem w podłodze... ZOBACZ JAK TO WPŁYNIE NA BEZPIECZEŃSTWO.




:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:




PS. Z tego co wiem, silniki diesla te "non turbo" typu SDI, paliły śmieszne ilości paliwa, ale nie miały osiągów totalnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 22:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
deejeys napisał(a):
ale zamyka zegar!


To akurat wiem, że nie zamyka :)

Pewnie właśnie się naraziłem wielu osobom wyznającym kult mitycznego M52B28, pałującym się codziennie pod prysznicem na myśl o tym silniku, ale niespecjalnie mnie to martwi :hyhy:

deejeys napisał(a):
ale nie miały osiągów totalnie.

Bo nie miały godnych pojemności! Raptem jakieś śmieciowe 2,5-3L. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
Bobby Vintage napisał(a):
wandii napisał(a):
Przecież to żadna nowość.
e36 323i, e46 316i, e46 318i, e46 318d, e39 520i etc.


No i kto to kupuje... Chyba tylko kobiety i głupcy.

Taaaa i kto to mówi :rotfl:
viewtopic.php?f=6&t=87607&start=0


Szczerze to nie czytałem nawet do końca tego pierwszego postu,ale jestem zdania,że te nowoczesne silniki o małej pojemności z turbodoładowaniem wcale nie są lepsze od tych klasycznych.
Niedawno oglądałem jakiś odcinek Fifth Gear,w którym testowali właśnie Forda Focusa 1.0 ecoboost,do którego nie byli do końca przekonani i porównywali go do Focusa z silnikiem 1.6 bodajże.
W sprincie okazało się,że 1.0 wygrał,a jak z resztą porównania to szczerze nie pamiętam,w każdym bądź razie byli chyba zachwyceni tą wersją.
Ciekawe jak wypadła by ta wersja w teście długodystansowym w porównaniu z wspomnianym 1.6,ale mniemam,że nie za ciekawie :D
Nie od dziś przecież wiadomo,że im mniej wysilona jednostka tym bardziej trwała,więc moda na tzw.downsizing prędzej,czy później przeminie i zostaną wyparte przez klasyczne jednostki dopasowane pojemnościowo do danego samochodu :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
byku1600 napisał(a):
Nie od dziś przecież wiadomo,że im mniej wysilona jednostka tym bardziej trwała,więc moda na tzw.downsizing prędzej,czy później przeminie i zostaną wyparte przez klasyczne jednostki dopasowane pojemnościowo do danego samochodu



Nie ma szans :) Zbyt duża kasa, zarobek jest na serwisie takich aut... O to w tym chodzi :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 23:20 
deejeys napisał(a):
Nie ma szans :) Zbyt duża kasa, zarobek jest na serwisie takich aut... O to w tym chodzi :)


no, chociaż jeden, co trochę jarzy. Dla producentów to korzystna sytuacja, bo mogą powiedzieć "hej, to normy ECE zmusiło nas do tego, więc jak wysilamy, to są mniej trwalsze" - na pewno to fajniej brzmi, niż "obniżyliśmy jakość, silniki, które kupujecie wytrzymają mniej, bo nie zarabiamy na Was tyle kasy, ile potrzebujemy" - nie ma uzasadnienia technicznego dla tego typu obniżania jakości, a jedynie ekonomiczne wskaźniki.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
deejeys,niby tak,bo przecież wiadomo,że coś się musi psuć,żeby ktoś mógł naprawiać i brać za to grubą kasę :D
Tylko szkoda,że dzieje się tak coraz częściej i to nie,tylko w branży motoryzacyjnej :kwasny:
Widać to też szczególnie w przypadku sprzętu RTV-AGD,ale nie o tym temat ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 23:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Oj nie wiem czy to taka sciema. Mam teraz wlasnie takie 2.0 EcoBoost, 230KM, 4WD, AT, aerodynamika malej szafy i w cyklu mieszanym 13l/100km. Po staremu to by to pewnei bylo 2.5-3.0 V6 i 15l/100km minimum. Jedyne czego bym sie czepial to 56l zbiornik, przydaloby sie zeby mial z 70-80l, jednak przywyklem do 9l/100km w 328i ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 8 lutego 2013, 23:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
deejeys napisał(a):
byku1600 napisał(a):
Nie od dziś przecież wiadomo,że im mniej wysilona jednostka tym bardziej trwała,więc moda na tzw.downsizing prędzej,czy później przeminie i zostaną wyparte przez klasyczne jednostki dopasowane pojemnościowo do danego samochodu



Nie ma szans :) Zbyt duża kasa, zarobek jest na serwisie takich aut... O to w tym chodzi :)

To akurat wiadomo nie od dziś. Martwi mnie tylko to, ze kupujemy auto z segmentu D z silnikiem 1,6 trisriturbo, marketing nazywa go autem sportowym. W rzeczywistości to nawet nie jest stricte sportowe. Mimo to, ludzie z chęcią chłoną ten świndel.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 9 lutego 2013, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
Benyy napisał(a):
Mimo to, ludzie z chęcią chłoną ten świndel.

Benyy,bo ludzie są jak gąbka,więc nie ma się co dziwić ;)

Ciekawe ile aut tej nowej generacji przetrwa okres przynajmniej ok.20 lat użytkowania,bo szczerze mówiąc to czarno to widzę ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 9 lutego 2013, 03:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 561
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: F36 428i xdrive
Kod silnika: N20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102823
Z tym downsizingiem jest masakra...Ale czy od tego odejdą producenci?No wątpię raczej ekolodzy nie zmniejszą wymagań norm spalin a i sami producenci raczej nie wrócą do tradycyjnych mniej wysilonych jednostek i głownie mniej awaryjnych,mniej wysilonych i bardziej żywotnych, no bo przecież się im to nie będzie opłacało.Wiadomo do tych 100-200tyś km przebiegu te auta w miarę się dotalachają na gwarancji ale po niej i przy większych przelotach lub intensywniejszej eksploatacji będą padać na potęgę więc salony będą zarabiać grube $$.A popatrzcie co się dzieje już teraz i jak już potrafimy narzekać a co będzie za kolejne 10 czy więcej lat?strach się bać...
Ewentualnie się to zmieni jeśli wszyscy bedą tak mysleć jak my i wszyscy potencjalni nabywcy zrobią strajk i nie bedą kupować nowych aut tylko używane i tym samym zachęcą koncerny motoryzacyjne do myslenia i udoskonalenia silników wolnossących,żeby powrócili do tworzenia silników o normalnych pojemnościach lub zieloni zelżą z normami spalin (co jest praktycznie nie mozliwe).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 9 lutego 2013, 07:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 766
krzysiekOST napisał(a):
Ewentualnie się to zmieni jeśli wszyscy bedą tak mysleć jak my i wszyscy potencjalni nabywcy zrobią strajk i nie bedą kupować nowych aut tylko używane i tym samym zachęcą koncerny motoryzacyjne do myslenia i udoskonalenia silników wolnossących,żeby powrócili do tworzenia silników o normalnych pojemnościach lub zieloni zelżą z normami spalin (co jest praktycznie nie mozliwe).


Wtedy lobby koncernów się postara o wprowadzenie jakichś tam dziwnych przepisów wykluczających stare auta z eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 9 lutego 2013, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jeżeli kiedyś dojrzeję do nowoczesnego BMW to pierwszy mod - wywalenie "silniczka" i wstawienie porobionego m52b28. :cwaniak: :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 9 lutego 2013, 10:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
jiGsaw napisał(a):
Jeżeli kiedyś dojrzeję do nowoczesnego BMW to pierwszy mod - wywalenie "silniczka" i wstawienie porobionego m52b28. :cwaniak: :rotfl:
:evil: :zdrowko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Downsizing to ślepa uliczka? Jest gorzej :D
PostNapisane: 9 lutego 2013, 11:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
byku1600 napisał(a):


Zobacz ostatnią stronę w tym temacie :cool:

Gozdi napisał(a):
krzysiekOST napisał(a):
Ewentualnie się to zmieni jeśli wszyscy bedą tak mysleć jak my i wszyscy potencjalni nabywcy zrobią strajk i nie bedą kupować nowych aut tylko używane i tym samym zachęcą koncerny motoryzacyjne do myslenia i udoskonalenia silników wolnossących,żeby powrócili do tworzenia silników o normalnych pojemnościach lub zieloni zelżą z normami spalin (co jest praktycznie nie mozliwe).


Wtedy lobby koncernów się postara o wprowadzenie jakichś tam dziwnych przepisów wykluczających stare auta z eksploatacji.


Otóż to.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL