wojju napisał(a):
moc to nie tylko ilosc KM ale tez moment obrotowy
wojju napisał(a):
lasciwie to nawet mniej sie liczy ile ma KM a bardziej sie liczy moment obrotowy w jezdzie
stek bzdur.
moc to moc i koniec. moment to moment.
jedno jest ściśle powiązane z drugim
M=9550*P/n
gdzie:
P- moc [kW]
n- liczba obrotów [obr/min]
M- moment obrotowy [Nm]
Najważniejszy jest przebieg momentu w zakresie wykorzystywanych obrotów.
Np. w samochodach to normalnej, codziennej jazdy, projektuje się elastyczne silniki, które dają optymalny moment w całym zakresie obrotów praktycznie.
Silniki w rajdach mają wyżyłowane parametry, ale mają bardzo wąski zakres obrotów, z których korzysta kierownik.
Tak w ogóle, to tłokowe silniki spalinowe są mizerne

elektryczne są o wiele lepsze. Nie dość, że trzeba zamieniać ruch posuwisto-zwrotny na obrotowy, to jeszcze nie ma momentu od zerowych obrotów. A charakterystyka?

Sprawność?
LEGO napisał(a):
kupiony w polskim saolnie to akurat minus

bo przez to 8-9 lat jezdził po naszych pieknych drogach
no i co to ma do rzeczy?