Dobrze eksperci

:
"Zasiadając za sterami X6 zapomina się o tym, że to seria X. Nisko osadzona kabina umożliwia komfortowe wsiadanie (...) dwóch pasażerów podróżujących z tyłu na wygodnych, sportowo wyprofilowanych fotelach. Auto wyposażono w sportową, grubą kierownicę, ze standardowymi dźwigienkami zmiany biegów (...) .
Zbudowano je na płycie podłogowej serii X5, wydłużając, poszerzając i obniżając ją, ma więc cechy nadwozia sporej pseudoterenówki. Wewnątrz jednak znajdziemy niewiele więcej przestrzeni pasażerskiej niż w serii 5.
Kształty zewnętrzne określiło dążenie do uzyskania najlepszej aerodynamiki: reflektory, spojler przedni i tylny, zmniejszona do minimum szerokość szczeliny technologicznej, biegnące pod podwoziem osłony - wszystko by maksymalnie zniwelować zwłaszcza czołowy opór powietrza polepszając tym samym współcznynnik Cx ale też Cy. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach dlatego do projektu nadwozia X6 zatrudniono guru od aerodynamiki użytkowej Hansa Kerschbauma (...) . Doskonalono klamki, spojelery, rynienki odprowadzające wodę, wloty powietrza, ale też kąt pochylania szyby z przodu i z tyłu czy nawet kształt wycieraczek. To typowe działanie dla szybkich aut szosowych. (...)
Co kryje podwozie? Specyficzny napę xDrive, układ dynamicznej kontroli stabilności, aktywny układ kierowniczy, układ Adaptive Drive, FlexRay i Dynamic Performance Control. Jako elementy wyposażenia standardowego umożliwiają zarówno aktywną jak i bezpieczną jazdę żądnemu wrażeń kierowcy. (...)
Ani to auto stricte rodzinne, ani sportowe, a już na pewno nie terenowe. Jednak mariaż tych wszystkich elementów wydaje się przesądzać o rychłym sukcesie. (...) Tymczasem czekająca na efekty tego eksperymentu konkurencja podobno już tworzy własne projekty tego typu i w niedalekiej przyszłości zobaczymy również Coupe z napędem na cztery koła, które wyjadą z fabryk Mercedesa i Land Rovera.
Do kompletu BMW dorzuca układ Bi-Vanos. Motor 4,4 l generuje 407 KM od 5500 do 6400 obrotów/min.. Jednak większe wrażenie i przełożenie na radość z jazdy daje moment obrotowy 600Nm od 1750 obrotów aż do 4500 obrotów/minute. X6 xDrive50i może przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s (...).
"
Rodzinny SUV
