BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
pomysł bardzo dobry :P



hmm.. to kto się chce jeszcze przejechać moim autem ? :P

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
kaamilalfa napisał(a):
pomysł bardzo dobry :P



hmm.. to kto się chce jeszcze przejechać moim autem ? :P



ja ja ja :D :D :D :D :D

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ja nie. :D

A co do pomysłu.....łatwo powiedzieć, ciężej zrobić.

.....i pytanie czy warto.

Moment obrotowy i moc 4,4 rozniesie wszystko. Ruszenie na spokojnie taką hybrydą będzie graniczyło z wariactwem.
Nic nie pomoże założenie większych kół i szerszych opon, nawet gdybyś przystosował do tego nadkola, bo nie wytrzyma układ napędowy, zawieszenie, układ hamulcowy. Nie mówię tu o ciężarze silnika i końcowej masie całkowitej, ale o siłach przeciążenia.
Sam oryginalny dyfer w E21 jest tak mały, że silnik M50 o pojemności 2,5 już stanowi graniczną wytrzymałość dyfra. Ale wytrzymuje.
To co maksymalnie było w oryginale zakładane do E21 to 323i na mechanicznym wtrysku i dla mocy tego silnika zostały dostosowane wytrzymałości reszty elementów.

Ja osobiście bym nie ryzykował. Narobisz się, napracujesz, zainwestujesz sporo czasu i pieniędzy a w końcowej fazie może okazać się, że z pełną mocą silnika nie będziesz mógł ruszać, jeździć. Chyba, że na pokaz.

Silnik M30 3,5 litra już sprawia, że E21 nie jest pod kontrolą, a co dopiero 4,4.

Co do samej realizacji.
Misę olejową musiałbyć przerobić. PRzednia część misy spasi bez problemu, ale wzmocnienia i ożebrowania na misce w tylniej części przy koszu skrzyni muszą zniknąć. Sam kosz skrzyni jest nieco większy od M50. Tunel w E21 na to nie pozwoli, gdyż jest znacząco mniejszy nawet od E30. Osprzęt na tyle silnika również będzie problemem dla ściany grodziowej pod maską. M50 już jest bardzo blisko ściany a co dopier 4,4 l.

Napewno szybko będą zużywały się łożyska z przodu. Masa silnika wymusi ogromne siły przeciążenia, a są one zbyt małe. To nie są takich rozmiarów łożyska w kole jak w mercedesie, w którym duży silnik to nic nowego. Mowa o zestawie łożysk stożkowych.
Sama belka podsilnikowa wymagałaby dodatkowego przykręcenia do podłużnic.....obecne dwie śruby na jednej stronie to za mało. Układ hamulcowy ?????. Mnie przy silniku M50 2,5l pewnego popołudnia hamulców brakło.....zatrzymałem się w ostatniej chwili niecały metr od auta za którym jechałem. Takie uczucie rzadko się zdarza komukolwiek, kto świadom sprawnych hamulców, nagle hamuje a auto jedzie dalej.
To się tylko wydaje, że wszystko powinno wytrzymać, ale możliwości silnika wymuszają mimo to znaczniejszych poprawek.

Przejechać się 540, która jest dostosowana do tego silnika, to nie to samo, co przejechać się E21 do której został tylko wrzucony taki silnik a same możliwości silnika to nie jedyny argument.

JA pokusiłem się na M50 2,5l choć namawiano mnie na 3,5 M30. Nie zależało mi jednak na aucie służącym tylko do startów na 1/4 mili, ale do codziennej jazdy. Montując 2,5l już otarłem się o górne zakresy utraty kontroli nad autem, a co dopiero 4,4l.

Ale ja odwodzić od pomysłu nie będę.
Przede wszystkim Radku wyznacz sobie cel, któremu ta hybryda miałaby służyć. Nie ma sensu rozpoczynać realizację pomysłu nie wiedząc jaki będzie wynik końcowy.....rozczarowanie siebie samego i własnego zamysłu to gwóźdź do trumny.

W E30 325ix, do którego postanowiłem wrzucić M20 2,8 Alpina cztery razy rozsypał się z przodu dyfer, przy górnych obciążeniach. Wolę nie zgadywać, co sypnie się pierwsze i w jakiej kolejności części następne w E21 z 4,4l.

Amerykanie lubią duże silniki.....wprost je kochają, ale mają ku temu pieniądze i możliwości. Nawet jeśli coś nie wypali, to się nie załamują. Szukają innego pomysłu.

Pamiętaj...
Małe koła sprawią, że będą boksowały w miejscu nawet przy delikatnym ruszeniu.....większym rozmiarem kół i szerokością opon dodatkowo obciążasz układ napędowy i zawieszenie. Rozpędzenie auta do takiej samej prędkości jak przy słabszym silniku nie oznacza, że w trakcie hamowania ten sam w obu przypadkach układ hamulcowy będzie wytrzymywał. Rozpędzone auto nabiera energi kinetycznej, które tym jest większe im większa jest masa całkowita auta......hamowanie w tym przypadku jest inne. Rozgrzać wentylowane tarcze o niewielkiej średnicy i powierzchni hamowania to przyszcz nawet dla M20 2,0

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Ostatnio edytowano 20 sierpnia 2008, 20:24 przez robertbmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
a jak jest z e21 a e30? tylne zawieszenie przód? to wszystko jest inne ?

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Niech mnie ktoś walnie w dekiel... bo mi się rzuciło...
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
Elo..


Jak w temacie, niech mnie to ktoś w dekiel walnie... Od kiedy się przejechałem 540tką Kamila chodzi mi po głowie włożenie V8 do E21....

Wiem że się da... wiem że sobie poradzę... wiem że może mi się uda wyjechać w przyszłym sezonie letnim z garażu.. ale V8 w e21... :D



rób :ok:, jasne że sie da :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
a jak jest z e21 a e30? tylne zawieszenie przód? to wszystko jest inne ?


Dokładnie inne.
E21 jest ostatnim z modeli opartym na konstrukcji z poprzedniejszych modeli np E7, która zasłynęła w swoim czasie na torach wyścigowych.
Od E30 rozpoczął się nowy zamysł na zawieszenie, na którym opierane są kolejne modele po dziś dzień i nie tylko w BMW. Jedynie układ tylniego zawieszenia uległ zmianie.
Ogólnie do E21 jest ciężej cokolwiek wrzucić. Na upartego można wszystko, ale jeśli mowa o jednostkach napędowych z BMW to pod kątem wykonania nie wszystko jest takie łatwe bez generalnej ingerencji w karoserię, zawieszenie, napęd.

Tak jak pisałem.....cel.....któremu miałby służyć Twój wysiłek w realizacji pomysłu.
Albo tworzysz typowego bolida do wyścigów, albo do codziennej jazdy, albo na pokaz, że nie ma rzeczy niemożliwych. Wszystko jest możliwe, tylko czasem nienadające się do użytku.

Cokolwiek byś nie wymyślił to i tak jakikolwiek swap dużego silnika w E21 jest godny podziwu, gdyż trudniej jest do E21 włożyć inny silnik, jak chociażby M70 do E30.
M50 2,5 l w moim wykonaniu, nie będzie miał wiernej kopii w drodze naśladowania przez innych......opierając się tylko o oryginalne części BMW w użyciu do swapa :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Robert czy przypadkiem m62b44 nie jest porównywalne masa do m30 a nawet czy nie lzejsze??


Polemizowałbym.

M30 jest silnikiem mniejszym od M62. To, że blok silnika w M62 jest z lżejszego stopu nie oznacza, że zaraz może być lżejszy. Dochodzi druga głowica, krótsza w obu podzespołach, ale w sumie z czterema wałkami i osprzęt. Więcej oleju, więcej płynów, bogatszy osprzęt.
Gdybym miał porównywać wagęsamego bloku to się zgodzę, że M62 jest lżejsze, ale w całości co jest koniecznością do normalnej eksploatacji silnika w aucie, całkowita masa M62 jest większa.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
m30 waży podobnie co m62, ale v8 jest ciut lżejsze. i to było ważone wiec nie ma co dyskutować :P

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
KotSylwester,

tak wygląda 6 biegowa skrzynia odkręcona od m62, tego szukaj na allegro :P

Obrazek

nowe kolo 2 masowe i kompletne sprzęgło to wydatek około 2000zł do m62 jeżeli silnik będzie pochodził z automata :)

trochę w tej kwestii się rozglądam bo mam nadzieje e30/m62 powstanie u mnie w garazu do euro 2012

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
m30 waży podobnie co m62, ale v8 jest ciut lżejsze. i to było ważone wiec nie ma co dyskutować


E34 z silnikiem 3,5l M30 i zapewne z pełnym wyposażeniem waży około 1525kg a w automacie o 20 kg więcej.
E34 z silnikiem 4,0 M60 i tu również zapewne pełne wyposażenie to masa 1650 kg.

Znając na tyle BMW i model E34 to za dużych różnic nie ma w karoserii, zawieszeniu itp. pomiędzy tymi dwiema opcjami aby gdzieś przybyło 105 kg.
Oczywiście te 105 kg nadwagi to nie tylko sama kwestia silnika.....tarcze, zaciski, wydech, ale nawet i to nie jest cięższe od wersji z M30 3,5 o 105 kg.

Tak jak pisałem sam silnik podwieszony na wadze to nie wszystko. Aby silnik mógł funkcjonować musi być zalany olejem płynami itp co zwiększa jego rzeczywistą masę podczas eksploatacji.

Poprzednio miałem silnik 2,0 M50 do czasu aż wypaliło zawór wydechowy. Taniej wyszło mnie zakupić drugi silnik, który okazał się być 2,5l. Po jego wrzuceniu, pomimo tego, że to wciąż M50 masa całkowita auta zmieniła się z 1200, na 1220kg....ważone na tej samej wadze. Po wrzuceniu instalacji gazowej masa wzrosła do 1250 z pustą butlą.

To się tylko wydaje.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
kaamilalfa napisał(a):
hmm.. to kto się chce jeszcze przejechać moim autem ? :P


jeździłem, szału nie robi :] *





Ja bym się nie porywał na taki silnik do Baura, wg mnie on m wyglądać i jeździć, a nie zap****ć ;) Mocniejszy tak, ale bez przesadyzmu :luka:












* :P joke, przez ciebie muszę zbierać na conajmniej 328 :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
i SWAPa zrobi bez problemu do e21 z tego co mi wróble doniosły


Powodzenia :rotfl:

PRzed zawieszeniem silnika nad komorą pomyślałbym o rozwiązaniu dla układu wydechowego :rotfl:
Maglownica umieszczona z tyłu belki podsilnikowej w E21 musi zostać :D




Ps.
No chyba, że wydechy będą przy zewnętrznej lini progowej auta.
E21 to nie jest E30 :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Dzikus napisał(a):
skrzynia z dubaja


a dlaczego to dubai? bo ma naklejke i jest tylko bialy? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Wrzucaj V8. Masz moją aprobatę :hyhy: Tylko to raczej nie będzie autko dla kobiety...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sama skrzynia 6-biegowa jak widać na fotce jest dłuższa o wenwnętrzny fragment.....zatem i cięższa. Niech by nawet cięższa była o 2 kg.......jest to tylko skrzynia, a reszta ???

Nie ma się co sugerować tylko iwyłącznie masą samego silnika. Każdy litr płynu, każdy dodatkowy element wzmacniający, każda śrubka robi wielką różnicę. Różnicę, która po przemnożeniu o współczynnik prędkości daję coraz większą wartość energii kinetycznej.....energii, której czoła stawić musi sprawność układu hamulcowego. Nie ma nic bardziej przerażającego, jak rozgrzane tarcze hamulcowe podczas konieczności hamowania.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
...przy wkładaniu m30 tez można tak samo powiedziec ze to czy tamto to dodatkowe kilogramy, i jakos to jezdzi


W KAtowicach, czy w Mikołowie chłopaki także wrzucili silnik M30 3,5 do E30 z napędem na cztery koła. Pokusili się także o wrzucenie M70 do E30.
Wlazło ???

Wlazło.
Tyle, że tymi autami nikt nie jeździ.
Jeszcze przed moim wylotem z Polski zamierzali sprzedać oba modele. Czy sprzedali tego nie wiem, ale za M70 w E30 chcieli zawrotną cenę 20 tys zł lub więcej.......nawet na odzyskanie zainwestowanego wkładu finansowego i pracy nie mogli sobie pozwolić na mniej.
Końca żywotu obu modeli nie znam, ale mało kto tym jeździł, bo nie dało się tym normalnie jeździć.

Jeśli auto miałoby być na tor wyścigowy, to układ wydechowy może być nawet w kabinie pasażerskiej.

Cóż z tego, że do VW beetla włożyli silnik odrzutowy jak jeszcze nikt nie odważył się tym ruszyć :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Tak sobie czytam i czytam...

W kwestii kolektora wydechowego - trzeba obejrzeć, popatrzeć, pomierzyć lub przymierzyć.

W kestii wagi. Wydaję mi się że trzeba się sugerować masą silnika nie skrzyni. Skrzynia jest już na środku auta, nie dociąża przodu...

Sam nie wiem, na razie czytam, robię kalkulację, zdobywam wiedzę, a każda Wasza opinia jest dla mnie na wagę złota :)

Co do hamulców - znacznie większe przednie są obcykane na wiele sposóbów - fora internetowe.

pare różnych przeróbek E21:

komora silnika:
Obrazek

dyfer:
Obrazek

Powiększanie tunelu:
Obrazek

jedne z hebelków:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 22:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Skrzynia jest już na środku auta, nie dociąża przodu...

Pod względem masy przodu niewiele, ale pod kątem masy całkowitej auta wszystko ma znaczenie. W trakcie hamowania nawet masa kapselka na Haku holowniczym z tyłu auta będzie miała znaczenie na przodzie auta.

Wydech ??? Kolektory??? Zmierz rozstaw pomiędzy podłużnicami i jeśli będzie dobry to przeanalizuj, czy lepiej będzie wrzucić odrazu z kolektorami czy też może osobno i jeśli osobno, to czy będziesz miał miejsce na dostęp do ich przykręcenia.
M62 to dwie pochylone głowice, które przy znaczącej szerokości silnika zabiorą Ci mnóstwo wolnej przestrzeni po bokach w komorze.

Przy silnikach rzędowych zawsze jeszcze jest miejsce pod maską. Przy V8 jużgo nie ma, a sam silnik to nie wszystko.
Rozstaw pomiędzy dzwonami jest również ważny.

Włożenie takiego silnika może nie okazać się problematyczne. Na wszystko można znaleźć rozwiązanie.
Pytanie, jak to będzie jeździć i czy wogóle będzie się dało tym normalnie jeździć.
Na to pytanie Radku nie odpowiem Ci ani ja, ani Ty sam sobie, ani nikt innym kto tego jeszcze nie robił.
Nikt Ci również nie da gwarancji na to, że oryginalne podzespoły wchodzące w skład zawieszenia i karoserii wytrzymają. Może się okazać, że już na pierwszej przejażdże po mocniejszym ruszeniu ukręci półoś albo rozsypie się dyfer. Wzmocnienie jego mocowania widoczne na zdjęciu to tylko środek zapobiegawczy......możliwe, że już komuś wyrwało dyfer z oryginalnego mocowania. Pytanie czy wnętrzności w dyfrze wytrzymają przeciążenie.
Napisałem Ci o E30 w ixie do którego został wrzucony 2,8 M20 alpina i dyfrze z przodu, który sypnął się 4 razy......zawsze pękał układ różnicowy (jedna z zębatek).
Moc silnika zmieniła się z 170km na 200 lub 210. Moment obrotowy musiałbym sprawdzić. Masa auta nie zmieniła się w dużym stopniu.
Sama moc i moment podczas gwałtownego ruszenia uszkadzał dyfer.

Nikt nie przewidzi tego, co może się stać.
Pamiętaj, że w swój zamiar zrealizowania pomysłu włożysz dużo nakładu pracy....ile tak naprawdę, tego sam nie wiesz. Gwarantuję Ci, że po zakończeniu projektu będziesz miał jeszcze wiele kwestii do poprawienia, bo ich nieprzeiwdywalność w wystąpieniu ujawni się dopiero na samym końcu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 02:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
widziałem ostatnio e30 z m60 .... dźwięk poezja .... i odpychało sie też nieźle z tego co widziałem .... dawaj z tym projektem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 02:42 
Kornelio napisał(a):
Dzikus napisał/a:
skrzynia z dubaja


a dlaczego to dubai? bo ma naklejke i jest tylko bialy? :zdziwko:


a dlaczego Twoje E34 było Turasem? Bo było z Istanbułu? :zdziwko:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL