BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 19:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
endriu007 napisał(a):
A co do 1.9 tdi silnik może dobry ale może trochę za mułowate i z normalnym przebiegiem już nie występuje. Proszę niech wypowie się ktoś jeszcze co i jak.

Słuchaj 1.9TDI było w kilku wersjach 90km, 101ps, 110 115 - pompowtrysk, 130- pompowtrysk i 150ps - pompowtrysk.
Prawda jest taka że im więcej km, tym silnikiem "raczej" mniej zrobisz kilometrów.
Jednostki praktycznie bezawaryjne to 90ps i 110PS, ozacznie AFN. 110 jest na pompie, czyli w razie czego odpada kosztowny remont pompowtryskiwaczy, i wlejesz co popadnie i auto pojedzie:P:). 110 nie jest taka mułowata i zawsze można zrobić chipsa na 130ps i auto będzie dużo bardziej dynamiczne, przy czym nie skrócisz żywotu jednostki.
Prawda jest taka że te silniki mają sporo km nalatane, ale przebiegi rzędu 400 - 500tyś km nie są im obce.
Niestety w T4 nie występowały te silniki, ale tak jak napisałem wyżej zawsze można kupić z 1.9TD i zrobić swapa

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 19:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Swap w takim aucie to gra nie warta świeczki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
A macie może porównanie 1.9 do 2.8 jak to jedzie z lawetą. Ogólnie to myślałem o 1.9 tdi (90 i 110) właśnie przez to ze jedziesz na wszystkim i w miarę tanio można sprzęgło zrobić co przy lawecie będzie nieuniknione. Tylko kusi mnie benzyna a, w których dieslach były skrzynie 6 ?? Ktoś pisał też że jeśli kupować sharana t tylko prze lifta dlaczego tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
A czasem nie jest tak że 2tony na haku 110ps a 90ps nie??

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 20:38 
Sucre napisał(a):
A czasem nie jest tak że 2tony na haku 110ps a 90ps nie??


Nie, różnie wychodziły.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
endriu007 napisał(a):
A macie może porównanie 1.9 do 2.8 jak to jedzie z lawetą. Ogólnie to myślałem o 1.9 tdi (90 i 110) właśnie przez to ze jedziesz na wszystkim i w miarę tanio można sprzęgło zrobić co przy lawecie będzie nieuniknione. Tylko kusi mnie benzyna a, w których dieslach były skrzynie 6 ?? Ktoś pisał też że jeśli kupować sharana t tylko prze lifta dlaczego tak??



Od 115km w Sharanie, Alhambrze, Galaxie była skrzynia 6 biegowa w 1.9tdi. Choć są wersje 130km z 5 biegową skrzynią, ale zależy to chyba od rocznika.

Najlepszy wybór to T4 albo właśnie coś z tej trójki. 6 bieg na trasie z lawetą obniży spalanie.


Ostatnio edytowano 18 lutego 2013, 22:03 przez damianRC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
waskii napisał(a):
Swap w takim aucie to gra nie warta świeczki

Dlaczego nie opłacalne? Kupujesz zdrową budę z dobrym wyposażeniem, jak motor się zesra to kupujesz dawce, lub wszystko na swapa, kpl swap 110afn kupisz za 1500-2tyś, lub cała budę a najlepiej powypadkowego praktycznie za takie same pieniądze. Mając garaż i pojęcia trochę przekładasz wszystko samemu, lub dajesz komuś do przełożenia. W Łodzi tego tego typu swapy wahają się w graniach 1000pln.

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
damianRC napisał(a):

Od 115km w Sharanie, Alhambrze, Galaxie była skrzynia 6 biegowa w 1.9tdi.

Najlepszy wybór to T4 albo właśnie coś z tej trójki. 6 bieg na trasie z lawetą obniży spalanie.

Dokładnie tak jak kolega napisał, minus tylko skrzyni 6-stki jest taki że jest dwumas, a jak się zepsuje wiadomo nie jest tani.
Poczytaj jeszcze na forach jakie auto może ciągnąć przyczepę bo T4 ma minimum 2tony a galaxy,sharan bodajże 1800kg.
A i jak tonaż chodzi w grę to trzeba pamiętać o viatoll-u.

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:15 
A w skrzyni 5 biegowej nie ma dwumasu?

Różne wychodziły wersje. Nie każdy Sharan ma 2t na haku i nie każde T4 ma 2t na haku.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
rybik napisał(a):
A w skrzyni 5 biegowej nie ma dwumasu?

W zależności od roku itp. W skrzyni 5-tce można wstawić bez problemu zwykłe sprzęgło a przy skrzyni 6-stce jest to chyba niemożliwe.
Na forach niektórych jest pisze że nie można wstawiać zwykłego sprzęgła zamiast dwu masu, bo będą drgania, wibracje, i w ogóle motor ze skrzynią wybuchnie, ale z własnego doświadczenia wiem że nic się nie dzieje. Znajomemu w passacie B5 poleciał dwu mas wstawił zwykłe sprzęgło zamach+ nowe sprzęgło z dociskiem itd.. sachsa z sharana 2.8 i przelatał 130tyś na tym auto sprzedał i nic sie nie działo.

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 19 lutego 2013, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
A może ktoś się wypowie konkretnie co to 2.8 vr6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 19 lutego 2013, 16:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
endriu007 napisał(a):
A może ktoś się wypowie konkretnie co to 2.8 vr6.

2.8 benzyna:), 6garów 174 koni. Fajny motor fajnie współgra z LPG, niestety sporo tych silników jest już zajechanych. Rozrząd na łańcuchu, teoretycznie się go nie wymienia, jednak często przez to motor nie trzyma serii, ze 174km wypluje ze 150-160. Koszt wymiany rozrządu jest spory.Spalanie zależy w jakim aucie, znajomy miał w corrado to przy normalnej jeździe ok 11l na 100km, a przy bucie to 15-17l i było mało. Silnik jak na 6-cio garów przystało fajnie gada, można poszukać też wersji 2.9 194konie bodajże

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 19 lutego 2013, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Ok dziękuje wszystkim za info. jadę w sobotę obczaić sharana 2.8 204KM tego po licie i napisze co i jak. Jakby ktoś coś ciekawego jeszcze wiedział to niech śmiało pisze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 19 lutego 2013, 21:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
W 2.8 v6 z powodu wysokiego ciśnienia oleju może dochodzić do awarii/zepsucia rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 24 lutego 2013, 11:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Witam jestem już po oględzinach sharana i jednak rezygnuje, jechać to jedzie fajnie ale
-na haku 1600kg co to ma być niby można zmienić ale co oryginalnie to oryginalnie
-na początku odpaliłem było trochę słychać rozrząd ale mówię na pewno bo silnik zimny itp. na ciepłym nie było lepiej
-obczaiłem jeszcze jak wygląda sprawa z założeniem LPG i tu sprawa się komplikuje różne długości dolotów w głowicy znacznie komplikuje dobre funkcjonowanie instalacji
I tak po tych doświadczeniach teraz szukam przed lifta 1.9 tdi 110KM. Samochód ma służyć jako mały bus i holownik, a nie wyścigówka trzeba będzie się pogodzić z tą dynamiką traktora. Czyli wyszło wszystko tak jak pisaliście, ale człowiek musi uczyć się na własnych błędach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 24 lutego 2013, 13:20 
Ja też chcę dokupić do firmy starego Sharana i jestem za 1,9TDI 110KM, ewentualnie 1,8T plus lpg, ale w tym przypadku będzie mnie denerwował mały zasięg na baku.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 24 lutego 2013, 14:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nom rybik racja patrząc ze to ma w firmie latać to częste odwiedziny stacji mogą być uciążliwe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 24 lutego 2013, 16:23 
Tzn. tak, jeżeli auto jeździłoby głównie po PL to problemu nie ma, bo praktycznie co chwila jest stacja LPG (nawet w nocy), natomiast na zachodzie, gdzie jeżdżę - zawsze trzeba LPG wypatrywać.

Ale jeszcze biorę pod uwagę drugą autolawetę zamiast Sharana i trochę się waham właśnie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 24 lutego 2013, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1140
Lokalizacja: Pfaffenhofen(PAF)
rybik napisał(a):
Tzn. tak, jeżeli auto jeździłoby głównie po PL to problemu nie ma, bo praktycznie co chwila jest stacja LPG (nawet w nocy), natomiast na zachodzie, gdzie jeżdżę - zawsze trzeba LPG wypatrywać.

Ale jeszcze biorę pod uwagę drugą autolawetę zamiast Sharana i trochę się waham właśnie.

Jechać po jedno auto Sharanem nie bardzo sie opłaca.Z lawetą spala mi ok 10 na 100.Sprintek CDi z dwoma autami 11 na 100.A koszt rozbija się na dwa auta.Poza tym Sharan 90/110 to auto niezniszczalne.Nasz ma teraz najechane 480 tyś i nie widać po nim większego zużycia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 24 lutego 2013, 18:37 
Na dwa auta mam zestaw. Tylko chce coś dokupić, żeby transport był jeszcze tańszy i na wyjazd "piętrować się" :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL