BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 18:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Roger-Nysa napisał(a):
Bardziej wnikliwym i zaciekawionym proponuję bardzo ciekawy materiał o właściwościach smarnych paliw i wpływie ich parametrów na silnik i podzespoły .


http://bc.biblos.pk.edu.pl/bc/resources ... rnosci.pdf



Bardzo fajny artykuł. Ciekawe czy faktycznie koncerny paliwowe wezmą się za to, aby ich paliwa miały lepsze smarowanie. Szczególnie, że w downsizing'u jest to bardzo ważne, co zresztą opisali w tym art.

Polecam innym do przeczytania!


Roger - jak masz jeszcze jakieś ciekawe artykuły to możesz podrzucić linki :hyhy: Z chęcią poczytam.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: goleniĂłw
rzecz bardzo prosta ,jesli się chce aby auto dobrze śmigalo na tych paliwkach ZAWSZE wlej na pelny zbiornik mixolu i nigdy nie będzie problemu..kto smaruje ten jedzie ..niezależnie jaki olej zatankujesz

_________________
jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 20:57 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Kiedyś jak miałem 525TDS i ewidentnie siadała mi pompa wtrysku to pamiętam, że po zatankowaniu V-Powera Diesla samochód trzymał się dobrze i powiedzmy, że nie było problemu. Kiedy zatankowałem na BP Ultimate Diesel to wrócił problem, w samochodzie falowały obroty na biegu jałowym. Oczywiście to mógł być jedynie zbieg okoliczności i teraz z perspektywy czasu myślę, że tak właśnie było. Ale wtedy pamiętam, że postanowiłem sobie, że zawsze będę tankował V-powera Diesla. I tak też robiłem do momentu sprzedania E39, a później lałem to paliwo do A6 2.5TDI.

Swoją drogą... Roger-Nysa, bardzo ciekawy test. Szacun :ok:

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
jurand38 napisał(a):
rzecz bardzo prosta ,jesli się chce aby auto dobrze śmigalo na tych paliwkach ZAWSZE wlej na pelny zbiornik mixolu i nigdy nie będzie problemu..kto smaruje ten jedzie ..niezależnie jaki olej zatankujesz

dziękuję postoję :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 21:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
jurand38 napisał(a):
rzecz bardzo prosta ,jesli się chce aby auto dobrze śmigalo na tych paliwkach ZAWSZE wlej na pelny zbiornik mixolu i nigdy nie będzie problemu..kto smaruje ten jedzie ..niezależnie jaki olej zatankujesz



O właśnie.

Na forum Forda trochę śledziłem temat Mixolu do diesla i ludzie leją go na potęgę! Mówią, że same + takiego zabiegu. Sam muszę któregoś dnia wlać tylko nie mam pojęcia ile :zdegustowany:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Mixol to się stosuję ale w autach bez VTG :) Inaczej te tłuste spaliny lądujące na gorącą część turbiny a dokładnie na geometrię łopatek tworzą nagar.

Panowie.. podstawa to dobre paliwo!!!! Lać Vervę i tyle!!

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 01:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Roger-Nysa, a może Ty byś się wypowiedział co sądzisz o dolewania miksolu do paliwa? Opinie w tej kwestii są bardzo różne więc mógłbyś się podzielić swoim zdaniem na ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 08:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
jawa85, Nie chcąc nikogo urazić!!!

Uważąm dolewanie mixolu do ON za wielką głupotę

Nie chce mi się pisać na ten temat ,każdy ma swój rozum .... Ci którzy leją mixol i to propagują są chyba wspólnikami ,właścicielami czy też udziałowcami firm zajmujących się naprawą układów zasilania w paliwo i nie tylko. .... Bo od mixola pewnie też biorą za wzrost sprzedaży :rotfl: :rotfl:

Przytoczę tu bardzo mądrą wypowiedź ,kolegi..... moja brzmiała by bardzo podobnie.


"mixol, czy inny olej do dwusuwów jest przeznaczony do smarowania jako mieszanka z benzyną. W silniku dwusuwowym benzyna odparowuje, a olej pozostaje na elementach silnika smarując je. Jest to zupełnie inny sposób smarowania, niż poprzez przepływające paliwo. Tutaj dolanie oleju do oleju napędowego nie przynosi żadnego rezultatu smarującego, bo olej napędowy ma o wiele lepszą smarność niż olej typu mixol. Ponadto dodatek mixolu do ON możne spowodować zaburzenie działania dodatków smarnosciowych zawartych w ON i przez to jego smarność pogarsza się. Historie o poprawie pracy sinika po dolaniu mixola są zupełnie z innej bajki i zupełnie o niczym nie świadczą. Olej napędowy sprzedawany na normalnej stacji paliw jest bardzo złożoną i skomplikowaną mieszaniną kilkudziesięciu związków chemicznych o różnych funkcjach w odpowiednich proporcjach, gdzie dolanie czegokolwiek powoduje znaczące zmiany fizykochemiczne i zaburzenie ich pierwotnej roli. Zamiast wymyślać cudy niewidy do poprawy pracy silnika lepiej będzie wyczyścić zbiornik paliwa, żeby zgromadzone tam zanieczyszczenia (woda, żywice, opiłki, kurz) nie przeszkadzały dodatkom zawartym w ON na ich prawidłową pracę i ochronę silnika w najlepszy możliwy sposób. Jakakolwiek ingerencja w dobrej jakości olej napędowy jest pogorszeniem jego pierwotnej jakości ze szkodą dla ostatecznego odbiorcy, czyli dla silnika."

Producenci zmagający się z problemem smarności ON eksperymentują z amidami kwasów karboksylowych lub ich mieszaninami z trzeciorzędowymi aminami , a Polak kowalski zalewa mixol i mówi że to zdecydowanie poprawia smarność..... LITOŚCI. :wstyd:

Obrazek


Na koniec wypowiedź jakiegoś kosmity :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Nie wierzcie w ani jedno słowo, facet nie ma za grosz rozumu!!!!!!! nie lejcie żadnego mixolu!!!!

cytat :
"po pierwsze - kupuj i lej mixol 2T. Jest syntetyczny i zostawia śladowe ilości nagaru. Mixol S zostawia koks na końcówkach wtrysków.

Po drugie - nalej 1 litr na pełny bak ale tylko za PIERWSZYM RAZEM. Potem lej co trzecie tankowanie 0,5 litra na pełny bak. Nie lej go bezpośrednio do zbiornika tylko wymieszaj w dowolnej ilości ON i dopiero.

Co do efektów - u mnie efekt był rewelacyjny. Przestało wywalać sprężynkę, silnik po kilku takich zabiegach odpala jak nówka, pali mniej, nie kopci, chodzi cicho i spokojnie, nie klekocze, znikły nieliczne ale jednak opiłki z filtra paliwa i praktycznie jak ręką odjął wszelkie problemy, które były. Od dwóch lat leję mixol 2T co trzecie tankowanie i jak do tej pory mam pozytywne zdanie na temat tej metody. Przebieg 230kkm. Wtryski fabryczne

Polecił mi ją mechanik z długoletnim i ogromnym bagażem doświadczeń specjalizujący się tylko w Fordach."


Mi pozostaje tylko nad takimi płakać.... ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 09:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
A co proponujecie żebym przeczyścił sobie cały układ paliwowy w dieslu?

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 09:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 10:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Powracając jeszcze do bio diesla czy też jego mieszaniny z czystym On .....
W okół paliw ze względu na lobby wielu firm i wiążącą się z tym wielką kasą , mamy odczynienia z ogromnym szumem medialnym.
Jedne badania przedstawiają "olej roślinny" jako posiadający lepsze właściwości smarne inne zaś jako gorszy. :szok: :przestraszony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
No wiesz.. Moim zdaniem tyle lat obyło się bez dodatków i beczki po 3mln km przejeździły więc jeśli miałbym wybór to wziąłbym paliwo bez biogówna.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 10:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Roger-Nysa, dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie :)

KaroleK napisał(a):
A co proponujecie żebym przeczyścił sobie cały układ paliwowy w dieslu?


Ja co jakiś czas zalewam:
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... -25L-.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Roger-Nysa, bez obrazy jestes zwklym teoretykiem :)

Praktyka co do dolewania mixolu znaczaco rozni sie od tego co piszesz :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Praktyka mechaników z zaprzyjaźnionego forum audi a4 wykazała że mixol zostawia wielki szłam i pieprzy końcówki wtrysków, zaciera geometrię łopatek itd. Od smarowania jest dobry olej silnikowy. :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
jnx napisał(a):
Praktyka mechaników z zaprzyjaźnionego forum audi a4 wykazała że mixol zostawia wielki szłam i pieprzy końcówki wtrysków, zaciera geometrię łopatek itd. Od smarowania jest dobry olej silnikowy. :ok:


I tego sie trzymaj ... to nie temat o stosowaniu mixolu ,takze nie bede sie spieral :)

pozdro :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 11:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Cytuj:
Praktyka co do dolewania mixolu znaczaco rozni sie od tego co piszesz :)

Proszę o bardziej wyczerpującą wypowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 15:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam


Borsuk napisał(a):
Roger-Nysa, bez obrazy jestes zwklym teoretykiem :)

Praktyka co do dolewania mixolu znaczaco rozni sie od tego co piszesz :)


Borsuk, z naciskiem na słowo zwykłym bo Ty jesteś przecież niezwykłym praktykiem. ;)

Nie mogę się z Tobą nie zgodzić teoretykiem ...owszem bo nigdy nie wlałem mixolu do baku, żadnego z moich aut. Po prostu nie było potrzeby ,a ponadto kłóciło by się to z wiedzą ogólną którą posiadam.

Zrób ....jeśli tak bronisz tych praktyk, taką mieszankę ON+MIXOL i zapodaj na mróz -do lodówki na -20 stopni zobaczysz co się stanie. "Miód" będzie.... tym chcesz zasilać układ CR ?

Rozwiń wypowiedź..... przykłady ,analizy ,dane ????

Na ten moment Twoją wypowiedź oceniam bardzo nisko. :/

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Roger-Nysa napisał(a):
Borsuk, z naciskiem na słowo zwykłym bo Ty jesteś przecież niezwykłym praktykiem. ;)


Czepiasz sie slowek :)

Roger-Nysa napisał(a):
Zrób ....jeśli tak bronisz tych praktyk, taką mieszankę ON+MIXOL i zapodaj na mróz -do lodówki na -20 stopni zobaczysz co się stanie. "Miód" będzie.... tym chcesz zasilać układ CR ?


Nie pisze o ukladach CR bo do takowych nigdy mixolu nie wlewalem :)

Roger-Nysa napisał(a):
Rozwiń wypowiedź..... przykłady


Ford Transit 2,4 td przebieg 400 tys.km. Opal + Mixol ... brak jakichkolwiek problemow

Iveco 2,8 td 2szt. okolo 200-300 tys.km. Opal + Mixol brak jakichkolwiek problemow

Vw T4 2,5 TDI 102km j.w. przebieg okolo 250tys.km.

Do tego dodam ze spora czesc znajomych wozacych ludzi PL-NL T4 dodaje Mixol do ON.

Przebiegi sam wiesz jakie te auta robia.Firmy maja po 10 lat i wiecej ,takze praktyki troche maja odnosnie diesli :)

Roger-Nysa napisał(a):
Na ten moment Twoją wypowiedź oceniam bardzo nisko. :/


Twoje testy z paliwem sa za to na miare nagrody nobla.

Pozdrawiam Tomek :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 marca 2011, 18:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Roger-Nysa napisał(a):
Rozwiń wypowiedź..... przykłady ,analizy ,dane ????

Miałem na myśli ,wypowiedź próbującą merytorycznie się bronić....

Tego nawet nie będę komentował:
Borsuk napisał(a):
Ford Transit 2,4 td przebieg 400 tys.km. Opal + Mixol ... brak jakichkolwiek problemow


Najlepiej broni się to :
Borsuk napisał(a):
Do tego dodam ze spora cześć znajomych wozacych ludzi PL-NL T4 dodaje Mixol do ON.


''Przyjaciółki teściowej kuzyn z USA powiedział że jego szwagier usłyszał od koleżanki brata że mixol dodaje 15koni"
Testowali taki mix na hamowni i po wlaniu mixolu do paliwa auto pojechało 250km/h na rolkach ;) a bez mixsolu na drodze tylko 220.......... :padam:

Nadal uważam że Twoja wypowiedź nic nie wnosi.

Borsuk napisał(a):
Twoje testy z paliwem sa za to na miare nagrody nobla.


A za zaczepki i prowokacje dostajesz ost.... i dałbym sobie z Tobą spokój bo widzę że ciężki do dyskusji ale w pierwszym poście napisałem :


Roger-Nysa napisał(a):
Zatankowałem sobie próbki i poddałem je amatorskim testom.


Więc poszukaj sobie słomki do d... gdzie indziej.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL