Byczus napisał(a):
renoraines napisał(a):
Byczus napisał(a):
A2 (Stryków - Konotopa; odcinek A) - podpisanie umowy na budowę
A4 (Brzesko - Wierzchosławice) - ogłoszenie przetargu
Nie ma sie czym chwalić i trabic o podpisaniu umowy czy ogloszeniu przetargu, bo jak wszyscy wiemy miną lata zanim będzie można jeżdzić po tych drogach.
Głupie gadanie, na tej zasadzie można by powiedzieć, że nie ogłaszając przetargu, nigdy nie będzie można jeździć po tych drogach...
Głupie to jest statystyczne i PR POdkolorowywanie szarej rzeczywistości ( nie tylko drogowej), żeby pokazać, że Polska to kraj cudów. O anulowanych przetargach z wiadomych względów już nie wspomnisz .
Nie oddanie do uzytku S7 (Elbląg - Pasłęk) tylko otwarcie dla ruchu drugiej jezdni drogi ekspresowej S-7 na odcinku z Elbląga do Pasłęka, skoro otwarto drugą, tzn, że pierwsza była już przejezdna. Po drugie cytowany wyżej ViaTool i ogłaszanie jego wprowadzenia jako sukcesu,przypomne
Cytuj:
Projekt pobierania e-myta przeforsowany został głosami głównie parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej
http://www.motofakty.pl/artykul/tiry_om ... dnice.html, ( PO zapowiadała obniżkę podatków), , a rzeczywistosc pokazuje, ze to kolejna niedoróbka, bo nie ma prawidłowego zasilania czy są problemy z logowaniem do systemu i auta omijają płatne drogi
Idąc dalej i przykład z Wlkp czyli obwodnica Poznania, , polączenie A2 z S11. Ktoś czegoś nie dopilnował, nie doczytał i zrobił się bałagan, który trzeba sprzątać milionowymi dodatkowymi kosztami.
Cytuj:
Jednak prawdziwe problemy dopiero przed nami. Okazuje się bowiem, że nie wiadomo, w jaki sposób obwodnica, czy choćby jej właśnie budowany kawałek, połączy się z autostradą A2. Nie wiadomo też - kiedy.
Mowa o liczącym 14 km odcinku od Swadzimia (skrzyżowanie z drogą nr 92) do autostrady A2. W tym miejscu pojawia się kłopot. Na skrzyżowaniu obu tras miał powstać węzeł Głuchowo. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od lat twierdziła, że ma go wybudować zarządca płatnej A2, czyli Autostrada Wielkopolska SA. Tak stanowi umowa koncesyjna z 1997 roku, jaką firma podpisała z polskim rządem.
Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Autostrada Wielkopolska ma zbudować węzeł Głuchowo, ale jako skrzyżowanie trasy A2 i... drogi ekspresowej S5 prowadzącej na południe. Tak, by kierowcy z A2 mogli wjechać na S5 - i odwrotnie. O S11 w umowie nie było ani słowa, ponieważ w latach 90. jeszcze jej nie planowano.
AW SA ogłosiła właśnie przetarg na budowę węzła Głuchowo w kształcie zgodnym z koncesją.
A co z połączeniem z S11? Nie leży ono w interesie zarządcy A2, bo umożliwi kierowcom ucieczkę przed opłatami za przejazd. Jadącym ze wschodu kraju pozwoli ominąć Poznań bezpłatnym odcinkiem autostradowej obwodnicy, po czym drogą S11 wygodnie wskoczyć na alternatywną dla A2 drogę 92 prowadzącą na zachód.
Teoretycznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musi po prostu dogadać się z Autostradą Wielkopolską SA. - Konieczne jest podpisanie aneksu do umowy koncesyjnej - tłumaczy Zofia Kwiatkowska, rzecznik spółki. W praktyce to już nie jest takie proste. - Banki, które finansują budowę A2, mogą się nie zgodzić na połączenie A2 z S11 bez istniejącej drogi S5. Bo taki węzeł będzie służył głównie ucieczce z autostrady - zaznacza Kwiatkowska. Ale nawet jeśli strony dojdą do porozumienia, problemy się nie skończą. Odcinek obwodnicy ma być gotowy oficjalnie w sierpniu 2011 roku. Tymczasem AW SA wybuduje węzeł do kwietnia 2012 roku. Taki termin wynika z warunków przetargu i umowy koncesyjnej. Przez kilka miesięcy gotową obwodnicą będzie więc można przejechać najwyżej kilka kilometrów ze Swadzimia do Zakrzewa . No, chyba że prace przy obwodnicy przedłużą się. A to jest bardzo prawdopodobne, bo do dziś drogowcy nie usunęli z budowy kolizyjnych słupów energetycznych, o których pisaliśmy latem. Z naszych informacji wynika, że przez słupy inwestycja może opóźnić się właśnie o kilka miesięcy.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z AW SA i będziemy dążyć do tego, by umożliwić połączenie A2 z S11 w momencie oddawania obwodnicy do użytku - mówi "Gazecie" Marek Napierała, dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA. Ale na pytanie, kiedy to może nastąpić, odpowiada: - Nie wiem.
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037, ... nikad.html