BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 577 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Bul shit gadasz. Przejrzyj statystyki. Maleją zgony z roku na rok. Składa się na to wiele czynników, między innymi światła, radary i takie tam.


No,no, wszystko - fotoradary, światełka i wszystko i jest lepiej i w ogóle wszystko dobrze. Zgony z roku na rok nie maleją - w roku wprowadzenia nakazu molestowania kloszy przez całą dobę liczba wypadków śmiertelnych poważnie wzrosła w stosunku do dwóch lat ubiegłych, w 2008 lekko spadła ale i tak była wyższa niż np. w 2006, później nastąpił spadek, ale już w 2011 z powrotem wzrost - czyżby w 2011 roku żarniki osłabły i pogorszyła się widoczność w dzień?! Twierdzenie na podstawie takiej statystyki i tylu różnych czynników, że ten idiotyczny nakaz poprawił bezpieczeństwo, to dopiero teoria spiskowa!


Cytuj:
A to całe pier.lenie że to pogarsza albo nic nie sprawia powtarzają non stop jacyś dziwni z choinki urwani ludzie wierzący w teorie spiskowe.


Możliwe, ale kiedy tak wisiałem obok bombek i cukierków, narodziło się w mojej dziwnej głowie wiele wątpliwości. Np. skoro to tak poprawia bezpieczeństwo, to dlaczego by nie pójść dalej?! Może należałoby obwiesić całe samochody lampkami z choinki, z której się urwałem? Wtedy wszyscy bylibyśmy bezpieczni! :D Albo dlaczego wszyscy nie wprowadzają takiego nakazu, skoro to takie mądre?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
I am 5 napisał(a):
amo podniesienie mandatów to też tylko częściowe działanie. Powinno być poprzedzone stworzeniem np. odpowiedniej infrastruktury. Później kary dla ryzykantów.
czyli uważasz ze śmiganie ponad miarę na nierównej ,dziurawej drodze jest ok? :szok:

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 22:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
inrzynjer napisał(a):
Zgony z roku na rok nie maleją


Zachęcam do zapoznania się ze statystykami:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 22:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 473
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E39
becek napisał(a):
I am 5 napisał(a):
amo podniesienie mandatów to też tylko częściowe działanie. Powinno być poprzedzone stworzeniem np. odpowiedniej infrastruktury. Później kary dla ryzykantów.
czyli uważasz ze śmiganie ponad miarę na nierównej ,dziurawej drodze jest ok? :szok:


Nie, napisałem o tym kawałeczek dalej.

Cytuj:
Oczywiście, stan obecnej infrastruktury nie może być powodem do łamania przepisów.

_________________
E39!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Zachęcam do zapoznania się ze statystykami:



Potwierdzają one moje słowa - wyraźną tendencję spadkową masz tam od 97' i nakaz jazdy na światłach jej nie spowodował, a co najwyżej chwilowo pogorszył :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 22:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nigdzie ci ni nie pogorszył i przeczy to Twoim słowom, po raz drugi, zobacz sobie współczynnik liczba aut per zabici, maleje cały czas.

Nakaz jazdy na światłach całą dobę masz od połowy roku 2007.

Cała masa heńków w kamizelkach bojkotująca ten nakaz potrzebowała roku-dwóch żeby się zaadaptować do nowej rzeczywistości 'bo ich 40 lat temu uczylY ze swiatla to na noc i w zime'... efekty więc widzisz w kolejnych latach....

... chociaż ja i tak stawiam na korelację z cenami paliw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
No jak przeczy?! Napisałeś w kontekście nakazu palenia całą dobę, że liczba zgonów maleje z roku na rok, zaznaczając w tym samym poście, że trzeba być oszołomem, żeby nie zauważyć że ten nakaz poprawił bezpieczeństwo.

Więc ja to rozumuję tak: twierdzisz, że od wprowadzenia nakazu widać wyraźną zmianę w statystykach i w każdym roku jest coraz mniej ofiar śmiertelnych w stosunku do poprzedniego.

Więc odpowiedziałem zgodnie z prawdą: nie ma mniej, bo w roku wprowadzenia i w następnym było więcej oraz w 2011 było więcej - to jeśli patrzymy lokalnie. Globalnie tym bardziej się nic nie zmieniło, bo ogólnie przez ostatnie 20 lat jest zmniejszenie i gdyby nie wprowadzono tego debilnego nakazu, to tendencja byłaby taka sama.
Czy mi nic nie pogorszyło? Napisałem "co najwyżej" i chodziło mi o to, że jeżeli już ktoś koniecznie chciałby wypatrywać jakiejś zmiany w liczbie ofiar po wprowadzeniu nakazu, to była to raczej zmiana negatywna, jeśli w ogóle ten wzrost ma cokolwiek wspólnego ze światłami. Ty zdajesz się twierdzić, że ten ogólny spadek po 2007 roku jest zasługą świateł, co jest nonsensem bo spadek jest od dawna bez względu na jakiekolwiek światła.

Cytuj:
Cała masa heńków w kamizelkach bojkotująca ten nakaz potrzebowała roku-dwóch żeby się zaadaptować do nowej rzeczywistości 'bo ich 40 lat temu uczylY ze swiatla to na noc i w zime'... efekty więc widzisz w kolejnych latach....

... chociaż ja i tak stawiam na korelację z cenami paliw.


Heńki to może i ciekawy pomysł, ale tylko pomysł.
Cena paliw może mieć coś wspólnego, ale ja osobiście wątpię. Bardziej upatrywałbym spadku ofiar w coraz liczniejszych i lepszych układach bezpieczeństwa biernego i czynnego w pojazdach. W latach dziewięćdziesiątych liczba zabitych zaczęła spadać, bo zaczęły się pojawiać na drogach coraz liczniej zachodnie auta. Nawet golf mk1 był bezpieczniejszy od fiata 126p.
Ile poduszek powietrznych potrafi być dzisiaj w samochodzie? 10? 12? ABS i ESP stał się na przestrzeni lat powszechny jak ogrzewanie tylnej szyby.

Jeśli chodzi o cenę paliw, to ja bym się zastanowił nad czymś innym - w Polsce jest zarejestrowanych ok. 17 milionów samochodów osobowych (GUS, 2011 rok, plus chyba ze 3 miliony ciężarówek). Ponad połowa ceny paliwa to nie cena paliwa... W dodatku 20 milionów pojazdów muszących świecić 24h (wcześniej niektórzy przez prawie cały rok nie pamiętali gdzie jest włącznik świateł, bo jeździli tylko za dnia) to potężny rynek zbytu na żarówki. To są fakty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
inrzynjer napisał(a):
to była to raczej zmiana negatywna


policz stosunek liczby aut do zgonów. To jest istotne.

Jak na każdą zmianę, statystyka nie reaguje od razu.

Dlatego że zmiana tempa spadku na mniej korzystny była PRZED, więc nakaz za nim nie stoi. Stoi coś innego, można by pokusić się o prześledzenie prasy, może wyjątkowo ostra zima i obniżki paliw, może rozpoczęcie remontów na jakichś odcinkach etc.
Tak czy siak, nie był to nakaz jazdy na światłach, bo on był PO. I po jego wprowadzeniu widać spadki, czy są one spowodowane nakazem - nie wiem - pewnie tak.

inrzynjer napisał(a):
to potężny rynek zbytu na żarówki. To są fakty.


To mit. I to totalny bull shit. Na żywotność żarówki to prawie w ogóle nie wpływa. Nic to nie zmienia że świeci ok 25% dłużej/częściej, jak jej praca i tak jest mega długa.
Przez 13 lat zmieniałem 3 razy żarówkę. Z czego dwa razy mi się przepaliła a raz bo miałem kaprys na blue cool madafaka. A świecę non-stop, od zawsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Jest jeszcze jeden aspekt używania świateł 24h, bardzo negatywny, o którym niestety po cichu mówią specjaliści od psychotechniki....
W uproszczeniu, z racji operowania urządzeniem samochodowym w obszarze przedświadomym ludzkiego umysłu, okoliczność samochód=światła, powoduje osłabienie wrażliwości oka (dokładniej mózgu) kierującego, na elementy w otoczeniu drogi nie posiadające oświetlenia. I to jest niestety twardy fakt.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Boogie napisał(a):
I to jest niestety twardy fakt.


No nie dam rady.

Można siedzieć w domu po ciemku. Poco zatracać zmysł poruszania się w ciemności. Ostatnio eko-oszołomy to praktykowały.
Ewentualnie skilla rozpalania ogniska krzesiwem.

Tak samo jak ABS zatraca umiejętność pulsacyjnego hamowania a zsynchronizowana skrzynia biegów sprawiła że na drogach jeżdża lamuchy które nie umieją podwójnie wysprzęglać.... tak samo twarde fakty ... litości.

O automacie nie wspomnę. Byle śmieć może wsiąść i pojechać, nie znając teorii działania skrzyni...
A kontrola trakcji i ESP to chyb dla kobiet.... a ostatnie prawdziwe silniki to były gaźnikowe, bo elektronika jest zawodna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:34 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Kyokushin napisał(a):
O automacie nie wspomnę. Byle śmieć może wsiąść i pojechać, nie znając teorii działania skrzyni...
A kontrola trakcji i ESP to chyb dla kobiet.... a ostatnie prawdziwe silniki to były gaźnikowe, bo elektronika jest zawodna.


Racja , był kiedyś jakiś program o złodziejach w USA ( z tego co mi się wydaje to chyba oglądałem na youtubie bo ktoś wrzucił ) nie chcieli kraść aut z manualem bo nie wiedzieli jak się tym jezdzi :D jakoś tak dąży wszystko do ogłupiania ludzi ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
W ogóle nie zrozumieliście o co chodzi, a przykłady są zupełnie chybione.....
Zjawisko dekoncetracji, rozpraszania uwagi i niespójności sygnałów, są najzupełniej poważnie brane pod uwage w lotnictwie czy na kolei.
W drogownictwie również, ale nie w Polsce, chodzi o ilość znaków drogowych.
Nie mamy wpływu na to, w jaki sposób zachowania automatyczne pochodzące z przedświadomej warstwy zacowań ulegają zmianom i jak sie dostosowują do sytuacji.
W oficjalnych raportach kilku krajów stwierdzono, to co napisałem wcześniej.
Automatyczne obniżenie progu uwagi na ciemniejsze obiekty nie posiadające oświetlenia.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Jak już tak szachujecie statystykami, to opłaci się wszystkim spadek zabitych - mądre wyliczenia zakładają, że przeciętnie życie człowieka jest "warte" ok. 5mln EUR, także każde 100 osób mniej zabitych, to ok. 2mld dla budżetu Vincenta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Boogie napisał(a):
W drogownictwie również, ale nie w Polsce, chodzi o ilość znaków drogowych.


Znaki mają zwinąć. Nie dla bezpieczeństwa ale z oszczędności, chcą urwać na ich utrzymaniu. Podobno.

Przykłady są trafne, nie zrozumiałeś ich przekazu. Ja nie napisałem że nie. Tylko że coś za coś.

I to że niewiele zmniejszy się szansa że zauważysz na ziemi ciemnego burka który wbiega na jezdnię, a powinien być na smyczy, nie wiele w gruncie rzeczy wpłynie na ogólny zarys faktu że będziesz dużo szybciej widział w trasie wyprzedzające na 3 auta oraz odróżnić auto w ruchu od tego stojącego.
Oczywiście, ubranego na szero buro pieszego też możesz mieć mniejszą szanse zauważyć. Ale on tak samo jak burek, ma mózg (w przeciwieństwie do burka) i ma się nie pałętać po drodze.

Tu wtrącę coś - w ostatnich 3 latach z oszczędności w okresie późno jesiennym światła włącza się na ulicy o 18. O 16 i 17 światła są wyłaczone i w mieście panuje zaciemnienie.
Kiedyś światła (latarnie) były włączone gdy zachodziło słońce. Teraz jest to robione później.
Bardzo to utrudnia dostrzeżenie pieszych, nawet jak patrzysz się czy przy przejściu nie czai się człowiek który chce przejść, trudno jest go dostrzec (oczywiscie jesienią wszycy ubierają się na szaroburo).

Kwestia o widoczności pod słońce w ogóle już nie pozostawia cienia wątpliwości. Za pewne nie raz jechałeś w trasę pod słońce. W czasach gdy nakazu nie było wyprzedające auta z przeciwnego kierunku były bardzo słabo widoczne. Do tego dorzuć przydrożne lasy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 23:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
I po jego wprowadzeniu widać spadki, czy są one spowodowane nakazem - nie wiem - pewnie tak.


Nie wiesz? Więc nawet specjalnie przy tym nie obstajesz? To czemu z bomby nazwałeś mnie dziwakiem urwanym z choinki, bo poddałem to w wątpliwość?! Dziwne zachowanie człowieka w PL :D

Pomijając już wpływ na bezpieczeństwo, powiedzcie czy jesteście pewni, że zwracanie przeze mnie uwagi na finansowy aspekt sprawy to oszołomstwo i teorie spiskowe? Mało kto ma teraz wątpliwości, że rząd łata sobie budżet fotoradarami, a wpływy z fotoradarów są na pewno znikome w porównaniu z wpływami ze zwiększonego zużycia paliwa. W dodatku puszki trzeba obsługiwać, zatrudniać ludzi, niektórzy muszą się chować po krzakach, czy w nieoznakowanych autach, trzeba wysyłać mandaty i robić masę innych czynności. W przypadku świateł ludzie sami przyjadą bez słowa po więcej paliwa.


Cytuj:
Jest jeszcze jeden aspekt używania świateł 24h, bardzo negatywny, o którym niestety po cichu mówią specjaliści od psychotechniki....
W uproszczeniu, z racji operowania urządzeniem samochodowym w obszarze przedświadomym ludzkiego umysłu, okoliczność samochód=światła, powoduje osłabienie wrażliwości oka (dokładniej mózgu) kierującego, na elementy w otoczeniu drogi nie posiadające oświetlenia. I to jest niestety twardy fakt.


Tak i dlatego piesi, rowerzyści bez świateł, czy choćby zwierzęta są w dużo gorszym położeniu. Nie wiadomo też, czy to nie powoduje dalszych konsekwencji w mózgu jeśli chodzi o postrzeganie drogi i reakcji za kierownicą.


Cytuj:
Można siedzieć w domu po ciemku.


Palenie światła gdy jest ciemno - tak w domu jak i na drodze ma sens, za to palenie światła w dzień w domu nie ma sensu (chyba że w komórce pod schodami) i także palenie w dzień światła w samochodzie nie ma sensu. Adekwatne do tej sytuacji byłoby wprowadzenie nakazu palenia światła w dzień w każdym domu.

Cytuj:
Poco zatracać zmysł poruszania się w ciemności


Zmysł poruszania się w ciemności nie jest potrzebny, a zmysł dostrzegania dzieciaków idących poboczem ze szkoły, czy przechodzących przez jezdnię jest potrzebny. To samo, jeśli chodzi o resztę przykładów. Porównujesz wynalazki ułatwiające życie do nakazu palenia świateł mijania całą dobę?! I to w dodatku, kiedy nikt nie może mieć pewności czy to poprawia o promil bezpieczeństwo, a do tego istnieją uzasadnione podejrzenia, że w niektórych sytuacjach może pogarszać? Nie ma pewności, że światła poprawiają bezpieczeństwo, ale jest pewność że łupią nasze kieszenie. Wątpliwy wynalazek, wolę jednak automatyczną skrzynię biegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 00:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
inrzynjer napisał(a):
Nie wiesz? Więc nawet specjalnie przy tym nie obstajesz? To czemu z bomby nazwałeś mnie dziwakiem urwanym z choinki, bo poddałem to w wątpliwość?! Dziwne zachowanie człowieka w PL


Bo napisałeś bzdurę, że nakaz spowodował wzrost. Dałem ci link do statystyk, który potwierdza że bzdurę napisałeś. Przeczytaj swoje i moje posty jeszcze raz.

inrzynjer napisał(a):
kiedy nikt nie może mieć pewności czy to poprawia o promil bezpieczeństwo


jak nie dostrzegasz faktu że poruszający się obiekt ze światłem łatwiej dostrzec niż obiekt bez, to ciężko wchodzić w dalszą polemikę.

To tak jak ktoś powie że 2+2 to 4 a drugi się powie, nie, udowodnij, dlaczego nie 5. W tym momencie po pokazaniu tego na patykach drugi nadal nie rozumie. Cieżko to przebić.

Wolę nie zauważyć burka niż nie zauważyć lecącego na mnie auta. Wolę też zwiększyć swoją widoczność dla innych niż ją zmniejszyć.
Jak ide poboczem to zakładam że kierowcy aut mnie nie widzą, nie włażę im przed maskę.
I nie ma to znaczenia żadnego że on mnie gorzej dostrzega.
Bez światłem z poboczem i asfaltem zlewały się auta, ludzie i zwierzęta, z nakazem zlewają się tylko ludzie i zwierzęta, a auta nie.

inrzynjer napisał(a):
Zmysł poruszania się w ciemności nie jest potrzebny,

Kolejna bzdura.
Idź nocą do kibla, najlepiej na wakacjach, gdzie jeszcze nie znasz na pamięć topologii światło pstryczków i mieszkania.

inrzynjer napisał(a):
ale jest pewność że łupią nasze kieszenie


Dobre.
jak?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 00:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Kyokushin napisał(a):
Przykłady są trafne, nie zrozumiałeś ich przekazu. Ja nie napisałem że nie. Tylko że coś za coś.

nie są nie są,
zjawisko prowadzenia auta i uczestnictwo w ruchu drogowym jest czynnością nie naturalną, i nie do końca poznaną. Najważniejsze w niej jest to, że odbywa się w warstwie pozaświadomej, co jest kompletnie w Polsce pomijane i zupełnie nierozumiane.

inrzynjer napisał(a):
Nie wiadomo też, czy to nie powoduje dalszych konsekwencji w mózgu jeśli chodzi o postrzeganie drogi i reakcji za kierownicą.

no właśnie wiadomo, że powoduje pewną degeneracje potencjalnie dostępnej wrażliwości ośrodków mózgu na bodźce wzrokowe o ustalonym i wyuczonym charakterze.
Bardzo ciekawą lekturą są raporty Komisji Badania Wypadków Lotniczych, czy kolejowych, zwłaszcza zalecenia końcowe, które mają za zadanie zmienić sytuacje, by podobne zdarzenie już sie nie wydarzyło, a nie szukać winnego do wyroku.
Dbanie o czystość i spójność sfery oznakowania i informowania jest najbardziej kluczowa w całym zamieszaniu.
Sami sobie zobaczie, jak teraz reagujecie, jak widzicie, pojazd nie mający włączonych świateł. Kiedyś nic takiego nie miało miejsca.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2013, 00:23 przez Boogie, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 00:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Bo napisałeś bzdurę, że nakaz spowodował wzrost.


Podkoloryzowałem trochę, ale chodziło mi o te dwa lata "wokół" nakazu. Bardziej bzdurna była Twoja pewność co do pozytywnego wpływu nakazu na bezpieczeństwo.


Cytuj:
Kolejna bzdura.
Idź nocą do kibla, najlepiej na wakacjach, gdzie jeszcze nie znasz na pamięć topologii światło pstryczków i mieszkania.


Pewnie potknę się o kapcia i skręcę kark :D Argument tak infantylny w porównaniu do kontekstu tamtego stwierdzenia (bezpieczeństwo przechodzących dzieciaków), że nie będę specjalnie komentował. Zwrócę tylko uwagę kolejny raz na pewną rzecz - nikt Ci nie każe palić światła w domu, a więc bzdury to raczej Ty piszesz, kompletnie nie mające analogii.

Cytuj:
To tak jak ktoś powie że 2+2 to 4 a drugi się powie, nie, udowodnij, dlaczego nie 5. W tym momencie po pokazaniu tego na patykach drugi nadal nie rozumie. Cieżko to przebić.


Zgadzam się, tylko że Ty nic nikomu nie udowodniłeś. Cały Twój wywód o lepszej widoczności to jakieś domysły i wyobrażenia.

Cytuj:
jak nie dostrzegasz faktu że poruszający się obiekt ze światłem łatwiej dostrzec niż obiekt bez, to ciężko wchodzić w dalszą polemikę.


No nie dostrzegam, bo to nie jest żaden fakt! Zresztą w słoneczny dzień często widzę z daleka odbijające się od karoserii słońce, a nie żadne światła i po tym najszybciej rozpoznaję obiekt w ruchu (w momencie kiedy jeszcze nie widzę, czy posiada on w ogóle reflektory).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 00:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Boogie napisał(a):
nie są nie są,


Dlaczego? Opis który dałeś poniżej tego nie wyjaśnia. W zasadzie nie ma nic do rzeczy.
Nie mówię że się z tym nie zgadzam, lub zaprzeczam, ale nie wyjaśnia tego.
Moim zdaniem przykład jest trafny. Szczególnie analogia ze skrzynią biegów.

Boogie napisał(a):
Sami sobie zobaczie, jak teraz reagujecie, jak widzicie, pojazd nie mający włączonych świateł. Kiedyś nic takiego nie miało miejsca.


Tak, zastanawiam się czy zapomniał czy bojkotuje.

Ludzie bojkotują fajne rzeczy.
Pozwól że wtrącę anegdotkę, na osiedlu na którym mieszkałem było skrzyżowanie równorzędne. Jedna droga szersza druga węższa. Co chwila był tam dzwon.
W końcu ktoś poszedł tyle o ile po rozum do głowy i postawił znaki. Niestety postawił je nadal idiotycznie, tak że nadal infrastruktura sugerowała pierwszeństwo i podporządkowaną a nie równorzędne, tak jak było.
Zamiast zmienić pierwszeństwo, postawiono znak informujący o skrzyżowaniu równorzędnym.

Ludzie to zbojkotowali, obkręcili znak na drodze z pierwszeństwem. Efekt? Więcej dzwonów.
Przykład idiotyzmu z obu stron. I drogowców i mieszkańców.

OK, dalej z tematem:
Poza tym dostrzegam to auto tak samo późno jak dostrzegałem przed nakazem. Nie widzę u siebie degeneracji ośrodka mózgowego ani zmian w tym temacie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ITD - czyli gonić darmozjadów
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 00:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
trzeba kupic mlodsze auto
mam ledy o cieplej barwie, znikoma ilosc pradu, wieczne, zapalaja sie samoczynnie, nie wiem, czy to cos pomaga, raczej watpie, ale sa :ok:

generalnie jestem przeciwnikiem calodobowej jazdy na swiatlach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 577 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 29  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL