BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 18 marca 2014, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Garaż: E46 318I 2003
Polecam Ci jedynie T4. Obojętnie czy to będzie 102 czy 150 km. Miałem już kilka sztuk T4, a z jednym jestem już prawie 10 lat... Kojarzę Ciebie z T4Forum i sam wiesz, że jeden z użytkowników ostatnio kupił Caravelle długą, 150 km z przebiegiem niecałe 150 Tyś km (ORI). Ale nie w tym budżecie który Ty masz zaplanowany. Lepiej znajdź zadbaną 102 niż zlatane 150 które, w tym budżecie w dobrym stanie jest nieosiągalne.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 18 marca 2014, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Gochu napisał(a):
Polecam Ci jedynie T4. Obojętnie czy to będzie 102 czy 150 km. Miałem już kilka sztuk T4, a z jednym jestem już prawie 10 lat... Kojarzę Ciebie z T4Forum i sam wiesz, że jeden z użytkowników ostatnio kupił Caravelle długą, 150 km z przebiegiem niecałe 150 Tyś km (ORI). Ale nie w tym budżecie który Ty masz zaplanowany. Lepiej znajdź zadbaną 102 niż zlatane 150 które, w tym budżecie w dobrym stanie jest nieosiągalne.

Pozdrawiam


No coraz bardziej skłaniam się ku lepszemu 102km, ale widoki na cokolwiek dobrego są słabe. Dziś jeszcze raz oglądałem 102 konną caravelle po sąsiedzku. Nawet już z ceny udało się zejść 2200 poniżej ogłoszenia, ale wokół zawiasów rdza, nad szybą rdza przykryta lakierem, na podszybiu rdza pod lakierem, fotele każdy z innej parafii, klima kaputt, szyba pęknięta. Plus, że auto w miarę fajnie jedzie. Ale z oglądu rynku i stanu egzemplarza wyceniam na 16k z opisanymi minusami, a na razie stanęło na 17500.

Z kolei dostałem fotki kanarkowego 150KM, które nieco mnie przygniotły. Zadzwoniłem do sprzedawcy i mówię, że skoro auto po dzwonie (pękająca szpachla), to ja podziękuje. A ten mi się upiera, że to tylko szpachlą ktoś korozję miejscową chciał przykryć i teraz wyłazi i pęka. Ja wiem, że one wokół szyby gniją na potęgę, ale na to na grubo szpachli się nie rzuca:/ Na moje oko, to raczej coś grubszego było grane. Bez jaj. A facet w kółko, że ręce na sobie uciąć, że mogę z czujnikiem przyjechać, zajrzeć pod podsufitkę i się przekonać, że nic nie robione poza czyjąś chałturą na rdzy. Gruba ściema. I kupuj auto w tym kraju :kwasny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 18 marca 2014, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Garaż: E46 318I 2003
Ten żółty to jednak wielka pomyłka... Na 3 fotce widać, że tam było ładnie rzeźbione wokół szyby. Jeszcze mam pytanie. Czy musi być to long, czy może będzie Ci też pasował krótki ?
http://tablica.pl/oferta/vw-caravelle-CID5-ID4BRxX.html#23641ef709
Jeżeli tylko i wyłącznie LONG to spoko.

Podaj jeszcze jaki rok Cię interesuje. Ogólnie od siebie dodam, że lepiej szukać aut powyżej 99 rok ze względu na ładniejszą deskę rozdzielczą. Miałem teczki ze starszą deską rozdzielczą (zielone podświetlenie zegarów) i wgl. mi się ona nie podobała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 18 marca 2014, 21:17 
Odpuść tego żółtka. Mogę zapytać jutro znajomego czy nie chce sprzedać Multivana Atlantisa 150KM, chociaż jak będzie chciał to pewnie cena z 30tys..


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 18 marca 2014, 22:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
rybik napisał(a):
Odpuść tego żółtka. Mogę zapytać jutro znajomego czy nie chce sprzedać Multivana Atlantisa 150KM, chociaż jak będzie chciał to pewnie cena z 30tys..


No już postanowione po tych fotkach.
Dzięki, ale szukam raczej caravelle i to długiego. Multivan fajne auto i może by mnie skusiło, ale przy jakiejś mega okazji jedynie i super pewnej furze.

Gochu napisał(a):
Ten żółty to jednak wielka pomyłka... Na 3 fotce widać, że tam było ładnie rzeźbione wokół szyby. Jeszcze mam pytanie. Czy musi być to long, czy może będzie Ci też pasował krótki ?
http://tablica.pl/oferta/vw-caravelle-CID5-ID4BRxX.html#23641ef709
Jeżeli tylko i wyłącznie LONG to spoko.

Podaj jeszcze jaki rok Cię interesuje. Ogólnie od siebie dodam, że lepiej szukać aut powyżej 99 rok ze względu na ładniejszą deskę rozdzielczą. Miałem teczki ze starszą deską rozdzielczą (zielone podświetlenie zegarów) i wgl. mi się ona nie podobała.


No pomyłka, aż szkoda, że takie próchno i ulep.

Szukam longa, w krótkim nie mieści mi się to, co czasem będę musiał wozić. Muszę czasem wsadzić do auta 4 telewizory 51" i trochę osprzętu. W krótkim mieści się to na styk dosłownie i to jak zostawię tylko 2 rzędy siedzeń. W długim, przy odrobinie pokombinowania z uniesieniem ładunku nad nadkola (coś płaskiego pod spód), mieści mi się sprzęt i 3 rzędy siedzeń (czyli 8 lub 9 osób). A to sprawia, że jednym autem ogarnę wiele tematów bez potrzeby ciągania drugiego.
No i długim się też lepiej przyczepę ciąga.

Albo będę szukał i rozglądał się dalej, nawet za 102 konnym, albo zaczekam aż lokalny sprzedający zmięknie i zejdzie z 19.700 na oferowane przeze mnie 16. Tyle jestem w stanie mu za jego auto dać, bo jednak ma spore niedomagania i wymaga inwestycji. Na razie stanęło na 17.500.
Jak nie, to dalsze szukanie. Co do budżetu, to zdecydowanie wolałbym wydać 20 niż 25-28. Wszystko kwestia egzemplarza, jaki się trafi. Ten po sąsiedzku pasuje mi za 16, nie za więcej.

Co do rocznika i deski, to pełna zgoda. Choć nowsza też piękna nie jest. Stara to dziadostwo i zabytek, ale nie jest to dla mnie najważniejsze w tego typu aucie, więc przeboleję starszy rocznik, jak coś będzie dobrze jeździło i trzymało się kupy blacharsko i we wnętrzu.

pzdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 19 marca 2014, 08:37 
102KM mniej pali, tańsze są klocki, tarcze, opony (do 150KM wchodzą min 16`). Ogólnie szukałby auta przede wszystkim stanem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 19 marca 2014, 16:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
rybik napisał(a):
102KM mniej pali, tańsze są klocki, tarcze, opony (do 150KM wchodzą min 16`). Ogólnie szukałby auta przede wszystkim stanem.


No wychodzi na to, że dobre 150KM jest jednak poza zasięgiem, więc długi i przyzwoity 102KM w pełni mnie zadowoli.
Może jeszcze sprzedający po sąsiedzku zmięknie i zejdzie z ceny za swoją caravelle. Jeździ dobrze, więc przeboleję malowania, słabe wnętrze i konieczność serwisu klimy. Spora oszczędność czasu, jak nie trzeba jeździć daleko i szukać.

A później to już tylko felga, gleba i jazda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 19 marca 2014, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Garaż: E46 318I 2003
qqiz napisał(a):
A później to już tylko felga, gleba i jazda ;)


Z glebą to ja bym nie szalał :) Sprężyny od Multivana na tył, a będzie delikatnie i z klasą ;) Fajna felga w T4 to podstawa. Dobra, bez OT.

Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to poczekać, aż właściciel zejdzie z ceny i brać. Wnętrze, lakier itp. to sobie na spokojnie ogarniesz. Części nie są drogie, a wiele rzeczy możesz zrobić przy aucie sam. Pamiętaj, T4 jest jak klocki lego :rotfl:

Pozdrawiam i życzę powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 19 marca 2014, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Gochu napisał(a):
qqiz napisał(a):
A później to już tylko felga, gleba i jazda ;)


Z glebą to ja bym nie szalał :) Sprężyny od Multivana na tył, a będzie delikatnie i z klasą ;) Fajna felga w T4 to podstawa. Dobra, bez OT.

Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to poczekać, aż właściciel zejdzie z ceny i brać. Wnętrze, lakier itp. to sobie na spokojnie ogarniesz. Części nie są drogie, a wiele rzeczy możesz zrobić przy aucie sam. Pamiętaj, T4 jest jak klocki lego :rotfl:

Pozdrawiam i życzę powodzenia.


No trochę żartowałem z tą glebą ;)
A są jakieś patenty tego typu, że od jakiejś wersji coś krótsze itp?
Jaki felunek tam rozsądny?

No czekam, albo zmięknie sprzedający albo sprzeda komu innemu. Jak się okaże, że trudno będzie dobrego longa znaleźć, to posłucham najwyżej kumpla, który jedzie po t4, że najgorsze dziadostwo i policzę jakiś leasing na vivaro;)
Wolałbym jednak znaleźć fajne t4...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 20 marca 2014, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Garaż: E46 318I 2003
qqiz napisał(a):
Gochu napisał(a):
qqiz napisał(a):
A później to już tylko felga, gleba i jazda ;)


Z glebą to ja bym nie szalał :) Sprężyny od Multivana na tył, a będzie delikatnie i z klasą ;) Fajna felga w T4 to podstawa. Dobra, bez OT.

Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to poczekać, aż właściciel zejdzie z ceny i brać. Wnętrze, lakier itp. to sobie na spokojnie ogarniesz. Części nie są drogie, a wiele rzeczy możesz zrobić przy aucie sam. Pamiętaj, T4 jest jak klocki lego :rotfl:

Pozdrawiam i życzę powodzenia.


No trochę żartowałem z tą glebą ;)
A są jakieś patenty tego typu, że od jakiejś wersji coś krótsze itp?
Jaki felunek tam rozsądny?

No czekam, albo zmięknie sprzedający albo sprzeda komu innemu. Jak się okaże, że trudno będzie dobrego longa znaleźć, to posłucham najwyżej kumpla, który jedzie po t4, że najgorsze dziadostwo i policzę jakiś leasing na vivaro;)
Wolałbym jednak znaleźć fajne t4...


Odnośnie felg to jak dla mnie najładniesze są te:http://otomoto.pl/volkswagen-multivan-2-5-tdi-150km-generation-C32545443.html

A odnośnie sprężyn to zapraszam do poczytania T4Forum. Jest dokładnie napisane jakie to muszą być sprężyny (głównie to się rozchodzi o kolor paska na samych sprężynach). I powinien wyglądać tak jak z tego linka. Co do gwintu, nie jestem pewien czy będzie dla Ciebie dobry bo chyba zamierzasz trochę polatać z lawetą.

Historia zna przypadki, że wiele osób przesiadało się z takich wynalazków jak Vivaro, Trafic itp. na właśnie T4 :) Nie wspominając o przesiadkach z T5 na T4 :rotfl:

Sprawami felg, sprężyn zajmiesz się później, teraz obyś tylko kupił swoje (chyba wymarzone) T4 :)

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 26 marca 2014, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Dzięki za wszystkie porady i sugestie!

Ponieważ T4, to auto typowo użytkowe, stwierdziłem, że nie chce mi się jeździć po Polsce i oglądać kolejne parszywe sztuki.
Policzyłem sobie, że w sumie wszystkie zadania spełni mi z powodzeniem lokalne, długie 2,5tdi, o którym wspominałem wcześniej. Po samochód poszedłem pieszo, bo okazało się, że właściciel mieszka 200m od mojego biura ;)

Ideału nie ma, ale mechanicznie jest spoko. Jak ogarnę klimę, to właściwie będzie wszystko, czego trzeba.
Z ceny wyjściowej 19700 udało mi się zejść prawie 20%, więc kieszeń mocno nie zabolała.


Obrazek


Teraz będę testował na ile to auto zasłużyło na swoją legendę;)

pzdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 26 marca 2014, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1197
Moje BMW: POLO 9N
Kod silnika: Wesołe TDI
qqiz napisał(a):
Po samochód poszedłem pieszo, bo okazało się, że właściciel mieszka 200m od mojego biura


Najczęściej się zjeżdża pół Polski oglądając samochody,a kupuje pod nosem. Gratuluję nabytku :ok:

qqiz napisał(a):
Z ceny wyjściowej 19700 udało mi się zejść prawie 20%, więc kieszeń mocno nie zabolała.

Ładnie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 26 marca 2014, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Garaż: E46 318I 2003
Gratuluję nabytku :hurra: Cena na prawdę dobra. Teraz tylko porządny serwis oleje, filtry, rozrząd i można trzepać kilometry :rotfl:

Pozdrawiam i życzę jak najwięcej radości z nowego nabytku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 29 marca 2014, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2421
Lokalizacja: Łomża
Garaż: e91
e30

Było:
e36 320 Coupe
e46 323 Ci
e46 328 Ci
e39 530i
e46 325Ci
E34 V8
E38 740i
Zobaczysz bedziesz zadowolony :)

_________________
Byłe:
e38 740i- http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149182
e34 v8- viewtopic.php?f=6&t=134153
E46 325Ci- viewtopic.php?f=6&t=128638
e39 530i - http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119101
e46 328Ci- http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111863
e46 323Ci-http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79339


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 29 marca 2014, 23:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to teraz kartony pod tapicerke i na niemcy!

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 12 września 2014, 20:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Odświeżam :


Miał ktoś styczność z Iveco Daily 2.3 HPI diesel czyli jtd wersja bodajże Vi czyli z lat od 2006 w gore? Jesli tak jak sie sprawuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 12 września 2014, 21:18 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
damianRC, mam Iveco Daily z 2009 roku z silnikiem 3.0HPI. Moje auto ma 150000km przebiegu i generalnie użytkuję go 1,5 roku. Rocznie robimy 30-40 tysi. Ja mam wersję skrzyniową na wolnym moście. Najczęściej wożę na nim od 1 do 3 ton, często też na pace jedzie auto a do Iveco podpięta jest podwójna laweta :P
Zalety: w sumie nowoczesna buda z dobrym wyposażeniem. Bardzo mocny HPI, nawet gdy jest na nim 1,5 tony i do tego przyczepa z dwoma autami nie brakuje mu wigoru. Spalanie da się utrzymać w cyklu mieszanym na poziomie 11l/100km. Na pusto lata bokami :rotfl: Na pusto jak i z towarem dobrze i wygodnie się prowadzi. Tempomat :ok:
Wady: jak to typowy fiat ma problemy z elektryką czyli non stop żarówki, non stop jakieś drobne defekty elektroniczne, złe paliwo = błędy na kompie (nawet tryb awaryjny). Standardowo padają wysprzęgliki, trzeba dbać o most i sprawdzać stan podpór o raz szczelności dyfra. U mnie przy przebiegu 140000 tysi niestety się wysypał. Sporo moich znajomych z branży ma Iveco i każdemu przy 200tysiach padło sprzęgło.

Iveco to dobre auto do targania dużych towarów, nie nadaje się natomiast jak bus do wożenie lekkich rzeczy. Męczący też jest w długich dystansach. Przebieg we włochach ma ogromne znaczenie i warto szukać dobrego egzemplarza za większą kasę.
Ja tam jestem zadowolony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 12 września 2014, 21:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Kamil_, Dzieki za informację :ok: Możesz jeszcze napisać na jakim poziomie stoją ceny części? :)

Auto właśnie potrzebne tylko gabarytowo nie będzie wozić większych ciężarów i często moze jeżdzić w dłuższe trasy. W grę wchodzi jeszcze Transit 2.4tdci , Ducato czyli prawie to samo , ewentualnie najdłuższa T5 lub Traffic bez dwumasu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 12 września 2014, 21:41 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
damianRC napisał(a):
Możesz jeszcze napisać na jakim poziomie stoją ceny części? :)

dramatu nie ma.... wszystko kosztuje znośnie i jest łatwo dostępne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 13 września 2014, 08:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Jeżeli nie targasz dużych cieżarów, a latasz w dłuugie trasy to bardzo fajną alternatywą jest Jumper&Boxer z 3.0 pod maską :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL