BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 05:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
maaaad napisał(a):
stones1 napisał(a):
SUVem nie jest , żaden SUV nie ma tak sportowych własności jezdnych i tak kiepskich możliwości pokonywanie lekkiego nawet terenu. X6 to właściwie Coupe, taki CSL tyle że 4x4

Pojechałeś Kolego :D 5 drzwi, duży kufer, podwyższony prześwit, napęd 4x4, duże koła, spore gabaryty... A to, że ma ściętą linię dachu to nie przesądza, że to jest coupe.

X6 nie ma podwyższonego prześwitu tak jak powinno mieć by nazwać je SUVem. O tym iż jest to Coupe świadczą proporcje, podwozie, pozycja za kierownicą i osiągi tego samochodu, a także mniejsza kabina i mniejszy bagażnik niż w X5 (nie to w X6 jest najważniejsze bo... nie jest suvem :] )

maaaad napisał(a):
stones1 napisał(a):
Kostek nie porównuj X5 z X6, uwierz to duży błąd. To są auta zupełnie innej klasy i do innego zastosowania.

Czym się różni przeznaczenie X5 od przeznaczenia X6? :niepewny:



wszystkim właściwie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stones1 napisał(a):
układ Bi-Vanos


Jak już to bi-turbo. Podwójny Vanos jest już od dawna ;)
stones1 napisał(a):
X6 xDrive50i może przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s


Dziwne tylk że f01 ma przyśpieszać z tym samym silnikiem w 5,2s, a w wersji L w 5,3.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja napisał(a):
stones1 napisał(a):
układ Bi-Vanos


Jak już to bi-turbo. Podwójny Vanos jest już od dawna ;)
stones1 napisał(a):
X6 xDrive50i może przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s



Jak już to Twin Turbo :ok: w przypadku tego silnika i nazewnictwa BMW.

w całym kontekście:

"Do kompletu BMW dorzuca układ Bi-Vanos pozwalający na płynną zmianę kątów rozrządu"

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kostek_ja napisał(a):
Jak już to bi-turbo.


kostek, moze wyjasnij nam czym rozni sie bi-turbo od twin turbo :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 472
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: X1 e84 20d
Kod silnika: N47D20
Frank napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Jak już to bi-turbo.


kostek, moze wyjasnij nam czym rozni sie bi-turbo od twin turbo :ok:
Biturbo - dwie turbiny, jedna mała pompująca na niskich obrotach, druga duża odpowiadająca za wysokie obroty.
Twin turbo, dwie turbiny ten samej wielkości, działające chyba na tej samej zasadzie co biturbo ;)

Jak się myle, to mnie poprawcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No poki co to troche nie bardzo to wyjasnienie ... ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
"X6 to swego rodzaju hybryda zwana SAC (Sport Activity Coupe), łącząca cechy luksusowej limuzyny, która poradzi sobie na nieutwardzonych traktach, ze sportowym, szybkim i twardo zawieszonym autem typu coupe"

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dodam, ze układ , w ktorym jedna sprezarka pracuje na wolnych obrotach a druga załacza sie na wyzszych obrotach nazywa sie sequential twin-turbo i ze wzledu na złozonosc oraz koszty nie jest juz praktycznie stosowany ;)

bmw stosuje dla odmiany VAriable Twin turbo :

Two differently sized and intelligently combined turbochargers give the Variable Twin Turbo diesel the highest output of any engine in its class. The smaller turbocharger guarantees high torque at low revs and rapid responses, while the larger turbo delivers maximum top-end power. Together, they ensure huge torque and exceptional pull throughout the rev range.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 23:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
" w wielocylindrowych silnikach (widlaste Audi, Maserati, Porsche, ostatnio BMW R6 i V8) stosuje sie dwie oddzielne identyczne turbosprężarki dla każdego rzędu cylidnrów lub grup cylindrów. Układ taki nosi nazwę Biturbo lub Twin Turbo"



Frank napisał(a):
Dodam, ze układ , w ktorym jedna sprezarka pracuje na wolnych obrotach a druga załacza sie na wyzszych obrotach nazywa sie sequential twin-turbo i ze wzledu na złozonosc oraz koszty nie jest juz praktycznie stosowany ;)

bmw stosuje dla odmiany VAriable Twin turbo :

Two differently sized and intelligently combined turbochargers give the Variable Twin Turbo diesel the highest output of any engine in its class. The smaller turbocharger guarantees high torque at low revs and rapid responses, while the larger turbo delivers maximum top-end power. Together, they ensure huge torque and exceptional pull throughout the rev range.



Przemek ma coś takiego w swoim 535d :niepewny:



kostek_ja napisał(a):
stones1 napisał(a):
X6 xDrive50i może przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s


Dziwne tylk że f01 ma przyśpieszać z tym samym silnikiem w 5,2s, a w wersji L w 5,3.


co w tym dziwnego? F01 nie ma napędu na cztery koła.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 00:13 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
stones1, no tak... Przytoczyłeś wrażenia z obcowania ze stricte sportowym autem :D Zwłaszcza, że nic wnoszącego do tematu z nich nie wynika :)
Zwłaszcza fragment o tym, że więcej w X6 miejsca niż w X5 pasuje do tego obrazu ;)
Dążenie do uzyskania jak najlepszej aerodynamiki? No nie wiem, czy przy takich gabarytach i takiej powierzchni czołowej możemy mówić tu o takich rzeczach :D Poza tym jeśli już - lepsza aerodynamika to mniejsze spalanie, czy na to postawili inżynierowie i styliści X6 - nie wiem.
Sam współczynnik Cx to nic - trzeba jeszcze uwzględnić powierzchnię czołową auta.
Xdrive jest chyba też w X5, prawda? W e60 też zresztą...
Prześwit jest na tyle duży, żeby nie nazywać auta typowym autem sportowym. Moim zdaniem jest na tyle duży, żeby spokoojnie zapakować sie w klasę SUV.
Z tego, co poprzednio przytoczyłeś, kabina jest większa niż X5, więc nie rozumiem tego:
stones1 napisał(a):
a także mniejsza kabina

Pozycja za kierownicą - siedzi się wysoko nad ziemią, na pewno trochę inaczej niż np. w serii 3 czy 5 (gdzie siedzi się głębiej). Co prawda to tylko moje subiektywne odczucie, bo nie skakałem wokół auta z miarką.
Bagażnik X6 - 570 litrów. X5 poprzedniej generacji - 465 litrów, Merc ML - 635 litrów, VW Touareg - 550 litrów. No więc co z tym małym bagażnikiem?
stones1 napisał(a):
wszystkim właściwie.

Poproszę o konkretną odpowiedź ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 00:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
maaaad, czytałeś mój post? Tam jest napisane że kabina X6 jest mniejsza od kabiny X5:

"Zbudowano je na płycie podłogowej serii X5, wydłużając, poszerzając i obniżając ją, ma więc cechy nadwozia sporej pseudoterenówki. Wewnątrz jednak znajdziemy niewiele więcej przestrzeni pasażerskiej niż w serii 5. "

Bagażnik w X6 jest o 50 litrów mniejszy od bagażnika z X5.

Przeczytaj jeszcze raz fragment o tym jak wielką wagę przyłożono do aerodynamiki w X6 i porównaj wersje silnikowe i ich osiągi w X5 i X6.

W czym widać różnice w przeznaczeniu tych aut (X5 a X6) ? Właśnie w tym wszystkim , silnikach, podwoziach, kabinach, priorytetach.


p.s.

X6 ma przekładnie główną DPC która działa bardzo podobnie do szpery.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 14:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sorry, mea culpa co do obszerności kabiny - późna pora, źle przeczytałem.
Ale pozostałe cechy są typowo SUVowskie.
Powiedz mi, co z tego, że przyłożono wielką wagę do aerodynamiki, skoro GABARYTY tego auta sprawiają, iż opór powietrza będzie i tak bardzo duży? Poza tym, jeśli już tak się czepiasz tej aerodynamiki, to Cx X6 wynosi 0,33, Cx X5 0,35, Mercedesa ML - 0,34. A wiesz, jakie jest Cx Corvetty C6? 0,286...
Prześwit - X6: 212 mm, Cayenne: 217 mm (wersja z konwencjonalnym zawieszeniem).
Bagażnik ok, 50 litrów mniejszy niż X5 obecnej generacji, ale aż 105 litrów większy niż poprzednie X5, które niewątpliwie SUVem było, nieprawdaż? A Touareg? Jest SUVem czy nie? A bagażnik ma 20 litrów mniejszy niż X6.
Pisałem Ci o pozycji za kierownicy - siedzi się wysoko i zdecydowanie nie tak głęboko, jak choćby w serii 3 czy 5, nie wspominając o Z4, któremu z wymienionych chyba najbliżej do aut o sportowym charakterze.
Wszystkie te układy i techniczne nowinki to po prostu POSTĘP, który ma miejsce w klasie SUVów. Dziwne by było, gdyby BMW nie ulepszało swoich produktów mając takie możliwości :niepewny:
Mocne silniki ma też X5, porsche Cayenne... Są to SUVy czy nie? A VW Touareg V10 TDI?
Pomijając już, czy X6 to rzeczywiście nowy segment, jak chcieliby marketingowcy BMW, czy po prostu mutacja SUVa, to twierdzenie, że to auto typowo sportowe to spore przegięcie, moim zdaniem.
Z całym szacunkiem, ale skoro milony ojro wydane przez marketing BMW nie przekonały mnie, że X6 nie jest autem sportowym (bo chyba sami nawet nie forsowali takiej koncepcji), to nie zrobisz tego i Ty, kolego Maćku :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 14:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Gdyby X6 miało być w założeniu SUVem, wyrzucono by z oferty obecne X5 i przedstawiono nowego przestronnego SUVa by BMW - X6 jako następce X5. Ale tak nie jest. X6 jest takim SUVem, jak CLS przestronną limuzyną. X6 ma cos z SUVa, ale SUVem nie jest, CLS ma cos z dużej limuzyny, ale nią nie jest. Przynajmniej tak mi się wydaje :P

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL