Bobby_Valentino napisał(a):
Papa Smerf napisał(a):
Zaczynam głupieć..
To w końcu golf to taczka a e36 przy nim to S-klasa czy jak? Bo póki co ile osób tyle opinii

Tak Golf to taczka

Ja jeżdżąc trójką czuję się jakbym był kurierem

Ale utrzymanie go jest baaardzo tanie. E36 jest wykonane i prowadzi się o niebo lepiej ale naprawy i części są znacznie droższe. Najlepiej pójdź do komisu i przejedź się jednym i drugim.
Ale co jest takiego drogiego w utrzymaniu tdsa?
Mogę podać konkretny przykład.
Co prawda będzie dotyczył audi b4, ale z silnikiem tdi.
Kolega szukał dobrego egzemplarza naprawdę długo, oglądał kilka sztuk, jeździł nawet w tym celu z Augustowa do Wrocławia.
W końcu kupił pod Warszawą od wojskowego pedanta, b4 tdi kombi, której na podlasiu zazdrościł mu co drugi rolnik.
Auto sporo powyżej przeciętnego stanu. Serwisy itp itd
Generalnie ładna sztuka, co jakiś czas ktoś nagabuje czy aby nie chce sprzedać.
I teraz w tymże tdi, bliskim krewniaku golfa, przez rok, czyli około 30tkm, zdarzyły się 3 awarie w trasie uniemożliwiające jazdę, w tym problem z pompą, rozrządem i hamulcami. Koszty napraw to około 2tys zł. Właściciel wciąż jednak autem zachwycony, bo oszczędne.
W tym samym momencie ja kupiłem okazję. BMW 318i 98r, za 4tys zł. Cena sama mówi za siebie. Wstawiłem sekwencję, nabiłem klimę.
Nastukałem 25tkm i sprzedałem.
Owszem, miałem awarię, padł termostat, ale spokojnie z tym dojechałem z Wawy do Augustowa i wymieniłem.
To tak dla porównania. Może przypadek.
Kolejny przykład to tds za 7800, o którym już pisałem w tym wątku.
Sportsitze, beżowa skóra, elektryka, klimatronik.
Autem od pół roku jeździ mój kolega. Chwali sobie.
Przez te chyba 9 miesięcy znajomości auta, konieczne były następujące inwestycje:
- wymiana stacyjki (czasem się przekręcała) koszt. 200zł z robocizną
- wymiana tarcz hamulcowych koszt części 150zł
- wymiana klocków koszt 130zł
Auto jeździ, ma klimkę, pali te swoje 5-6 litrów diesla. Ma wygodne fotele i prąd w szybach.
Nie będę kolegi pytał czy zamieniłby na golfa III, bo takowego już wcześniej miał
Może i ceny pewnych części do golfa są niższe.
Ale jakoś nie wierzę, aby summa sumarum golf był bardziej opłacalny od 318 tds
pozdro
P.S. W ogóle to jakaś absurdalna sytuacja. Forum bmw-sport, a my tu rozprawiamy co lepsze, golf tdi czy bmw
