BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 23:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 18:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Świder napisał(a):
co sądzicie o rozgrzewaniu na postoju? ma to sens ?powiedzmy auto chodzi na jałowym jakieś 2-3 min

Nie wskazane, osobiscie wsiadam, wlaczam silnik, cd, zapinam pasy,szyby w dol i daje to glosno bardzooo, telefon laduje do schowka, spogladam w lusterko i jeszcze przez ramie... odjezdzam z umiarkowana predkoscia obrotowa jak mowi instrukcja :)

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Świder napisał(a):
co sądzicie o rozgrzewaniu na postoju? ma to sens ?powiedzmy auto chodzi na jałowym jakieś 2-3 min
przecież masz wcześniej napisane, instrukcja nie zaleca takiego rozgrzewania.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 19:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Ja w zimie odpalam i idę pozamiatać śnieg. W tym czasie grzeje fotele. Jak odmiotę śnieg to włączam nadmuch i dopiero zaczynam skrobać szyby (żeby się nie porysowały zbytnio :)). Jak to zrobię wsiadam i odjeżdżam w normalny sposób. Dopiero jak wskazówka osiągnie pion i minie jakiś czas to mocno cisnę.
Brat mojej mamy zawsze w firmowych samochodach w zimie robił tak: wychodził z domu zapalał go, szedł jeść śniadanie i jak wracał miał ciepło w środku (firmowe auto, firmowe paliwo ;)). Auta pomimo przebiegu 280.000km (cały czas w jego rękach) nigdy nie miały problemów z silnikiem. Także gadanie, że silnik wtedy "cierpi" to może nie bzdura, ale wpływ na silnik ma prawie żaden.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 19:11 
del. bo nie doczytałem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Świder napisał(a):
co sądzicie o rozgrzewaniu na postoju? ma to sens ?powiedzmy auto chodzi na jałowym jakieś 2-3 min


KaroleK napisał(a):
A o tym kiedyś oglądałem program. I ZALECALI aby tak nie robić, ponieważ na takim postoju nagrzewa się tylko silnik. Lepiej odpalić, dać mu kilka sekund i pojechać spokojnie do 2 tys obrotów. Powiedzieli, że jest to lepsze rozwiązanie, bo w czasie jazdy nagrzewają się wszystkie parametry (skrzynia itp.) a nie tylko silnik. A często jest tak, że ludzie zagrzeją silnik jak chodzi 10 min pod domem, wsiadają i ogień.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Cytuj:
Auta pomimo przebiegu 280.000km (cały czas w jego rękach) nigdy nie miały problemów z silnikiem


Jeździ tylko on kilkoma autami i każde ma 280kkm przebiegu ?

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 19:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 473
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E39
Witam, ja podobnie jak przedmówcy, po odpaleniu, zwłaszcza, gdy jest zimno, staram się po odpaleniu w miarę szybko rozpocząć jazdę a przez czas, w którym wskazówka temp. płynu nie dojdzie do optimum - nie przekraczać 2,5 tyś. obr. i przyspieszać spokojnie. Po jeździe zawsze staram się, aby silnik chodził przez chwilę na wolnych obrotach, zależnie od stylu jazdy : ok 20 sek. do 2 min.

Zastanawia mnie jak ma się sprawa w stosunku do skrzyń automatycznych. Czy wszystkie tu opisane przypadki dotyczą manuali? Bo nigdy nie miałem automatu i zastanawia mnie jak tam zachowuje się auto przy rozpoczynaniu jazdy w odniesieniu do dyskutowanego tu rozgrzewani silnika, czy jet możliwość takiego operowania gazem aby skrzynia tak zmieniała biegi jak się chce - tu w miarę możliwości przy średnich lub niskich obrotach, zwłaszcza chodzi o klasyczne automaty, bez możliwości sekwencyjnej zmiany.

Poza tym, w nawiązaniu do gaszenia silnika zwłaszcza po forsownej jeździe, jak ma się do tego coraz częściej obecnie stosowany system Start&Stop(zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych), automatycznie gaszący silnik, np. na światłach? Moim zdaniem może to wpłynąć na skrócenie żywotności zwłaszcza turbosprężarek, co o tym myślicie?

Pozdrawiam ;)

_________________
E39!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 20:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Septua napisał(a):
Cytuj:
Auta pomimo przebiegu 280.000km (cały czas w jego rękach) nigdy nie miały problemów z silnikiem


Jeździ tylko on kilkoma autami i każde ma 280kkm przebiegu ?


Auta ma zmieniane mniej więcej co 2-3 lata. Na początku robił samochodami pod 300.000km w tym czasie i miał zmieniane. Ostatnio zaczęli mu zmieniać jak zbliża się do 150.000-200.000km.
Wszystkie to benzyniaki - w tym 2 zagazowane.
Teraz ma już 7 samochód.
"Cały czas w jego rękach" znaczy on nimi jeździł od nowości ;).

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Cytuj:
nigdy nie miałem automatu i zastanawia mnie jak tam zachowuje się auto przy rozpoczynaniu jazdy w odniesieniu do dyskutowanego tu rozgrzewani silnika


Kręci silnik wysoko, żeby szybko go rozgrzać, serio :rotfl:


Cytuj:
Moim zdaniem może to wpłynąć na skrócenie żywotności zwłaszcza turbosprężarek, co o tym myślicie?


W większości modeli można tą funkcję wyłączyć, działająca na pewno skraca żywotność turbin, ale nie tylko, również rozruszników itd. wszystkich części odpowiedzialnych za rozruch, po prostu szybsze zużycie ;)

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 22:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
nie wspominając o pseudo-ekonomii


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 23:03 
I am 5 napisał(a):
Poza tym, w nawiązaniu do gaszenia silnika zwłaszcza po forsownej jeździe, jak ma się do tego coraz częściej obecnie stosowany system Start&Stop(zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych), automatycznie gaszący silnik, np. na światłach? Moim zdaniem może to wpłynąć na skrócenie żywotności zwłaszcza turbosprężarek, co o tym myślicie?


"Start-stop" nie gasi silnika po zatrzymaniu gdy jest on zimny, zbyt rozgrzany, gdy akumulator jest niedoładowany, a w kabinie pracuje wiele urządzeń i gdy temperatura ustawiona na klimatroniku nie jest osiągnięta.

Septua napisał(a):
ale nie tylko, również rozruszników itd. wszystkich części odpowiedzialnych za rozruch, po prostu szybsze zużycie ;)


Nie koniecznie. Silniki aut z systemem "Start-stop" posiadają system wymuszający po każdorazowym zgaszeniu silnika takie ułożenie wału korbowego, aby rozrusznik po przekręceniu kluczyka wykonywał minimalną pracę. Akumulatory takich pojazdów również są mocniejsze niż w wersjach standardowych.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 07:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Zakov napisał(a):
"Start-stop" nie gasi silnika po zatrzymaniu gdy jest on zimny, zbyt rozgrzany, gdy akumulator jest niedoładowany, a w kabinie pracuje wiele urządzeń i gdy temperatura ustawiona na klimatroniku nie jest osiągnięta.

Znalazłem odpowiedź na pytanie, które dręczyło mnie od pewnego czasu :ok:

Jeżeli chodzi o mój start to zapalam i jadę. Nie przesadzam ze zbytnim rozpieszczaniem bo musi wiedzieć kto tu rządzi :rotfl:
Ale nie katuję auta na zimnym silniku bo to jednak jest zabójstwo dla niego. :kwasny:

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 09:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 473
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E39
Dzięki, Zakov za odpowiedź. ;)

_________________
E39!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 10:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Zakov napisał(a):
I am 5 napisał(a):
Poza tym, w nawiązaniu do gaszenia silnika zwłaszcza po forsownej jeździe, jak ma się do tego coraz częściej obecnie stosowany system Start&Stop(zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych), automatycznie gaszący silnik, np. na światłach? Moim zdaniem może to wpłynąć na skrócenie żywotności zwłaszcza turbosprężarek, co o tym myślicie?


"Start-stop" nie gasi silnika po zatrzymaniu gdy jest on zimny, zbyt rozgrzany, gdy akumulator jest niedoładowany, a w kabinie pracuje wiele urządzeń i gdy temperatura ustawiona na klimatroniku nie jest osiągnięta.

Septua napisał(a):
ale nie tylko, również rozruszników itd. wszystkich części odpowiedzialnych za rozruch, po prostu szybsze zużycie ;)


Nie koniecznie. Silniki aut z systemem "Start-stop" posiadają system wymuszający po każdorazowym zgaszeniu silnika takie ułożenie wału korbowego, aby rozrusznik po przekręceniu kluczyka wykonywał minimalną pracę. Akumulatory takich pojazdów również są mocniejsze niż w wersjach standardowych.


Wszystko się zgadza, ale w nie każdym koncernie system jest dopracowany.

Proste pytanie gdybyś miał kupić nowe BMW chciałbyś start-stop czy nie.
Dla mnie to pseudooszczędność ;)

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 14:04 
Septua napisał(a):
Wszystko się zgadza, ale w nie każdym koncernie system jest dopracowany.


Niewykluczone.

Septua napisał(a):
Proste pytanie gdybyś miał kupić nowe BMW chciałbyś start-stop czy nie.


Niema pytajnika :rotfl:

W turbodoładowanym raczej nie :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1315
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 46&start=0
Bardzo fajny i przydatny temat :ok: . Dawno temu szukałem właśnie podobnego wątku.
Generalnie robię tak jak większość. Po odpaleniu staram się nie przekraczać 2tys. obrotów. Kilka pierwszych km jadę delikatnie. Po dłuższych trasach nie gaszę od razu auta,zawsze chwilę odczekuję.
W zimie odpalam auto,czekam max. do 2min i dalej tak jak zawsze ;)

_________________
......Zobacz moje BMW......

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 17:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Cytuj:
Wszystko się zgadza, ale w nie każdym koncernie system jest dopracowany.


Niewykluczone.

Septua napisał(a):
Proste pytanie gdybyś miał kupić nowe BMW chciałbyś start-stop czy nie.


Niema pytajnika :rotfl:

W turbodoładowanym raczej napewno nie :)


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2011, 17:17 przez Benyy, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 17:15 
bendzamin, ja tak tego nie ująłem... :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 17:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Zakov napisał(a):
bendzamin, ja tak tego nie ująłem... :)

Ale ja tak :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dyskusja na temat rozgrzewania silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 17:36 
Spoko, błąd w cytacie :piwo:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL